Αρχική Μόνιμες Στήλες Διατροφή & Υγεία Αφροδισιακές τροφές

Αφροδισιακές τροφές

mydia

Γράφει η Μαρία Φωτεινού.

Από την αρχαιότητα ο άνθρωπος έψαχνε να βρει τρόπους για να βελτιώσει τη σεξουαλική του απόδοση. Το γεγονός αυτό γίνεται αντιληπτό και από την ετυμολογία του όρου «αφροδισιακό» που προέρχεται από την Θεά Αφροδίτη, τη θεά του έρωτα, της αγάπης και της ομορφιάς.

Στο Κάμα Σούτρα αναφέρονται μεταξύ άλλων ότι τροφές όπως, τα αυγά του σπουργίτη μαγειρεμένα μαζί με ρύζι βούτυρο και μέλι, ο όρχις του κριαριού ή του τράγου βρασμένος μέσα σε γάλα με ζάχαρη, καθώς και η σκόνη από το κέρατο του ρινόκερου ή της αρσενικής αντιλόπης, αυξάνουν κατακόρυφα τις σεξουαλικές επιδόσεις. Και αν τα παραπάνω μας φαίνονται σαν ματζούνια μάγισσας ας έρθουμε και στον δυτικό πολιτισμό. Οι αρχαίοι Έλληνες έβαζαν για αυτόν τον λόγο σκόρδο και τυρί μέσα στο κρασί που έπιναν. Αντίστοιχες ιδιότητες πίστευαν πως έχουν το κρεμμύδι και το παντζάρι. Ο ίδιος ο Ιπποκράτης συνιστούσε τις φακές ως το πλέον αφροδισιακό τρόφιμο ενώ και ο Αριστοτέλης συμφωνούσε με αυτήν την άποψη, προσθέτοντας στις φακές και σαφράν. «O Giacomo Casanova, για να ανακτά τις δυνάμεις του μετά από τις ερωτικές του περιπτύξεις, προτιμούσε μια πλούσια διατροφή με βάση τους οξύρρυγχους, το κυνήγι, τα μανιτάρια τρούφες και τα κρασιά της Σαξονίας. «O Δον Zουάν δεν παρέλειπε να τρώει στρείδια κάθε φορά που θα συναντούσε γυναικεία ύπαρξη. «H Kλεοπάτρα συνήθιζε να προσφέρει στον Aντώνιο κρασί με πέταλα λουλουδιών. «O Mαρκήσιος ντε Σαντ επέλεγε κεφτεδάκια από κρέας περιστεριού, για να αυξήσει τη σεξουαλική του επιθυμία.

Το ερώτημα που τίθεται είναι: Οι ουσίες και τα τρόφιμα αυτά έχουν πραγματικά τη δυνατότητα να μεταβάλουν τη σεξουαλική ορμή και τις επιδόσεις στο σεξ τόσο στον άνδρα όσο και στη γυναίκα;

Καμία απολύτως επιστημονική έρευνα δεν έχει επιβεβαιώσει την θεωρία περί αφροδισιακών τροφίμων, ωστόσο μελέτες έχουν αποδείξει ότι η σεξουαλική μας υγεία εξαρτάται άμεσα από τη σωστή λειτουργία της καρδιάς και του κυκλοφορικού μας συστήματος. Αυτό προϋποθέτει σωστή παροχή οξυγόνου στα κύτταρα του οργανισμού μας και κάθαρση αυτών από άχρηστες ουσίες που παράγονται κατά τη διάρκεια του μεταβολισμού των τροφών. Δεδομένου λοιπόν ότι, μέσω της τροφής παίρνουμε όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την σωστή λειτουργία του οργανισμού μας, εύκολα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι μια ποιοτική διατροφή συμβάλει στην καλή σεξουαλική ζωή.

Τι ρόλο παίζει ο εγκέφαλος;
Πρωταρχικό ρόλο στην ερωτική διάθεση και την σεξουαλική δραστηριότητα παίζει ο εγκέφαλος. Σημαντικοί για τη μεταφορά των σεξουαλικών ερεθισμάτων θεωρούνται οι νευροδιαβιβαστές, οι χημικές δηλαδή ουσίες που μεταφέρουν τα μηνύματα από και προς τον εγκέφαλο. Οι νευροδιαβιβαστές συμβάλλουν στην καλή μνήμη και προσοχή, αυξάνουν την καλή διάθεση και την ευφορία, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούν τη σεξουαλική διάθεση. Αποτελούνται κυρίως από αμινοξέα, οπότε οι πρωτεϊνούχες τροφές παρέχουν τα απαραίτητα δομικά συστατικά για την παραγωγή τους.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών που συμμετέχουν στη σεξουαλική διέγερση, ενώ η βιταμίνη C, το μαγνήσιο και το σελήνιο, συντελούν στην προστασία των νευροδιαβιβαστών από βλάβες αλλά και στη λειτουργία των μηχανισμών επιδιόρθωσής τους.

