Αρχική Μόνιμες Στήλες Διατροφή & Υγεία Χριστούγεννα και δίαιτα: Πώς θα αποφύγετε να αποκτήσετε περιττά κιλά

Χριστούγεννα και δίαιτα: Πώς θα αποφύγετε να αποκτήσετε περιττά κιλά

Οι γιορτές των Χριστουγέννων και του νέου έτους είναι γεμάτες αγάπη και χαρά συνοδευόμενες από πολλούς διατροφικούς πειρασμούς. Τα πολλά νόστιμα φαγητά, τα κάθε μορφής γλυκά (στα οποία δύσκολα μπορεί κάποιος να αντισταθεί) και η αυξημένη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μας δωρίζουν επιπλέον κιλά, κάτι που δεν είναι ότι καλύτερο για την υγεία μας. Ο διαβήτης, όπως επίσης η υπέρταση και οι υπερλιπιδαιμίες μαστίζουν ήδη ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού και οι καταχρήσεις αυτών των ημερών μπορούν να επιβαρύνουν την κατάσταση της υγείας του.

Το να ισχυριστούμε ότι θα είμαστε τέλειοι στις επιλογές μας όσον αφορά στο τι και πόσο θα τρώμε στις γιορτές είναι ουσιαστικά αδύνατον! Εκείνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κατανοήσουμε κάποιες αρχές που θα μας βοηθήσουν να απολαύσουμε τα Χριστούγεννα χωρίς στερήσεις αλλά και με μείωση στο ελάχιστο των υπερβολών ή καταχρήσεων.

Ένας από τους κυριότερους λόγους που παίρνουμε περιττά κιλά είναι τα διάφορα γλυκά και άλλοι πειρασμοί που παίρνουμε στο επιδόρπιο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να φάμε κάποιο γλυκό ως επιδόρπιο, αλλά θα πρέπει εκ των προτέρων να το υπολογίσουμε και να περιορίσουμε λίγο την ποσότητα του φαγητού που θα φάμε στο κυρίως πιάτο.

Για το κυρίως πιάτο επιλέγουμε αυτά που προτιμούμε περισσότερο και δεν δοκιμάζουμε τα πάντα. Αποφεύγουμε τα βαριά συνοδευτικά με σάλτσες και κρέμα γάλακτος και δίνουμε σημασία στις σαλάτες που μας χορταίνουν χωρίς να μας φορτώνουν με περιττές θερμίδες.

Φτάνοντας λοιπόν έτσι στο επιδόρπιο, δεν έχουμε υπερβεί τις θερμίδες που δικαιούμαστε και έχουμε χώρο για μερικούς γαστρονομικούς πειρασμούς.

Αποφεύγετε να τρώτε στα όρθια. Είναι καλύτερο να βάζετε στο πιάτο σας αυτά που αποφασίσατε να φάτε. Έτσι έχετε καλύτερο έλεγχο των ποσοτήτων που καταναλώνεται.

Τρώτε αργά. Όταν τρώμε γρήγορα δεν απολαμβάνουμε τις πλούσιες γεύσεις και οσμές των νόστιμων φαγητών που μας προσφέρονται στις γιορτές και συνήθως τρώμε περισσότερο από όσο χρειαζόμαστε.

Προγραμματίστε εκ των προτέρων πόσο θέλετε να φάτε. Μην ξεχνάτε αυτά που ήδη καταναλώσατε την ίδια μέρα. Κάνετε ένα πλάνο στο μυαλό σας από αυτά που προτιμάτε περισσότερο αλλά είναι φτωχότερα σε θερμίδες.

Πληροφορηθείτε για το περιεχόμενο σε θερμίδες διαφόρων δημοφιλών φαγητών και γλυκισμάτων που έχουμε στα Χριστούγεννα. Γνωρίζοντας, είναι δυνατόν να τρώτε αυτά που σας αρέσουν περισσότερο αποφεύγοντας την υπερκατανάλωση παχυντικών φαγητών και γλυκών.

Μην δοκιμάζετε όλα τα φαγητά του μπουφέ. Επιλέξτε μόνο από αυτά που σας αρέσουν περισσότερο.

Προσέξετε τι και πόσο πίνετε. Τα ποτά και τα αναψυκτικά μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το σωματικό σας βάρος καθώς είναι πλούσια σε θερμίδες. Αποφύγετε τις υπερβολές και προτιμήστε το κρασί και τα αναψυκτικά τύπου light. Επίσης δεν ξεχνάμε πως υπάρχει και το νερό!

Φάτε ένα ελαφρύ σνακ ή ένα φρούτο πριν πάτε σε ένα γιορταστικό τραπέζι. Έτσι δεν θα πεινάτε και θα είστε σε θέση να ελέγξετε καλύτερα τι και πόσο θα φάτε.

Μειώστε στις παραδοσιακές συνταγές των γλυκών που κάνετε στο σπίτι το περιεχόμενο σε ζάχαρη και λίπος. Η μείωση κατά ένα τρίτο των περιεχομένων αυτών, δεν αλλάζει ουσιαστικά τη γεύση του γλυκού και γλιτώνετε πολλές περιττές θερμίδες.

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσετε ή και να αυξήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα κάνοντας οποιαδήποτε μορφή άσκησης, όπως περπάτημα, χορός, ποδήλατο κ.α.


Γαζής Π. Γιώργος, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πεφανερωμένης 9 Λευκάδα, τηλ. 2645022822, 6944373860