Αρχική Ειδήσεις Ο Κώστας Αραβανής στον Prisma για Νοσοκομείο, Λαγκάδα, Αυτοδιοίκηση

Ο Κώστας Αραβανής στον Prisma για Νοσοκομείο, Λαγκάδα, Αυτοδιοίκηση

0
aravanis

aravanis

Με αφορμή την πρόσφατη ομιλία της Φώφης Γεννηματά στην ημερίδα του ΙΣΤΑΜΕ & FRIEDRICH EBERT STIFTUNG: «Ανατροπή στο κράτος με αποκέντρωση και αυτοδιοίκηση», που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Κάραβελ ο πρώην Δήμαρχος Κώστας Αραβανής που έδωσε το παρών μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6.

Ο Κώστας Αραβανής υπενθύμισε στους ακροατές, ότι το 1981 η εικόνα των Δήμων, των Κοινοτήτων και των Νομαρχιών, ήταν πολύ διαφορετική.

«Ο αριθμός τους ήταν περίπου 6.500 για μια χώρα 10.000.000, με τον ρόλο του δημάρχου να είναι περιορισμένος στο να υπογράφει μόνο πιστοποιητικά, τα χρήματα έρχονταν στους κατά τόπους δημάρχους-κοινοτάρχες, κατόπιν ενεργειών του τοπικού βουλευτή, αν είχαμε δυο-τρεις βουλευτές από το ίδιο κόμμα, γινόταν και τσακωμός ποιος από τους τρεις έφερνε τα χρήματα, για να γίνει ο δρόμος, να πέσει η άσφαλτος να γίνει εξηλεκτρισμός, ένας αγροτικός δρόμος, ένα εργάκι ή οτιδήποτε άλλο.

Μεγάλα βήματα έγιναν μετά το 1981, από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, τότε  τα είχε ανάγκη η χώρα, έγιναν  μεγάλα βήματα, δεν έγινε όμως αυτό που περιμέναμε όλοι.  Πήγαμε στο προηγούμενο μοντέλο της αυτοδιοίκησης και φτάσαμε στο τελευταίο με το Καλλικράτη με τους 325 Δήμους και τις 13 αιρετές περιφέρειες.

Δυστυχώς ακόμα και με αυτές τις τομές το Αθηνοκεντρικό κράτος, πολύ σφιχτά αγκαλιασμένο με την εξουσία,  όσο και προοδευτικές απόψεις να επικρατούσαν, δεν άφηναν να περάσουν εξουσίες προς τα κάτω.

Έτσι σήμερα σχεδιάζουμε, όχι με τον τρόπο που έπρεπε, αλλά για κάποια έργα της Περιφέρειας, του Δήμου, τα οποία έχει ανάγκη ο τόπος χωρίς να έχουμε ανάγκη την παρέμβαση του Βουλευτή ή του Υπουργού, για να δώσει χρήματα για να γίνει το έργο.

Δεν φτάσαμε ωστόσο στο επιθυμητό αποτέλεσμα, τα χρήματα όλα να διατίθενται στις Περιφέρειες, καθώς ένα μεγάλο μέρος κρατάει το κεντρικό κράτος και πολλές φορές το ίδιο να αποφασίζει τι έργο θα γίνει στην Περιφέρεια Ιονίων νήσων, ποια πολιτιστικά έργα θα βάλει σε προτεραιότητα, κρατώντας ένα ποσό από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα και για να προχωρήσει η ανάπτυξη.»

«Πρέπει, ανέφερε να πάμε στο μοντέλο, που τα χρήματα έρχονται κατευθείαν στις τοπικές αρχές, με την Περιφέρεια να έχει την ευθύνη του σχηματισμού της ανάπτυξης, τον Δήμο την υλοποίηση και πολλά πράγματα γίνονται σε συνεργασία χωρίς ανταγωνισμούς.»

Ο κ. Αραβανής είπε ότι πιστεύει πως ο Καλλικράτης ήταν ένα μεγάλο βήμα για την ανάπτυξη, ωστόσο το σύστημα αυτό εφαρμόστηκε σε μια πολύ δύσκολη οικονομική περίοδο, καθώς ένα σύστημα όταν το εφαρμόζεις πρέπει να είσαι έτοιμος και να κάνεις τις διορθωτικές εκείνες κινήσεις, καθώς δεν είναι κάτι που περιγράφεται θεωρητικά, αλλά πρέπει να το δούμε και στην πράξη στην Λευκάδα, ένα δήμο των 20.000 κατοίκων, αλλά και στην Αθήνα ένα δήμο του 1.000.000.

Δυστυχώς εδώ υπήρχε η δυσκαμψία και η οικονομική δυσχέρεια και δεν μπόρεσε να λειτουργήσει στην μορφή την οποία έπρεπε για να αποδώσει στους πολίτες.»

Ο κύριος Αραβανής σχολίασε και τις δηλώσεις του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Λευκάδας κ. Μίχα, καθώς  και τις συνθήκες με τις οποίες επιλέχτηκε να γίνει ένα τόσο μεγάλο νοσοκομείο στην Λευκάδα, λέγοντας ότι το Νοσοκομείο της Λευκάδας δεν περπατούσε, τότε η τοπική ηγεσία, κυβέρνηση-Βουλευτής και όλοι διεκδικήσαμε ότι πρέπει να γίνει Νοσοκομείο.

