Αρχική Μόνιμες Στήλες Διατροφή & Υγεία Ο Μάιος μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ!

Ο Μάιος μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ!

girl beach

Γράφει η Μαρία Φωτεινού.

Το καλοκαίρι έκανε αυτές τις μέρες αισθητή την παρουσία του και καθώς τα ρούχα μας γίνονται ολοένα και πιο αποκαλυπτικά, αποκαλύπτονται και τα παραπανίσια κιλά που πιθανόν έχουμε. Λίγο- πολύ, όλους μας πιάνει η τρέλα για το πώς μπορούμε να καλυτερέψουμε το σώμα μας, ώστε τα μπάνια στις παραλίες του νησιού μας να αποτελούν απόλαυση και όχι άγχος.

Ηρεμήστε! Τα πάντα είναι θέμα αποφασιστικότητας και σωστού προγραμματισμού. Η αποφασιστικότητα είναι στο χέρι του κάθε ενός από μας, όσο αναφορά τώρα τον προγραμματισμό….το άρθρο αυτό θα προσπαθήσει να στοχεύσει σε κάποια κομβικά σημεία πού αν τα προσέξετε, θα σας βοηθήσουν να πραγματοποιήσετε το στόχο σας.

• Βάλτε ρεαλιστικούς στόχους.

Πόσες φορές έχει ονειρευτεί κάποιος να έχει τέλειο κορμί και να μοιάζει με το μοντέλο μιας φωτογραφίας; Το μοντέλο όμως αυτό, δεν απέκτησε το καλογυμνασμένο του σώμα από τη μια στιγμή στην άλλη, αλλά είναι αποτέλεσμα χρόνιας προσπάθειας με πολύ προσεγμένη διατροφή και άσκηση. Το να θέλουμε να χάσουμε λοιπόν 20 κιλά σε ένα μήνα, δυστυχώς δεν είναι εφικτό. Το μόνο αποτέλεσμα που θα έχουμε είναι να κουραστούμε και να απογοητευτούμε. Οι στόχοι μας πρέπει να είναι εφικτοί και διατηρήσιμοι. Ένα κιλό την εβδομάδα είναι αρκετό, ώστε να πλησιάζουμε σταδιακά το επιθυμητό αποτέλεσμα.

• Παρ’ τε μολύβι και χαρτί.

Στην πραγματικότητα, ο μέσος άνθρωπος μπορεί να θυμηθεί μόλις τα μισά από τα τρόφιμα που καταναλώνει μέσα στην ημέρα του. Το ημερολόγιο καταγραφής αποτελεί μία έξυπνη λύση για να καταφέρετε να ελέγξετε τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά όλα τα τρόφιμα που αποφασίζετε να καταναλώσετε. Μετά την καταγραφή μπορείτε να επισημάνετε διατροφικά λάθη και να τα διορθώσετε (π.χ. αν δείτε ότι δεν τρώτε φρούτα να βάλετε στόχο να καταναλώνετε τουλάχιστον 1 στην ημέρα και σταδιακά να τα αυξήσετε σε τρία).

• Τσιμπολόγημα.

Μπορεί να μη σας γεμίζουν το μάτι, αλλά πολλές φορές είναι η μεγαλύτερη παγίδα που σας εμποδίζει να χάσετε βάρους. Το ότι το τσιμπολόγημα, σαν συνήθεια, γίνεται ασυναίσθητα δεν σημαίνει ότι είναι και ‘αθώο’. Τα τρόφιμα που επιλέγονται, συνήθως, έχουν υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο, χαμηλή διατροφική αξία και, ακριβώς επειδή περνούν απαρατήρητα από το μυαλό σας καταναλώνονται σε ποσότητες μεγαλύτερες από αυτές που φαντάζεστε. Επομένως, προσπαθήστε να τα εξαφανίσετε ανθυγιεινά σνακ και να βάλετε στη θέση τους πιο θρεπτικές επιλογές.

• Ασκηθείτε.

Η απώλεια βάρους, γίνεται ευκολότερη αν ακολουθήσετε ένα συνδυασμό σωστής διατροφής και άσκησης. 3 φορές την εβδομάδα από 1 με 1 ½ ώρα άσκησης θα σας βοηθήσει όσο δε φαντάζεστε.

• Παρακολουθείτε το μέγεθος της μερίδας σας

Μην αφήνετε τον εαυτό σας να καταναλώνει πολύ μεγάλες μερίδες τροφίμων. Ακόμη και οι ‘υγιεινές’ τροφές μπορούν να παρέχουν υπερβολικές θερμίδες αν τις καταναλώνετε σε μεγάλο βαθμό. Βάλτε το φαγητό σας σε μικρό πιάτο και αποφύγετε το συμπλήρωμα, ακόμα και αν η ποσότητα που θέλετε προσθέσετε είναι μικρή.

