Αρχική Top Stories Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού χαρακτηρίζει απαράδεκτο το brand name του Επιμελητηρίου Λευκάδας

Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού χαρακτηρίζει απαράδεκτο το brand name του Επιμελητηρίου Λευκάδας

0

“Τα Ιόνια νησιά έχουν αναγνωρισιμότητα και πρέπει να αποφεύγονται οι νεολογισμοί”, ανέφερε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Σπύρος Γαλιατσάτος.

Το brand “Ionian islands”, κάτω από το brand “Greece”, είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα, τα Ιόνια νησιά τα τελευταία χρόνια έχουν δεχτεί πάνω από ένα εκατομμύριο τουρίστες, ενώ με επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, είμαστε τελευταίοι στην ανεργία, τρίτοι από έβδομη στο κατά κεφαλήν εισόδημα, καθώς με πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, είμαστε πέμπτοι στην επισκεψιμότητα, τέταρτοι στις διανυκτερεύσεις, ενώ στην ανά επίσκεψη δαπάνη, η Κρήτη μας περνάει, μόλις με ένα ευρώ.

Υπάρχει τρομακτική ζήτηση για τα Ιόνια νησιά η τουριστική σεζόν επιμηκύνεται, καθώς όλοι θα πρέπει να εν σκύψουμε και να δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε για το 2018 την τουριστική έκρηξη στα Ιόνια νησιά.

Σχολιάζοντας την τοποθέτηση του προέδρου του Επιμελητηρίου Λευκάδας στην πρόσφατη συνέντευξή του, ότι υπήρξε σαμποτάζ στην προσπάθεια για το brand name από τον αντιπεριφερειάρχη τουρισμού, καθώς όπως είπε δεν μπορεί να τον πείσει ότι ένας Kεφαλλονίτης ότι  θέλει το καλό τη Λευκάδα, ο κύριος Γαλιατσάτος απάντησε, λέγοντας, ότι πρέπει να μας απαντήσει ο κύριος Σκιαδαρέσης, τι σημαίνει brand name και πώς το αντιλαμβάνεται.

Όπως είπε ότι στα μέσα Αυγούστου, είχε λάβει μία επιστολή από το Επιμελητήριο Λευκάδας, για το brand στην οποία απάντησε και τοποθετήθηκε, με επιχειρηματολογία και ξεκάθαρα, λέγοντας  ότι αυτό το πράγμα είναι επιεικώς απαράδεκτο.

Στον ισχυρισμό Σκιαδαρέση ότι του είχαν ζητήσει να το εγκρίνει με το Επιμελητήριο να αναλαμβάνει το κόστος, είπε: είναι εξόχως συκοφαντικό αυτό το οποίο λέει για μένα ο κύριος Σκιαδαρέσης και είναι και αισχρό γιατί είναι ψευδές. Εγώ ποτέ δεν αναφέρθηκα σε θέματα χρημάτων, άσχετα αν αυτός θέλει να βγάλει δίσκο και να εισπράξει χρήματα από ότι έχω πληροφορηθεί.”

Εγώ του είπα ότι αυτό είναι απαράδεκτο, δεν συνάδει με τη στρατηγική και την επιστημονική άποψη. Δεν μπορούμε να έχουμε το Lefkas Islands, όπως δεν έχουμε το Ρόδος Islands, Kεφαλονιά Islands και τα λοιπά.

Η Λευκαδα καλύπτεται μέσα από τα ionian islands, όπως και τα υπόλοιπα νησιά.

Αυτά τα εξήγησα επιστημονικά, έστειλα την απάντησή μου, και δεν αναφέρθηκα ποτέ σε θέματα οικονομικά λέγοντας ότι αυτό είναι ψευδέστατο.

Μάλιστα δεν δημοσίευσα την απαντητική επιστολή, για να μην γελάσει ο κάθε πικραμένος, καθώς το εγχείρημα του κυρίου Σκιαδαρέση δεν του έδωσα διαστάσεις.

Εμείς είμαστε ενιαία περιφέρεια και έτσι λειτουργούμε, ανέφερε ο κύριος Γαλιατσάτος, εάν υστερούσε η περιφέρεια και η Λευκάδα σε κάτι θα μπορούσα να ακούσω οποιαδήποτε κριτική, όταν έχουμε κρεβάτια και η πελατεία συνεχώς βελτιώνεται ποιος έχει να πει κάτι.