H βιταμίνη E προστατεύει τα κύτταρα του αίματος, ενώ έχει άμεση επίπτωση στη γονιμότητα και τη σεξουαλική λειτουργία. Γνωστή και ως «αναπαραγωγική βιταμίνη», συστήνεται για τη θεραπεία της ανδρικής ανικανότητας.
Όσον αφορά τις διαιτητικές πηγές τους:
• Βιταμίνη Β1: φασόλια, αρακάς, φακές, καρύδια, μαύρο ρύζι, αλεύρι ολικής αλέσεως, γιαούρτι, χοιρινό κρέας
• Βιταμίνη Β3: παντζάρι, μαγιά μπίρας, φιστίκια, ξιφίας, σολομός, τόνος, χοιρινό
• Βιταμίνη Β6: μπανάνες, καρότα, αβοκάντο, αυγά, φιστίκια, γαρίδες, τόνος
• Φυλικό οξύ: πράσινα λαχανικά, ρεβίθια, φιστίκια, τυρί, τόνος, σολομός
• Βιταμίνη C: πορτοκάλια, φράουλες, ντομάτες, πράσινα λαχανικά
• Β-καροτένιο: κίτρινα και κόκκινα λαχανικά, φρούτα
• Μαγνήσιο: ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως, κακάο, ξηροί καρποί, καλαμπόκι, σπανάκι
• Σελήνιο: μαγιά, σπόροι ολικής αλέσεως
• Βιταμίνη Ε: ξηροί καρποί, ελαιόλαδο, αβοκάντο.

Τροφές που θεωρούνται «Αφροδισιακές»
• Τα θαλασσινά και ειδικά τα όστρακα (στρείδια, μύδια) και τα μαλάκια (χταπόδι) είναι πλούσια σε αμινοξέα και ψευδάργυρο, στοιχεία απαραίτητα για την παραγωγή διαφόρων ορμονών, όπως τα ανδρογόνα και η τεστοστερόνη. H έλλειψη του ψευδάργυρου είναι πολλές φορές η αιτία για την ανδρική ανικανότητα. Τα θαλασσινά είναι επίσης καλή πηγή νιασίνης (βιταμίνης B3), η οποία δρα στα άκρα του αγγειακού συστήματος, προκαλώντας τη διαστολή τους και συμβάλλοντας στην καλύτερη αιμάτωση του ανδρικού αναπαραγωγικού συστήματος. Επειδή η σεξουαλική διέγερση ξεκινάει σε μεγαλύτερο βαθμό από τον εγκέφαλο και σε μικρότερο από τα γεννητικά όργανα ή τα κέντρα διέγερσης, (χωρίς να εντρυφήσουμε σε φροϋδικές θεωρίες περί λίμπιντο) θα μπορούσαμε να αποδώσουμε τις διεγερτικές ιδιότητες των οστρακοειδών στο σχήμα και την υφή τους.

• Οι ξηροί καρποί (κυρίως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι σπόροι κουκουναριού), μας δίνουν ενέργεια, και βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος εξ αιτίας των αντιοξειδωτικών, του ψευδάργυρου και φυτικών ινών που περιέχουν.

• Η μπανάνα κατατάσσεται στα αφροδισιακά τρόφιμα, καθώς με την υψηλή περιεκτικότητα καλίου που περιέχει βοηθά στην καλή λειτουργία του μυϊκού και κυκλοφορικού συστήματος, αλλά και στην αύξηση της παραγωγής των σεξουαλικών ορμονών. Πολύ περισσότερο όμως, θεωρείται αφροδισιακή εξαιτίας του σχήματός της που παραπέμπει σε φαλλό.

