Αρχική Ειδήσεις Τουρισμος Λευκάδα – ποιοτικός προορισμός

Λευκάδα – ποιοτικός προορισμός

1
tourist

tourist

Άρθρο του Νίκου Γράψα.

Αν δεν θέτεις το σωστό ερώτημα , παίρνεις συνεχώς λάθος απάντηση !!!!……

Έχω παρευρεθεί σε αρκετές συναντήσεις και συσκέψεις για τον τουρισμό στην Λευκάδα , όπως η πρόσφατη του Επιμελητηρίου .

Σe όλες «ψάχνουμε » περισσότερους ανθρώπους να μας επισκεφθούν , αναζητούμε νέες αγορές και καλύτερους τρόπους σύνδεσης με το νησί. Ποτέ όμως δεν τέθηκε ως κεντρικός ( ίσως και μοναδικός ) στόχος , η εξάλειψη των αρνητικών μας .
Μια βαθιά τομή δηλαδή , με όσα κάνουμε μέχρι σήμερα.
Η Λευκάδα δεν πάσχει από τουρίστες «γενικώς » Η Λευκάδα έχει σοβαρό , σοβαρότατο πρόβλημα από την έλλειψη ποιότητας . Αν και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού είναι μοναδικά και σκανδαλώδη !!!! ως προς τις φυσικές ομορφιές του , η χρήση τους εγκυμονεί κινδύνους
Σαν να σου χαρίζουν ένα διαμάντι , και να το χρησιμοποιείς για να χαράζεις τζάμια…..

Το μάρκετινγκ , η προώθηση , η διαφήμιση , είναι η τέχνη της πώλησης ενός προϊόντος . Τι γίνεται όμως όταν το ίδιο το «προϊόν» έχει σε πολλά σημεία σαπίσει ;;

Μήπως δεν χρειάζεται για 1-2 χρόνια να κάνουμε απολύτως τίποτε για την « προώθηση » της Λευκάδας , αλλά να ενσκήψουμε στο εσωτερικό δικό μας πρόβλημα ; Μήπως πρέπει να οριοθετήσουμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα και να ξεκόψουμε από το κακό παρελθόν μας ; Μήπως σήμερα ( εποχή βαθιάς κρίσης εκτός των άλλων ) απαιτείται να δημιουργήσουμε ο καθένας στον χώρο που κινείται επαγγελματικά και ιδιωτικά , μια μικρή νησίδα ήθους και πολιτισμού ;

Χρήματα « εύκολα και γρήγορα » από πελάτες – θύματα ή από κράτος – πάροχο , να τα ξεχάσουμε για πάντα. .
Τα προσεχή μνημονιακά χρόνια , δεν θα είναι σημαδεμένα μόνον από την χρεοκοπία μιας κεντρικής διαχείρισης που απέτυχε παταγωδώς ( και κινδυνεύει να μας πνίξει όλους μέσα στα απόνερα ) , αλλά απέτυχε συγχρόνως και η λογική της « ευκολίας » μας.

Πριν ναυαγήσουμε οριστικά , ας εξαντλήσουμε τις δυνατότητές μας

Ποιος δεν γνωρίζει ότι τώρα τον χειμώνα φτιάχνονται φαγητά για να «ζεσταθούν» τον Αύγουστο σε φούρνους μικροκυμάτων και να σερβιριστούν ως φρέσκα , σε ανυποψίαστους πελάτες – θύματα ; ποιος δεν γνωρίζει ότι στα πρωινά που σερβίρουμε στα ξενοδοχεία μας δεν θα αφήναμε τα παιδιά μας να δοκιμάσουν ; ποιος δεν υπήρξε μάρτυρας δεκάδων περιγραφών από επισκέπτες- θύματα , που περιγράφουν με λεπτομέρειες την εκμετάλλευση που υπέστησαν από άλλες επιχειρήσεις και επαγγελματίες ;
Αγνοούμε το γεγονός ότι λύματα ρίχνονται σε ανοιχτές σούδες στην Βασιλική και αλλού ; ότι στον αβαθή κόλπο των Συβότων πολλά μαγαζιά δεν τηρούν τις προδιαγραφές στο αποχετευτικό , με τραγικές συνέπειες ; αγνοούμε το γεγονός ότι το γνήσιο μέλι Λευκάδας δεν είναι πάντα τόσο αγνό ; ότι τα καμένα λάδια από τις κουζίνες μας ρίχνονται σε αποχετευτικά δίκτυα ; ότι το μπλε χρώμα των κάδων ανακύκλωσης δεν σημαίνει τίποτε για πολλούς ; ότι πέραν του κεντρικού προβλήματος των σκουπιδιών , υπάρχουν δεκάδες μικρές τοπικές χωματερές που πετάμε σκουπίδια όλοι μας ;;;

