Αρχική Μόνιμες Στήλες Διατροφή & Υγεία Η αξία του κουνελήσιου κρέατος

Η αξία του κουνελήσιου κρέατος

Το κρέας είναι αναμφισβήτητα μια από τις σημαντικότερες πηγές πρωτεϊνών, απαραίτητων αμινοξέων, βιταμινών του συμπλέγματος Β, μετάλλων και ιχνοστοιχείων. Πλέον όλο και περισσότερες μελέτες αποδεικνύουν τα πλεονεκτήματα της κατανάλωσης του κουνελήσιου κρέατος και την σημασία της ένταξης του σε μια υγιεινή διατροφή.

Αν και πολλοί άνθρωποι για προσωπικούς κυρίως λόγους διστάζουν να καταναλώσουν κουνέλι δεν παύει να αποτελεί μια από τις καλύτερες και πιο υγιεινές επιλογές, συγκρινόμενο με άλλα κρέατα, καθώς είναι φτωχό σε λίπος, πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, χαμηλής περιεκτικότητας σε χοληστερόλη και υψηλής περιεκτικότητας σε ω-3 λιπαρά οξέα (λινολεΐκό οξύ).

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του κουνελήσιου κρέατος είναι η χαμηλή του περιεκτικότητα σε λίπος και ενέργεια (θερμίδες) σε σύγκριση με κρέατα, όπως το χοιρινό, το μοσχαρίσιο, το αρνίσιο και το κοτόπουλο, γεγονός που το καθιστά εξαιρετικής διαιτητικής αξίας. Επιπλέον έχει συγκριτικά μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες από τα άλλα κρέατα και χαμηλότερα επίπεδα πουρινών καθιστώντας το κατάλληλο για άτομα με υπερουριχαιμία.

Το κρέας κουνελιού περιέχει επίσης πολλές βιταμίνες (Β3, Β6 και κυρίως Β12), αρκετό σίδηρο, ψευδάργυρο (αυξάνει την άμυνα του οργανισμού), φώσφορο και σελήνιο (ισχυρότατο αντιοξειδωτικό). Παράλληλα έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο συγκριτικά με άλλα είδη κρεάτων καθιστώντας το κατάλληλο για την πρόληψη και τον περιορισμό της αρτηριακής υπέρτασης.

Η πολλή καλή ποιότητα των λιπαρών του οξέων (χαμηλά κορεσμένα, υψηλά πολυακόρεστα, ιδιαίτερα ω-3 )μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης σχηματισμού αθηρωματικών πλακών στις αρτηρίες, προλαμβάνοντας παθολογικές καταστάσεις του καρδιαγγειακού συστήματος (αρτηριοσκλήρυνση, στεφανιαία νόσος κ.ά.) και στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα.

Συμπερασματικά το κουνελήσιο κρέας συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα έναντι άλλων ειδών κρεάτων, τα οποία μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα:

  • Χαμηλές θερμίδες
  • Χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης
  • Χαμηλά επίπεδα πουρινών
  • Υψηλά επίπεδα πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας
  • Χαμηλά επίπεδα νατρίου
  • Υψηλή συγκέντρωση βιταμινών του συμπλέγματος Β (κυρίως της Β12)
  • Χαμηλά επίπεδα κορεσμένων και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων
  • Υψηλά επίπεδα πολυακόρεστων και ιδιαίτερα των ω-3 λιπαρών οξέων

Γαζής Π. Γιώργος, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πεφανερωμένης 9 Λευκάδα, τηλ. 2645022822, 6944373860