Συζητώντας με τον Γιώργο Φερεντίνο …

0

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑΝΗΣΙΩΤΗ ΖΩΓΡΑΦΟ, ΠΟΙΗΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΗ κ. ΓΙΩΡΓΟ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟ

 Συζητώντας με τον Γιώργο Φερεντίνο …

 *Του Σωτήρη Κων. Κάτσενου

 Ο επιτυχημένος και καταξιωμένος συγγραφέας, ποιητής και ζωγράφος, αγαπητός μου φίλος, Γιώργος Φερεντίνος φιλοξενείται σήμερα στα «Ν. τ. Λ» και μιλάει μαζί μου για όλους και για όλα! Με αφορμή την παρουσίαση του νέου βιβλίου του με τίτλο «One Way Ticket» στην Αθήνα (Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών) την Κυριακή 19 Μαΐου 2024, σας παρουσιάζω, αγαπητοί μου αναγνώστες, τον πολυβραβευμένο Μεγανησιώτη λογοτέχνη, Γιώργο Φερεντίνο!

 Γιώργο, ξεκινώντας τη συζήτησή μας και χωρίς άλλα λόγια θα σου πω κάτι από καρδιάς, φίλε! Ό, τι υποκλίνομαι για μια ακόμη φορά στο έργο του συγγραφέα, του φίλτατου Γιώργου Φερεντίνου!

 Πάμε, εκλεκτοί μου αναγνώστες, να δούμε και να διαβάσουμε, τι μοιράστηκα με τον Γιώργο, μέσα απ’ αυτή τη συνέντευξη – συζήτησή μας …

 Ερώτηση: Αγαπητέ φίλε Γιώργο. Δεν είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε, με πυρήνα πάντα της κουβέντας μας την πορεία σου στη λογοτεχνία, στην ποίηση και γενικά στην τέχνη. Ξέρω ότι περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες διακονείς στην πεζογραφία και στον ποιητικό λόγο. Αυτό που με εκπλήσσει, είναι ότι όσο περνούν τα χρόνια αντί να μειώσεις που λέμε ταχύτητα, με δεδομένη την παρουσίαση του βιβλίου σου “ONE WAY TICKET” στην Αθήνα, γίνεσαι όλο και πιο δραστήριος. Θέλω το σχόλιό σου.

Απάντηση: Ο Ντε Λα Κρουά είχε πει πως από τις προσδοκίες, τις αυταπάτες μας και τα πράγματα που ονειρευόμαστε να κάνουμε, ίσως λιγότερα από τα μισά θα βγουν αληθινά. Πολύ δε περισσότερο, όταν δεν αναφέρεσαι σε υλικές κατακτήσεις, αλλά σε κατακτήσεις που έχουν αποδέκτη τον απέραντο, υπέροχο και ανεξερεύνητο ακόμη χώρο της τέχνης. Έτσι λοιπόν, ίσως διαισθητικά, βλέποντας τις δεκαετίες που είπες να φεύγουν και οι στόχοι που ονειρεύτηκες να φαντάζουν ακόμη μακριά, να

επιταχύνεις για να προφτάσεις όσο σου φωνάζουν και σε προκαλούν.

Ερώτηση: Γιώργο ξέρω ότι διάβηκες και περπάτησες με πολλά βραβεία και διακρίσεις στο χώρο της ποίησης και της ζωγραφικής. Όμως εδώ, θέλω ξανά να σε ρωτήσω για το βιβλίο που τις 19 του Μάη, ημέρα Κυριακή, στις 11 το πρωί, θα παρουσιάσεις στην ιστορική αίθουσα της εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών. Πες μας λοιπόν κάτι για το βιβλίο.

Απάντηση: Σωτήρη είναι το βιβλίο “ONE WAY TICKET” που με μεγάλη επιτυχία παρουσιάσαμε, με εσένα μάλιστα συντονιστή, το περασμένο καλοκαίρι στο κηποθέατρο της Λευκάδας. Στην Αθήνα, παρά τα χρόνια που πέρασαν από την πρώτη έκδοση, δεν έχει γίνει ακόμη παρουσίαση. Έτσι αποφασίσαμε με τον εκδότη και εδώ θα ήταν παράληψη να μη σε ευχαριστήσουμε που για δεύτερη φορά θα τιμήσεις τη φιλία στην παρουσίαση σαν συντονιστείς.