Ακούμε συνεχώς « να ρίξουμε τις τιμές , να κάνουμε προσφορές , για να έλθει κόσμος. » . Σίγουρη συνταγή αυτοκτονίας . Η Λευκάδα δεν πάσχει από «καλές τιμές ». Προσφέρει δίκλινα το καλοκαίρι από 30 έως 230 ευρώ και διαισθάνομαι ότι περισσότερο κινδυνεύουν να κλείσουν αυτοί που πουλάνε με 30 ευρώ. Επομένως , κάθε τιμή πρέπει να είναι απλά « έντιμη ». Να ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτά που υπόσχεται και προσφέρει και τίποτε άλλο. Αν η «φτηνή » τιμή , ήταν συνταγή επιτυχίας , τότε όλος ο κόσμος θα πήγαινε στα Τίρανα με 45 ευρώ το δίκλινο και όχι στην Φλωρεντία με 200 ευρώ αντίστοιχα.

Ας αφιερώσουμε λοιπόν την φετινή χρονιά ( άλλωστε δεν υπάρχουν και χρήματα για κάτι άλλο) , στην απόκτηση ψηγμάτων παιδείας , όχι με την «πανεπιστημιακή» έννοια , αλλά με το παράδειγμα και το ήθος των παλιών ανθρώπων που έδειχναν και ποιούσαν πράγματα με ισορροπία , σεβασμό στους ανθρώπους και στην γη γύρω τους , ανθρώπους που φιλοξενούσαν , που ζούσαν με στερήσεις ίσως . Αλλά ζούσαν …..

Η αέναη αγωνία μας για ποσοτική μεγέθυνση , για άνοιγμα αγορών , για κρουαζιερόπλοια και αεροπορικές συνδέσεις , θα πέσουν όλα στο κενό , αν δεν γίνει αντιστοίχηση με την ποιότητα της ζωής μας πρωτίστως , που θα φέρει και την ποιότητα στις υπηρεσίες μας.

Μα , δεν υπάρχουν άραγε και πάρα πολλές καλές ή και άριστες επιχειρήσεις , πολύ καλά εστιατόρια , άριστα καταλύματα, επαγγελματίες οδηγοί TAXI ;;
Φυσικά και υπάρχουν. Δυστυχώς όμως , δεν αρκεί !!! Για να επιτύχει το «πρόγραμμα σωτηρίας » στην Λευκάδα , πρέπει να γίνει καθολικό στοιχείο η ποιότητα . Πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να το απαιτήσουμε πρώτα από τον εαυτό μας , κατόπιν από τους συναδέλφους επαγγελματίες και όλοι μαζί από την πολιτεία. Να το απαιτήσουμε , όμως. Και να το πετύχουμε !!!! Ας κάνουμε μεταξύ μας ένα εσωτερικό «καλό» μνημόνιο ( χωρίς τρόικα) , και να το εφαρμόσουμε.

Η συνολική προσπάθεια του Επιμελητηρίου Λευκάδας για το θέμα του τουρισμού είναι αξιοπρόσεκτη και χρειάζεται υποστήριξη , αλλά φοβάμαι ότι θα ναυαγήσει για δυο λόγους. Αφ ενός απαιτεί χρήματα που δεν υπάρχουν , αφ ετέρου (και κυρίως ) δεν μας βάζει υπόλογους μπροστά στις ευθύνες μας

