Η αντίστροφη μέτρηση για την εργολαβία-σκούπα του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία έχει ήδη ξεκινήσει. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com αυτή την εποχή κλείνουν οι τελευταίες λεπτομέρειες για να ενταχθεί η εργολαβία-σκούπα στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Στην ουσία το έργο είναι ήδη χαρακτηρισμένο ως phasing (δηλαδή έχει ήδη τραβήξει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013) ενώ είναι ήδη ενάριθμο.
Η ένταξη της εργολαβίας-σκούπας αναμένεται μέσα στον Μάρτιο και γίνεται προσπάθεια για δημοπράτηση του έργου από το Υπουργείο Υποδομών τον ίδιο μήνα. Μεγάλος στόχος είναι να πραγματοποιηθεί η σχετική δημοπρασία μέχρι τον Μάιο και το Φθινόπωρο να έχει υπάρξει ανάδοχος που θα εγκατασταθεί στο έργο.
Το αντικείμενο που θα αναλάβει είναι λίγο-πολύ γνωστό. Περίπου 7χλμ από την πρώτη εργολαβία (που έχει συνολικά 22χλμ) και όλο το υπόλοιπο αντικείμενο από το 22οχλμ μέχρι το 48χλμ.
Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 155εκατ.ευρώ (το ποσό συμπεριλαμβάνει ΦΠΑ) και η ολοκλήρωση του έργου σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα είναι τμηματική, καθώς θα δοθεί προτεραιότητα στα τελευταία 14χλμ με αποκλειστική προθεσμία που είναι πολύ προχωρημένα και θα αποτελέσουν την λεγόμενη “δυτική παράκαμψη Αμφιλοχίας”. Προαίρεση με το ποσό των 7εκατ.ευρώ περίπου θα είναι τα περίφημα 400 “ορφανά μέτρα” που θα συνδέσουν την Αμβρακία Οδό με την Ιόνια Οδό στο νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας.
Ο διαγωνισμός είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα τραβήξει το βλέμμα όλων των μεγάλων τεχνικών λόγω του μεγάλου του προϋπολογισμού και ακόμα μία μεγάλη μάχη θα λάβει χώρα το επόμενο διάστημα. Οι εργασίες θα διαρκέσουν περίπου 3 χρόνια με πιθανότερη την πλήρη ολοκλήρωση του στα τέλη του 2021.
Νωρίτερα μέχρι το 2019 θα έχουν αποδοθεί 15χλμ της λεγόμενης παράκαμψης Βόνιτσας, ενώ ίσως πριν το τέλος του 2019 να έχει λειτουργήσει και η παράκαμψη Αμφιλοχίας.
Ο ΑΚΤΩΡ ΣΤΗΝ 1Η ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ
Οι εξελίξεις τρέχουν όμως στο θέμα της Αμβρακίας Οδού. Στην πρώτη εργολαβία έχουμε υποκατάσταση της ΑΕΓΕΚ από την ΑΚΤΩΡ, που θα κληθεί να ολοκληρώσει τα έργα μέχρι το 2019, οι εργολαβίες 3 και 4 ολοκληρώνονται ενώ και η 2η εργολαβία φτάνει στο τέλος της χωρίς να αποδοθεί κάποιο τμήμα.
Η Αμβρακία Οδός έχει αποτελέσει ακόμα ένα πολύπαθο έργο που σχεδιάστηκε την προηγούμενη δεκαετία, δημοπρατήθηκε το 2009, συμβασιοποιήθηκε το 2010 όμως 8 χρόνια μετά δεν έχει ολοκληρωθεί και λειτουργήσει ούτε 1 χιλιόμετρο.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ: Μαρτύριο χωρίς τέλος για τον αυτοκινητόδρομο ΑΚΤΙΟ -ΑΜΒΡΑΚΙΑ
Χθες παρέα με τον δραστήριο συνεργάτη Σταύρο Πάτση απο τη Βόνιτσα, επισκεφτήκαμε τον Δημήτρη Νικάκη, πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αγρινίου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τον ενημέρωσα για τη στασιμότητα των εργασιών και την εργολαβία -σκούπα στον οδικό άξονα Ακτιο Αμβρακία, που είναι ένα έργο πνοής για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, καθώς αναμένεται να μειώσει αισθητά τις αποστάσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο του Ακτίου και θα επιτελέσει επιτέλους το ρόλο του ως πυρήνα τουριστικής και κοινωνικοοικονομικής υποδομής.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα φιλικό κλίμα με παρόντες πολλούς δικηγόρους και επιβεβαιώθηκε η θέληση του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Αγρινίου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του να ενισχύσει στις συναντήσεις του με θεσμικούς και πολιτικούς παράγοντες την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου.