Αρχική Ειδήσεις Επικαιρότητα Δυτικός οδικός άξονας – Ιόνια Οδός

Δυτικός οδικός άξονας – Ιόνια Οδός

0


Ερώτηση για τις καθυστερήσεις στην προόδο εργασιών

 

ΚΟΙΝΟΥΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ – ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Ερώτηση για τις καθυστερήσεις στην πρόοδο των εργασιών του έργου «ΔΥΤΙΚΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ – ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ»
Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Τον χαρακτηρισμό του έργου «Δυτικός Οδικός Άξονας – Ιόνια Οδός» ως έργο πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης, εθνικής εμβέλειας και σημασίας καθώς και την ουσιαστική αντιμετώπιση των μεγάλων καθυστερήσεων που έχουν προκύψει, ζητούν ο βουλευτής Σπύρος Μαργέλης και 9 ακόμη βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Δυτικής Ελλάδας σε κοινή ερώτηση που κατέθεσαν στις 15/3/2011 προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός) βρίσκεται σήμερα σε εξαιρετικά κρίσιμη φάση. Τέσσερα (4) χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης (19-12-2006) και την ψήφιση-κύρωση στην Βουλή (Ν.3555/27-03-2007), αυτό το τόσο καθοριστικής σημασίας έργο, παραμένει ακόμα εγκλωβισμένο σε απαράδεκτες καθυστερήσεις, σε έναν κυκεώνα τεχνικών εμποδίων και παραλείψεων. (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά ευρήματα και ανασκαφές, μεταφορά δικτύων επιχειρήσεων κοινής ωφελείας π.χ. Δ.Ε.Η. κ.λ.π.).

Η μέχρι τώρα πρόοδος του έργου είναι εξαιρετικά μικρή και οι εργασίες εδώ και δέκα έξι (16) μήνες έχουν ουσιαστικά σταματήσει, ακυρώνοντας στην πράξη το αρχικό προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Έτσι, ένα έργο που θα προσφέρει μεγάλα Εθνικά Οφέλη, αλλά και αναπτυξιακή δυναμική σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο βρίσκεται μεταξύ «σφύρας και άκμονος», και η ολοκλήρωση του στο άμεσο μέλλον, κρίνεται με τους σημερινούς ρυθμούς εργασιών τουλάχιστον αβέβαιη.

Η ανάγκη για τον αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, μήκους 196 χλμ. που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, γίνεται κάθε ημέρα που περνάει και πιο επιτακτική. Ιδιαίτερα όταν έργα που συνδυάζονται με τον Δυτικό Άξονα είναι εδώ και χρόνια έτοιμα, όπως η ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας αλλά και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, το μεγάλο και σύγχρονο έργο, σύμβολο μια «Νέας Επoχής» που δυστυχώς έχει παραμείνει για την περιοχή μας, επτά (7) χρόνια μετά, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα. Ταυτόχρονα, συνδετήριοι οδικοί άξονες όπως ο Οδικός Άξονας «Αμβρακία-Άκτιο», που έχει δημοπρατηθεί πριν από ένα χρόνο, έχουν βαλτώσει.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα καθυστέρησης και ολιγωρίας στην κατασκευή του Δυτικού Οδικού Άξονα είναι η «Σήραγγα της Κλόκοβας» στην περιοχή της Παλιοβούνας. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την κύρωση της αρχικής σύμβασης, που προέβλεπε την πιο επιβαρυντική επιλογή, δηλαδή την περιμετρική του όρους διέλευση, το θέμα δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί. Δεν έχει γίνει ακόμα μελέτη, ενώ είναι προφανές ότι η εναλλακτική πρόταση της κατασκευής Σήραγγας αποτελεί, την βέλτιστη περιβαλλοντικά, λύση αλλά και ταυτόχρονα εμπεριέχει σημαντικά οφέλη για το τοπικό οδικό δίκτυο. Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα που υπάρχουν στις τροποποιήσεις των μελετών για εναλλακτική χάραξη της συγκεκριμένης θέσης, πρέπει να ξεπερασθούν άμεσα.

