Αρχική Άλλες ειδήσεις Ελλάδα Πέθανε σε ηλικία 83 ετών ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

Πέθανε σε ηλικία 83 ετών ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

EUROKINISSI

Έφυγε σήμερα από τη ζωή, σε ηλικία 83 ετών, ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, μετά από χρόνια προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε. Την είδηση του θανάτου του, γνωστοποίησε η σύζυγός του Κατερίνα Παναγοπούλου, με ανάρτησή της στο Facebook.

   Ο Περικλής Παναγόπουλος θεωρείτο ως ένας από τους «πατριάρχες» και «θεμελιωτές» της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς με τις αποφάσεις και ενέργειές του κατάφερε να αλλάξει για πάντα το προφίλ της ακτοπλοΐας της χώρας μας, πρώτα στις γραμμές του εξωτερικού και ακολούθως στις γραμμές του εσωτερικού.

Τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια τον είχαν υποχρεώσει να αναπροσαρμόσει την επιχειρηματική του δράση, ο ίδιος όμως δεν εγκατέλειψε ποτέ τις ναυτιλιακές του δραστηριότητες. Ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής το 2009, μία υπόθεση που είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη. Στο μήνυμά της, η Κατερίνα Παναγοπούλου αναφέρει: «Έφυγε ο πατριάρχης της επιβατηγού ναυτιλίας Περικλής Σ. Παναγόπουλος, επίτιμος πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ηλικία 83 ετών, την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2019, στις 06.00 π.μ..

Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι. Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του».

Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

Η απαγωγή Στις 12 Ιανουαρίου το 2009, ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής και παρέμεινε κρατούμενος στα χέρια των απαγωγέων του μέχρι τις 20 του ίδιου μήνα. Όπως είχε περιγράψει ο ίδιος στο βιβλίο του «Περικλής Παναγόπουλος Βίος και Ναυτιλία», το πρωί εκείνο είχε ξεκινήσει με τον οδηγό του για το γραφείο του στη Βούλα όταν ξαφνικά ένα βανάκι τους έκλεισε το δρόμο. «Κατέβηκαν τρεις γεροδεμένοι άνδρες, ντυμένοι στα μαύρα και κρατούσαν όπλα. Μας άρπαξαν και μας έβαλαν στο βαν. Μας πήγαν στον σκουπιδότοπο του Υμηττού και στη συνέχεια με έβαλαν στο πορτμπαγκάζ ενός άλλου οχήματος», έγραφε στο βιβλίο του. Οι απαγωγείς ζήτησαν από την οικογένεια του εφοπλιστή λύτρα πολλών εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να τον αφήσουν ελεύθερο, πράγμα που έγινε το βράδυ της 20ης Ιανουαρίου 2009, βάζοντας τέλος στην πολυήμερη ομηρεία του και την αγωνία των δικών του ανθρώπων.

Ποιος ήταν ο Περικλής Παναγόπουλος

Ο Περικλής Παναγόπουλος ήταν ένας άνθρωπος «σύμβολο» της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Καλαματιανού Σταύρου Παναγόπουλου και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ως μαθητής ακόμα, άρχισε να ασχολείται με τον χώρο της ναυτιλίας. Στις διακοπές του από το σχολείο εργάζονταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη. Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του, ενώ αμέσως μετά εργάστηκε στη Home Lines. Το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά, προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου. Το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία- φαινόμενο Royal Cruise Line. Η εταιρία αυτή αποτελεί ένα φαινόμενο στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, όχι τόσο για τα επιτεύγματα της στο κλάδο της κρουαζιέρας, αλλά γιατί πάνω της χτίστηκε ο παγκόσμιος μύθος του Περικλή Παναγόπουλου, ως ο εφοπλιστής εκείνος που είναι έτοιμος να πουλήσει τα πάντα ανά πάσα ώρα και στιγμή. Το 1989 και ενώ η εταιρία βρισκόταν στο σημαντικότερο σημείο της ανάπτυξης της με πληρότητες που ζήλευαν οι κορυφαίες εταιρίες του είδους διεθνώς, ο Περικλής Παναγόπουλος πουλά την εταιρία του στη νορβηγική εταιρία κρουαζιερόπλοιων Kloster έναντι 300 εκατομμυρίων δολαρίων, προκαλώντας ένα μικρό «σεισμό» στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία έσπευσε να χαρακτηρίσει τη κίνηση αυτή ως την «πώληση του αιώνα». Με τα κεφάλαια αυτά ο Περικλής Παναγόπουλος «υποχρέωσε» την ελληνική ακτοπλοΐα να γυρίσει σελίδα. Την ίδια χρονιά κιόλας ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων, μια αγορά στην οποία δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα. Το 1990 αποκτά τον έλεγχο του 20% της εταιρείας Vernicos Yachts, και λίγο αργότερα εξαγοράζει την εταιρεία «Κυλινδρόμυλοι Αττικής», η οποία τότε ήταν εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Το 1992 μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα από τον οποίο αποχώρησε ένα έτος νωρίτερα παραχωρώντας στους τότε συνεταίρους του το πακέτο των μετοχών που ήλέγχε. Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της Strintzis Lines. Το 1993 μετανομάζει τους Κυλινδρόμυλους Αττικής σε Επιχειρήσεις Αττικής και το 1994 επιστρέφει στον Γιώργο Βερνίκο το ποσοστό που κατείχε στην Vernicos Yatchs. Το ίδιο έτος οι Επιχειρήσεις Αττικής ήλεγχαν μόνο τα καταστήματα ‘Ακρον-Ίλιον-Κρυστάλ τα οποία και πούλησε αμέσως. Τότε, ακριβώς έβαλε σε εφαρμογή το μεγάλο σχέδιο του προχωρώντας στην ίδρυση της Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries. Οι Επιχειρήσεις Αττικής, μετονομάσθηκαν σε Όμιλος Αttica και στις 13 Φεβρουαρίου 2008 πωλήθηκαν στη MIG του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου έναντι 455 εκατ. ευρώ.