Η Πολιτεία , δυστυχώς μοναδική σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο , δεν έχει στην κατοχή της αναγκαία εργαλεία για την χάραξη στρατηγικής για τον τουρισμό , αλλά και συνολικά για την ανάπτυξη ( απουσία χωροταξικού σχεδιασμού , δασικών χαρτών , κτηματολογίου ). Επίσης ( και πάλι δυστυχώς …) βασικές υποδομές στο « τουριστικό» νησί μας , είναι είδος πολυτελείας ( βιολογικοί καθαρισμοί , υγειονομική ταφή σκουπιδιών , πεζοδρόμια κλπ. κλπ. ).
Επειδή όμως όλα αυτά θα αργήσουν να έλθουν , εμείς οι υπόλοιποι ας οργανωθούμε καλύτερα.
Ας ξεκινήσουμε από τους επισκέπτες που έρχονται κάθε καλοκαίρι και ας βάλουμε κεντρικό στόχο να μην φύγει κανένας δυσαρεστημένος . Αν δεν ξανά – έλθει ο ίδιος , θα στείλει σίγουρα άλλους ( φίλους , συγγενείς, άγνωστους που θα ακούσουν ή θα διαβάσουν το θετικό σχόλιο του!!….).
Μέθοδος οικονομική και αλάνθαστη !
Ας βελτιώνουμε κάθε χρόνο τις παροχές μας ( κτιριακή εγκατάσταση , φαγητό , αντικατάσταση λεκιασμένων σεντονιών , καθαριότητα , χαμόγελο….) .
Aς προσθέτουμε καθημερινά περισσότερο « πράσινο » στη ζωή μας ( βιολογικά προϊόντα , καθαρή ενέργεια , μαγειρευτό φαγητό , μικρότερες πινακίδες , δένδρα , πολιτιστικές ανάσες …..)

Ας κατοχυρώνουμε συνεχώς το μότο « Λευκάδα – ποιοτικός προορισμός »

Σε ελάχιστο διάστημα ΔΕΝ θα αναγκαζόμαστε να κάνουμε συνεχείς εκπτώσεις και συμβιβασμούς . ΔΕΝ θα μας ζητούν 120.000 ευρώ τον χρόνο για επιδοτήσεις πτήσεων με αμφίβολα αποτελέσματα . ΔΕΝ θα κάνουμε συσκέψεις για το « που πάει η Λευκάδα »…..
Η Λευκάδα θα πάει , όπου την οδηγήσουμε συλλογικά όλοι μας.
Αν πάντως συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο , σύντομα θα την « καταναλώσουμε ».
Τελικά η εισήγηση στην ημερίδα του Επιμελητηρίου μήπως δεν χρειαζόταν ;;; Το αντίθετο !!! Απλά , χρειάζεται να γυρίσει πίσω και να πάρει κι εμάς μαζί της….

Αν προστατεύσουμε τις απίστευτες ομορφιές του νησιού , αν οριοθετήσουμε την ποιότητα της δικής μας ζωής και τα συνδυάσουμε με ήθος και αισθητική , θα επιζητούν ( και θα επισκέπτονται ) την παρέα μας πάρα- πάρα πολλοί !!!!

Νίκος Γράψας – Αρχιτέκτων , ιδιοκτήτης ξενοδοχείου Ενοδία

Αν  δεν   θέτεις      το  σωστό  ερώτημα ,    παίρνεις  συνεχώς λάθος απάντηση  !!!!……

 

Έχω  παρευρεθεί  σε   αρκετές   συναντήσεις  και  συσκέψεις  για  τον τουρισμό στην  Λευκάδα , όπως η πρόσφατη  του  Επιμελητηρίου .

 

Σe   όλες    «ψάχνουμε »  περισσότερους  ανθρώπους να    μας   επισκεφθούν    ,   αναζητούμε  νέες αγορές  και καλύτερους τρόπους σύνδεσης  με το νησί.                 Ποτέ  όμως  δεν  τέθηκε  ως  κεντρικός ( ίσως και μοναδικός ) στόχος   ,  η   εξάλειψη   των αρνητικών   μας .    

                                                                                                                                                       Μια  βαθιά  τομή  δηλαδή ,  με  όσα  κάνουμε  μέχρι  σήμερα.

