Αρχική Ειδήσεις O Θ. Χαλικιάς στον Prisma για Πανιόνια Διημερίδα-Διάνοιξη Διαύλου και νέα σύνδεση...

O Θ. Χαλικιάς στον Prisma για Πανιόνια Διημερίδα-Διάνοιξη Διαύλου και νέα σύνδεση του νησιού

0

Με αφορμή την Πανιόνια Διημερίδα πολιτισμού που πραγματοποιήθηκε στην Λευκάδα ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεόδωρος Χαλικιάς εξέφρασε την ικανοποίηση του μιλώντας στον Prisma 91,6.

Όπως ανέφερε η Πανιόνια Διημερίδα ήταν μια από τις θέσεις που είχαν από την αρχή και μάλιστα όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «αρκετά αργήσαμε».

«Στόχος μας είναι να μπουν κάποιοι κανόνες και κάποια θέματα που αφορούν τον πολιτισμό να μπουν σε μια σειρά για να μπορέσουμε να αναδείξουμε περισσότερο τον Επτανησιακό πολιτισμό και για να γίνει αυτό έπρεπε να παρθούν οι προτάσεις όλων των πολιτιστικών φορέων,»,  που ακόμα και ο ίδιος αιφνιδιάστηκε από την μαζική συμμετοχή όλων.

Ο κύριος Χαλικιάς είπε,  ότι αυτό είναι μια αρχή και θα συνεχιστεί αφού βγουν τα συμπεράσματα και δούμε που μπορεί να οδηγήσουν, καθώς γίνεται προσπάθεια να μην γίνεται κατακερματισμός δυνάμεων, οι εκδηλώσεις να έχουν ένα μεγαλύτερο, εύρος, απήχηση και εμβέλεια, τα σωματεία να γνωριστούν μεταξύ τους, καθώς πολλά ακόμα και από την ίδια περιοχή δεν γνωρίζονταν και όλα αυτά για να συνεργάζονται αλλά και να κάνουν κοινές εμφανίσεις και όλα αυτά και σε μια προσπάθεια εξεύρεσης προγραμμάτων, εφόσον θα πάψουν να έχουν ένα τοπικό χαρακτήρα και θα δεσμεύουν και μεγαλύτερες δυνάμεις πολιτιστικών σωματείων.

Ο κύριος Χαλικιάς αναφέρθηκε και στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ που έχει αναλάβει το έργο της διάνοιξης του Διαύλου και το αίτημα για επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 3.000.000 ευρώ, λέγοντας ότι η εταιρεία επικαλούταν διάφορα πράγματα πριν ακόμα αναλάβει η νέα Περιφέρεια από το 2014, βασιζόμενη σε τρεις διαφορετικές αιτιάσεις, λέγοντας ότι το θέμα αυτό πρέπει να έχει λυθεί από την οικονομική επιτροπή η οποία έχει απαντήσει ότι είναι ένα μικρότερο ποσό, λέγοντας ότι τα θέματα είναι τεχνικά.

Σχολιάζοντας  την επιστολή του γιατρού κυρίου Γιωργάκη και την κριτική που κάνει για την απώλεια της Αμμόγλωσσας, ο ίδιος διευκρίνισε ότι μέσα στο έργο ήταν να ανοίξει η αμμόγλωσσα, καθώς αυτή ήταν το κύριο πρόβλημα. Έχουν φύγει 120.000 κυβικά άμμου, όσον αφορά τις πέτρες που είχαν μείνει εκεί, όπως είπε έβαλε την εταιρεία και έβγαλε τις περισσότερες.

Όσον αφορά το φανάρι που φεύγουν οι προσαμμωτικοί προς τα μέσα, επειδή διαπιστώθηκε ότι είχε πρόβλημα η ίδια η μελέτη και η άμμος «καβάλαγε» από την αρχή του έργου σχεδόν, έγινε μια τροποποίηση από την εταιρεία που έκανε την μελέτη, με αποτέλεσμα να ανυψωθούν προσαμμωτικοί, αλλά επειδή έφευγε η άμμος από την παραλία στην άκρη, έγινε μια μελέτη, η οποία λέει ότι πρέπει να μπουν βράχια για να μην περνάει λέγοντας ότι είναι θέμα της μελέτης η οποία έπασχε από παντού, με τον ίδιο να εκτιμά ότι υπήρχε πρόβλημα στον τρόπο που σχεδιάστηκε και δεν ξέρει τι προβλήματα θα φέρει, όσον αφορά το σημείο εκείνο.