Την ίδια στιγμή που ο Δυτικός Άξονας καθυστερεί, ενώ θα έπρεπε να είναι σε πρώτη προτεραιότητα, άλλα έργα όχι της ίδιας εμβέλειας και σημασίας, που εξυπηρετούν μικρότερες πληθυσμιακά περιοχές, όπως είναι οι συμπληρωματικοί Οδικοί Άξονες, «Ανατολικής Πελοποννήσου» και «Ε-65», βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο τόσο τεχνικά, όσο και στη χρηματοδότηση.

Επαληθεύεται για ακόμη μια φορά η θλιβερή διαπίστωση ότι η Ελλάδα «Γέρνει Ανατολικά» και στην ανάπτυξη. Μια επιλογή που διευρύνει αντί να μειώνει το αναπτυξιακό χάσμα της Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου με την υπόλοιπη χώρα, παρότι οι περιοχές αυτές έχουν σοβαρό έλλειμμα σύγχρονου οδικού δικτύου, σιδηροδρομικής σύνδεσης και άλλων βασικών υποδομών.

Οι ελλείψεις αυτές παίρνουν τραγικές διαστάσεις, στην περίπτωση του απαρχαιωμένου και επικίνδυνου οδικού δικτύου, θρηνώντας δεκάδες ανθρώπινα θύματα κάθε χρόνο, μια θλιβερή πανελλαδική «πρωτιά» με τεράστιο ανθρώπινο κόστος.  Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι «οι εκατόμβες των θυμάτων» από τα τροχαία δυστυχήματα, αντιμετωπίζονται βάσει οικονομικού κόστους. Δεν είναι δυνατόν ένα τόσο πολυσύχναστο οδικό δίκτυο, που αποτελεί κόμβο προς την Δυτική Ελλάδα για τον εγχώριο και εξωχώριο τουρισμό, με εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα κάθε χρόνο, που συνεχώς πολλαπλασιάζονται, να παρουσιάζει μια τέτοια τριτοκοσμική εικόνα.

Επειδή η ολοκλήρωση του έργου του Δυτικού Οδικού Άξονα (Ιόνια Οδός), θα αλλάξει την εικόνα όλης της περιοχής, θα αναδείξει λιμνάζουσες οικονομικές δυνατότητες, θα αναβαθμίσει τις εμπορευματικές μεταφορές και θα βελτιώσει την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών.

Επειδή οι πολίτες των Νομών Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας και Λευκάδας, δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται ως πολίτες Β’ Κατηγορίας, δεν μπορούν πλέον να μείνουν αδρανείς μπροστά στην αδιαφορία, την αμέλεια και την επιλεκτική προώθηση έργων, και απαιτούν ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός) να χαρακτηριστεί έργο πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης και εθνικής εμβέλειας και σημασίας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
1    Θα χαρακτηριστεί ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός), έργο πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης και εθνικής εμβέλειας και σημασίας από το Υπουργείο Υποδομών;
2    Εαν ναι, τότε σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις και να ξεπεραστούν τα εμπόδια και οι παραλείψεις, για την υλοποίηση της σύμβασης στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα;
3    Θα προχωρήσετε σε επίσπευση της ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων;
4    Θα ενεργοποιήσετε  την ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία με ειδική απόφαση του αρμόδιου Εφετείου επιτρέπεται η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων για τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται;
5    Θα προχωρήσουν παράλληλα και οι εργασίες κατασκευής όλων των συνδετήριων έργων του Δυτικού Οδικού Άξονα;
6    Υπάρχει μελέτη για την κατασκευή της Σήραγγας στην Κλόκοβα;
7    Εαν ναι, πότε έγινε και σε ποιό στάδιο βρίσκεται;
8    Εαν όχι, σε ποιους λόγους οφείλεται και ποιες ενέργειες θα γίνουν ώστε να ολοκληρωθεί η μελέτη;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ,

1.Ανδρέας Μακρυπίδης
2.Σπύρος Μαργέλης
3.Άντζελα Γκερέκου
4.Θανάσης Οικονόμου
5.Παύλος Στασινός
6. Μιχάλης Παντούλας
7. Παναγιώτης Κουρουμπλής
8. Δημήτρης Τσιρώνης
9. Σοφία Γιαννακά
10. Βαγγέλης Παπαχρήστος