Ερώτηση: Γιώργο μην με ευχαριστείς καθόλου. Άλλωστε δε θα μπορούσα με τίποτε να αρνηθώ στην πρόσκληση σου. Πες μας λοιπόν ξανά λίγα λόγια γι αυτήν την τρομερή ιστορία, που από ότι ξέρω μεταφράστηκε αγγλικά και βρίσκεται ήδη σε χέρια ατζέντηδων στην Αμερική, με σκοπό τη διεθνή κυκλοφορία του βιβλίου.

Απάντηση: Το βιβλίο, είναι πέρα για πέρα βασισμένο σε πραγματικά ντοκουμέντα. Ο πρωταγωνιστής, αφού είχε διαβάσει δικά μου πεζογραφήματα, μου εμπιστεύτηκε αυτήν την ιστορία όταν τον συνάντησα εδώ και αρκετά χρόνια στο Μοντερέι της Καλιφόρνια. Είναι μια δραματική ανθρώπινη περιπέτεια και ένα θα έλεγα οδοιπορικό που ξεκινά στον εμφύλιο και τελειώνει τρεις δεκαετίες μετά. Τα μηνύματα του βιβλίου είναι διαχρονικά και θα ευχόμουν τούτη η πολύπαθη χώρα που πάντα τρώει τις σάρκες της, να μην ξαναζήσει γεγονότα όπως αυτά που καταγράφονται στο βιβλίο. Όσο για την μετάφραση και τους ατζέντηδες, είμαστε σε πολύ καλό δρόμο και σύντομα θα έχουμε ευχάριστα νέα.

Ερώτηση: Γιώργο, ο Ευριπίδης έλεγε πως οι Θεοί και οι Μοίρες φρόντισαν στη ζωή να γίνονται πράγματα που δεν έπρεπε να γίνουν και δε γίνονται πράγματα που έπρεπε να γίνουν. Μήπως λοιπόν, όπως πολύ ωραία αφήνεις να εννοηθεί στο βιβλίο, απουσιάζουμε από πρωτοβουλίες και αποφάσεις που θα άλλαζαν τη ζωή και την τύχη μας;

Απάντηση: Πολύ ωραία ερώτηση, και θέλει φίλε μου Σωτήρη μεγάλη ανάλυση. Ξέρεις, η θεολατρία και η μοιρολατρία είναι πιστεύω οι χειρότεροι σύμβουλοι για να δικαιολογούμε πράξεις και εγκλήματα που δε συνάδουν με πολιτισμό, εξέλιξη και ευημερία. Ίσως εκεί ο Ευριπίδης να βρήκε ένα αποκούμπι μια εύκολη διέξοδο και δικαιολογία, για να βάλουμε και να κρύψουμε κάτω από το χαλί, όσα μας κάνουν και κοκκινίζουμε σαν ανθρώπινο γένος. Σήμερα, εβδομήντα χρόνια μετά την ίδρυση του ΟΗΕ, και την ομόφωνη τότε απόφαση να μην ξαναγίνει πόλεμος, ο

πλανήτης έχει γίνει ένα απέραντο πεδίο βολής. Ξεχάσαμε τα τερατουργήματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και οι αριθμοί των νεκρών αναφέρονται πια σαν γεγονός σύνηθες και καθημερινός. Αυτό όμως που με λυπεί βαθύτατα είναι ότι οι αποκεφαλισμοί και οι σωροί των νεκρών στα αποκρουστικά πια δελτία ειδήσεων, είναι μια καθημερινή εικόνα που μετατρέπει πια τις νέες γενιές σε απαθείς θεατές του αίματος και της βίας.

Ερώτηση: Γιώργο, ξέρω ότι είσαι παλιό και εξέχων μέλος της ιστορικής εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών. Πώς βλέπεις με τα μάτια και την εμπειρία της εταιρείας την πορεία και τα λογοτεχνικά δρώμενα στη χώρα;