«Ο κύριος Μίχας είναι εκτός τόπου και χρόνου σήμερα. Αυτή την στιγμή γίνεται το νοσοκομείο και αντί να τρέξει με χίλια ως διοικητής για να είναι στελεχωμένο και να τελειώσει, έρχεται σε μια κριτική που δεν χρειάζεται αν έπρεπε να γίνει εδώ ή δέκα χιλιόμετρα δίπλα.

Και αν γίνεται ένα κόσμημα, το οποίο τελειοποιείται σε λίγο καιρό, δεν πρέπει να πάει υπέρ των πολιτών, η ακόμα και να δούμε τι προβλήματα λύνει και στην ευρύτερη περιοχή και να αξιοποιηθεί.»

Ο ίδιος ανέφερε ότι θεωρεί πως ο κύριος Μίχας  είναι αξιόλογος άνθρωπος, ωστόσο πρέπει να τρέχει για το πώς θα αλλάξει τον οργανισμό, πως θα μπουν γιατροί στο Νοσοκομείο, νοσηλευτές και προσωπικό να το λειτουργήσει έρχεται και λέει αυτά.

«Το καταλαβαίνω, είναι Πρεβεζάνος,» ανέφερε. « Που ήθελε να γίνει στο Άκτιο, στην Πρέβεζα; Γιατί να μην δούμε συνολικά πώς να το στελεχώσουμε για να μην γίνει κουφάρι, καθώς τους έξι μήνες της σεζόν δέχεται πολύ κόσμο το νησί, αλλά και αν ακόμα εδώ μπορεί να λειτουργήσει μια κλινική νεφροπαθών, ας μην λειτουργήσει σε ένα άλλο κοντινό νοσοκομείο και ας λειτουργήσει με καλύτερες συνθήκες εδώ και ας δώσουμε μια άλλη κλινική σε κάποιο άλλο νοσοκομείο.»

«Αυτή την στιγμή όλοι πρέπει να σκεφτόμαστε πως θα λειτουργήσει, καθώς ο κόσμος της Λευκάδας δεν εξυπηρετείται από το υπάρχων νοσοκομείο.»

Όσον αφορά την αναφορά του Διοικητή και στις τότε  προτάσεις του  Βουλευτή κ. Βεργίνη να γίνει στο Άκτιο, ο κύριος Αραβανής είπε ότι όταν στρεβλά έχει αναπτυχθεί το υγειονομικό σύστημα, πρέπει να τα γκρεμίσουμε όλα και να πάμε από την αρχή; «Ο κύριος Βεργίνης μονίμως, όταν πρότειναν κάποιοι κάπου, πρότεινε κάπου αλλού», είπε.

Ο ίδιος αναφερόμενος στο θέμα σύνδεσης του νησιού, είπε ότι τελειώνουν οι αυτοκινητόδρομοι που τελικά δεν είναι η Ιόνια οδός, αλλά ο δρόμος που περνάει και πηγαίνει από το Αντίρριο, μέσω της Αμφιλοχίας στα Γιάννενα.

«Υπήρχε ένα κομμάτι το οποίο ήταν δημοπρατημένο, δεν πήγε καλά η δημοπρασία Αμβρακία-Άκτιο το οποίο έπρεπε να ολοκληρωθεί.

Υπήρχε σχεδιασμός από τις προηγούμενες κυβερνήσεις μέχρι τον οποίο συμμετείχε με την ιδιότητα του ως Νομάρχης-Δήμαρχος, για τον δρόμο Αμβρακία-Άκτιο, με τις εργολαβίες να εκτελούνται κανονικά και γινόταν οι μελέτες για τους υπόλοιπους οδικούς  άξονες που θα μας έφερναν στην Λευκάδα, αναφερόμενος στο κομμάτι από το Κάστρο, μέσω του Αγίου Νικολάου προς το Άκτιο.

Αυτά έχουν σταματήσει, καθώς ακούγεται το τελευταίο διάστημα ότι μια από τις εργολαβίες Αμβρακία-Άκτιο θα συνεχιστεί,» ανέφερε.

«Αυτό είναι ευθύνη της κυβέρνησης και όταν ο κ. Σπίρτζης έρχεται και εγκαινιάζει έργα τα οποία σχεδιάστηκαν, προχώρησαν, αλλά λόγο έλλειψης χρημάτων και του Μνημονίου το οποίο και οι ίδιοι με σθεναρότητα ψήφισαν, σταμάτησαν να γίνονται πρέπει να δει και τα έργα της άλλης περιοχής, καθώς το έργο Αμβρακία-Άκτιο είναι άμεσο έργο για την Λευκάδα, όπως  είναι και το έργο της σύνδεσης του νησιού, καθώς σχεδόν ομόφωνα είχε παρθεί η απόφαση στα τελευταία δημοτικά συμβούλια της θητείας μου, ότι θέλουμε την σύνδεση,  αλλά δεν μπορούμε με μια υποθαλάσσια με τεράστιο κόστος και αυτό αποδείχτηκε κι στην πορεία καθώς τρεις-τέσσερις διαγωνισμοί απέβησαν άκαρποι, μήπως πρέπει να δούμε μια άλλη λύση νέας εισόδου, καθώς ο δρόμος Κάστρο-Πόντες-παραλία δεν μπορεί να σηκώσει όλη αυτή την βαριά κυκλοφορία και να περνάει η κίνηση από το κέντρο της πόλης.»

