Αρχική Top Stories Φέριμποτ Βασιλικής: “Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού”

Φέριμποτ Βασιλικής: “Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού”

Του Άγγελου Τρωιάνου

Ένα χρόνιο θέμα της Βασιλικής συζητήθηκε για άλλη μια φορά την Τρίτη 28/3/2017 το απόγευμα στη Βασιλική, μετά από πρόσκληση της Πρωτοβουλίας Πολιτών Λευκάδας για Καθαρό Περιβάλλον. Αφορά την χωροθέτηση πρόσδεσης φέριμποτ (Ο/Γ-Ε/Γ) της γραμμής Λευκάδα-Κεφαλλονιά, ένα θέμα ζωτικής σημασίας τόσο για την τοπική κοινωνία όσο και για ολόκληρο το νησί.

Αφορμή για την διαβούλευση στάθηκε η πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για παρέμβαση στον καινούριο μώλο του υπό κατασκευή τουριστικού αγκυροβολίου ώστε να δημιουργηθεί ειδικός χώρος πρόσδεσης για φορτοεκφόρτωση οχηματαγωγών. Μια απόφαση που πάρθηκε προφανώς μετά από πίεση της Περιφέρειας η οποία επιμένει να έρθει η γραμμή στη Βασιλική τώρα, παρόλο που δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές κι ενώ το έργο του Τουριστικού Αγκυροβολίου είναι ακόμα ημιτελές, αδιαφορώντας για την επιπλέον επιβάρυνση που δημιουργείται στο χωριό.

Στην πρόσκληση ανταποκρίθηκε ο Δήμαρχος Κ. Δρακονταειδής, ο Αντιπεριφερειάρχης Θ. Χαλικιάς, αντιδήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι. Ενδεικτικά θ’ αναφέρουμε τον αντιδήμαρχο Βασιλικής Χ. Κατηφόρη που ήταν κι ο εισηγητής της απόφασης και τον σύμβουλο Κώστα Γληγόρη, που πήρε το λόγο αποσαφηνίζοντας και κάποιες ανακρίβειες που ακούστηκαν αναφορικά με τον τρόπο λήψης της απόφασης αλλά και εκφράζοντας εντέλει την κοινή διαπίστωση όλων για την στάση της περιφέρειας σχετικά με την κατασκευή προβλήτα οχηματαγωγών στην περιοχή του Περιστεριά. Είναι προφανές πως κάτι τέτοιο δεν είναι στα σχέδια της Περιφέρειας, όπως χαρακτηριστικά είπε, αναφέροντας πρόσφατες ανακοινώσεις του Περιφερειάρχη, στις οποίες δεν γίνεται μνεία για την Βασιλική.

Το Τουριστικό Αγκυροβόλιο είναι έργο πνοής, όχι μόνο για την Βασιλική αλλά και γενικότερα για την Νότιο Λευκάδα. Η υλοποίηση του χρειάστηκε κάπου 15+ χρόνια και το κόστος του κυμαίνεται στα 17.000.000 €. Όπως μάλιστα ο ίδιος ο Δήμαρχος δηλώνει, η σημερινή Δημοτική Αρχή έδωσε και δίνει μάχες για να το βάλει σε τάξη και να μπορέσει να ολοκληρωθεί υλοποιώντας μια προεκλογική του υπόσχεση.

Από την άλλη πλευρά, η χωροθέτηση της γραμμής Λευκάδα-Κεφαλλονιά είναι ένα χρόνιο πρόβλημα που ταλανίζει την τοπική κοινωνία και ήταν επίσης αντικείμενο προεκλογικών υποσχέσεων πολλών Δημοτικών Αρχών στο παρελθόν, που μόλις αναλάμβαναν όμως, το ξεχνούσαν. Για πολλά χρόνια, η γραμμή εξυπηρετείται από την Βασιλική, πάντα υπό το καθεστώς προσωρινότητας, αφού κανείς ποτέ δεν φρόντισε για τις απαραίτητες υποδομές που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση της. Παλιότερα, τα φέρι έπιαναν στην περιοχή του Αγ. Γεράσιμου κοντά στα Κολυβάτα, αναγκάζοντας την κυκλοφορία των οχημάτων να γίνεται μέσα από τον ανεπαρκέστατο κεντρικό δρόμο της αγοράς της Βασιλικής, δημιουργώντας πραγματικό κυκλοφοριακό κομφούζιο και χάος με τους πεζούς.

Όταν ξεκίνησαν τα έργα του αγκυροβολίου, στην αρχή έπιανε μέσα στο χώρο του σημερινού εργοταξίου (!) ώσπου τελικά πρόπερσι μεταφέρθηκε (πάντα προσωρινά) στο σημείο που ετοιμάζουν την παρέμβαση τώρα, στον καινούριο μώλο δηλαδή που τότε μόλις είχε γίνει. Πέρυσι, δεν χωρούσε πουθενά λόγω έργων κι έτσι η εξυπηρέτηση της γραμμής -προσωρινά- έγινε από το Νυδρί. Και τώρα, με χρήματα της Περιφέρειας θέλουν να το ξαναφέρουν (πάλι προσωρινά) με παρέμβαση απροσδιόριστου (!) κόστους πάνω στο μώλο του αγκυροβολίου.

ΗΜΑΡΤΟΝ ΚΥΡΙΟΙ.

Τι είδους μελέτη παρέμβασης είναι αυτή που έχει γίνει και δεν γνωρίζετε το τελικό κόστος; Είναι δυνατόν να λέτε δημόσια πως έχετε βάλει 190.000€ “στην άκρη” για τη παρέμβαση αλλά δεν ξέρετε τελικά πόσο ακριβώς θα στοιχίσει; Μάλιστα λέτε πως πιστεύετε πως δεν θα είναι τόσα οπότε ότι περισσέψει θα το αφήσετε πάλι “στην άκρη” για να κάνετε το πάρκινγκ!

Όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο, ο αντιπεριφερειάρχης δεν κατάφερε να εξηγήσει πειστικά ούτε την σπουδή, ούτε δεσμεύτηκε για οριστική λύση. Κατόπιν πίεσης, είπε μόνο πως θα προσπαθήσουν φέτος να έχουν “ίσως μία προκαταρκτική μελέτη κόστους” ώστε να μην ακούγονται τερατώδεις ανακρίβειες σχετικά με το κόστος του Περιστεριά. Ο δε Δήμος, αρκείται σε υποσχέσεις του τύπου “αν βρούμε λεφτά, θα κάνουμε κι ένα πάρκινγκ” και βέβαια σε καλές προθέσεις για οριστική λύση.

Εν ολίγοις, η διαβούλευση όχι μόνο άφησε αναπάντητα τα ερωτήματα αλλά δημιούργησε και νέα. Ο μεν Δήμος, θέλει την οριστική λύση του Περιστεριά αλλά δηλώνει αναρμόδιος, η δε Περιφέρεια θέλει τη γραμμή στη Βασιλική τώρα χωρίς να δεσμεύεται για τίποτα κι επιμένει σε προσωρινότητες.

Εντωμεταξύ, όλοι γνωρίζουμε καλά πως στην Ελλάδα που ζούμε, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού.