Αρχική Μόνιμες Στήλες Διατροφή & Υγεία Διατροφική ασπίδα κατά των ιώσεων

Διατροφική ασπίδα κατά των ιώσεων

protein-iwth-each-meal

Γράφει η Μαρία Φωτεινού.

Καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα και ο υδράργυρος πέφτει όλο και σε χαμηλότερα επίπεδα, η απειλή των ιώσεων γίνεται πιο έντονη. Πως μπορούμε όμως να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας, ούτως ώστε ο ιός που μπορεί να μας γυροφέρνει, να έχει να αντιμετωπίσει ένα ισχυρό και όσο το δυνατό «απόρθητο» ανοσοποιητικό σύστημα; Καλύτερη επένδυση για την ενίσχυση της ανοσίας αποτελεί μια ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφίμων, καθώς η έλλειψη θρεπτικών συστατικών εμποδίζει το σύστημα άμυνας του οργανισμού μας να φτάσει στο μέγιστο βαθμό της απόδοσής του.

• Ενεργειακή πρόσληψη

Μελέτες δείχνουν ότι η ενεργειακά φτωχή διατροφή, καθώς και οι αυστηρά υποθερμιδικές δίαιτες (κάτω των 1200Kcal) φθίνουν την ανοσολογική λειτουργία του οργανισμού. Όμως ούτε η πολύ υψηλή ενεργειακή πρόσληψη βοηθά, καθώς καθιστά τον οργανισμό μας ευαίσθητο στις μολύνσεις.

• Κρέας

Η μειωμένη κατανάλωση κορεσμένου λίπους (βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, λιπαρά κρέατα) δείχνει να ενεργοποιεί τα κύτταρα του ανοσολογικού. Ωστόσο το κρέας αποτελεί καλή πηγή αμινοξέων, σιδήρου και ψευδαργύρου, δομικών συστατικών της άμυνας του οργανισμού μας. Γι αυτό καλό θα ήταν να αντικαταστήσουμε τα λιπαρά κρέατα ή τα αλλαντικά με άλλες άπαχες πηγές (π.χ. άπαχο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, γαλοπούλα, κουνέλι).

• Φρούτα & Λαχανικά

Η κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως κρίνεται απαραίτητη, αφού περιέχουν ουσίες όπως οι βιταμίνες C, Α και Ε καθώς και φλαβονοειδή. Τα συστατικά αυτά παίζουν ρόλο στην ενεργοποίηση των Τ λεμφοκυττάρων που μάχονται κατά των ιών.

Τρόφιμα κατά των ιώσεων

Θα πρέπει πρωτίστως να επισημάνουμε ότι δεν υπάρχουν «μαγικές τροφές» που μας κάνουν άτρωτους. Υπάρχουν όμως τρόφιμα που είναι πλούσια σε διάφορα θρεπτικά συστατικά τα οποία αν ενταχθούν σε μια ισορροπημένη διατροφή μπορούν να μας βοηθήσουν.

• Κοτόσουπα

Περιέχει κυστεΐνη, μια ουσία που προστατεύει κυρίως απ’ τις μολύνσεις του λαιμού και βοηθάει στην υγροποίηση και στην απομάκρυνση της βλέννας από τη μύτη και απ’ τους πνεύμονες.

• Φροντίστε να προσθέσετε διάφορα λαχανικά μέσα στη κοτόσουπα.

• Μανιτάρια

Όπως αναφέρουν επιστήμονες από τη Μασαχουσέτη περιέχουν β-γλυκάνες, που συμβάλουν στην καταπολέμηση των μολύνσεων. Επίσης είναι μια πολύ καλή πηγή ενέργειας και βιταμίνης Β12.

• Προσθέστε μανιτάρια στις σούπες, στις σαλάτες και στα μαγειρευτά.

• Πράσινο τσάι

Έχει αντισηπτική και αντιερεθιστική δράση και μας βοηθάει να αντιμετωπίζουμε μικρόβια, μολύνσεις και ερεθισμούς.

• Εμπλουτίστε το με λίγες σταγόνες λεμονιού ή μελιού και αποφύγετε να προσθέσετε γάλα, καθώς οι πρωτεΐνες του, δεσμεύουν τις πολυφαινόλες που περιέχει και έτσι μειώνεται η δράση του.

• Μέλι

Μαλακώνει τον λαιμό, περιέχει ουσίες που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, ανακουφίζει από το κρυολόγημα και μειώνει τη διάρκειά του .

• Καταναλώνετε μία κουταλιά της σούπας την ημέρα.

• Γιαούρτι

Τα προβιοτικά που περιέχει συνεισφέρουν στην καλή υγεία και στη διατήρηση της φυσικής άμυνας του εντέρου. Επιπλέον μας εφοδιάζει με βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που είναι καίριας σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία του νευρικού και του ανοσοποιητικού συστήματος. Η κατανάλωσή του συνδέεται με μειωμένη ένταση των πονοκεφάλων, του βήχα και της διάρκειας κρυολογήματος.

• Προτιμήστε γιαούρτι χαμηλών λιπαρών για να περιοριστεί η πρόσληψη κορεσμένου λίπους και προσθέστε σε αυτό φρούτα, μέλι, ακατέργαστα δημητριακά ή ξηρούς καρπούς.

• Λάχανο

Χειμωνιάτικο λαχανικό που περιέχει γλουταθειόνη, μία ένωση που παίζει σημαντικό ρόλο στη ακεραιότητα της άμυνας του οργανισμού μας.

• Δοκιμάστε λάχανο διαφόρων ποικιλιών (λευκό, κόκκινο, κινέζικο), στις σαλάτες, αλλά και στις σούπες σας.

• Αμύγδαλα

Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, που έχει αντιοξειδωτική δράση, ενώ παράλληλα το μαγνήσιο που περιέχουν μας προστατεύει από ανεπιθύμητους εισβολείς.

• Μια μικρή χούφτα ανάλατα αμύγδαλα είναι ένα καλό σνακ.

Τέλος μια καλή και ισορροπημένη διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο ακόμη και αν αρρωστήσουμε.

• Μην παραλείπετε γεύματα, γιατί το σώμα μας χρειάζεται ενέργεια για να ανακάμψει.

• Μην ξεχνάτε τα απαραίτητα φρούτα και λαχανικά!

• Ενυδατωθείτε επαρκώς, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος αφυδάτωσης, ειδικά όταν έχετε πυρετό.

maria foteinou