Όπως είπε περίμενε και η καινούρια κυβέρνηση, αλλά και η δημοτική-Περιφερειακή αρχή, να μας πούνε ποια είναι η πρόταση τους.

Ο ίδιος μάλιστα πρότεινε αυτός ο δρόμος να γίνει μέσα στο Ιχθυοτροφείο όπως σχεδιαζόταν πριν και στην περιοχή της εισόδου, απέναντι από το ΚΤΕΛ να γίνει μια γέφυρα, έστω βυθιζόμενη για να λύσει το πρόβλημα, γιατί η πλωτή γέφυρα, συμπληρώνει 30 χρόνια, με τεράστιο κόστος συντήρησης να μεταφέρεται στα ναυπηγία να επισκευάζεται, να έρχεται ένα καράβι, να λειτουργεί με διπλώματα εμπορικού ναυτικού, και να γίνει ένας ηλεκτρομηχανικός εξοπλισμός όπως είναι στον Ισθμό της Κορίνθου, η οποία δεν θα έχει μεγάλο κόστος συντήρησης και δεν θα χρειάζονται αυτά τα διπλώματα, αφού δεν υπάρχουν τα κεφάλαια των επενδυτών για την υποθαλάσσια.

«Πρέπει να βρεθεί μια λύση καθώς όταν τα οικονομικά σου στενεύουν, κοιτάς   πώς να λύσεις το πρόβλημα σου κάνοντας ένα άλλο μοντέλο αλλά για να λύσεις το πρόβλημα και πάμε στα μεγαλεπήβολα σχέδια όταν έρθει αυτή η περιβόητη ανάπτυξη που προαναγγέλλει ο Πρωθυπουργός και μετά όταν θα τρώμε με χρυσά κουτάλια ας φτιάξουμε την υποθαλάσσια, την Μαρίνα κτλ.»

Όσον αφορά τον δρόμο της Λαγκάδας είπε ότι λόγο της γεωμορφολογίας το  εδάφους, ιδιαίτερα στα κάτω σημεία της εξόδου υπάρχουν προβλήματα και απαιτούνται πολλά χρήματα.

«Από την περίοδο της Νομαρχιακής μου θητείας, υπήρχε μια μεγάλη μελέτη η οποία αναφερόταν στην παράκαμψη της Καρυάς από πάνω, στην διαπλάτυνση από την έξοδο Καρυάς-Πηγαδησάνους και το άνοιγμα προς τα Πεφκούλια.

Αυτή η μελέτη υπάρχει στην Περιφέρεια και έχει φτάσει σε ένα ικανοποιητικό σημείο , θα μπορούσε αυτή η μελέτη να δώσει πρόταση για την λύση στο θέμα, αλλά και να παρέμβει άμεσα το Υπουργείο.

Ο δρόμος είναι ευθύνη και της δημοτικής αρχής όταν ανέχεται αυτή την ολιγωρία του υπουργείου.»

Επίσης είπε ότι μπορεί να βρεθεί ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ας γίνει μια χρηματοδότηση από τον κύριο Σπίρτζη, λέγοντας ότι δεν φτάνουν τα όποια χρήματα για μπαλώματα με τον κ.Δρακονταειδή που είναι αρκετά διεκδικητικός, να είναι το ίδιο και στην κυβέρνηση στην οποία είναι ομογάλακτος.

«Το θέμα πρέπει να λυθεί, η μελέτη υπάρχει, εκεί είναι και οι μηχανικοί που την επέβλεπαν, η να την εφαρμόσουν κομμάτι, κομμάτι, ωστόσο απαιτούνται χρήματα και μια πιο καλή αντιμετώπιση.»

Στο ενδεχόμενο μελλοντικής του υποψηφιότητας, είπε ότι την δεδομένη στιγμή υπηρετεί στο σχολείο, καθώς και την Δημοκρατική Συμπαράταξη με όλες του τις δυνάμεις. Όπως είπε, όταν μπήκε στο ΠΑΣΟΚ, δούλεψε κατέθεσε την ψυχή του και όλο του τον εαυτό. Ο κόσμος τον τίμησε και αυτό θέλω να το ανταποδώσω, ανέφερε και για αυτό και δουλεύω για την δημοκρατική συμπαράταξη. Δεν μπορώ να απαντήσω με ένα ναι ή ένα όχι, ο καιρός θα δείξει.

Πηγή: lefkadatoday.gr

Προηγούμενο άρθροΠέπλο ομίχλης
Επόμενο άρθροΟ Πρόεδρος της ΠΕΔ-ΙΝ στην παρουσίαση της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας “Έξυπνα Νησιά”