Αρχική Ειδήσεις Τουρισμος Το Φαράγγι της Μέλισσας

Το Φαράγγι της Μέλισσας

mt_gallery

Όταν το MyLefkada πάει βόλτα στο μαγευτικό Φαράγγι της Μέλισσας!

Με τον σημερινό υπέροχο καιρό μας άνοιξε η διάθεση για περίπατο στην φύση. Έτσι αποφασίσαμε να επισκεφθούμε το Φαράγγι της Μέλισσας. Ακολουθήσαμε τον επαρχιακό δρόμο Λευκάδας – Σφακιωτών και στο 6ο περίπου χιλιόμετρο της διαδρομής (στο σημείο που υπάρχει το Μνημείο για την εξέγερση των χωρικών κατά της Αγγλικής Προστασίας τον Οκτώβρη του 1819), στρίψαμε δεξιά σε έναν ασφαλτοστρωμένο αγροτικό δρόμο. Μετά από διαδρομή 3 χιλιομέτρων περίπου μέσα στα δέντρα φτάσαμε σε χωματόδρομο, όπου αφήσαμε το αυτοκίνητο αφού οι έντονες βροχοπτώσεις των προηγούμενων ημερών τον είχαν κάνει αδιάβατο και μόνο 4×4 μπορούσε να περάσει. Με τα πόδια λοιπόν κάναμε την διαδρομή μέχρι την είσοδο του Φαραγγιού.

Αντικρίσαμε ένα πέτρινο γεφύρι πάνω από το ρέμα, ακριβώς πριν από το πέρασμα στο Φαράγγι ενώ αμέσως μετά συναντήσαμε μια πηγή με παγωμένο καθαρό νερό και δίπλα της τραπέζι με παγκάκια. Λίγο πιο κάτω τα απομεινάρια ενός παλιού νερόμυλου μας έδωσαν τη δυνατότητα όχι απλά να εκτιμήσουμε τη σπουδαία δουλειά των ανθρώπων που τον έκτισαν αλλά κυριολεκτικά να εκπλαγούμε από την υψηλή τεχνική τους στο κτίσιμο της πέτρας.

Μερικά μέτρα πιο κάτω ο δρόμος βγάζει σε ένα τρίστρατο. Οι πινακίδες που υπάρχουν εκεί δείχνουν αριστερά προς το μονοπάτι “Απεταστή” ενώ δεξιά προς το μονοπάτι “Κακό Λαγγάδι”.

Εμείς ακολουθήσαμε πρώτα την διαδρομή “Απεταστή” και έτσι βρεθήκαμε να περπατάμε δίπλα από το ρέμα με το τρεχούμενο νερό να ποτίζει τα μεγάλα πλατάνια που υπάρχουν παντού στην περιοχή. Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι βρίσκεται στο νησί της Λευκάδας όταν επισκέπτεται αυτήν την περιοχή αλλά είναι αλήθεια! Μετά από λίγα λεπτά φτάσαμε στο τέλος της όμορφής διαδρομής σ’ ένα όμορφο πλακόστρωτο μονοπάτι και έτσι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για να πάμε και στο “Κακό Λαγγάδι” .

Φτάνοντας στο σημείο που ξεκινάνε και οι δυο διαδρομές καθίσαμε στο παγκάκι για ένα μικρό διάλειμμα. Καθώς ξεκουραζόμαστε λοιπόν… ακούσαμε τα φύλλα στο έδαφος να ανακινούνται και κοιτάζοντας προσεκτικά είδαμε έναν μικρό σκατζόχοιρο να ψάχνει για τροφή. Ήταν τόσο όμορφο το συναίσθημα να είσαι μερικά μέτρα από ένα τόσο μικρό αλλά πολύ περίεργο ζώο ! Αφήσαμε λοιπόν το σκατζοχοιράκι και ξεκινήσαμε για το “Κακό Λαγγάδι” .

Στο σημείο που ξεκινάει το μονοπάτι υπάρχει άλλο ένα μισο-γκρεμισμένο πέτρινο κτίσμα (μάλλον νερόμυλος) καθώς και ένα πέτρινο γεφύρι. Περπατώντας στο λιθόστρωτο περνούσαμε ανάμεσα από πυκνή βλάστηση και ακούγαμε τον ήχο του νερού που έτρεχε παντού γύρω μας. Το χώμα μύριζε από την βροχή που είχε πέσει τις προηγούμενες ημέρες. Το κελάηδισμα των πουλιών μέσα στα δέντρα μας έκανε να νιώθουμε ένα με τη φύση.

Σε λίγο συναντήσαμε το πρώτο ξύλινο γεφύρι. Το περάσαμε με πολύ προσοχή μιας και από την υγρασία που υπάρχει στην περιοχή τα ξύλα του γεφυριού γλιστράνε πάρα πολύ. Και ξαφνικά μπροστά μας εμφανίστηκε το “Κακό Λαγγάδι”. Μεγάλοι βράχοι δεξιά-αριστερά και στο βάθος το νερό να τρέχει σε μια πορεία που την έχει χαράξει εδώ και χιλιάδες χρόνια πάνω στους βράχους. Τα δέντρα ψηλά και καταπράσινα σκεπάζανε την διαδρομή που ακολουθούσαμε ενώ το ένα γεφύρι διαδέχονταν το άλλο.

Και ξαφνικά ένα κτίριο περίεργο ξεπροβάλλει σε μια στροφή. Τα χορτάρια που υπήρχαν πάνω του το έκαναν να μην ξεχωρίζει από το περιβάλλον δίνοντάς του μια όψη κινηματογραφική. Η πόρτα του μικρή, μέσα μόνο σκοτάδι. Πάνω από το κτίριο υπήρχε ένας πέτρινος χτιστός πύργος . Βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες και συνεχίσαμε την διαδρομή μας για να φτάσουμε στο τέλος του λαγκαδιού.

Πραγματικά μετά από μερικά λεπτά και αφού το μονοπάτι πέρασε δίπλα από τρεχούμενα νερά, ανεβήκαμε μερικά σκαλιά, πάνω στα οποία υπήρχαν σημάδια από λάστιχα ποδηλάτου (!), φτάσαμε στο τέλος Εκεί υπήρχε ένα ξύλινο σκέπαστρο με  δυο παγκάκια.

Καθίσαμε εκεί ακούγοντας μόνο τους ήχους του νερού στο ρυάκι, του αέρα στα φύλλα των δέντρων και το κελάηδισμα των πουλιών και διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά πως ζούμε στο ομορφότερο νησί της Ελλάδας.

Νίκος Καββαδάς – Φάνης Θερμός.

Δείτε παρακάτω φωτογραφιες από το Φαράγγι της Μέλισσας . Αν θέλετε μπορείτε να δείτε τις φωτογραφίες σε μεγαλύτερο μέγεθος [εδώ]

Προηγούμενο άρθροΣπύρος Σπύρου : Κεντρική Ομιλία Λευκάδας
Επόμενο άρθροΆλλη μια νίκη για τον Οδυσσέα