Αρχική Ειδήσεις Επικαιρότητα Στο…ρελαντί η κατασκευή της Ιόνιας

Στο…ρελαντί η κατασκευή της Ιόνιας

0

http://mylefkada.fatcow.com/2010/May/ionia-odos-just-past-axeloos.jpg

Ακόμη να ξεμπλέξει από τις απαλλοτριώσεις. Μόνο η σήραγγα Αμπελιάς και τμήμα στην περιοχή της Μυροδάφνης σε εξέλιξη στο νομό, ενώ και νοτιότερα είναι λίγα τα εργοτάξια και ο καιρός περνάει…

Την ώρα που η Εγνατία οδός φτάνει στο τέλος της και τυπικά με την αναμενόμενη παράδοση και της τελευταίας γέφυρας που λείπει στην περιοχή του Μεγάλου Περιστερίου, η Ιόνια οδός παραμένει εν πολλοίς στάσιμη, ως προς την ανάπτυξη εργοταξίων και πλέον τα χρονικά περιθώρια στενεύουν για να ολοκληρωθεί το 2013, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

Δυστυχώς ένα έργο με σύμβαση παραχώρησης που δεν επηρεάζεται από την οικονομική κρίση…σκόνταψε στην ανετοιμότητα του δημοσίου να εξασφαλίσει τις εκτάσεις μέσω των πολλών απαλλοτριώσεων και στην αναπόφευκτη καθυστέρηση ολοκλήρωσης των μελετών, αφού το ένα προϋποθέτει το άλλο.

Ο χρόνος που προβλέφθηκε για να προχωρήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων αποδείχτηκε πολύ λίγος και αυτό αποτελεί την κύρια αιτία που το χρονοδιάγραμμα δύσκολα θα τηρηθεί.

Επιβεβαιώνονται έτσι οι φόβοι και οι προβλέψεις του τμήματος Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου το οποίο έγκαιρα είχε προειδοποιήσει ότι με τους ρυθμούς που κινούνταν οι απαλλοτριώσεις το έργο θα έμπαινε σε περιπέτειες.

Λίγα τα εργοτάξια

Έργο εκτελείται κυρίως στο πρώτο κομμάτι από Αντίρριο μέχρι Κεφαλόβρυσο (το οποίο είναι το πρώτο που πρέπει να παραδοθεί στο τέλος του 2010, αλλά είναι απίθανο να συμβεί) και σε κάποια άλλα κομμάτια στην Αιτωλοακαρνανία που αποδόθηκαν οι εκτάσεις. Στο κομμάτι στο νομό Ιωαννίνων εργοτάξιο υπάρχει στην περιοχή της Μυροδάφνης σε μήκος 3 χιλιομέτρων και σε δημόσια έκταση. Η διάνοιξη της σήραγγας Αμπελιάς που θα… άρχιζε από την άνοιξη του 2009, κατέστη δυνατή η έναρξη προ μηνός περίπου. Βέβαια το κομμάτι της Ηπείρου πρέπει να παραδοθεί τελευταίο χρονικά, το 2013, όμως η μη ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων προβληματίζει για το αν θα τηρηθούν οι χρόνοι. Αν εξαιρέσει κανείς την παράκαμψη Αγρινίου που δόθηκε πέρυσι στην κυκλοφορία, το ένα τμήμα της παράκαμψης Άρτας-Φιλιππιάδας που έχει δοθεί προ ετών και αναμένεται τον Οκτώβριο να δοθεί και το υπόλοιπο από Πέτα μέχρι Κομπότι, ουσιαστικά μόνο τμήματα που κατασκευάστηκαν ως δημόσια έργα αποτελούν σήμερα την Ιόνια οδό.

Δεν υπάρχει μεγάλη πρόοδος

Το τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ είχε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για να αρθεί το αδιέξοδο και στην προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και τον περασμένο Οκτώβριο στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αλλά δεν προκύπτει τους τελευταίους μήνες ιδιαίτερη πρόοδος στο έργο και είναι ζήτημα αν αυξήθηκε το ποσοστό επί των απαλλοτριώσεων που ήταν προ μηνών στο 35% και των μελετών στο 53%. Στοιχεία δεν έχουν δοθεί το τελευταίο διάστημα, αλλά η μη ανάπτυξη νέων εργοταξίων μαρτυρά ότι ακόμη δεν έχει απεμπλακεί από τις απαλλοτριώσεις.

Η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και η παράδοση των χώρων έργου στον Παραχωρησιούχο αποτελεί συμβατική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου.

Ο νόμος 3555/07 με τον οποίο κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης του έργου, προέβλεπε ως προθεσμία παράδοσης των απαλλοτριωμένων εκτάσεων στον Παραχωρησιούχο, τους 12 μήνες από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της Σύμβασης Παραχώρησης. Αυτή η προθεσμία του ενός έτους έληξε από τις 19 Δεκεμβρίου 2008 και ήδη παρήλθαν άλλοι 18 μήνες χωρίς να γίνει η απαλλοτρίωση όλων των εκτάσεων ή έστω των περισσοτέρων.

Η Δ.Ε του ΤΕΕ πρότεινε να συμβάλλει και η αυτοδιοίκηση με τις εκτάσεις που την αφορούν, αλλά και να γίνουν επιτάξεις όπου η εμπλοκή είναι μεγάλη. Μάλλον και τα δύο δεν επιτυγχάνονται, αφού οι πληροφορίες δεν δείχνουν σημαντική πρόοδο.

Ουδέν νεώτερον από το υπουργείο

Η τοποθέτηση του Σέργιου Λαμπρόπουλου στη θέση του Ειδικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων του υπουργείου Υποδομών, αποτέλεσε μια καλή κίνηση από πλευράς της κυβέρνησης. Και από τη θητεία του στην «Εγνατία οδός Α.Ε» και από το διάστημα που διετέλεσε Γενικός Διευθυντής της «Νέα οδός Α.Ε» (η εταιρεία κατασκευής της Ιόνιας οδού) έχει και την εμπειρία και τη γνώση για να προσφέρει και στην προώθηση της υλοποίησης της Ιόνιας οδού, όμως τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και τις μελέτες δεν ξεπερνιούνται εύκολα και γρήγορα.

Το υπουργείο Υποδομών εδώ και αρκετό καιρό δεν έχει κάνει κάποια ενημέρωση για την πορεία του έργου, πλην κάποιων παλιότερων απαντήσεων σε αναφορές και ερωτήσεις βουλευτών, από τις οποίες δεν προέκυπτε είδηση…

Μπορεί να πρόκειται για έργο παραχώρησης, αλλά οι μετέχοντες στην κοινοπραξία δεν θα περιμένουν για πολύ ακόμη να εκτελέσουν το έργο…

 Πηγή : http://www.neoiagones.gr

Προηγούμενο άρθροΠροσυνεδριακή συνέλευση ΣΥΝ Λευκάδας
Επόμενο άρθροΚάλυψαν τις πισίνες με τεντόπανα!