Αρχική Ειδήσεις Ανακοινώσεις Γιάννης Αργυρός: Προτάσεις για το χωροταξικό

Γιάννης Αργυρός: Προτάσεις για το χωροταξικό

0

giannis argyrosΤι προτείνει το μέλος της επιτροπής διαβούλευσης για το χωροταξικό.

Α) ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΙ

1. Να συσταθεί εκτελεστική ομάδα ελέγχου και εργασίας για τους βιολογικούς καθαρισμούς με στόχο την καθαρότητα των υδάτων που απορρέουν στο θαλάσσιο περιβάλλον. (Διότι τη θάλασσα προσφέρουμε ως τουριστικό προϊόν).

2. Να μετατραπούν όλοι σε τριτοβάθμιοι και να ελέγχονται αυστηρά ως προς την ασφαλή λειτουργία τους με στόχο την ασφαλή απορροή υδάτων στη θάλασσα.

3. Να γίνουν νέοι βιολογικοί όπου χρειάζονται, με πλήρη δίκτυα, με σκοπό την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος, και με χρηματοδότηση από προγράμματα της Ε.Ε. ή από δανεισμό.

Β) ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΩΝ NATURA.

Στη Λευκάδα έχουμε οριοθετημένο καταφύγιο άγριας ζωής και θηραμάτων (ΚΑΖ) έκτασης περίπου 33.000 στρεμμάτων, που κυρίως βρίσκεται στον ορεινό όγκο του νησιού και στο οποίο εμπλέκεται περιουσία ιδιωτών και κοινοτήτων. Σύμφωνα με το νόμο επιτρέπεται να είναι μόνο παρατηρητήριο άγριας φύσης και καμία άλλη δραστηριότητα ή επέμβαση σε αυτό. Παραδόξως περίπου 12.000 στρέμματα από αυτό είναι ενταγμένα στο NATURA. Το NATURA όμως έχει πιο ελαστική αντιμετώπιση σε παρεμβάσεις.

Προτείνεται να συσταθεί φορέας διαχείρισης του καταφυγίου και επίσης να γίνει το κτηματολόγιο του ΚΑΖ. με σκοπό να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες για την γη τους.

Πόροι για όλα αυτά θα αντλούνται από την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων, όπως προβλέπεται από το νόμο.

Γ) ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Θα πρέπει να γίνεται διαλογή των αποβλήτων από την αρχή (στα σπίτια) και κατόπιν (από το Δήμο) αποθήκευση και μεταφορά σε μονάδες επεξεργασίας.

Για τα χρησιμοποιημένα λίπη και έλαια θα πρέπει να συλλέγονται και να ανακυκλώνονται υπεύθυνα γιατί αν καταλήγουν στη θάλασσα ή στο βιολογικό καθαρισμό δημιουργούν μεγάλη μη αντιστρέψιμη βλάβη στο περιβάλλον.

Το ανάλογο πρόβλημα δημιουργείται και με τις άχρηστες μπαταρίες, και τους λαμπτήρες φωτισμού και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με υπεύθυνο τρόπο ανακύκλωσης.

Δ) ΥΔΡΕΥΣΗ- ΑΡΔΕΥΣΗ

Οι ταμιευτήρες ή οι λιμνοδεξαμενές είναι η πιο σωστή οικονομικά λύση για την κάλυψη των αναγκών ύδρευσης. Θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες κόστους και οφέλους για το σκοπό αυτό, προκειμένου να υπάρξει ορθολογική διαχείριση, όσο από πλευράς ζήτησης ύδατος τόσο και από πλευράς διαχείρισης κόστους, με στόχο την επάρκεια και την ανάπτυξη της κάθε δραστηριότητας, είτε αυτή είναι οικιακή, επαγγελματική, είτε αφορά άρδευση αγροτικών εκτάσεων δηλαδή τον πρωτογενή τομέα.

