Αρχική Άλλες ειδήσεις Διαφορα Μεταχειρισμένες ιστορίες υψηλών ταχυτήτων!

Μεταχειρισμένες ιστορίες υψηλών ταχυτήτων!

0

Έχετε κάνει τις οικονομίες σας και περιμένετε τη μεγάλη μέρα που θα πάρετε στα χέρια σας το τιμόνι του ολοκληρωτικά δικού σας αυτοκινήτου. Έχετε κάνει την απαραίτητη και κατάλληλη έρευνα κι απομένει να δείτε από κοντά το αντικείμενο του πόθου σας, να σας περιμένει για τα ταξίδια που ονειρεύεστε μαζί του.

Η λύση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν είναι καθόλου κακή, αρκεί να είστε αρκετά ενημερωμένοι για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε. Αρχικά, μέσα στις σελίδες στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλές κι αξιόπιστες εταιρείες, επαγγελματίες αλλά και ιδιώτες που πωλούν σε πολύ καλή κατάσταση και σε λογική τιμή τα αμάξια τους. Οι φωτογραφίες πολλές φορές όμως ξεγελούν τον εκάστοτε ενδιαφερόμενο και πρέπει να προβείτε σε μια δια ζώσης συνάντηση για να καταλάβετε αν όντως το όχημα που έχετε βάλει στο μάτι αξίζει τα λεφτά και τον προσωπικό σας χρόνο και κόπο. Μια πρώτη ξεκαθάριση είναι να δείτε από την αγγελία ήδη πόσα χλμ. έχει το αμάξι και ποιας χρονολογίας είναι. Αν κάνουμε λόγο για υπερβολικά πολλά χιλιόμετρα και παλιό αμάξι, σας προτείνουμε να επαναπροσδιορίσετε το σκεπτικό σας. Μπορεί να θέλετε να γλιτώσετε χρήματα αλλά καμιά φορά στην προσπάθειά μας αυτή την «πατάμε» και έπειτα έχουμε να αντιμετωπίσουμε κόστη υψηλότερα από τα προηγούμενα. Καλό θα ήταν, πριν πάρετε τη μεγάλη απόφαση κι αγοράσετε το αμάξι σας, να του κάνετε έναν τυπικό κι έναν τεχνικό έλεγχο. Ιδανικά, ένας επαγγελματίας του είδους, ένας μηχανικός αυτοκινήτων που γνωρίζετε και του έχετε εμπιστοσύνη θα ήταν ότι πρέπει για αυτή τη δουλειά, έτσι ώστε να είστε 100% σίγουροι. Αν πάλι, έχετε κάποιο συνεργείο που συνεργάζεστε και πάτε εκεί το όχημά σας, ακόμα καλύτερα απευθυνθείτε απευθείας εκεί και μεταφέρετε αμέσως το μεταχειρισμένο αμάξι στον χώρο. Αν τίποτα από όλα αυτά δεν είναι εφικτό και πορεύεστε μόνοι στην αναζήτηση του κατάλληλου μεταχειρισμένου αμαξιού, τότε απλά διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να μη σας ξεγελάσει κανείς και να επιτύχετε κι εσείς τον σκοπό σας, χωρίς παράπλευρες απώλειες.

ΒΗΜΑ 1ο : ΤΥΠΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Μιλώντας για τον τυπικό έλεγχο του αμαξιού εννοούμε να μεριμνήσετε για τα εξής σημαντικά: α) να είναι όλα τα χαρτιά του αμαξιού εντάξει, β) ο αριθμός πλαισίου να είναι ίδιος με τον αναγραφόμενο στην πλακέτα της μηχανής, γ) το βιβλιαράκι του service να είναι συμπληρωμένο και ανανεωμένο.

