Αρχική Ειδήσεις Ανακοινώσεις Eπιστολές του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Eπιστολές του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

0
logtupo pame2

pame-ekpaideytikon

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για γονείς παιδιών νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων και αυτών που φοιτούν στην Ειδική Αγωγή:

ANOIKTH ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ

«Αγαπητέ γονιέ δεν είναι προαιρετικές οι ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας»

Μέσα αυτή την επιστολή που κρατάς στα χέρια σου θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σου ορισμένες σκέψεις και προβληματισμούς ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς ή οποία ξεκινά με σημαντικές αλλαγές στην λειτουργία του Νηπιαγωγείου μετά από σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις.

Εσύ που βιώνεις την ανεργία, την κακοπληρωσιά, την ανασφάλεια, την φοροληστεία καλείσαι να μειώσεις τις απαιτήσεις σου απέναντι στη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών σου. Και το νηπιαγωγείο μπήκε στον «αυτόματο κόφτη».

Τα δημοσιονομικά αυτής της πολιτικής δεν αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της δίχρονης προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά, νήπια και προνήπια. Δεν επιτρέπουν προσλήψεις νηπιαγωγών, ίδρυση νηπιαγωγείων,  δημιουργία κατάλληλων δομών. Την ίδια στιγμή που αναγνωρίζουν την ανάγκη των μεγαλοεπιχειρηματιών για ζεστή χρηματοδότηση και γαλαντόμα φοροαπαλλαγή.

Ήδη από τη λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς η κυβέρνηση έδειξε τις προθέσεις της και στην προσχολική. Αύξησε το απαιτούμενο αριθμό νηπίων για τη δημιουργία τμήματος από 7 σε 14 παιδιά. Έθεσε κριτήρια για να περιορίσει την εγγραφή παιδιών στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου. Και λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς υποβάθμισε παραπέρα το ρόλο του ολοήμερου τμήματος κάνοντας το προαιρετικό από υποχρεωτικό που ίσχυε μέχρι τώρα.

ΣΕ ΘΕΛΟΥΝ ΣΥΝΕΝΟΧΟ, παθητικό αποδέκτη στο χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών σου. Μας εμπαίζουν, γονείς και εκπαιδευτικούς, ντύνοντας την υποβάθμιση του νηπιαγωγείου με παιδαγωγικό και κοινωνικό μανδύα.

Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Το παιδί σου στην προσχολική ηλικία έχει ανάγκη τουλάχιστον τη διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο για να αναπτυχθεί ολόπλευρα. Χρειάζεται να περνά την μέρα του σε χώρους ασφαλείς, επαρκείς, ευχάριστους που καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών σε παιχνίδι, «μάθηση», ανάπαυση, σίτιση. Χρειάζεται το κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό, τραπεζοκόμο, καθαρίστρια. Είναι βασικό το παιδί, προσχολικής ηλικίας, με ήπιες ή βαριές εκπαιδευτικές ανάγκες να έχει το κατάλληλο νηπιαγωγείο με  το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.

Αντίθετα, η θέσπιση του «Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείο» με την  προαιρετική λειτουργία του ολοήμερου που θα γίνεται με όρους «παιδοφύλαξης» υποβαθμίζει ακόμα παραπέρα το περιεχόμενό του. Δεν μπορούν να μπαίνουν περιορισμοί στην φοίτηση των παιδιών. Είναι αντιπαιδαγωγικό το παιδί να αλλάζει και να παρακολουθεί δύο ομάδες, την πρωινή και την απογευματινή. Είναι αντιπαιδαγωγικό να μην υπάρχει συνέχεια μεταξύ του πρωινού και του απογευματινού ωρολογίου προγράμματος.

Απέναντι σε όλα αυτά, γονείς και εκπαιδευτικοί, δεν μπορούμε να συναινέσουμε. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε τις ανάγκες των παιδιών μας με τη μεζούρα των δημοσιονομικών  κυβέρνησης και επιχειρηματιών.