Στην ερώτηση του δημοσιογράφου ότι και το Επιμελητήριο έχει συμβάλει σε αυτή την κατεύθυνση, μέσα από συμφωνίες για πτήσεις στο Άκτιο, αλλά και κρουαζιέρες, ζήτησε να του φέρει τα συμβόλαια που έχει κλείσει, λέγοντας: “Aυτά είναι παραμύθια της Χαλιμάς και να τα λέει εκεί που πιάνουν. Να μου πει τις υπογραφές που έβαλε, το κύρος που έβαλε κάτω και τις υπογραφές και τα ρίσκα που πήρε, να μου τα δείξει και τότε θα του βγάλω το καπέλο.

Για τον brand υπεύθυνη είναι η περιφέρεια και δεν μπορεί ο καθένας να ακολουθεί το δικό του χαβά, ο κύριος Σκιαδαρέσης είναι ένας πρόεδρος Επιμελητηρίου, ας κάνει καλά αυτά τα οποία απορρέουν εκ των αρμοδιοτήτων του και μετά το βλέπουμε κι αυτό. Αν η Λευκάδα πάσχει από brand να μας το πει και να μας αιτιολογήσει γιατί πρέπει να αλλάξει μανδύα η Λευκάδα.”

Για άλλη μία φορά επανέλαβε ότι είναι ψεύτικος ο ισχυρισμός ότι συζήτησαν για τη χρηματοδότηση του Brand, μάλιστα Όπως χαρακτηριστικά είπε: ” δεν ξέρω τι κάνει στη Λευκάδα ο κύριος Σκιαδαρέσης αλλά μαζί μου να μην παίζει, καθώς κινούμαι με γνώμονα την πρόοδο των πολιτών της περιφέρειας Ιονίων Νήσων και τίποτε άλλο, επειδή λοιπόν κινούμαι έτσι δεν καταλαβαίνω Xριστό, σε τέτοιες πατέντες, ζητώντας από τον κύριο Σκιαδαρέση να είναι μαζί του ιδιαιτέρως προσεκτικός. “Εκεί που περνάνε να τα λέει αυτά που λέει σε μένα δεν περνάνε.”


Ακολουθεί η απαντητική επιστολή όπως την απέστειλε στο Επιμελητήριο και συγκεκριμένα στην κυρία Χαλικιά, τον Αύγουστο που μας πέρασε.

Κα Χαλικιά

σας ευχαριστώ έστω και για την τόσο καθυστερημένη αποστολή των σχετικών με το πιθανολογούμενο brand name της Λευκάδας.

Επί του θέματος αυτού έχω να παρατηρήσω τα παρακάτω:

ΓΕΝΙΚΑ:

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τα νησιά της – τουριστικοί προορισμοί (για συντομία destinations) εμφανίζονται τόσο στην εγχώρια, όσον και στην διεθνή αγορά, ως:  Ιόνια Νησιά – Ionian Islands και τα destinations ως  Corfou – Paxi – Lefkas – Meganissi – Kefalonia – Ithaca – Zante.

Αυτά χρονολογούν όχι μόνον από το 1997 που η Π.Ι.Ν άρχισε να εμφανίζεται σε τουριστικές εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις (εννοώ συνολικά ως Περιφέρεια) επί Γεν. Γραμματέα κ. Κων/νου Παπαδημητρίου, αλλά και πολύ παλαιότερα η κατάσταση είχε διαμορφωθεί από τις μπροσούρες των Tour Operators, κλπ, οπότε θεωρήθηκε ορθόν από τους τουριστικούς φορείς της ΠΙΝ τότε (το 1997),να συνεχίσουμε έτσι. Η σημερινή Περιφερειακή Αρχή, όσον και το Περιφερειακό Συμβούλιο, κατόπιν διαλόγου με τους φορείς για τη στρατηγική για τον τουρισμό, ψήφισε τέλη του 2014 (σε συνεδρίαση μάλιστα που έγινε στη Λευκάδα), μεταξύ των άλλων και τη συνέχεια της εμφάνισης της ΠΙΝ ως Ionian Islands, ως “ενιαίο μείγμα προϊόντος”, ώστε το κάθε destination, πέραν των δικών του πλεονεκτημάτων, “να αντλεί” αναγνωρισιμότητα και ότι άλλο το θετικό, από τα υπόλοιπα και φυσικά κάτω από την “ομπρέλα” Greece.

Σε περίπτωση που κάποιο από τα destinations ή περισσότερα, αλλάξουν εμφάνιση, ανατρέπεται η ως άνω αλληλουχία και δεν χαλάει μόνο η αποτελεσματικότητα των μηνυμάτων, αλλά  χαλάμε και χρήματα ασκόπως.

