Αρχική Ειδήσεις Ανακοινώσεις Εκπαιδετικό σεμινάρο από τα Μονοπάτια Αλληλεγγύης

Εκπαιδετικό σεμινάρο από τα Μονοπάτια Αλληλεγγύης

0
group pic

group pic

Από τις 25 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου 2013.

ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ / Pistes Solidaires / Solidarity Τracks
Πολιτιστική Μη Κυβερνητική Οργάνωση Νέων
ΚΑΡΑΒΕΛΛΑ 12, 31100 ΛΕΥΚΑΔΑ
Tel/Fax : +30 2645023123
Mobile : +30 6981622910
E-mail : pistes_solidaires@yahoo.gr
Web site: www.tamonopatia.org

Λευκάδα 28/06/2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Πολιτιστική μη Κυβερνητική Οργάνωση Νέων, «Μονοπάτια Αλληλεγγύης» στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Νέας Γενιάς σε Δράση, διοργανώνει στην Λευκάδα από τις 25 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου 2013 ένα Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με τίτλο: «Αποστολή :αξιολόγηση, Αποτέλεσμα :εξέλιξη».

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο θα παρακολουθήσουν 35 συμμετέχοντες από 19 Οργανώσεις νεολαίας, από 16 χώρες (Ελλάδα, Αυστρία, Ισπανία, Λετονία, Τουρκία, Ουκρανία, Βοσνία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Σερβία, FYROM, Τυνησία, Αρμενία, Αλγερία).

Περίληψη της κατάρτισης:

Η αξιολόγηση ενός προγράμματος ή δραστηριότητας μη-τυπικής εκπαίδευσης νέων αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την σχεδίαση και βελτίωση των προγραμμάτων της «Νέας Γενιάς σε Δράση» προς όφελος των νέων.

Οι μέθοδοι αξιολόγησης βρίσκονται σε διαρκή εξέλιξη και έχει σημασία να αναπτυχθούν περαιτέρω, με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση των αξιολογήσεων και την ευρύτερη αναγνώριση των επιτευγμάτων των νέων ωφελουμένων από τις δράσεις αυτές, στο επίπεδο των γνώσεων, των ικανοτήτων και των συμπεριφορών.

Σε αυτό το πλαίσιο, διοργανώνεται αυτό το πρόγραμμα κατάρτισης στο οποίο συμμετέχουν 35 νέοι και εκπαιδευτές νέων που ενεργοποιούνται σε προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης, για να ανταλλάξουν μεταξύ τους μεθόδους παρακολούθησης – αξιολόγησης, μεθόδους αξιοποίησης των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων καθώς και να αναπτύξουν νέες ικανότητες γύρω από τις ποικίλες μορφές αξιολόγησης και της μεθοδολογίας αξιολόγησης.

Κατά την ροή του προγράμματος, θα δημιουργηθεί ένα καινοτόμο παιδαγωγικό εργαλείο γύρω από τις μεθόδους παρακολούθησης – αξιολόγησης των δραστηριοτήτων μη τυπικής εκπαίδευσης, που στοχεύουν σε νέους, αντλώντας έμπνευση από πρακτικές εμπειρίες των συνεργαζομένων και από έρευνες, δημοσιεύσεις και προηγούμενες πρωτοβουλίες που υλοποιήθηκαν.

Αυτό το εργαλείο θα διαδοθεί μεταξύ οργανώσεων και ιδρυμάτων που ενεργοποιούνται στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης νέων και στο πρόγραμμα «Νέα Γενιά σε Δράση».

Στόχοι της κατάρτισης:

Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος κατάρτισης, επιθυμούμε να επιτύχουμε τους εξής στόχους:

1- Να επιτρέψουμε σε μια ομάδα εκπαιδευτών νέων και αρχηγών ομάδων νέων από διάφορες χώρες, οι οποίοι ενεργοποιούνται στην μη τυπική εκπαίδευση νέων ν’ ανταλλάξουν εμπειρίες, τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές γύρω από τις διάφορες μεθόδους παρακολούθησης και αξιολόγησης των μη τυπικών δραστηριοτήτων για νέους.

2- Να επιτρέψουμε σε μια ομάδα εκπαιδευτών νέων και αρχηγών ομάδων νέων από διάφορες χώρες, οι οποίοι ενεργοποιούνται στην μη τυπική εκπαίδευση νέων, ν’ αποκτήσουν καινούργιες ικανότητες γύρω από τις μεθόδους παρακολούθησης και αξιολόγησης των δραστηριοτήτων μη τυπικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να είναι ικανοί να απαντήσουν δια της πράξεως στις παρακάτω 3 ερωτήσεις, κατά τον σχεδιασμό και τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων τους:
– Γιατί να αξιολογούμε ; – Για ποιον ; – Πώς ;

3- Να επιτρέψουμε στους ωφελουμένους της κατάρτισης αφενός να γίνουν πιο ικανοί στο να αναγνωρίζουν τις καινοτομίες, τα διδάγματα που βγαίνουν από την εμπειρία και τις καλές πρακτικές, να προσαρμόζουν επιτυχώς τα προγράμματά τους στις ανάγκες και τις προσδοκίες των νέων στο μέλλον και αφετέρου να μάθουν να διακρίνουν ποιες προσεγγίσεις δουλεύουν και ποιες όχι.

4- Να δημιουργήσουμε ένα κοινό παιδαγωγικό εργαλείο γύρω από τις παιδαγωγικές μεθόδους μη τυπικής εκπαίδευσης νέων για να καταστρώνονται και να παρακολουθούνται καλύτερα τα προγράμματά τους, να επιλέγονται κατάλληλες μέθοδοι παρουσίασης και αξιολόγησης και να αξιοποιούνται καλύτερα τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων.

5- Να διευκολύνουμε τις ΜΚΟ που ενεργοποιούνται στην μη τυπική εκπαίδευση νέων να ενταχθούν σε μια διαδικασία αξιολόγησης στην υπηρεσία της καλύτερης διαχείρισης των προγραμμάτων και των δραστηριοτήτων τους, αλλά και να μπορέσουν να αποκαλύψουν και να κάνουν πιο “ευανάγνωστο” το περιεχόμενο των προγραμμάτων τους.

DSCN2470

DSCN2483

mission evaluation evolution

Προηγούμενο άρθροΣυλλήψεις για περμπόριο στην Λευκάδα
Επόμενο άρθροΑναβάλλονται τα Σεμινάρια για την Επτανησιακή Διατροφή