Με μέτρο τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας μπορούμε να σηκώσουμε το ανάστημα μας, να προσπεράσουμε την απογοήτευση και τη μοιρολατρία και να διεκδικήσουμε:

  • Δίχρονη υποχρεωτική για όλα τα παιδιά
  • Διορισμούς νηπιαγωγών
  • 15 παιδιά το μέγιστο ανά τμήμα
  • Δημιουργία σύγχρονων και κατάλληλων νηπιαγωγείων

 Η μόνη απάντηση στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας είναι η αναβάθμιση της προσχολικής αγωγής.

 

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 Αγαπητοί γονείς,

            Η νέα σχολική χρονιά αρχίζει με μια σειρά ανατροπές στη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου που οδηγούν στην παραπέρα υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης των παιδιών μας.

            Η Συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ, της ΕΕ , των δεσμεύσεων του 3ου μνημονίου  και των απαιτήσεων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων  για τον «εξορθολογισμό  του κόστους  στην εκπαίδευση», επιχειρεί με μια σειρά  νομοθετικών ρυθμίσεων την εφαρμογή του λεγόμενου «Νέου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού», με την oποία:

  • Καταργεί, επί της ουσίας, τα Τμήματα Ένταξης και την Ενισχυτική Διδασκαλία.
  • Μειώνει τον αριθμό των μαθητών στα Ολοήμερα Τμήματα (λόγω των περιορισμών που θέτει για την εγγραφή τους).
  • Συρρικνώνει το πρωινό ωράριο και κόβει χιλιάδες διδακτικές ώρες από όλες τις ειδικότητες.
  • Δρομολογεί νέες συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων.
  • Καταργεί τον υπεύθυνο  δάσκαλο του Ολοήμερου Τμήματος.  
  • Χρησιμοποιεί κάθε μαγικό τρικ για να εξαφανίσει τα χιλιάδες κενά στα σχολεία αντί να τα καλύψει με μόνιμους διορισμούς.

            Η κυβέρνηση και ο Υπουργός Παιδείας προσπαθούν να εξαπατήσουν με προκλητικό τρόπο τους εργαζόμενους, μιλώντας υποκριτικά για ένα “Ενιαίου Τύπου Δημοτικό Σχολείο”, που θα ανοίξει στην ώρα του χωρίς κενά.

             Αλήθεια όμως, πώς είναι δυνατόν όταν εδώ και χρόνια δεν έχει γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός, όταν υπάρχουν χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις  τα κενά να μειώνονται;

            Στην πραγματικότητα  καλούν τα σχολεία να διαμορφώνουν τελικά το πρόγραμμά τους με όσους εκπαιδευτικούς και όσες διδακτικές ώρες «περισσεύουν»!

            Ενιαίο όμως δεν είναι το σχολείο που καθορίζει τα μαθήματά του από όποιες ώρες περισσεύουν. Ενιαίο δεν είναι το σχολείο που αποκλείει από τα ολοήμερα τα παιδιά ενάμισι εκατομμυρίου ανέργων. Όπως, φυσικά, πρότυπο σχολείου δεν ήταν και τα ΕΑΕΠ που είχαν προβλήματα παιδαγωγικού χαρακτήρα και τα οποία έγκαιρα είχαν επισημανθεί και από δασκάλους και από πολλούς γονείς.

            Με τα μέτρα που παίρνουν στην Παιδεία, οδηγούν σε απόγνωση τις λαϊκές οικογένειες, τσακίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των δασκάλων τους  !

Ως εδώ! Όλοι μαζί εκπαιδευτικοί-γονείς να απαιτήσουμε :

            Την άμεση απόσυρση  των νομοθετικών ρυθμίσεων του υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία του Νέου Τύπου  Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

