Αρχική Άλλες ειδήσεις Διαφορα Σενάρια για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, ποιοι είναι οι χαμένοι -Τι πληρώνουν...

Σενάρια για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, ποιοι είναι οι χαμένοι -Τι πληρώνουν στις άλλες χώρες

0
ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας / Φωτογραφία: Eurokinissi

Περί τα 110 εκατ. ευρώ έβαλε στα ταμεία του το υπουργείο Οικονομικών σε αυτό το

διάστημα των 11 ημερών που «έτρεξε» η παράταση για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2019 και πλέον περιμένει στη… γωνία όσους αμέλησαν ή δεν θέλησαν να τα καταβάλουν ως σήμερα.

Το πρόστιμο του 100% της αξίας των Τελών για όσους πιαστούν στην τσιμπίδα κατά τις διασταυρώσεις που θα γίνουν πολύ σύντομα, επαναφέρει τη συζήτηση για το πώς θα μπορούσαν να αναδιαρθρωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας, έτσι ώστε να κατανεμηθούν πιο δίκαια τα βάρη. Είναι μια συζήτηση που ξεκινά κάθε χρόνο αυτήν την περίοδο, αλλά εγκαταλείπεται πολύ γρήγορα όταν γίνεται αντιληπτό ότι για να ελαφρυνθούν κάποιες κατηγορίες Ι.Χ., θα πρέπει να επιβαρυνθούν- έστω κατ’ ελάχιστο- κάποιες άλλες, εφόσον δεν θέλει το υπουργείο Οικονομικών να περιορίσει τα προβλεπόμενα έσοδα των 1,1 δις ευρώ.

Η αναδιανομή των βαρών είναι, ωστόσο, η εύκολη, εισπρακτική λύση, η οποία στην πορεία μπορεί να δημιουργήσει νέες στρεβλώσεις, όπως για παράδειγμα ότι θα επιβαρύνονται αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για να μειωθούν τα Τέλη σε παλαιότερα, μεγαλύτερου κυβισμού και ρυπογόνα οχήματα, τα οποία αναμφίβολα επιβαρύνονται με Τέλη δυσανάλογα υψηλά της τρέχουσας αξίας τους.

Τι ισχύει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Μια ματιά στα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, δείχνει ότι οι χώρες που ακολουθούν το ελληνικό μοντέλο, δηλαδή την επιβολή Τελών ανάλογα με τον κυβισμό, είναι ελάχιστες, ενώ ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις τα εν λόγω έσοδα είναι πολύ λιγότερα από αυτά του ελληνικού Προϋπολογισμού. Για παράδειγμα στην Πορτογαλία ακολουθούν το ίδιο διπλό μοντέλο υπολογισμού των Τελών (κυβισμός- εκπομπές ρύπων), αλλά τα έσοδα περιορίζονται στα 554 εκατ. ευρώ, όταν το ελληνικό ΓΛΚ προσδοκά κάθε χρόνο 1,1 δις ευρώ.

Το σύστημα υπολογισμού με βάση τον κυλινδρισμό εξακολουθούν να εφαρμόζουν μόνο η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Ρουμανία. Στο Βέλγιο εφαρμόζεται σύστημα παρόμοιο με το ελληνικό αλλά στην εξίσωση συνυπολογίζονται οι φορολογήσιμοι ίπποι, καθώς και ο τύπος του καυσίμου που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Στην Αυστρία, στην Ιταλία και στη Βουλγαρία χρησιμοποιείται ως βάση υπολογισμού η δύναμη του κινητήρα (KW), ενώ στην Κροατία μαζί με τη ισχύ του κινητήρα συνυπολογίζεται η παλαιότητα, στην Κύπρο και στην Ιρλανδία έχουν τις εκπομπές ρύπων, στη Γαλλία και στη Φινλανδία τις εκπομπές ρύπων αλλά με παραλλαγή (τύπος καυσίμου, μάζα), στη Μάλτα τις εκπομπές ρύπων και την παλαιότητα, στη Γερμανία τις εκπομπές ρύπων και τον κυλινδρισμό αλλά λαμβάνοντας υπόψιν και τον τύπο του καυσίμου.

Πηγή:  iefimerida.gr

 

Προηγούμενο άρθροΑπάντηση Διοικητή Νοσοκομείου Λευκάδας στη καταγγελία του Συλλόγου Εργαζομένων
Επόμενο άρθροHλεκτρονική Πλατφόρμα Επιχειρηματικής Διαδικτύωσης