Αρχική Top Stories Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο μαθητές από τη Λευκάδα

Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο μαθητές από τη Λευκάδα

0

DSC04448

Το καλύτερο… μάθημα για τα παιδιά του Ιονίου.

 

«Έχετε το προνόμιο να κάθεστε στη θέση των Ευρωβουλευτών. Μια ευκαιρία που σας δίνετε για πρώτη φορά στη ζωή σας αλλά μπορεί να ξαναβρεθείτε ξανά στο μέλλον…».

 

Aποστολή στο Στρασβούργο:
Μιχάλης Ανδρεαδάκης

 

Με αυτά τα λόγια ο υπεύθυνος του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, Luis Martinez Guillen καλωσόρισε στο «περίφημο» ημικύκλιο συνολικά 560 μαθητές από 24 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πήραν μέρος την Πέμπτη (19/3) στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Euroscola. Πρόκειται για παιδιά Β’ και Γ’ Λυκείου, ηλικίας 16-18 ετών, που έφτασαν στο Στρασβούργο από κάθε γωνιά της Ευρώπης: Από το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Τσεχία, τη Δανία, την Ολλανδία, την Εσθονία, την Ιρλανδία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Κύπρο, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Ουγγαρία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβενία, τη Ρουμανία, τη Φινλανδία, τη Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και φυσικά την Ελλάδα.

 

Η πρωινή άφιξη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Η χώρα μας εκπροσωπήθηκε σ’ αυτή την ημερίδα από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με 24 μαθητές που προέρχονταν από την Κέρκυρα, την Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο και τη Λευκάδα, συνοδευόμενοι από δύο εκπαιδευτικούς, τον Κωνσταντίνο Μικάλεφ και την Άννα Κουταβά. Έπειτα από ένα κοπιαστικό ταξίδι που ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας ακτοπλοϊκώς από την Ηγουμενίτσα, η αποστολή της Περιφέρειας μας έφτασε στο Στρασβούργο το βράδυ της Τετάρτης, κάνοντας ενδιάμεσα στάση στην Πάρμα της Ιταλίας. To πρόγραμμα της Euroscola Day ξεκίνησε από τις 8 το πρωί, όπου έγινε η άφιξη όλων των αποστολών και βγήκαν οι καθιερωμένες φωτογραφίες έξω από το επιβλητικό κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου δεσπόζουν οι σημαίες όλων των κρατών-μελών. Εν συνεχεία, κάθε γκρουπ πέρασε από αυστηρό έλεγχο ασφαλείας για την είσοδο του στους χώρους του Ευρωκοινοβουλίου και οι υπεύθυνες του προγράμματος παρέλαβαν κάθε ομάδα ξεχωριστά προκειμένου να δώσουν οδηγίες για το τι θα επακολουθήσει και να λύσουν τυχόν απορίες των παιδιών και των συνοδών τους. Ακολούθως, όλοι οι μαθητές απόλαυσαν το πρωινό τους και τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωριστούν μεταξύ τους. Κάτι ανάλογο έγινε την ίδια ώρα σε άλλο χώρο για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους εκπροσώπους του Τύπου που κάλυπταν δημοσιογραφικά την ημερίδα.

DSC04296

 

Το «ηχηρό» μήνυμα που έστειλε η Ελλάδα
Το κοινό ραντεβού όλων δόθηκε στη συνέχεια στην αίθουσα του Ευρωκοινοβουλίου, με τον Luis Martinez Guillen να καλωσορίζει όλες τις αποστολές. «Όταν φύγετε από εδώ θα έχετε μάθει τι είναι η Ευρωπαϊκή Ενωση, πως λειτουργούν οι Επιτροπές της και ποιος είναι ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να το μεταφέρετε στους δικούς σας. Το πιο σημαντικό, όμως, που θα έχετε μάθει είναι ο διάλογος» είπε μεταξύ άλλων. Στο βήμα ανέβηκαν στη συνέχεια ο Ton Orobitg από την Ισπανία, ο Μassimo Ferrugia από τη Μάλτα και η Lotte Titor από τη Γερμανία (αργότερα προστέθηκε σ’ αυτούς και η Sophie La Roux από τη Γαλλία), οι οποίοι εξήγησαν στους μαθητές για τη δομή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το πως κατανέμονται οι διαφορετικές παρατάξεις και για τις επιτροπές που συγκαλούνται ανά τομέα. Επειτα, οι μαθητές που είχαν ορισθεί ως επικεφαλής ανά χώρα ανέβηκαν στο βήμα και έκαναν μια σύντομη παρουσίαση για τον τόπο από τον οποίο ήρθαν, για το σχολείο τους και παράλληλα έστειλαν και το δικό τους μήνυμα. Μάλιστα, ορισμένα κράτη – όπως η Βουλγαρία – εξέπληξαν ευχάριστα τους πάντες με το γεγονός ότι έστειλαν κάποιους εκπροσώπους τους ντυμένους με παραδοσιακές φορεσιές, οι οποίοι έπαιξαν μουσική ή τραγούδησαν. Στο σημείο αυτό, οφείλουμε όμως να κάνουμε ειδική μνεία στην παρουσίαση που έκανε η χώρα μας. Το μήνυμα που έστειλαν τα παιδιά ήταν ότι «η Ελλάδα δεν έχει γίνει γνωστή εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και των δυσκολιών που αντιμετωπίζει. Η Ελλάδα είναι η χώρα που γέννησε τη δημοκρατία, το ολυμπιακό πνεύμα και τον πολιτισμό κι αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να το ξεχνάμε…».

DSC04647

Το Grexit και «οι άνδρες με τα μαύρα»
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας δόθηκε ο λόγος σε όλους τους μαθητές να απευθύνουν τις δικές τους ερωτήσεις προς τους εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Και οι περισσότερες εξ αυτών ήταν ιδιαίτερα εύστοχες θα πρέπει να πούμε, αφού ήταν όχι μόνο επίκαιρες αλλά φανέρωναν και την ευαισθητοποίηση των νέων για καίρια ζητήματα που τους απασχολούν, όπως η τρομοκρατία, η φτώχεια, η μετανάστευση, η φυλετική ανισότητα, η ομοφυλοφιλία και άλλα. Την… τιμητική της, φυσικά, είχε και η Ελλάδα, με μια μαθήτρια από το Βέλγιο να θέτει ξεκάθαρο ερώτημα για τις συνέπειες που θα υπάρξουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε περίπτωση που η Ελλάδα βρει από το ευρώ. Η απάντηση που της δόθηκε από τον κ. Ferrugia ήταν η εξής: «Αυτό δεν είναι θέμα που έχει να κάνει με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αλλά με τα 19 κράτη-μέλη του Eurogroup. Η τρόικα είναι αυτή που ελέγχει δημοσιονομικά την Ελλάδα αλλά οι απειλές ότι η Ελλάδα θα φύγει από το ευρώ είναι απλά υποθέσεις και σχόλια. Αν φύγει η Ελλάδα από το ευρώ θα χάσει περίπου το 25% του πλούτου της. Είναι απίθανο να φύγει η Ελλάδα από το ευρώ και δεν το θέλει η Ευρώπη». Ωστόσο, σε ερώτηση ενός εκπροσώπου μας, του Θοδωρή Αγγελόπουλου, για ποιο λόγο η Ευρώπη πιέζει τη νέα κυβέρνηση να ακολουθήσει τις επιταγές της προηγούμενης και δεν την αφήσει να εφαρμόσει την πολιτική της από τη στιγμή που είναι εκλεγμένη δημοκρατικά από τον λαό, η απάντηση που δόθηκε από τον κ. Οrobitg θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τουλάχιστον «διπλωματική». «Η τρόικα ή αν θέλετε καλύτερα “οι άνδρες με τα μαύρα” είναι αυτοί που εφαρμόζουν το πρόγραμμα. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναγνωρίζει τις δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις και όλα περί του αντιθέτου πηγάζουν από το πώς παρουσιάζουν τα πράγματα τα media…».

DSC04315

Η Κύπρος, η Ουκρανία και το «Eurogame»
Τα στελέχη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου βρέθηκαν, όμως, σε δύσκολη θέση και σε ερώτηση ενός Κύπριου μαθητή, ο οποίος ζήτησε να μάθει για ποιο λόγο η Ευρώπη διατηρεί διαφορετική στάση απέναντι στους Τουρκοκύπριους και δεν δείχνει την ίδια «ευαισθησία» για το θέμα, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Ουκρανίας και της εμπόλεμης κατάστασης που βρίσκεται με τη Ρωσία. «Οι δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι περιορισμένες. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να λέει “ναι” ή “όχι” στις προτάσεις που γίνονται. Η Ευρώπη δεν είναι αρνητική όταν καλείται να υπερασπιστεί την Κύπρο» απάντησε σχετικά ο κ. Orobitg, αφήνοντας πολλά ερωτηματικά. Έχοντας πλέον φτάσει το μεσημέρι, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν εκ νέου για να απολαύσουν το γεύμα τους και στη συνέχεια μπήκαν σε ομάδες διαφορετικών εθνικοτήτων προκειμένου να παίξουν το «Eurogame». Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα ερωτηματολόγιο που κλήθηκαν να συμπληρώσουν, γραμμένο σε διάφορες γλώσσες και γι αυτό το λόγο δεν ήταν εύκολες οι απαντήσεις πολλαπλής επιλογής. Ειδικά, η ελληνική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε σε κάποιες ερωτήσεις δυσκόλεψε αρκετά τους εκπαιδευτικούς των ξένων χωρών.

DSC04510

Ψηφίσματα σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες
Τα αποτελέσματα του «Εurogame» έγιναν γνωστά αργότερα στην αίθουσα του Ευρωκοινοβουλίου, όπου οι τέσσερις καλύτερες ομάδες μαθητών διαγωνίστηκαν μεταξύ τους σε νέο γύρο ερωτήσεων και εκείνη που συγκέντρωσε τους περισσότερους βαθμούς τιμήθηκε ξεχωριστά από τον κ. Martinez. Ανάλογη διάκριση υπήρξε και για την καλύτερη ομάδα των εκπαιδευτικών. Ενδιάμεσα, δόθηκε η ευκαιρία στους συνοδούς των μαθητών να μετέχουν σε σύσκεψη με τα στελέχη του Ευρωπαϊκου Κοινοβουλίου και να απευθύνουν τα δικά τους ερωτήματα πάνω στην αξιοποίηση των συμπερασμάτων του συγκεκριμένου προγράμματος και τις δυνατότητες που προσφέρει να γίνει ακόμα καλύτερο στο μέλλον.  Μια από τις ενδιαφέρουσες ενότητες που περιλάμβανε η Εuroscola Day ήταν όταν οι μαθητές ανέπτυξαν τις θέσεις τους πάνω στις έξι θεματικές ενότητες που τους είχαν γνωστοποιηθεί όταν επιλέχθηκαν να μετέχουν στην ημερίδα. Αυτές αφορούσαν α) Το περιβάλλον και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, β) Το 2015 ως Ευρωπαϊκό Ετος για την Ανάπτυξη, γ) Το μέλλον της Ευρώπης, δ) Την ελευθερία της ενημέρωσης και την αγωγή του πολίτη, ε) Τη μετανάστευση και την κοινωνική ένταξη στ) Την εργασία για τους νέους. Οι βασικές εισηγητές-μαθητές επιχειρηματολόγησαν πάνω στις απόψεις τους, ακολούθως δέχτηκαν ερωτήσεις από τα υπόλοιπα παιδιά και στο τέλος όλοι μαζί ψήφισαν αν δέχονταν ή απέρριπταν τις προτάσεις. To πολύωρο αλλά ιδιαίτερα εποικοδομητικό πρόγραμμα του Euroscola ολοκληρώθηκε με την ανάκρουση του Ευρωπαϊκού ύμνου, υπό το θερμό χειροκρότημα των παιδιών. Η ελληνική αποστολή αφού έκανε μια βραδινή περιήγηση στην πόλη του Στρασβούργου, αναχώρησε το πρωί της Παρασκευής από τη Γαλλία και θα επιστρέψει στη βάση της την Κυριακή.

* Οι μαθητές που μετείχαν από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ήταν αναλυτικά οι: Αγγελος-Αντώνιος Αθηναίος (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Ευσταθία-Διονυσία Κεφαλλήνου (3ο ΓΕΛ Κατασταρίου Ζακύνθου), Γεράσιμος Παγώνης (ΓΕΛ Ληξουρίου), Αλεξάνδρα Ψαρρού (1ο ΓΕΛ Αργοστολίου), Δήμητρα Κούστα (1ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Μαρία Μαρίνου (3ο ΓΕΛ Κατασταρίου Ζακύνθου), Λυδία Ράπτη (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Αννα Τζουγανάτου (ΓΕΛ Ληξουρίου), Ζωή Γαζή-Κατσαϊτη (ΓΕΛ Νυδρίου Λευκάδας), Σπύρος Κοντοπριάς (2ο ΓΕΛ Λευκάδας), Γεράσιμος Μοντεσάντος (2ο ΓΕΛ Αργοστολίου), Σταύρος-Αντώνιος Μουδηλάς (1ο ΓΕΛ Ζακύνθου), Θοδωρής Αγγελόπουλος (1ο ΓΕΛ Λευκάδας), Αλεξάνδρα Λαβράνου-Μωραϊτη (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Σταματία Σέρβου-Γαζή (ΓΕΛ Νυδριού Λευκάδας), Σωτηρία-Μαρία Σταύρακα (2ο ΓΕΛ Λευκάδας), Μαυρέτα Βαγενά (2ο ΓΕΛ Λευκάδας), Αντωνία Μανέντη (ΓΕΛ Πάστρας), Ειρήνη-Αντωνία Μπογδάνου (1ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Βασίλης Πανδής (5ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Χρυσαυγή Αναγνωστοπούλου (Λύκειο Κεραμειών), Μαριλένα Αποστολίδη (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Γεωργία Γιαννούλη (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Ιφιγένεια-Δάφνη Σολδάτου (ΓΕΛ Νυδριού Λευκάδας), Κωνσταντίνα Καραμήντζου (Μουσικό Σχολείο Λευκάδας).

 

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στο efimeridakefalonia.gr

Προηγούμενο άρθροΤης φωτιάς ο αντίχτυπος
Επόμενο άρθροΗ Ακολουθία του Ακάθιστου Ύμνου στην Ι.Μ. Αγίου Ιωάννου στο Λιβάδι Καρυάς