• Μην παραλείπετε γεύματα

Η απλοϊκή σκέψη υπαγορεύει ότι, αφού η απώλεια βάρους είναι θέμα αρνητικού ισοζυγίου ενέργειας, τότε το να μη φάει κάποιος ένα ολόκληρο γεύμα βοηθάει. Όμως η αλήθεια είναι μάλλον η αντίθετη. Τα τακτικά γεύματα ρυθμίζουν την όρεξή μας και έτσι μπορούμε να συνειδητοποιούμε ευκολότερα πότε πεινάμε και πότε όχι. Επίσης τρώγοντας μικρά και συχνά γεύματα, κρατάμε το μεταβολισμό μας σε εγρήγορση, ώστε να κάνει τις απαιτούμενες καύσεις.

• Τροποποιήστε αγαπημένες σας συνταγές

Αντί να στερείτε από τον εαυτό σας τις αγαπημένες σας τροφές, προσπαθήστε να τις τροποποιείτε. Π.χ. αν μια συνταγή έχει μπέικον, αντικαταστήστε το με γαλοπούλα, επίσης αντί για κρέμα γάλακτος προσθέστε γάλα εβαπορέ, αποφύγετε το τσιγάρισμα, και δοκιμάστε το ψήσιμο αντί για το τηγάνισμα (πολλά φαγητά είναι εξ’ ίσου νόστιμα αν ψηθούν αντί να τηγανιστούν π.χ. σνίτσελ)

• Πίνετε άφθονο νερό

Αν και προσλαμβάνετε νερό από τα τρόφιμα και τα ροφήματα που καταναλώνετε, πρέπει να καταναλώνετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερού κάθε μέρα. Εκτός των υπολοίπων διεργασιών, το νερό δημιουργεί αίσθηση κορεσμού, χαλιναγωγεί την όρεξή σας και αποτοξινώνει τον ανθρώπινο οργανισμό.

• Τα ψώνια στο super market

Φτιάξτε μια λίστα από τα τρόφιμα που χρειάζεστε και μην πηγαίνετε πεινασμένοι στο super market, γιατί θα αγοράσετε ένα σωρό άχρηστα πράγματα.

Ελέγχετε τις ετικέτες των τροφίμων για την ποσότητα θερμίδων, λιπαρών, σακχάρων και νατρίου. Προτιμήστε τρόφιμα με τις μικρότερες περιεκτικότητες. Προσοχή! Κάποια συσκευασία μπορεί να αναγράφει ότι το εν λόγω προϊόν περιέχει 0% λιπαρά αλλά να είναι παράλληλα πολύ πλούσιο σε ζάχαρη!

Σκοπός είναι στο σπίτι σας να βρίσκονται διαθέσιμα υγιεινά τρόφιμα για κάθε ώρα της ημέρας, σνακ ή κυρίως γεύματα.

• Μην απογοητεύεστε.

Αν κάποια στιγμή παρεκτραπείτε μην εγκαταλείψετε την προσπάθειά σας, αλλά συνεχίστε το πρόγραμμά σας κανονικά σαν να μην έγινε τίποτα.

• Ζύγισμα.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος κάθε λίγο και λιγάκι να τρέχετε στη ζυγαριά. Μπορεί η συνήθεια του καθημερινού (ή έστω συχνού) ζυγίσματος να φαίνεται ακίνδυνη, όμως αποτελεί τεράστια παγίδα. Καταρχήν το καθημερινό ζύγισμα δεν δείχνει πραγματική διαφοροποίηση στο βάρος. Δεν γίνεται κάποιος σε 24 (ή λιγότερες) ώρες να έχει χάσει πραγματικά 1 κιλό ακόμα και αν το δείχνει η ζυγαριά! Επομένως η πληροφορία που συλλέγεται είναι παραπλανητική. Όμως, η πλασματική αυτή πληροφορία είναι αρκετή για να σας γεμίσει με άγχος (στην περίπτωση της μη απώλειας) ή να σας κάνει να επαναπαυθείτε (στην περίπτωση της απώλειας). Ορίστε μια στάνταρ ημέρα της εβδομάδας που θα ζυγίζεστε στην ίδια ζυγαριά, χωρίς ή με τα ίδια ρούχα κάθε φορά, για να δείτε το αποτέλεσμα των προσπαθειών σας.

• Αναζητήστε μια ‘χείρα βοηθείας’

Έρευνες αποδεικνύουν ότι η σωστή υποστήριξη και καθοδήγηση είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία στην επίτευξη της επιτυχούς απώλειας βάρους. Οι άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος είναι πιο πιθανό να επιτύχουν την απώλεια βάρους και τους στόχους τους με τη βοήθεια ενός πτυχιούχου διαιτολόγου.

• Θυμηθείτε.

Τελικά αυτό που μας παχαίνει δεν είναι κάποιο μεμονωμένο τρόφιμο, αλλά οι ‘κακές’ διατροφικές συνήθειες. Η πορεία σας λοιπόν πρέπει να οχυρωθεί με σίγουρα και σταθερά βήματα και η προσπάθειά σας να μην εστιαστεί μόνο στην απώλεια κιλών, αλλά και στην αλλαγή των λανθασμένων συμπεριφορών που οδήγησαν στο υπερβάλλον βάρος. Η σωστή διατροφή και η άσκηση δεν είναι διάλειμμα αλλά τρόπος ζωής!

maria foteinou