Πρέπει επί τέλους να καταλάβουμε ότι δεν απευθυνόμαστε σε εμάς, αλλά σε κάποιους που δεν μας ξέρουν και θα πρέπει να μας μάθουν!!!

Όχι μόνον δεν είναι συνήθης πρακτική διεθνώς η αλλαγή ενός brand name, αλλά η συστηματική αποφυγή. Ούτε η Νέα Υόρκη, ούτε η TUI, ούτε η MERCEDES, έχουν διανοηθεί να προβούν σε τέτοιο τόλμημα και φυσικά πολλοί τουριστικοί προορισμοί είτε της Χώρας είτε διεθνείς.

Η Υπουργός Τουρισμού κ. Κονταρά προς τιμή της δεν έχει αγγίξει το brand name της χώρας, παρά τις αναμφίβολα ‘’πρόθυμες σειρήνες’’ προς τούτο.

EΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ:

1) Υπάρχει κάποιος λόγος που πρέπει να αλλάξει η Λευκάδα τον τρόπο εμφάνισης της;;

Κι αν υπάρχει, κατόπιν ποίας έρευνας προέκυψε;;

Μήπως δεν “πουλάει” η Λευκάδα καλά στις αγορές;;

Κάθε άλλο. Πέραν της αλματώδους αύξησης των αφίξεων στο αεροδρόμιο του Ακτίου την τελευταία τριετία, των πρόσφατων ανακοινώσεων του μεγάλου T.O Thomas Cook που μιλούν για αύξηση της τάξεως του 19% για τη Λευκάδα, του αδιαχώρητου τόσο στη μαρίνα όσο και στα αγκυροβόλια, την αναγκαιότητα για νέα καταλύματα και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων και  στα τόσα άλλα θετικά για τη ζήτηση από το εξωτερικό και το εσωτερικό, έχει κάτι να αντιταχθεί;;;;

Θα μου πείτε ότι υπάρχει ανάγκη επιμήκυνσης της σεζόν, της αύξησης της κατά κεφαλήν δαπάνης του τουρίστα – επισκέπτη, κλπ.

Αυτά όμως δεν “θεραπεύονται” μόνο με το brand name, αλλά με το πόσο είναι διεισδυτικό, ανταγωνιστικό και ελκυστικό το μείγμα προόντος.

2)Σχετικά με την τροποποίηση σε Lefkada Islands με στόχο να αναδειχθεί η συστάδα νήσων

Σκορπιός,…….κλπ.

Είναι τουλάχιστον πρωτάκουστη και καθόλου “έξυπνη” η προσέγγιση να πιστεύει κανείς ότι παίρνει αξία  ένα νησί και μάλιστα  καθιερωμένο destination, από τα μικρά νησάκια που το περιτριγυρίζουν. Θα έπρεπε να έχουμε 100άδες ονομασίες Islands (Rodos Islands, kos Islands, kefalonia Islands,  etc). Είναι λάθος η άποψη ότι είναι συστάδα νησιών, είναι η Λευκάδα που βεβαίως έχει επιπλέον ισχυρά πλεονεκτήματα ως εμπειρίες να ανακαλύψεις παρθένα νησάκια για περιήγηση, εκδρομή, κολύμπι, αθλήματα, κλπ.

Είναι λάθος η ανάδειξη της Λευκάδας ως συστάδας νησιών διότι η μόνη συστάδα νησιών είναι τα Ionian Islands, που με βάση το στρατηγικό σχέδιο που ως  άνω αναφέραμε έχει ψηφιστεί και εξειδικεύτηκε την 16/05/2016 στην Κέρκυρα παρουσία φορέων και μετάδοση live stream σε όλα τα νησιά της ΠΙΝ, είναι και θεσμικά καθιερωμένη η επιλογή της επικοινωνίας και ανάδειξης των Ιονίων Νήσων ως σύμπλεγμα για την προώθηση όλων των νησιών.

Το “Lefkada Islands”  υπονομεύει τη στρατηγική “Ionian Islands”, προκαλώντας σύγχυση.

Η Λευκάδα είναι ένα Νησί των Ιονίων Νήσων, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα (μέρος των οποίων είναι και τα μικρά νησάκια) που πρέπει να προβληθούν εντός του πλαισίου Ionian Islands.

Μόνο να κερδίσει έχει η Λευκάδα από την προβολή ως νησί των Ιονίων, αντλώντας συνάμα αξία από Κέρκυρα, Παξούς, Μεγανήσι, Κεφαλονιά, Ιθάκη και Ζάκυνθο, μέσα από την συνεκτική επικοινωνία, αλλά ταυτόχρονα και την ιδιαίτερη ανάδειξη του νησιού.

