Αρχική Μόνιμες Στήλες Διατροφή & Υγεία Και μετά τις γιορτές… δίαιτα ?

Και μετά τις γιορτές… δίαιτα ?

diet

Γράφει η Μαρία Φωτεινού.

Οι γιορτινές μέρες που πέρασαν, αποτέλεσαν ένα ευχάριστο διάλειμμα της καθημερινότητας, που όλοι το είχαμε τόσο ανάγκη. Λίγο-πολύ αφήσαμε στην άκρη τα ‘μη’ και τα ‘πρέπει’ και εκτός από τις γλυκές αναμνήσεις, οι μέρες αυτές, ίσως μας άφησαν και κάποια περιττά κιλάκια.

Σύμφωνα με έρευνες, κατά τη διάρκεια των εορτών το 80% των ανθρώπων αυξάνει το βάρος του τουλάχιστον κατά 2 κιλά, ενώ μόλις το 20% καταφέρνει να παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Ας αποχαιρετήσουμε λοιπόν τα τσουρέκια, τα κουλουράκια και τον οβελία και ας επανέλθουμε στους πρότερους διατροφικούς μας ρυθμούς.

Μιας και το καλοκαίρι πλησιάζει ο πανικός για την απώλεια των κιλών γίνεται έντονος. Η αποτοξίνωση, η μονοφαγία, οι διάφορες χημικές δίαιτες, η «περίφημη» δίαιτα των αστροναυτών ή μήπως η δημοφιλής «δίαιτα της πάπιας» αρμόζουν στην περίσταση; Φυσικά όχι. Ούτε την ψυχραιμία μας χρειάζεται να χάνουμε, ούτε να προσαρμοζόμαστε σε συστήματα που έχουν αποδειχτεί επώδυνα και στο τέλος μη αποδοτικά.

• Αποτοξίνωση: Η έννοια της (αποφυγή οτιδήποτε δημιουργεί τοξικά μεταβολικά προϊόντα) συνίσταται στην κατανάλωση φρούτων-λαχανικών και των αντιστοίχων χυμών τους καθώς και ζωμούς χωρίς φυσικά καθόλου κρέας, πατάτα ή ρύζι. Γίνεται λοιπόν σαφές ότι η αποτοξίνωση με την ετυμολογική της έννοια είναι επικίνδυνη, κυρίως δε, όταν εφαρμόζεται χωρίς την επίβλεψη του ειδικού διαιτολόγου. Η αποτοξίνωση με την έννοια που χρησιμοποιείται από τους περισσότερους (αποφυγή κρέατος, γαλακτοκομικών και αυγών) συνίσταται για τις πρώτες μέρες μετά το Πάσχα, ειδικότερα γι’ αυτούς που το παράκαναν αυτό το διάστημα.

• Δίαιτες εξπρές: Αποφύγετε το λάθος να εφαρμόσετε κάποιο προγράμματα-αστραπή. Αν και τα πρώτα αποτελέσματα θα σας ενθουσιάσουν, το τελικό θα σας απογοητεύσει. Στερητικές δίαιτες που έχουν ως βάση τη μειωμένη πρόσληψη υδατανθράκων, εξαντλούν αποθέματα γλυκογόνου, το οποίο είναι άμεσα συνδεδεμένο με μόρια νερού. Έτσι, ουσιαστικά μεγάλο κομμάτι του βάρους που έχει χαθεί αποτελείται από νερό. Το σώμα μας έχει τόση ανάγκη το αποθεματικό γλυκογόνο και το νερό, που γρήγορα θα το αναπληρώσει και έτσι θα ανακτηθούν τα κιλά που με τόση στέρηση και προσπάθεια χάσατε.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι το εξής: δυστυχώς δεν υπάρχει μαγικό ραβδάκι, ούτε κανένας άλλος μαγικός τρόπος που θα μας κάνει να χάσουμε τα κιλά που θέλουμε. Η συνταγή είναι απλή και χιλιοειπωμένη….

• Καταναλώστε ποικιλία τροφίμων. Όλα τα είδη των τροφών συνεισφέρουν στη σωστή διατροφή, οπότε το μοντέλο «τρώω μόνο ψητό-σαλάτα» πρέπει να αποφεύγεται. Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, αποτελείται από 50-55% των συνολικών θερμίδων υδατάνθρακες, 10-15% πρωτεΐνες και 30-35% λίπος.

• Αποφύγετε παχυντικά φαγητά όπως γλυκά, σάλτσες και τηγανιτά.

• Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ.

• Ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε φρούτα και λαχανικά, προσδίδει όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα χωρίς να χρειάζονται συμπληρώματα διατροφής.

• Το να καταναλώνετε μέτριες μερίδες φαγητού σας δίνει μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογής.

• Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα, αποφεύγοντας όμως το ανεξέλεγκτο τσιμπολόγημα.

• Εντάξτε στο καθημερινό διαιτολόγιο σας τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως φρούτα, λαχανικά, ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης.

• Αφιερώνετε όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε για το γεύμα σας.

• Πίνετε άφθονα υγρά κατά την διάρκεια της ημέρας.

• Ασκηθείτε! Η μέρα έχει μεγαλώσει και ο καιρός επιτέλους καλυτέρευσε! Απολαύστε μια όμορφη βόλτα γύρω από τη λιμνοθάλασσα.

maria foteinou