Απάντηση: Φίλε μου Σωτήρη, πολύ σοφά και προφητικά ο μετριοπαθέστατος Σωκράτης όταν τον ρώτησαν γιατί δε γράφει στο χαρτί αυτά που λέει, είχε πει πως μάλλον το χαρτί, ίσως αξίζει περισσότερο από τα λόγια που θα γράψει πάνω. Οι εποχές λοιπόν που χειροκροτούσαν τον Παλαμά και τον Σικελιανός, έχουν παρέλθει προ πολλού. Όχι πως σήμερα υστερούμε από λόγιους και άξιους εκφραστές του λόγου και της τέχνης. Μα ο κόσμος, όταν κοπαδοποιείται προσπερνά αδιάφορος τα του πολιτισμού και αρέσκεται να χειροκροτά ανούσια τηλεπαιχνίδια, πολιτικές αρένες και διαμάχες που στήνονται έξυπνα, έντεχνα και θεατρικά. Έτσι δεν έχει το χρόνο να εμβαθύνει, να αναλύσει, να ξεκόψει από τον όχλο και την μάζα και να

ξεχωρίσει αυτούς που φέρνουν μηνύματα πολιτισμού και ευπρέπειας. Όσοι άνθρωποι του πνεύματος και της τέχνης καταπιάστηκαν με την πολιτική και τα κοινά, τους κατάπιαν οι μυλόπετρες του χώρου και η προσφορά τους χάθηκε.

Ερώτηση: Γιώργο, σε αυτό το σημείο θα μου επιτρέψεις να σε ρωτήσω και να έχω τη δική σου άποψη για το τεράστιο θέμα της μετανάστευσης που γιγαντώνεται και προβληματίζει. Είναι τόσο επίκαιρο και μεγάλο, που δεν μπορώ να αποφύγω την ερώτηση.

Απάντηση: Σωτήρη, δεν νομίζω πως με την απάντηση μου θα σε κάνω σοφότερο. Δυστυχώς οι μετακινήσεις των λαών πολλές φορές επιβάλλονται για λόγους που θέλουν πολλή συζήτηση. Είτε είναι πόλεμοι, είτε είναι κλιματικές αλλαγές, είτε ανάγκες επιβίωσης, ήταν, είναι και θα είναι πάντα αναπόφευκτες. Αν ξεκινήσουμε από τους Δωριείς, μέχρι τους Βίκινγκς, αλλά και την πρόσφατη θα έλεγα κατάκτηση της Δύσης, οι πληθυσμοί μετακινούνται διαρκώς. Φυσικά, κάθε εποχή και με τα δικά της δεδομένα. Στην αρχαία Ελλάδα για παράδειγμα, δε γινόσουν εύκολα

αποδεκτός αν ήσουν ξένος και η απονομή ισοπολιτείας δεν ήταν εύκολο πράγμα. Η ιθαγένεια τότε δίνονταν πολύ δύσκολα. Σήμερα όμως, οι ανάγκες και οι μάζες που μετακινούνται είναι πολύ μεγαλύτερες. Οι σύγχρονες δυτικές κοινωνίες βλέπουν ένα θεοκρατικό Ισλάμ να γιγαντώνεται και νιώθουν πως η ευμάρεια, η κουλτούρα και η ελευθερία τους απειλούνται. Λύσεις εύκολες σίγουρα δεν υπάρχουν. Δικαίωμα στη ζωή έχουν όλοι. Και εδώ μάλλον η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Όσο για την Ελλάδα, πιστεύω πως αν κρατήσουμε συνοχή και δε χαθούμε σαν νεομετανάστες, σίγουρα θα επιζήσουμε.

Ερώτηση: Γιώργο, αφήνοντας λίγο το βιβλίο στην άκρη, θέλω να μπω συνταξιδιώτης στο καράβι που σε πήρε από το Μεγανήσι και διαβαίνοντας τον Πόντε της Λευκάδας με μπουνάτσες και μποφόρια που λέει και κάποιο τραγούδι, να σεργιανίσουμε μαζί στον κόσμο της ζωγραφικής. Έχοντας λοιπόν νωπές ακόμη τις εικόνες από τις υπέροχες θαλασσογραφίες σου και τα ξεχωριστά έργα και χρώματα που είχες παρουσιάσει στην έκθεση ζωγραφικής που έκανες πέρυσι στη Λευκάδα, θέλω να κάνουμε μια στάση και μια αναδρομή στο χώρο που σε έχει πια καθιερώσει και έξω από την Ελλάδα.