  • Κάλυψηόλωντωνκενών εδώ και τώρα! Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για μόνιμοεκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων. 15 μαθητές στα τμήματα της Α και Β τάξεων. Καμιά από τις υπόλοιπες τάξεις με πάνω από 20 παιδιά.
  • Ούτεέναευρώαπότηντσέπηγονιών καιεκπαιδευτικώνγιαλειτουργικά έξοδατουσχολείου, αποκλειστική χρηματοδότηση των σχολείων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τις Σχολικές Επιτροπές.
  • Κανένα παιδί έξω από τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, Ενιαίο 12χρονο Σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, χωρίς την εμπλοκή χορηγών και ΜΚΟ στη χρηματοδότηση και λειτουργία του για όλα τα παιδιά.
  • Να λειτουργήσουν επιτέλους τώρα και πλήρως τα Τμήματα Ένταξης και η Παράλληλη Στήριξη για όσα παιδιά χρεάζονται ειδική εκπαιδευτική φροντίδα!
  • Ενισχυτική Διδασκαλία στα Δημοτικά, για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη.
  • Να διδάσκονται όλοι οι μαθητές τη δεύτερη γλώσσα της επιλογής τους.
  • Εγγραφή όλων των παιδιών που επιθυμούν να φοιτήσουν στο Ολοήμερο χωρίς όρους και προϋποθέσεις με δάσκαλο υπεύθυνο για τη λειτουργία του.
  • Να εφαρμοστεί επιτέλους η μείωση του αριθμού των μαθητών του τμήματος όταν υπάρχει παιδί με διάγνωση για ειδική εκπαιδευτική φροντίδα, όπως προβλέπει η νομοθεσία.

ΑΝΟΙΚΤΗ   ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 Να αποσυρθεί η νέα τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας

που υποβαθμίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση!

Αγαπητοί γονείς

Ευχόμαστε σε σας και τα παιδιά σας, υγεία, δύναμη και καλή αγωνιστική σχολική χρονιά

 Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, νομοθετεί με βάση τις αποφάσεις του 3ου Μνημονίου και με γνώμονα τις αντοχές της οικονομίας που υπηρετεί τα επιχειρηματικά κέρδη και όχι με βάση τις ανάγκες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αφού με προηγούμενη νομοθετική της ρύθμιση μετέτρεψε τον ειδικό παιδαγωγό σε «γυρολόγο»   καταργώντας ουσιαστικά τα Τμήματα Ένταξης, έρχεται να δώσει ένα νέο χτύπημα στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής.  

Με την τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» το Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζειτην ουσία καταργεί) τα ειδικά παιδαγωγικά προσόντα που απαιτούνται στην Ειδική Αγωγή, προωθώντας τη διδασκαλία α λα καρτ και το τσουβάλιασμα των συναδέλφων ανεξαρτήτως επιστημονικής κατάρτισης αφού, όπως αναφέρει στην αιτιολογική του έκθεση, «εάν συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά (πτυχίο – μεταπτυχιακές σπουδές ή μετεκπαίδευση στην ειδική Αγωγή ). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης»!!!

Σύμφωνα με τον Υπουργό δηλαδή, αρκούν κάποιες ώρες σεμιναρίων για να γίνουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ικανοί να ανταπεξέλθουν στο σύνθετο και δύσκολο έργο του ειδικού παιδαγωγού.

 Αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη η ΕΑΕ σήμερα, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που θα «περισσέψουν» με προσόν την  προϋπηρεσία τους στην ενισχυτική διδασκαλία.

Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής, οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση.

Στην εκπαίδευση και ειδικά στην ΕΑΕ δεν περισσεύει κανένας εκπαιδευτικός!! Το αντίθετο! Χρειάζονται σήμερα χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί που να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες!

ΕΔΩ και ΤΩΡΑ απαιτούμε:

  • Άμεση απόσυρση της απαράδεκτης τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για τα «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», πλην της παραγράφου που αφορά στην αναγνώριση όλου του προσωπικού στις μονάδες της ειδικής εκπαίδευσης να συμμετέχουν ισότιμα στον Σύλλογό τους.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.
  • Άμεση στήριξη των δομών Ειδικής Αγωγής. Εδώ και τώρα όχι μόνο ίδρυση αλλά και λειτουργία όλων των αναγκαίων ειδικών σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε κάθε σχολική δομή σε Α/θμια και Β/θμια. Να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη στα σχολεία, χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Κατάργηση του νόμου 3699/2008 και του άρθρου 39 του ν. 4115/2013 για την Ειδική Αγωγή και της τροπολογίας που αλλάζει το χαρακτήρα και στην ουσία καταργεί τα Τμήματα Ένταξης.
  • Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
  • Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
  • Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι’ αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Προηγούμενο άρθροΨήφισμα Περιφερειακού Συμβουλίου για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ
Επόμενο άρθροΔελτίο Τύπου του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς