Αρχική Ειδήσεις Επικαιρότητα Τρία νέα οδικά έργα επιχειρεί να “ξεπαγώσει” το Ανάπτυξης

Τρία νέα οδικά έργα επιχειρεί να “ξεπαγώσει” το Ανάπτυξης

0
tunel

tunel

Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας ανάμεσα σε αυτά.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου 

Τέλη Μαρτίου-αρχές Απριλίου θα κριθεί, εκ νέου, η «τύχη» τριών νέων οδικών έργων, προϋπολογισμού της τάξης των 900 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας και την υποθαλάσσια οδική σύνδεση Λευκάδας, τρία projects που, μέχρι σήμερα, παραμένουν «μακέτα», ελλείψει κατασκευαστικού ενδιαφέροντος. 

Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς, διακρίνουν, πλέον, «ακτίνα αισιοδοξίας» για το «ξεπάγωμα» των συγκεκριμένων έργων. Και αυτό λόγω της διαφαινόμενης σταθεροποίησης του οικονομικού κλίματος, της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, αλλά και της επιχειρούμενης επαναλειτουργίας -σταδιακά από το τέλος της άνοιξης-των εργοταξίων στους τέσσερις οδικούς άξονες. 

Με τους διαγωνισμούς να βρίσκονται σε εξέλιξη, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν προσφορές εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έως 26 Μαρτίου, για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας, έως 2 Απριλίου για τον υποθαλάσσιο άξονα Σαλαμίνας και έως 9 Απριλίου για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη. 

Χρηματοδότηση 

Όπως αναφέρουν από το αρμόδιο υπουργείο, δεδομένης της αδυναμίας εξεύρεσης όχι μόνον δημόσιων αλλά και ιδιωτικών κεφαλαίων, η δημοπράτηση των τριών αυτών έργων πραγματοποιείται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου αντί της ανάθεσης με την κλειστή ή ανοικτή διαδικασία. 

Πρόκειται, βέβαια, για μία μέθοδο δημοπράτησης χρονοβόρα που αποτελείται από 13 στάδια. 

Σε α’ φάση οι υποψήφιοι ανάδοχοι, προχωρούν σε διαβούλευση με την αναθέτουσα αρχή, προτού υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές. Η συγκεκριμένη φάση, μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, εωσότου ο αναθέτων φορέας να αποφασίσει ποια από τις προτεινόμενες λύσεις, στο πλαίσιο του διαλόγου, είναι ικανή να φέρει σε πέρας το έργο. 

Με άλλα λόγια, το χρηματοοικονομικό μοντέλο, όπως και ο βασικός σχεδιασμός των τριών οδικών έργων θα προκύψουν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου, με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να ενδέχεται να είναι από περιορισμένη έως ανύπαρκτη. 

Η κατασκευή 

Ο άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη είναι το πιο «ακριβό» έργο, προϋπολογισμού ύψους 500 εκατ. ευρώ. Θα είναι μήκους 50 χλμ και θα ξεκινάει από τον (σχεδιαζόμενο) ανισόπεδο κόμβο Αγ. Λουκά, επί της Αττικής Οδού και θα ολοκληρώνεται νότια της λίμνης Υλίκη. Τα οφέλη του αυτοκινητοδρόμου θα είναι μεγάλα, καθώς θα μειωθεί ο κυκλοφοριακός όγκος στη Λεωφόρο Κηφισού. 

Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,1 χλμ με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της μήκους 3χλμ από τους κόμβους Περάματος και Παλουκίων και οδικών τμημάτων μήκους 14,5 χλμ. Και για το συγκεκριμένο έργο πολλά τεχνικά ζητήματα (π.χ. η κατασκευή δρόμου που θα συνδέει τον κόμβο Περάματος με την Λεωφόρο Σχιστού) θα προσδιοριστούν στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου. 

Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου είναι 350 εκατ. ευρώ, με την υλοποίηση της υποθαλάσσιας σήραγγας να αυξάνει το κόστος. 

Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας είναι προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, με το έργο να αφορά τη δημιουργία υποθαλάσσιας σήραγγας που θα ξεκινάει από την εθνική οδό (Αμφιλοχία-Λευκάδα) και θα καταλήγει στον περιφερειακό δακτύλιο της Λευκάδας. 

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η «τύχη» των τριών έργων είναι αλληλένδετη με την επανέναρξη των εργασιών στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, όπως αναφέρουν παράγοντες των κατασκευών. 

Ας σημειωθεί ότι ακόμη και την ερχόμενη άνοιξη να προεπιλεγούν οι ανάδοχοι, οι κατασκευαστικές εργασίες δεν θα μπορούσαν να ξεκινήσουν νωρίτερα από το 2015, καθώς υπάρχουν πολλά τεχνικά σημεία που θα προσδιοριστούν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.

dimitris.delevegos@capital.gr

Πηγή:www.capital.gr

Προηγούμενο άρθροΣφοδρή χαλαζόπτωση στη Λευκάδα
Επόμενο άρθροΠως εξαφανίστηκε η αρχαία Σπάρτη;