Απάντηση: Σωτήρη μου, μακρύ το ταξίδι και οι φουρτούνες που είπες πολλές. Όμως είναι υπέροχο, διότι πέρα από τον ανταγωνισμό είσαι πάντα αντιμέτωπος με τα δικά σου όνειρα και τις αναζητήσεις. Χωρίς λοιπόν καμία διάθεση αυτοπροβολής, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να κρατά μολύβι και χαρτί, πάντα η απεικόνιση του όγκου στο χώρο, μα και το παιχνίδι της σκιάς με το φως, ήταν ένας αγώνας που δεν είχε ούτε έχει τέλος. Οι διακρίσεις από την εποχή του γυμνασίου ακόμη, με πρώτο πανελλήνιο βραβείο της σχολής A.B.C. το 1967, είναι πολλές και δεν θα τις αναφέρω. Όμως αξίζει να κάνω στάση στο 1978, όταν παρουσιάζοντας 30 έργα μου, τόλμησα την πρώτη έκθεση ζωγραφικής, στο μακρινό Βανκούβερ, στο δυτικό Καναδά. Έκτοτε στα υπόλοιπα 46 χρόνια που πέρασαν μέχρι σήμερα, ακολουθούν άλλες 40 ατομικές, και πολλές συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις. Τα έργα πλησιάζουν αισίως τα 2.000, και αν τα πλαισιώσουμε και με 12 βιβλία ποίησης λογοτεχνίας, αφήνοντας έξω την εύπλαστη διακοσμητική γλυπτική, πιστεύω πως γίνονται όλα μαζί, ένα αρκετά μεγάλο πακέτο προσφοράς.

Ερώτηση: Γιώργο, εδώ θα σε ρωτήσω για τα περίφημα πέντε βραβεία Καββαδία, που σε ισάριθμους διαγωνισμούς, και μάλιστα χωρίς πολιτικές πλάτες όπως λες, σου έχουν απονεμηθεί από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Απάντηση: Σωτήρη, εδώ μάλλον η δημοσιογραφική σου μύτη, μύρισε μπαρούτι και ψάχνεις για φυτίλι. Τα βραβεία τότε, και λέω τότε διότι για πολλούς και ευνόητους λόγους, δεν ξανάγιναν. Τα χρήματα λοιπόν ήταν πολλά, όπως πολλοί ήταν και οι παράγοντες. Συναυλίες, έπαθλα, δεξιώσεις, και οι μνηστήρες της πρώτης γραμμής, αρχικαπεταναίοι, αρχιμηχανικοί και σημαίνοντα πρόσωπα ναυτιλιακών γραφείων, με πολιτικές γνωριμίες και δωρεές. Εκεί δόθηκαν μάχες με τις κριτικές επιτροπές, διότι ο καθένας ήθελε κορνιζαρισμένο το βραβείο να κοσμεί το γραφείο του. Εγώ πολιτικές πλάτες δεν είχα, και όπως πολύ καλύτερα γνωρίζεις, στην Ελλάδα χωρίς αυτές δεν πας πουθενά. Εδώ θα μου επιτρέψεις να μην μπω σε λεπτομέρειες, μα θα σταθώ στον Θάνο Μικρούτσικο, που με προτροπή του έγινε το περίφημο CD «ΧΩΡΙΣ ΣΤΕΡΙΕΣ» που υπάρχει στο YouTube. Είναι δώδεκα μπαλάντες σε ποίηση δική μου, που τραγουδούν ο Κώστας Θωμαΐδης και η Μαρία η Καραντζόγλη. Η μουσική είναι του Χρυσόστομου του Κονιδάρη.

Ερώτηση: Γιώργο, η επόμενη ερώτηση είναι αρκετά προσωπική, μα επειδή ξέρω πόσο δύσκολος είναι ο επαναπατρισμός, πώς τελικά τα κατάφερες και μας έμεινες στην Ελλάδα;

Απάντηση: Οι παράγοντες Σωτήρη σίγουρα είναι πολλοί. Μα θα μείνω στο ποίημα του Καβάφη. Η Ιθάκη μας λοιπόν, είναι τόσο μοναδική, όσο μοναδικό είναι και το ωραίο ταξίδι που μας έδωσε. Από τους δρόμους που παίξαμε, σκοντάψαμε και μεγαλώσαμε δεν θα δραπετεύσουμε ποτέ. Στις ίδιες γειτονιές θα τριγυρνάμε, και στην ίδια θάλασσα θα κάνουμε βουτιές. Ίσως γι’ αυτό σου άρεσαν οι θαλασσογραφίες μου. Διότι αν κοιμήθηκες σε μια βάρκα, με το φλοίσβο να παίζει μουσική και τη θάλασσα να αλλάζει χρώμα κάθε λεπτό, τότε ο χώρος γίνεται ιδιαίτερος και αφήνεις πάνω του, ένα κομμάτι απ’ την ψυχή και την αγάπη σου.