• Το αβοκάντο θεωρείται από τα πλέον αφροδισιακά φρούτα.
Προέρχεται από ένα δέντρο που ονομάζεται «δέντρο των όρχεων» και πιθανότατα από εκεί πήρε και την μεγάλη του φήμη. Είναι γεγονός είναι ότι συμβάλλει στην καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος, και άρα στην καλή αιμάτωση του ανδρικού γεννητικού συστήματος. Επίσης περιέχει βιταμίνη Ε και άλλα ιχνοστοιχεία που βοηθούν στην παραγωγή των σεξουαλικών ορμονών.

• Μέλι και βασιλικός πολτός
Από την αρχαιότητα ακόμα, το μέλι είτε μόνο του, είτε σε συνδυασμό με φρούτα και ξηρούς καρπούς, θεωρούταν ένα ισχυρότατα αφροδισιακό. Στην πραγματικότητα αποτελεί ένα τρόφιμο με μεγάλη θρεπτική αξία που έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες στο καρδιαγγειακό σύστημα, τον μεταβολισμό και την καταπολέμηση του άγχους. Ο βασιλικός πολτός ευνοεί την οξυγόνωση των ιστών, διεγείρει την όρεξη και την ψυχική διάθεση και επιπλέον ενεργεί ως τονωτικό του νευρικού συστήματος, ιδιότητα που οφείλεται στην παρουσία της ακετυλοχολίνης.

• Η σοκολάτα σήμερα ίσως είναι το πιο δημοφιλείς αφροδισιακό σε όλο τονκόσμο.
Περιέχει ιχνοστοιχεία τα οποία δίνουν το αίσθημα της ικανοποίησης καθώς και αντιξειδωτικά στοιχεία. Αρκετοί (κυρίως οι γυναίκες) πιστεύουν ότι η σοκολάτα λειτουργεί και σαν υποκατάστατο του έρωτα. Οι ψυχοδιεγερτικές ιδιότητες που αποδίδονται στην σοκολάτα οφείλονται στην περιεκτικότητα της σε φαινυλαιθυλαμίνη. Η ουσία αυτή σε υψηλά επίπεδα προκαλεί αισθήματα έλξης, ενθουσιασμού, επιπολαιότητας, αλλά και φόβου. Λειτουργεί διεγείροντας τα κέντρα ευχαρίστησης του εγκεφάλου. Επίσης με την κατανάλωσή της απελευθερώνονται ενδορφίνες που έχουν αναλγητικές ιδιότητες και βελτιώνουν την ψυχική και σεξουαλική διάθεση.

• Το αλκοόλ ενισχύει μεν τη σεξουαλική επιθυμία αλλά ελαττώνει την απόδοση. Η επίδρασή του στον ανθρώπινο εγκέφαλο είναι ικανή να μειώσει το άγχος και τις αναστολές και να οδηγήσει σε μεγαλύτερη σεξουαλική επιθυμία. Το βασικό πρόβλημα με τη χρήση του αλκοόλ ως αφροδισιακής ουσίας είναι ότι δεν είναι ευδιάκριτα τα όρια.

• Τα μπαχαρικά και τα διάφορα μυρωδικά όπως ο βασιλικός, ο μαϊντανός, το
σέλινο, ο γλυκάνισος, το πράσο, ο μάραθος, το μοσχοκάρυδο, το πιπέρι, το σκόρδο,
περιέχουν πολλές βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες, που γεμίζουν τον οργανισμό ενέργεια και δίνουν μια αίσθηση ψυχικής και σωματικής υγείας. Αν και σε αυτήν την περίπτωση, δεν έχουμε επιστημονικές αποδείξεις, εντούτοις μπορούμε να θεωρήσουμε ότι το σκόρδο, το πιπέρι και τα κρεμμύδια εξαιτίας της καυτερής τους γεύσης ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος, οδηγούν σε υπεραιμία και εντείνουν την κυκλοφορία του αίματος.

Συμπερασματικά
Καμία επιστημονική έρευνα δεν έχει αποδείξει ότι η κατανάλωση μιας συγκεκριμένης τροφής ή ενός θρεπτικού συστατικού έχει άμεση επίδραση στην ανθρώπινη σεξουαλικότητα. Ωστόσο η τακτική σωματική εξάσκηση, η καταπολέμηση του στρες και της υπερκόπωσης, μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, ψάρια, λαχανικά πάνω σε συνεχή και όχι περιστασιακή βάση, θα προσφέρουν στον οργανισμό όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται διαχρονικά για μια απρόσκοπτη σεξουαλική λειτουργία.

http://www.mylefkada.gr/http://www.mylefkada.gr/wp-content/uploads/2012/01/maria_foteinou.jpg