Ερώτηση για τα φαινόμενα διαφθοράς στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο
Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Σε κοινή ερώτηση, που κατέθεσαν στους Υπουργούς Δικαιοσύνης και Πολιτισμού, ο βουλευτής Σπύρος Μαργέλης και 4 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ αναφέρονται στα θλιβερά γεγονότα που διαδραματίστηκαν τον τελευταίο καιρό στο χώρο του ποδοσφαίρου σχετικά με καταγγελίες για δωροδοκίες και εκβιασμούς, ζητώντας την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων Υπουργείων με σκοπό την ουσιαστική αντιμετώπιση της διαφθοράς στο χώρο του πλέον δημοφιλούς αθλήματος σε επίπεδο επαγγελματικών πρωταθλημάτων.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Η κοινή γνώμη των Ελλήνων πολιτών ταλανίζεται για μια ακόμα φορά από τις καταγγελίες παραγόντων του ποδοσφαίρου για δωροδοκίες και εκβιασμούς.

Οι αποκαλύψεις των τελευταίων ημερών από τον ελληνικό και ξένο έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο αναδύουν την κακοσμία που επικρατεί στον χώρο του ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου.

Μετά την αποστολή λίστας από την ΟΥΕΦΑ προς την ΕΠΟ και μέσω της ΕΠΟ προς τον αθλητικό εισαγγελέα 39 υπόπτων, για στήσιμο, ελληνικών ποδοσφαιρικών παιχνιδιών, σειρά παίρνουν οι καταγγελίες για δωροδοκίες, εκβιασμούς και απειλές κατά ζωής διαιτητών.

Τα όσα παρουσίασαν ο πρόεδρος της Παναχαϊκής Αλέξης Κούγιας και ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Ορισμού Διαιτητών Σωτήρης Βοργιάς στην εκπομπή “Δίκη” στον τηλεοπτικό σταθμό Blue Sky, καταδεικνύουν το μέγεθος της διαφθοράς στο ελληνικό ποδόσφαιρο.

-ΕΠΕΙΔΗ ήδη κατατέθηκαν  στην εισαγγελία ηχητικά ντοκουμέντα, απομαγνητοφωνημένοι διάλογοι και έγγραφα, με συνέπεια να κληθούν οι πρώτοι μάρτυρες,

-ΕΠΕΙΔΗ το ποδόσφαιρο ως κοινωνικό αγαθό, καθημερινά εμφανίζεται ολοένα και πιο αναξιόπιστο,

-ΕΠΕΙΔΗ η ΕΠΟ επιδεικνύει μια περίεργη αβελτηρία στην υπόθεση των στημένων αγώνων και των   υποθέσεων δωροδοκίας,

-ΕΠΕΙΔΗ τα γήπεδα από χώροι κοινωνικής συνύπαρξης τείνουν να γίνουν χώροι ρωμαϊκής αρένας,

-ΕΠΕΙΔΗ το ελληνικό ποδόσφαιρο χρηματοδοτείται από την πολιτεία με ιδιαίτερα μεγάλα ποσά, παρότι η χώρα διανύει οικονομική στενωπό,

-ΕΠΕΙΔΗ οι Έλληνες φίλαθλοι είναι απογοητευμένοι από την εώς σήμερα αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων στο παρελθόν,

-ΕΠΕΙΔΗ ο πρόεδρος της Δημοκρατίας πρόσφατα αναφέρθηκε σε κρίση αξιών και λήψη αποφάσεων σε επίπεδο θεσμών,

-ΕΠΕΙΔΗ η αξιοπιστία και η διαφάνεια σε όλες τις εκφάνσεις της οικονομικής, επιχειρηματικής και πολιτικής ζωής της χώρας αποτελούν πρώτη προτεραιότητα του Πρωθυπουργού και της κυβέρνησης,

ΕΡΩΤΟΥΝΤΑΙ οι Κοι Υπουργοί
Σε τι ενέργειες θα προβούν ώστε να αντιμετωπισθεί ουσιαστικά το φαινόμενο της διαφθοράς στο χώρο του πλέον δημοφιλούς αθλήματος σε επίπεδο επαγγελματικών πρωταθλημάτων ;
Οι ερωτώντες βουλευτές
1. Αμοιρίδης Ιωάννης
2. Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας
3. Κατρίνης Μιχαήλ
4. Μαργέλης Σπύρος
5. Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

Προηγούμενο άρθροΠυρηνική ενέργεια? Ούτε να το σκέφτεστε
Επόμενο άρθροΓεμίζει το Διοικητήριο