Ερώτηση: Γιώργο, σ’ αυτήν την πολύχρονη και γεμάτη ταξίδια και εικόνες διαδρομή, υπήρξε κάποια τεχνοτροπία που σε κέρδισε πιο πολύ;

Απάντηση: Κοίτα. Κάθε τεχνοτροπία, από την αφαίρεση που λέμε, έως την καθαρή απεικόνιση του αντικειμένου, έχει τη δική της ομορφιά και χάρη, και είναι πάντα μια πρόκληση. Θα έλεγα ότι κατά καιρούς, όπως πιστεύω σχεδόν όλοι οι ζωγράφοι, πέρασα με σεβασμό, και άγγιξα με αρκετή επιτυχία τα περισσότερα ρεύματα. Όμως σε τούτο το ώριμο πια στάδιο που τώρα περνώ, θέλω αν μπορώ, απ’ τον χρωστήρα και την παλέτα, να βγάζω και κάποιο μήνυμα. Άλλωστε όπως και στην ποίηση, και σε κάθε είδους τέχνη, το μέγα πιστεύω ζητούμενο, είναι να αφήσουμε πίσω ένα μήνυμα, μήπως μπορέσουμε να κάνουμε τον κόσμο και το αύριο καλύτερο για όλους.

Επίλογος: Φίλε Γιώργο, η κουβέντα μαζί σου γίνεται πάντα μια ευχάριστη διαδρομή που ανοίγει δρόμους σε φιλοσοφικά, αλλά και ρεαλιστικά πεδία. Εγώ μέσα από «Τα Νέα της Λευκάδας» κι από τη συνέντευξη   αυτή μαζί σου, παρουσιάζω την πρόσκληση του νέου σου πονήματος και παροτρύνω τους φίλους του καλού βιβλίου και της τέχνης γενικότερα, να δώσουν όλοι το παρόν στις 19 του Μάη στην παρουσίαση που μαζί θα κάνουμε στην Αθήνα. Θα ευχηθώ καλή επιτυχία και το καλοκαίρι θα χαρούμε να κοσμήσεις ξανά τη Λευκάδα με νέα έκθεση ζωγραφικής, αλλά και την παρουσίαση κάποιου άλλου βιβλίου σου.

 

Ο Σωτήρης Κ. Κάτσενος είναι Δημοσιογράφος και Ηθοποιός

 

Μανώλης Γραφάκος : «Στόχος, αλλά και βούληση της Πολιτείας είναι να δοθούν ολιστικές και οριστικές λύσεις στα μείζονα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο  νομός της Λευκάδας».

0

Μανώλης Γραφάκος : «Στόχος, αλλά και βούληση της Πολιτείας είναι να δοθούν ολιστικές και οριστικές λύσεις στα μείζονα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο  νομός της Λευκάδας».

Του Σωτήρη Κων. Κάτσενου, Δημοσιογράφου

Στη Λευκάδα βρίσκεται, έπειτα από πρόσκληση του Δημάρχου Λευκάδας Δρ. Ξενοφώντα Βεργίνη, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος κ. Μανώλης Γραφάκος. Έτσι, ο κύριος Γενικός, σήμερα, Τρίτη 7 Μαΐου 2024 είχε συνάντηση με τον Δήμαρχο στο γραφείο του, παρουσία του Βουλευτή Λευκάδας κ. Αθανάσιου Καββαδά και της αντιδημάρχου κας Σεβαστής Ρεκατσίνα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Γραφάκος είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τους εκπροσώπους των τοπικών μέσων στο νησί για φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τον νομό Λευκάδας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γενικός, αφού αναφέρθηκε στην πρόσκληση του Δήμαρχου Λευκάδας και Καθηγητή του, όπως με δεικτικό τρόπο σχολίασε, κ. Ξενοφώντα Βεργίνη, να επισκεφτεί τη Λευκάδα, την αποδέχτηκε με χαρά και τον ευχαρίστησε θερμά που βρίσκεται στο νησί μας.

Ξεκινώντας την ενημέρωση του προς τους εκπροσώπους των τοπικών μέσων ο κ. Γραφάκος, ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι βούληση της Πολιτείας είναι να βρεθούν τρόποι χρηματοδότησης για σημαντικά και αναγκαία έργα που αφορούν το νομό της Λευκάδας.

