Αρχική Άλλες ειδήσεις Ελλάδα Υποθαλάσσιες Ζεύξεις: όχι λένε στη Σαλαμίνα, ναι στη Λευκάδα

Υποθαλάσσιες Ζεύξεις: όχι λένε στη Σαλαμίνα, ναι στη Λευκάδα

2
reppaserga

reppaserga

Του Γιωργου Λιαλιου

Ευλογία ή κατάρα; Εργα που θα δώσουν απάντηση σε χρόνια προβλήματα και θα βοηθήσουν την οικονομική ανάπτυξη ή «έργα για τα έργα», χωρίς να υπολογίζονται οι συνέπειες;

Στη Σαλαμίνα και τη Λευκάδα, τα δύο νησιά που σχεδιάζεται να ενωθούν με την ενδοχώρα μέσω υποθαλάσσιας σύνδεσης, οι τοπικές κοινωνίες είναι διχασμένες, ενώ οι δύο δήμαρχοι εκφράζουν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις.

Στην περίπτωση της Σαλαμίνας που υπάρχει μεγάλη αντίδραση, το υπουργείο Υποδομών δήλωσε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε άλλες ενέργειες στον επόμενο μήνα προκειμένου να ξεκινήσει διάλογος.

Στη Σαλαμίνα το έργο αφορά τη σύνδεση της λεωφόρου Σχιστού με το νησί, παρακάμπτοντας την πόλη του Περάματος και την πόλη της Σαλαμίνας. «Στην προκήρυξη το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα, από Σκαραμαγκά έως Πέραμα και από Πέραμα έως το εσωτερικό της Σαλαμίνας», λέει ο δήμαρχος του νησιού, κ. Γιάννης Τσαβαρής. «Διευκρινίζεται όμως ότι το δεύτερο τμήμα αποτελεί υποτμήμα της αρτηρίας Μεγάρων – Πάχης – Σαλαμίνας. Επομένως αποκαλύπτεται ότι η πολιτεία θέλει να μετατρέψει τη Σαλαμίνα σε τμήμα ενός οδικού δακτυλίου που θα συνδέει τη λεωφόρο Σχιστού με την εθνική οδό.

Εκτιμούμε ότι οι συνέπειες της επιλογής αυτής θα είναι μεγάλες, καθώς το νησί θα επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά από την καθημερινή κίνηση χιλιάδων οχημάτων, κυρίως φορτηγών». Υπενθυμίζεται ότι την πρόθεση διπλής ζεύξης της Σαλαμίνας είχε αποκαλύψει, κατά την παραίτησή του, ο επικεφαλής του Οργανισμού Αθήνας κ. Γ. Πολύζος, αλλά τότε το υπουργείο Υποδομών τον είχε διαψεύσει.

Οι φορείς

Για τον κ. Τσαβαρή, η δημιουργία της (έστω και μονής) υποθαλάσσιας σύνδεσης είναι μια άστοχη επιλογή. «Το νησί μας έχει χίλια προβλήματα. Δεν έχει δίκτυο διαχείρισης ομβρίων, δεν έχει ολοκληρωμένη αποχέτευση, δεν έχει σοβαρές υποδομές Υγείας. Η διευκόλυνση της οδικής σύνδεσης θα φέρει κάθετη αύξηση του πληθυσμού, μέσα από ένα νέο κύμα αυθαίρετης δόμησης».

Οι διαμαρτυρίες των φορέων της Σαλαμίνας έφθασαν μέχρι το υπουργείο Υποδομών. Εκπρόσωποι του νησιού και βουλευτές Πειραιά συναντήθηκαν προχθές με τον κ. Βορίδη, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα ξεκινήσει διάλογο με τοπικούς φορείς και ότι «δεν θα υπάρξουν περαιτέρω ενέργειες που θα αφορούν το έργο μέχρι την εκλογή νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου».

Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι η στάση του Δήμου Λευκάδας. Εκεί το έργο αφορά την αντικατάσταση της υπάρχουσας πλωτής γέφυρας με μια υποθαλάσσια σήραγγα, αλλά και τη δημιουργία (και διαχείριση) μιας νέας μαρίνας μεγάλων σκαφών. «Βλέπουμε το έργο καταρχήν θετικά, θεωρούμε ότι θα δώσει λύση στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα των θερινών μηνών», λέει ο δήμαρχος κ. Κώστας Αραβανής.

«Το βασικό είναι ότι όλη η κυκλοφορία δεν θα περνά μέσα από το κέντρο της πόλης, όπως σήμερα, αλλά από τον περιφερειακό. Επιπλέον η μεγάλη μαρίνα θα είναι ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο για το νησί. Χρειαζόμαστε, βέβαια, ένα ειδικό καθεστώς στα διόδια για όσους ζουν ή δραστηριοποιούνται καθημερινά στη Λευκάδα». Και τα δύο έργα προβλέπεται ότι θα κατασκευαστούν με συμβάσεις παραχώρησης (για 25 – 30 έτη) και θα χρηματοδοτούνται από διόδια (στην περίπτωση της Λευκάδας και από τη διαχείριση της μαρίνας).

kathimerini.gr

 

Προηγούμενο άρθροΥπό κατάρρευση το Νοσοκομείο Λευκάδας
Επόμενο άρθροΤα Νέα της Λευκάδας : Σαφές προβάδισμα Βεργίνη