ΒΗΜΑ 2ο : ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Στην περίπτωση αυτή τα πράγματα είναι λίγο πιο σοβαρά και χρονοβόρα γιατί έχετε να φροντίσετε για πολλά πράγματα: α) έλεγχο κινητήρα, όπου αφού θέσετε τη λειτουργία του αμαξιού και το αφήσετε στο ρελαντί, ακούτε τον ήχο του αμαξιού. Ανεβάζετε τις στροφές σταθερά και ελέγχεται ταυτόχρονα και το στροφόμετρο. Φυσικά ο οποιοσδήποτε παράξενος ήχος αποτελεί θέμα περαιτέρω ελέγχου, β) έλεγχος λαδιών, κοιτάτε αν είναι όλα καθαρά στο σημείο, να μην υπάρχουν ίχνη από καμένα λάδια ή περίεργες κηλίδες. Αφαιρείτε το δείκτη λαδιού κι ελέγχετε σχολαστικά για σημάδια, γ) έλεγχος εξάτμισης, εδώ καλά θα ήταν να σηκώσετε το αμάξι και με τον κατάλληλο φωτισμό να κάνετε εξονυχιστικό έλεγχο κατά μήκος της εξάτμισης ώστε να μην υπάρχουν σκουριές, τρύπες ή διαρροές, δ) έλεγχος καυσαερίων, αφήνετε το αμάξι να δουλέψει, πατάτε το γκάζι, το αφήνετε να ανεβάσει στροφές και ιδανικά περιμένουμε μηδαμινό ήχο και αραιά έως κι αόρατα καυσαέρια, ε) έλεγχος τιμονιού, το οποίο πρέπει να κοιτάζει ευθεία. Στην περίπτωση που παρεκκλίνει της πορείας του, αριστερά ή δεξιά, τότε μάλλον θέλει ευθυγράμμιση, στ) έλεγχος δίσκου, στο σταματημένο αμάξι, πατάμε τον συμπλέκτη μέχρι το τέρμα. Ο ήχος δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ βαρύς αλλά ούτε να πατιέται και σχετικά πολύ εύκολα. Τα τριξίματα κι οι θόρυβοι σε αυτή την φάση σίγουρα είναι κακός οιωνός. Από την άλλη όταν είναι σε κίνηση το αμάξι οι ταχύτητες πρέπει να μπαίνουν αθόρυβα και να είναι συγχρονισμένες.

ΒΗΜΑ 3ο : ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ

Τέλος, κάνουμε έναν γενικό έλεγχο σε όλο το αμάξι για να διακρίνουμε φθορές, γρατζουνιές, αν υπάρχουν σημάδια τρακαρίσματος ή βαψίματος, αλλοίωση στο χρώμα του αμαξιού, την καμπίνα και τον ουρανό, που συνήθως αν καπνίζουν οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες θα έχει μαυρίσει και θα μυρίζει. Τα καθίσματα και το ταμπλό του αμαξιού οφείλει να είναι σε ανάλογη κατάσταση με τα χρόνια του. Αν οι πινακίδες είναι παραμορφωμένες ή έχουν σημάδια, μάλλον πρόκειται για αποτέλεσμα πρότερου τρακαρίσματος, εφόσον είναι οι μόνες που δεν αλλάζουν.

Φροντίστε να ρωτήσετε όλα όσα αφορούν το νέο σας αμάξι, μην φοβηθείτε να διαπραγματευτείτε την τιμή αν κάποιες από τις προϋποθέσεις είναι εντελώς διαφορετικές, έχετε πάντα στο νου σας ότι ο μηχανικός είναι το δεξί σας χέρι και ότι χρειαστεί κάντε το έτσι ώστε να εξασφαλίσετε την απόλυτη οδηγική εμπειρία με ασφάλεια.

Ευχαριστούμε την εταιρεία Maxx Parts για την πολύτιμες συμβουλές της σχετικά με την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

Προηγούμενο άρθροΚάλεσμα του συλλόγου συνταξιούχων του δημοσίου, σε συνέλευση
Επόμενο άρθροΝέος πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκάδας ο κ. Γρηγόρης Γκογκάκης