3) Το σλόγκαν “make it happen in 24”, κλπ.

Διερωτώμαι και ερωτώ, ποιος καταλαβαίνει όλο αυτό που περιγράφεται εδώ ως επεξήγηση διαβάζοντας ένα MAKE IT HAPPEN IN 24???.

Μπορεί να καταλαβαίνω “κάνε τα πάντα σε 24 ώρες. Έτσι συνηθίζεται να καταλαβαίνουμε το 24(ώρες, μια μέρα).

Όταν κάνουμε ένα σλόγκαν ή μότο, αν είναι να εξηγήσουμε με ολόκληρη παράγραφο τι είναι αυτό, το χάσαμε. Πρέπει να λέει μόνο του την αξία με μια φράση.

Κοντολογίς το “make it happen in 24, αν όχι μόνο ανούσιο και δεν λέει τίποτα, είναι επικίνδυνο ως προς το τι υπονοεί. Τα Ιόνια Νησιά, δεν έχουν ανάγκη από πρόκληση του τύπου “μπορείς να κάνεις τα πάντα σε 24” (ούτε και ενδιαφέρει κάποιον αν η διέλευση από τη γέφυρα της Λευκάδας είναι 24 ή 30 δευτερόλεπτα- αυτό επικοινωνείτε και με άλλο τρόπο) αλλά έχουν ανάγκη από σοβαρή προσέγγιση, συναισθηματική και ουσιαστική πρόσκληση με νοήματα για την προσέλκυση σοβαρού κοινού.

4) “Η εικαστική αποτύπωση επικεντρώνεται……το δε λευκό αποτελεί και την προέλευση της ονομασίας Λευκάδα”.

Παρά το ότι κανείς δεν μπορεί να μη συμφωνήσει για τα χρώματα και τις διάσημες παραλίες της Λευκάδας, εν τούτοις η εμφάνιση είναι εποχής τουλάχιστον πριν 10 χρόνια. Τόσο η γραφή (γραμματοσειρά) όσο και το στήσιμο και τα χρώματα. Αν και δεν ενοχλεί πάρα πολύ, το χρώμα δεν είναι τυρκουάζ, είναι πράσινο, πρόχειρη γραφή, μη ευανάγνωστη, μειώνει την αξία του νησιού ως ένα αυθεντικό κι ανερχόμενο προορισμό και το “αποτελειώνει” με το “MAKE IT HAPPEN IN 24”, σε κεφαλαία μάλιστα γράμματα κάτω από το υποτιθέμενο λογότυπο.

Συνολικά λοιπόν το εγχείρημα αυτό είναι κακό και πρέπει για όσα παρατέθηκαν να μην χρησιμοποιηθεί, δηλαδή επιεικώς απαράδεκτο.

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΤΙΚΑ:

Τo country brand (GREECE) πρέπει να είναι ο οδηγός, πάνω σε αυτό πρέπει ν’ αναπτύσσεται-εξελίσεται το regional brand (IONIAN ISLANDS), στο οποίο πρέπει να στηρίζονται τα destination brands.

Το Lefkas Islands είναι άστοχο, το make it happen in 24, δεν λέει τίποτε- έως επικίνδυνο.

Η Π.Ι.Ν  και τα θεσμικά της όργανα μαζί με όποιους ειδικούς απαιτηθούν, ήταν και είναι διατεθειμένη να συνεργάζεται με τους φορείς τόσον της Λευκάδας, όσο και κάθε άλλου νησιού για την ιδιαίτερη ανάδειξη αυτού.

Εγώ προσωπικά, τόσον ως θεσμικό πρόσωπο, όσον και ως επαγγελματίας του κλάδου, έχω τοποθετηθεί δημόσια, ότι όχι μόνο κάθε νησάκι αλλά και κάθε “βραχονησίδα” του Ιονίου έχει την αξία και τη σημασία της συμβάλλοντας και συναπαρτίζοντας το ενιαίο και ανταγωνιστικό μείγμα προϊόντος, που λέγεται Ιόνια Νησιά.

Στη διάθεσή σας,

Μ’ εκτίμηση

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ

Προηγούμενο άρθροΜε «Ποιήματα του χειμώνα και μουσικές της άνοιξης» η κοπή πίτας του Συνδέσμου Φιλολόγων Λευκάδας
Επόμενο άρθροArchaeotour: Η έρευνα που διακρίθηκε και σχετίζεται με το Μεγανήσι