Ωστόσο, όπως είπε πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο, καθώς τα 25 μέτρα μέσος όρος ωφέλιμο πλάτος και 3 μέτρα βάθος, έγιναν 75 μέτρα πλάτος και 6 μέτρα βάθος.

Στην  κριτική που έγινε  για το αισθητικό αποτέλεσμα, είπε ότι οι πέτρες είναι μέσα στην μελέτη, ενώ έκανε και κάποια πράγματα που δεν προβλεπόταν, καθώς το τσιμεντάρισμα, από την γέφυρα μέχρι κάτω, το οποίο μπορεί να είναι μόνο τσιμέντο, αλλά μπορεί να γίνουν παρεμβάσεις από τον ίδιο τον Δήμο, καθώς μόλις ολοκληρωθεί θα παραδοθεί στο Λιμενικό Ταμείο, το οποίο μπορεί να βάλει παγκάκια, δέντρα κτλ.

«Επίσης όσον αφορά τον παλιό φάρο», ανέφερε ότι ο ίδιος τον ζήτησε με έγγραφο στην υπηρεσία φάρων του υπουργείου, λέγοντας ότι δεν θα λειτουργεί για φανάρι, αλλά για ιστορικούς λόγους με το Υπουργείο να απαντά ότι δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση καθώς υπάρχει εμπόδιο όσον αφορά την ημερήσια σήμανση, δηλαδή θεωρούν ότι οι τρεις φάροι που είναι στους τρεις προβόλους μαζί με αυτόν θα εμποδίζουν την ημέρα όσον αφορά την λειτουργικότητα των φάρων όσον αφορά αυτών που θα περνούν από το σημείο.

Τέλος αναφερόμενος στην σύνδεση του νησιού, είπε ότι φέτος στην γέφυρα που έχει συμπληρώσει 35 χρόνια έγινε μια καλή συντήρηση, ωστόσο πρέπει να υπάρξει άλλος σχεδιασμός να μην περνά η κίνηση μέσα από την πόλη, λέγοντας ότι έχει γίνει συζήτηση για μια δεύτερη πρόσβαση.

Από την στιγμή που από το ίδιο το Υπουργείο δεν προχωράει η υπόγεια σύνδεση, κοιτάμε κάποιες άλλες ποιο οικονομικές λύσεις που να ταιριάζουν και στο περιβάλλον το δικό μας.

Μια από αυτές είναι η σύνδεση στο σημείο που τελειώνει η Φιλοσόφων, με μια σύνδεση του δρόμου που περνάει από το Καρνάγιο για να φτάνει εκεί και με μια άλλου τύπου γέφυρα που θα ανοίξει προς τα επάνω η συρταρωτή όπως στην Εύβοια.

Σε μια τέτοια περίπτωση η κίνηση έξω από την πόλη και αυτή θα ήταν μια πολύ καλή λύση, που όταν την πρότεινε στο Υπουργείο ο Γ.Γ κύριος Δέδες είπε ότι είναι μια πολύ καλή λύση, ζητώντας μια προμελέτη η οποία ετοιμάζεται.

Ο ίδιος ανέφερε ότι υπάρχουν και άλλες ιδέες και όταν είχε προκύψει το θέμα της υπόγειας, είχαν δοθεί και άλλες λύσεις από εταιρείες, τις οποίες ζητήθηκαν να εξεταστούν, λέγοντας ότι όλη αυτή η διαδικασία πρέπει να κινηθεί για να δούμε τι θα γίνει στο μέλλον, εκτιμώντας ότι μέχρι το καλοκαίρι θα είναι έτοιμη η προμελέτη, ωστόσο μετά αφορά το πώς θα το δει το Υπουργείο, καθώς και αν θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί από τεχνικό πρόγραμμα.

Ωστόσο τα χρήματα πρέπει να υπάρξουν καθώς είχαν υπολογίσει 60.000.000 για την υπόγεια, ωστόσο η νέα πρόταση θα κοστίσει μαζί με το οδικό δίκτυο μέχρι εκεί, το 1/3.

Πηγή: lefkadatoday.gr

Προηγούμενο άρθροΔήλωση του Θανάση Καββαδά για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
Επόμενο άρθροΗ παιδική θεατρική παράσταση “Ο Λύκος και τα τρία γουρουνάκια σε νέες περιπέτειες” στην Λευκάδα