                                                                                                                                                        Η  Λευκάδα  δεν  πάσχει  από  τουρίστες  «γενικώς »                                                      Η  Λευκάδα          έχει  σοβαρό , σοβαρότατο  πρόβλημα   από την   έλλειψη  ποιότητας .                                                                                                                          Αν  και    τα  συγκριτικά  πλεονεκτήματα   του  νησιού  είναι   μοναδικά  και  σκανδαλώδη !!!!  ως  προς  τις  φυσικές ομορφιές του , η  χρήση τους  εγκυμονεί  κινδύνους  

                                                                                                                                              Σαν   να   σου  χαρίζουν  ένα   διαμάντι   ,   και  να   το  χρησιμοποιείς  για να  χαράζεις  τζάμια…..

 

Το  μάρκετινγκ , η προώθηση , η διαφήμιση ,   είναι η τέχνη της  πώλησης ενός προϊόντος . Τι  γίνεται όμως όταν το ίδιο το   «προϊόν»   έχει  σε   πολλά σημεία  σαπίσει  ;;

 

Μήπως  δεν  χρειάζεται     για  1-2  χρόνια   να  κάνουμε  απολύτως  τίποτε  για       την « προώθηση » της Λευκάδας   , αλλά  να  ενσκήψουμε  στο  εσωτερικό  δικό μας πρόβλημα  ;                                                                                                                  Μήπως  πρέπει να οριοθετήσουμε  την επιχειρηματική  μας  δραστηριότητα  και  να  ξεκόψουμε  από  το  κακό  παρελθόν  μας   ;  Μήπως  σήμερα ( εποχή  βαθιάς  κρίσης  εκτός των άλλων ) απαιτείται  να  δημιουργήσουμε  ο  καθένας  στον  χώρο  που  κινείται   επαγγελματικά   και  ιδιωτικά  ,    μια  μικρή νησίδα   ήθους  και  πολιτισμού  ;

 

Χρήματα   « εύκολα  και  γρήγορα »  από  πελάτες  – θύματα   ή   από κράτος – πάροχο   ,    να  τα  ξεχάσουμε  για  πάντα.  .  

                                                                                                                                               Τα  προσεχή  μνημονιακά  χρόνια  ,    δεν  θα   είναι σημαδεμένα    μόνον   από   την  χρεοκοπία  μιας  κεντρικής  διαχείρισης  που  απέτυχε παταγωδώς                                          ( και  κινδυνεύει  να  μας  πνίξει  όλους  μέσα  στα  απόνερα ) ,  αλλά  απέτυχε   συγχρόνως   και  η  λογική  της « ευκολίας »  μας.

 

 

 

 Πριν  ναυαγήσουμε   οριστικά  ,   ας  εξαντλήσουμε  τις  δυνατότητές μας  

 

Ποιος  δεν  γνωρίζει  ότι  τώρα  τον  χειμώνα  φτιάχνονται φαγητά  για να «ζεσταθούν» τον Αύγουστο σε φούρνους   μικροκυμάτων και να   σερβιριστούν   ως φρέσκα ,  σε  ανυποψίαστους  πελάτες –   θύματα   ;  ποιος δεν γνωρίζει  ότι στα πρωινά   που  σερβίρουμε   στα  ξενοδοχεία  μας   δεν θα  αφήναμε  τα  παιδιά  μας   να  δοκιμάσουν   ;   ποιος δεν υπήρξε μάρτυρας  δεκάδων περιγραφών από επισκέπτες- θύματα , που  περιγράφουν    με  λεπτομέρειες  την εκμετάλλευση  που  υπέστησαν  από   άλλες  επιχειρήσεις  και  επαγγελματίες   ;

Αγνοούμε  το  γεγονός ότι λύματα ρίχνονται σε ανοιχτές σούδες στην Βασιλική  και αλλού ;    ότι   στον  αβαθή κόλπο  των Συβότων   πολλά μαγαζιά δεν τηρούν τις προδιαγραφές  στο αποχετευτικό , με  τραγικές  συνέπειες  ;  αγνοούμε  το γεγονός   ότι το γνήσιο μέλι Λευκάδας δεν είναι πάντα τόσο αγνό ;  ότι τα καμένα λάδια από τις κουζίνες μας ρίχνονται σε αποχετευτικά  δίκτυα  ; ότι   το  μπλε χρώμα των κάδων ανακύκλωσης  δεν σημαίνει τίποτε για πολλούς  ;    ότι  πέραν του κεντρικού προβλήματος των σκουπιδιών , υπάρχουν  δεκάδες   μικρές  τοπικές   χωματερές  που πετάμε  σκουπίδια  όλοι  μας  ;;;