Ε) ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

1. ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

· Ίδρυση εταιρείας ναυτικής βάσης με σκοπό την αγορά ενός Ο/Γ πλοίου κατάλληλου για την εξυπηρέτηση των δυο νησιών Καστού και Καλάμου αλλά και άλλων νησιών της γύρω περιοχής π.χ. Ιθάκη και των άλλων μικρών ιδιωτικών νησιών που αναμένεται να αναπτυχθούν τα επόμενα χρόνια.

· Η Λευκάδα σήμερα δεν έχει Επιβατικό Λιμένα. Η πρώην Νομαρχία είχε εκπονήσει μια μελέτη που είχε χωροθέτηση στο νότιο τμήμα του νησιού στον κόλπο της Βασιλικής. Ένα τέτοιο λιμάνι είναι απαραίτητο για την διασύνδεση των ιόνιων νησιών. Μια επιδότηση σε πλοιοκτήτες για την διατήρηση κάποιων χειμερινών δρομολογίων θα ενίσχυε την λειτουργία του λιμένα και την διασύνδεση των νησιών.

· Μπορεί να γίνει μια σημαδούρα πρόσδεσης με στίγμα, που θα είναι ενταγμένη στην αρμόδια Υπηρεσία ναυτικών χαρτών προκειμένου να δένουν κρουαζιερόπλοια στα ανοιχτά του θαλάσσιου χώρου στο Κάστρο, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στην πόλη της Λευκάδας και σε όλο το νησί.

2. ΕΝΑΕΡΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

· Πέραν των αεροδρομίων της περιοχής, όπου εξυπηρετούνται και πτήσεις του εξωτερικού, θα μπορούσε να εξυπηρετούνται με τοπικά δρομολόγια από μικρά αεροσκάφη η σύνδεση των νησιών μας.

· Στη Λευκάδα και στα γύρω μικρά νησιά δεν υπάρχει ελικοδρόμιο. Θα μπορούσε να υπάρχει ένα δίκτυο με ελικοδρόμια όπου και το τελευταίο μικρό νησί να έχει ελικοδρόμιο και παράλληλα να υπάρχει στόλος επιβατικών και διασωστικών ελικοπτέρων καθόσον στη θάλασσα και μεταξύ των νησιών ταξιδεύουν χιλιάδες άνθρωποι καθημερινά.

3. ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Πρέπει να συντηρηθεί το υπάρχον οδικό δίκτυο του νησιού και να διατηρείται ο ευπρεπισμός του με ειδικά μηχανήματα για το σκοπό αυτό, όπως για παράδειγμα “ούνιμουκ” με βαρέο καταστροφέα για την αυτοφυή βλάστηση.

Επίσης να έχει πλήρη σήμανση με πληροφοριακές πινακίδες στα ελληνικά και στα αγγλικά για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών του νησιού, καθώς επίσης και τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών σε πέντε σημεία όπου σημειώνονται συχνά ατυχήματα και προβληματισμός.

Επίσης χρειάζονται να χαραχθούν νέοι δρόμοι και να ανακατασκευαστούν οι υπάρχοντες είτε είναι δημοτικοί είτε είναι αγροτικοί.

ΣΤ) ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Να γίνει καταγραφή και αποτύπωση της δημοτικής περιουσίας και να ενταχθεί στο εθνικό κτηματολόγιο και να εφαρμοστεί η νομοθεσία του 2007 για τις ανταλλαγές ακινήτων των δημοτικών εκτάσεων με ιδιωτικών.

Τέλος υπάρχουν και άλλες πολλές προτάσεις που θα μπορούσαν να γίνουν αλλά δεν θα ήταν σκόπιμο να αναφερθούν λόγω της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης.

Το μέλος της επιτροπής
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΟΣ

Προηγούμενο άρθροΟ Θ. Γιαννόπουλος μιλά στον Prisma 91,6 για τη συμβολή της προϊστορικής Λευκάδας στην έρευνα για την έλευση των Ελλήνων
Επόμενο άρθροΔήμητρα Κρητικού: Είμαστε μια οικογένεια