Αρχική Άλλες ειδήσεις Παιδεία Τομεακή Οργάνωση Λευκάδας του ΚΚΕ: Δελτίο Τύπου για το νομοσχέδιο για την...

Τομεακή Οργάνωση Λευκάδας του ΚΚΕ: Δελτίο Τύπου για το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή

0

Η κυβέρνηση κατέθεσε νομοσχέδιο με τον τίτλο «Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Εργου» που ακουμπάει σε κάθε έκφανση της παιδαγωγικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, προωθεί όλες τις αστικές επιδιώξεις, όπως ρητά διατυπώθηκαν στο 3ο μνημόνιο, και αφορούν στην περικοπή των δαπανών, στην εξοικονόμηση του προσωπικού, στην «αξιολόγηση», στην αυτονομία σχολικών μονάδων και στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης.

Το νομοσχέδιο αυτό είναι προαπαιτούμενο στα πλαίσια της νέας αξιολόγησης από την ΕΕ και τους “θεσμούς”. Για ακόμα μια φορά επιβεβαιώνεται ότι “βγαίνουμε από τα Μνημόνια” με νέα Μνημόνια!

Το νομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο “Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Εργου” είναι στην ουσία:

  • Νομοσχέδιο κατάργησης Δομών (ΚΕΔΔΥ, ΠΛΗΝΕΤ, ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ).
  • Νομοσχέδιο προώθησης της αντιδραστικής αξιολόγησης του σχολείου.

Η κυβέρνηση με την κατάργηση των δομών (ΚΕΔΔΥ, ΠΛΗΝΕΤ, ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ)   και με το νομοσχέδιο που φέρνει για ψήφιση, συνενώνει διαφορετικούς μεταξύ τους εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς τομείς σε μια υπηρεσία, εξυπηρετώντας προφανώς όχι τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά την εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού. Φυσικά, σε βάρος της Ειδικής Αγωγής, που συνιστά σύνθετη παιδαγωγική παρέμβαση, χρήζει διεπιστημονικής και ταυτόχρονα εξατομικευμένης στήριξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ως εκ τούτου απαιτεί πολλαπλάσια δαπάνη, προτεραιότητα και αναβαθμισμένες παροχές.

Το νομοσχέδιο έρχεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο αυτό εις βάρος των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έτσι, καταργούνται τα ΚΕΔΔΥ και αφομοιώνονται στα ΚΕΣΥ μαζί με άλλες υπηρεσίες που δεν σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή. Ο αριθμός των ειδικών επιστημόνων, ειδικών παιδαγωγών που προβλέπονται είναι πάρα πολύ μικρός ακόμα και για τη σύνταξη αξιολογικής έκθεσης. Εάν συνυπολογίσει κανείς όλες τις επιπλέον αρμοδιότητες που τους ανατίθενται, κατανοεί το μέγεθος της υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής.

Επιπλέον, με πρόσχημα ότι δεν πρέπει να «ιατρικοποιείται» η παιδαγωγική διαδικασία, καταργούνται ιατρικές ειδικότητες και γνωματεύσεις (π.χ. παιδονευρολόγου) που είναι απαραίτητες για την αιτιολόγηση της δυσκολίας, της απόκλισης κτλ, ώστε να είναι αποτελεσματική η ειδική παιδαγωγική παρέμβαση που απαιτείται! Η αξιοποίηση της ιατρικής επιστήμης δεν είναι αναχρονισμός, αλλά διεπιστημονική ματιά για να προσεγγίσεις ολόπλευρα και όσο γίνεται πιο αντικειμενικά, σφαιρικά, την ειδική παιδαγωγική δυσκολία. Στην ουσία με το μέτρο αυτό καταργείται το στέρεο έδαφος να ευδοκιμήσει η ειδική παιδαγωγική και στρέφει τους γονείς να ξαναβάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη για να απευθυνθούν στα ιδιωτικά κέντρα γνωμάτευσης, που δεν θα πάψουν να είναι απαραίτητα, και να χρυσοπληρώσουν, ιδιωτικά πια, την υπηρεσία τους.

Επίσης, μέσα από το νομοσχέδιο τίθενται ένα σωρό καινούργια προαπαιτούμενα για να φτάσει ένας γονέας με το παιδί του στο ΚΕΣΥ για να πάρει τελικά την αξιολογική – περιγραφική έκθεση. Έτσι, για να κάνει αίτηση ο γονέας θα πρέπει να αποφανθεί με τεκμηριωμένη εισήγηση ο Σύλλογος Διδασκόντων, αφού πρώτα αποδείξει ότι πήρε όλα τα αναγκαία μέτρα, έχει υλοποιήσει βραχύχρονα προγράμματα, έχει «πειραματιστεί» με το παιδί και δεν είχε κάποιο αποτέλεσμα. Μάλιστα, ο υπεύθυνος δάσκαλος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ μπορεί να είναι της Ειδικής Αγωγής, αλλά εάν δεν υπάρχει, θα αναλαμβάνει δάσκαλος της γενικής!

Εάν προχωρήσουν αυτές οι αλλαγές θα έχουμε ένα πραγματικό πισωγύρισμα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα της Ειδικής Αγωγής: Τα ΑμεΑ στην πράξη καταργούνται και διαγράφονται ως ομάδας προτεραιότητας και ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης.

Σήμερα, χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας για να μην περάσει το νομοσχέδιο που οδηγεί στην παραπέρα υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Η διάκριση του παιδιού που έχει ειδικές παιδαγωγικές ανάγκες αποτελεί δικαίωμα και είναι μέτρο προόδου της κοινωνίας ο βαθμός της αναβαθμισμένης, διακριτής, επιστημονικά σύγχρονης, στήριξης αυτών των παιδιών.

Επιστημονικά σύγχρονο είναι να υπάρχει καθολική, δημόσια και δωρεάν πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση από τη στιγμή της σύλληψης, της γέννησης του παιδιού. Παραπέρα είναι πραγματικά αναγκαίο να καταρτίζεται από τα πρώτα βήματα, της προσχολικής ηλικίας, και καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών χρόνων Ενιαίο Επιστημονικό Πρόγραμμα, που θα θέτει τους γενικούς σκοπούς και στόχους και ταυτόχρονα μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα γίνεται η αναγκαία εξειδίκευση ανά περίπτωση παιδιού. Να παρακολουθείται αυτή η εξέλιξη και ανάπτυξή του, να υποστηρίζεται με κάθε μέσο, έμψυχο ή άψυχο, να πλαισιώνεται από κάθε επιστημονική ειδικότητα, κάθε καταρτισμένο επιστήμονα, και θα έχει στη διάθεσή του κάθε μέσο (τεχνολογικό, λογισμικό κ.ά.). Όλη η εκπαιδευτική διαδικασία να υπηρετεί, όπως άλλωστε ισχύει και για τα παιδιά της τυπικής ανάπτυξης, το μέλλον του παιδιού, που δεν είναι άλλο από την ουσιαστική προετοιμασία και ένταξή του στην κοινωνία.

Το ΚΚΕ καλεί τους γονείς, εκπαιδευτικούς, επιστήμονες που προβληματίζονται, συνολικότερα, για το ρόλο τους και την προσφορά τους να διεκδικήσουν το πραγματικά σύγχρονο και επιστημονικά αναγκαίο γι’ αυτά τα παιδιά.

Να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο που έφερε η κυβέρνηση στη Βουλή. Να εξασφαλιστεί :

  • Δημόσια και δωρεάν πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση καθ’ όλη τη σχολική διαδρομή.
  • Ίδρυση και επέκταση σύγχρονων δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
  • Πρόσληψη όλου του αναγκαίου επιστημονικού, παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού.

ΛΕΥΚΑΔΑ, 4-6-2018

Προηγούμενο άρθροΜήνυμα του Δήμαρχου Λευκάδας στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Επόμενο άρθροΕυχαριστήρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Λευκάδας