Αρχική Top Stories Απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων Γυμνασίου & Γ.Λ.Τ. Μεγανησίου σχετικά με την αναμοριοδότηση...

Απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων Γυμνασίου & Γ.Λ.Τ. Μεγανησίου σχετικά με την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων

0

Μεγανήσι   02/02/2017
Αρ. Πρωτ: 51
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΙΟΝΙΩΝ  ΝΗΣΩΝ

Δ/NΣΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΓΕΝΙΚΕΣ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ

ΠΡΟΣ: 1. ΠΥΣΔΕ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

            2.Κο Περιφερειακό Διευθυντή

            Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων

           3. ΕΛΜΕ Λευκάδας

           4. ΚΥΣΔΕ
ΚΟΙΝ: 1. ΥΠΠΕΘ – Γραφείο Υπουργού

           2. Δήμαρχο Μεγανησίου

           3. ΠΕΔ Ιονίων Νήσων

           4. ΜΜΕ

Ταχ. Δ/νση: Σπαρτοχώρι Μεγανησίου Λευκάδας

Τ.Κ.: 310 83

Τηλ/fax:  26450 51500

Πληροφορίες: κα. Δημοπούλου Ζωή

URL: http://gym-megan.lef.sch.gr

e-mail : mail@gym-megan.lef.sch.gr

ΘΕΜΑ: «Κατάταξη σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Κατηγορίες Μετάθεσης – Μοριοδότησης»

Σχετικό: Το υπ’αρ. 290/23-1-2017 έγγραφο του κου Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, με θέμα «Πρόταση αναμοριοδότησης δυσμενών συνθηκών όλων των σχολείων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων»

Ύστερα από το παραπάνω σχετικό, ο σύλλογος των εκπαιδευτικών του Γυμνασίου & Γενικών Λυκειακών Τάξεων Μεγανησίου, συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση και ομόφωνα διαπίστωσε ότι, αν η συγκεκριμένη πρόταση δεν υποκρύπτει κάποιο συμφέρον, τότε είναι προφανές ότι κινείται στην σφαίρα του παραλόγου.

Και αυτό διότι:

Το νομοθετικό πλαίσιο, όπως τελικά έχει διαμορφωθεί για την κατάταξη σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Κατηγορίες Μετάθεσης – Μοριοδότησης, προκειμένου να περιγράψει τις συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί, θέτει τα παρακάτω κριτήρια, αφήνοντας προφανώς το περιθώριο εξειδίκευσης και προσαρμογής στις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε τόπου, και συγκεκριμένα:

(i) τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων,

(ii) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών,

(iii) την οργανικότητα,

(iv) την απόστασή τους από την έδρα του Νομού,

(v) τις συγκοινωνιακές συνθήκες και

(vi) το υψόμετρο.

Η απόσταση του σχολείου από την πρωτεύουσα του Νομού, προφανώς και είναι ένα κριτήριο, όχι όμως και το σημαντικότερο. Και πάντως σε καμία περίπτωση δεν εξισώνεται ή υπερισχύει, του κριτηρίου της νησιωτικότητας, όπως επιχειρεί με την πρόταση του ο κος Περιφερειακός Διευθυντής.

Η παραπάνω πρόταση, χωρίς κάποια επιχειρηματολογία, αναγορεύει την χιλιομετρική απόσταση από την πρωτεύουσα του νομού ως καθοριστικό κριτήριο με βαθμό βαρύτητας 66,5%, υποβαθμίζοντας όλα τα άλλα. Σα να μην έφτανε αυτό στον διαχωρισμό σε χερσαίες και από θαλάσσης αποστάσεις πριμοδοτείται περισσότερο η χερσαία. Τα παραπάνω οδηγούν στην παρερμηνεία του νομοθετικού πλαισίου, υποβαθμίζουν και απαξιώνουν την νησιωτικότητα, που είναι έτσι ή αλλιώς συνταγματικά κατοχυρωμένη σε κάθε νομοθετική πρωτοβουλία, και οδηγεί στο παράλογο αποτέλεσμα της μεγαλύτερης μοριοδότησης ενός σχολείου που απέχει 31 χιλιόμετρα από την πόλη της Λευκάδας, από ένα σχολείο στο Μεγανήσι ή και τον Κάλαμο.

Είναι προφανείς και γνωστές οι δυσκολίες παροδικής διαμονής, σε ένα μικρό νησί με πληθυσμό 900 περίπου κατοίκων. Είναι δύσκολη ακόμη και η εξεύρεση κατοικίας, αφού οι υποδομές του απευθύνονται κυρίως  στη θερινή και τουριστική περίοδο. Για τον εκπαιδευτικό που διαμένει στο νησί είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να παρακολουθήσει το οποιοδήποτε επιμορφωτικό ή εκπαιδευτικό πρόγραμμα, χωρίς ιδιαίτερα σημαντική οικονομική επιβάρυνση. Αλλά και η καθημερινή μετακίνηση, για κάποιον που έχει επιλέξει να πηγαινοέρχεται, εναλλάσσοντας τουλάχιστον τρία συγκοινωνιακά μέσα για να φτάσει στο σχολείο του, είναι μια καθημερινή περιπέτεια.

Πολλοί συνάδελφοι, στο παρελθόν αλλά και τώρα, επέλεξαν τις δύσκολες συνθήκες των σχολείων του Μεγανησίου, ώστε, με την αυξημένη μοριοδότηση που τους παρείχε, να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα στις μεταθέσεις ή τοποθετήσεις τους, που είχαν κυρίως να κάνουν με θέματα οικογενειακά και οικονομικά. Η πρόταση του κου Περιφερειακού Διευθυντή είναι άδικη και αδικαιολόγητη και στρέφεται ευθέως ενάντια στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων αφού η άδικη μοριοδότηση θα επηρεάσει άμεσα και τη στελέχωσή τους από εκπαιδευτικούς, εφ’ όσον θα θίγονται προσωπικά, οικονομικά και οικογενειακά τους θέματα.

Επισημαίνουμε ότι:

1ο. Είναι ανάγκη να υπάρξει ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για όλη την Ελλάδα, που θα προστατεύει τη νησιωτικότητα.

2ο. Υπάρχει ανάγκη κινητοποίησης της αυτοδιοίκησης και των κοινωνιών των μικρών νησιών, αφού η μοριοδότηση των σχολείων των μικρών νησιών, έχει να κάνει με την στελέχωση και την ομαλή λειτουργία τους.

Καλούμε ιδιαίτερα τις κοινωνίες των μικρών νησιών και την αυτοδιοίκηση να μας συμπαρασταθούν, παίρνοντας τις ανάλογες πρωτοβουλίες.

Τέλος, καλούμε το ΠΥΣΔΕ και την ΕΛΜΕ Λευκάδας να απορρίψουν στο σύνολό της την πρόταση της Περιφέρειας και να συνταχθούν με τον προβληματισμό μας.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Γυμνασίου & Γενικών Λυκειακών Τάξεων Μεγανησίου
Προηγούμενο άρθροΠολιτική εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για τους Λευκαδίους της Αττικής
Επόμενο άρθροΟικιακή κομποστοποίηση στην Λυγιά