 

Ακούμε   συνεχώς  « να  ρίξουμε τις τιμές , να κάνουμε προσφορές  ,  για  να  έλθει κόσμος. » .                                                                                                                     Σίγουρη συνταγή αυτοκτονίας .    Η Λευκάδα δεν πάσχει από «καλές τιμές ».   Προσφέρει δίκλινα το καλοκαίρι  από 30 έως 230 ευρώ  και   διαισθάνομαι  ότι  περισσότερο κινδυνεύουν να κλείσουν αυτοί  που πουλάνε με 30 ευρώ.  Επομένως  , κάθε τιμή  πρέπει να είναι   απλά  « έντιμη ».     Να  ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτά που  υπόσχεται   και   προσφέρει  και  τίποτε  άλλο.                                                                     Αν    η «φτηνή » τιμή  ,  ήταν   συνταγή επιτυχίας  ,   τότε όλος ο κόσμος θα πήγαινε στα  Τίρανα  με 45 ευρώ το δίκλινο και όχι στην Φλωρεντία με 200 ευρώ αντίστοιχα.

Ας  αφιερώσουμε  λοιπόν    την φετινή χρονιά     ( άλλωστε δεν υπάρχουν και χρήματα για κάτι  άλλο)  ,   στην   απόκτηση ψηγμάτων παιδείας , όχι με την  «πανεπιστημιακή»  έννοια , αλλά με το  παράδειγμα   και  το   ήθος των παλιών ανθρώπων που έδειχναν και ποιούσαν  πράγματα   με   ισορροπία ,   σεβασμό στους ανθρώπους και στην   γη  γύρω τους ,  ανθρώπους   που  φιλοξενούσαν , που ζούσαν  με  στερήσεις  ίσως  .          Αλλά  ζούσαν …..

 

Η  αέναη  αγωνία  μας  για  ποσοτική μεγέθυνση , για άνοιγμα αγορών , για   κρουαζιερόπλοια  και  αεροπορικές  συνδέσεις ,  θα   πέσουν   όλα   στο κενό , αν  δεν  γίνει αντιστοίχηση  με  την  ποιότητα    της  ζωής  μας  πρωτίστως , που θα φέρει και την ποιότητα στις υπηρεσίες μας. 

 

Μα  ,  δεν  υπάρχουν  άραγε   και  πάρα  πολλές  καλές ή και άριστες επιχειρήσεις ,  πολύ  καλά  εστιατόρια , άριστα καταλύματα,   επαγγελματίες οδηγοί  TAXI   ;;

Φυσικά  και  υπάρχουν.                                                                                                        Δυστυχώς   όμως ,  δεν  αρκεί    !!!                                                                                                                           Για να επιτύχει   το   «πρόγραμμα  σωτηρίας »  στην  Λευκάδα  ,  πρέπει να γίνει  καθολικό    στοιχείο  η      ποιότητα     .  Πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να    το  απαιτήσουμε  πρώτα   από τον εαυτό μας , κατόπιν από τους συναδέλφους επαγγελματίες  και  όλοι  μαζί  από  την πολιτεία.                                                               Να  το  απαιτήσουμε  ,  όμως.                                                                                             Και να το πετύχουμε !!!!                                                                                                        Ας  κάνουμε   μεταξύ  μας   ένα   εσωτερικό   «καλό»  μνημόνιο    ( χωρίς τρόικα)  , και να το εφαρμόσουμε.

 

Η  συνολική  προσπάθεια  του  Επιμελητηρίου  Λευκάδας  για  το  θέμα του τουρισμού  είναι αξιοπρόσεκτη    και  χρειάζεται  υποστήριξη   ,  αλλά   φοβάμαι  ότι   θα  ναυαγήσει  για  δυο  λόγους.  Αφ  ενός   απαιτεί  χρήματα  που δεν υπάρχουν  , αφ  ετέρου   (και    κυρίως )  δεν μας  βάζει υπόλογους  μπροστά στις  ευθύνες  μας

 

Η  Πολιτεία   ,  δυστυχώς   μοναδική   σε όλο τον  πολιτισμένο κόσμο  ,  δεν  έχει στην κατοχή  της   αναγκαία   εργαλεία   για την  χάραξη   στρατηγικής  για τον τουρισμό , αλλά  και  συνολικά για την ανάπτυξη     ( απουσία   χωροταξικού σχεδιασμού , δασικών χαρτών , κτηματολογίου ).                                                                                                   Επίσης ( και πάλι  δυστυχώς …)  βασικές υποδομές στο                                                          « τουριστικό»  νησί   μας   ,  είναι   είδος   πολυτελείας    ( βιολογικοί καθαρισμοί , υγειονομική ταφή  σκουπιδιών , πεζοδρόμια    κλπ. κλπ.   ).

                                                                                                                                                 Επειδή όμως  όλα  αυτά  θα  αργήσουν  να  έλθουν  ,  εμείς οι υπόλοιποι  ας  οργανωθούμε  καλύτερα. 

                                                                                                                                            Ας  ξεκινήσουμε  από  τους  επισκέπτες    που  έρχονται   κάθε  καλοκαίρι  και ας βάλουμε κεντρικό στόχο  να  μην  φύγει  κανένας  δυσαρεστημένος .                                    Αν  δεν   ξανά    έλθει  ο ίδιος ,  θα στείλει  σίγουρα                                                                    άλλους  ( φίλους , συγγενείς, άγνωστους που  θα  ακούσουν  ή  θα    διαβάσουν το θετικό σχόλιο του!!….).  

Μέθοδος  οικονομική  και  αλάνθαστη !  

                                                                                                                                                                                               Ας  βελτιώνουμε  κάθε  χρόνο  τις  παροχές  μας     (  κτιριακή   εγκατάσταση , φαγητό , αντικατάσταση λεκιασμένων σεντονιών , καθαριότητα , χαμόγελο….) .  

                                                                                                                                                       προσθέτουμε   καθημερινά   περισσότερο « πράσινο »  στη  ζωή  μας                          ( βιολογικά προϊόντα , καθαρή ενέργεια , μαγειρευτό φαγητό , μικρότερες πινακίδες , δένδρα ,  πολιτιστικές ανάσες  ..…)

 

 

Ας  κατοχυρώνουμε  συνεχώς  το  μότο  « Λευκάδα – ποιοτικός  προορισμός »

 

  

                      Σε  ελάχιστο  διάστημα  ΔΕΝ  θα   αναγκαζόμαστε   να  κάνουμε  συνεχείς  εκπτώσεις και συμβιβασμούς .    ΔΕΝ  θα  μας  ζητούν  120.000  ευρώ τον χρόνο για  επιδοτήσεις   πτήσεων  με  αμφίβολα  αποτελέσματα .  ΔΕΝ  θα  κάνουμε  συσκέψεις  για  το    « που  πάει  η  Λευκάδα »…..   

                                                                                                                                                  Η  Λευκάδα  θα  πάει  ,  όπου την οδηγήσουμε  συλλογικά  όλοι  μας. 

                                                                                                                                                     Αν    πάντως    συνεχίσουμε    στον   ίδιο   δρόμο  ,                                                                                      σύντομα     θα    την       « καταναλώσουμε ».

Τελικά η  εισήγηση   στην    ημερίδα του Επιμελητηρίου   μήπως  δεν  χρειαζόταν   ;;;                                                                                                                      Το  αντίθετο    !!!                                                                                                                   Απλά  ,  χρειάζεται  να  γυρίσει  πίσω  και  να πάρει  κι  εμάς  μαζί  της….

 

 

 

Αν   προστατεύσουμε    τις  απίστευτες ομορφιές του  νησιού  , αν   οριοθετήσουμε  την  ποιότητα  της  δικής  μας  ζωής   και  τα  συνδυάσουμε  με  ήθος και αισθητική , θα   επιζητούν  ( και  θα   επισκέπτονται )  την  παρέα  μας     πάρα- πάρα   πολλοί !!!!

 

 

Νίκος  Γράψας – Αρχιτέκτων , ιδιοκτήτης  ξενοδοχείου  Ενοδία

Προηγούμενο άρθροΔεκάδες χιλιάδες πλαστά χαρτονομίσματα σε τυπογραφείο στην Πρέβεζα
Επόμενο άρθροΑνεπιθύμητος ο Μάντζιος από το Νυδρί