Ειδικότερα, αφού αναφέρθηκε πως απεντάχθηκε το έργο της αποχέτευσης στο νησί, καθώς όπως είπε, κάποια έργα στη χώρα, μεταξύ αυτών και το ανωτέρω έργο στη Λευκάδα, δεν πέτυχαν το ορόσημο, δηλαδή να έχει σύμβαση που είναι το απλό και καθοριστικό  κριτήριο  για να προχωρήσει, ο κ. Γραφάκος  σημείωσε με καθαρό τρόπο πως δεν ήρθε το τέλος του κόσμου και αναφερόμενος στη συνέχεια του έργου, τόνισε ότι δεν είναι χαμένο και ότι γίνονται προσπάθειες εξεύρεσης χρηματοδότησης.

Στο σημείο αυτό δε, ο κ. Γραφάκος ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι 19 από τα 85 έργα σε όλη τη χώρα δεν κατάφεραν να έχουν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις με αποτέλεσμα να απενταχθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σε άλλο σημείο της ενημέρωσής του προς τα τοπικά μέσα ο κ. Γραφάκος αναφέρθηκε ότι, στην ίδια προτεραιότητα βρίσκεται ο βιολογικός, καθώς και άλλα έργα στο νησί και ότι τόσο το υπουργείο όσο και η κυβέρνηση αναζητούν πηγές χρηματοδότησής τους!

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Βουλευτής Λευκάδας κ. Αθανάσιος Καββαδάς ο οποίος αναφέρθηκε στις συνεχείς συναντήσεις που είχε ο ίδιος με το κ. Γραφάκο, όσο και ο Δήμαρχος ο κ. Βεργίνης για θέματα που αφορούν το νομό και ιδιαίτερα για το θέμα της αποχέτευσης τονίζοντας ότι η παρουσία του κ. Γενικού στη Λευκάδα αποτελεί μια αισιόδοξη νότα και ότι με την αρωγή του κ. Γραφάκου τα έργα αυτά θα προχωρήσουν όπως και η ένταξη άλλων έργων σε άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα.

Αμέσως μετά, το λόγο πήρε ο Δήμαρχος Λευκάδας κ. Ξενοφών Βεργίνης ο οποίος αφού καλωσόρισε τον κ. Γραφάκο για την παρουσία του στη Λευκάδα αποδεχόμενος την πρόσκλησή του τον ευχαρίστησε για την αμέριστη αρωγή και βοήθεια που προσέφερε και προσφέρει, όπως και τον Βουλευτή, για θέματα που αφορούν το νομό.

Ο Δήμαρχος Λευκάδας, αφού αναφέρθηκε στις γνωστές καθυστερήσεις που παρουσίασε το έργο της αποχέτευσης με αποτέλεσμα να απενταχθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης απευθυνόμενος στον κ. Γραφάκο τον συνεχάρη που συμμερίζεται την αναγκαιότητα του συγκεκριμένου έργου, καθώς και άλλων που χρειάζονται να γίνουν στη Λευκάδα. Ανέφερε μάλιστα, ότι δεν πρέπει να χαθεί η εργασία που έχει γίνει μέχρι σήμερα προχωρώντας στη διόρθωση όποιων στραβών έχουν γίνει!

Πρόκειται, όπως ανέφερε ο κ. Βεργίνης για έργα εμβληματικά τα οποία αν δεν προχωρήσουν καθώς το νησί κάθε χρόνο δέχεται πάνω από 200.000 επισκέπτες – τουρίστες, αν αυτά δεν υλοποιηθούν θα αντιμετωπίσουμε πολλά και σοβαρά προβλήματα στο νησί!

Πρέπει να επικρατήσει μια ολιστική αντίληψη τόσο στο έργο της αποχέτευσης όσο και σε άλλα συναφή έργα, όπως του βιολογικού, της ΜΟΠΑΚ, του οδικού δικτύου, του κυκλοφοριακού και άλλων έργων που έχει ανάγκη η Λευκάδα, τόνισε με έμφαση ο Δήμαρχος Λευκάδας.

Σε άλλο σημείο της ενημέρωσης του, ο Δήμαρχος Λευκάδας κ. Ξενοφών Βεργίνης αναφέρθηκε ότι όλοι πρέπει να επιδείξουμε την ανάλογη παιδεία και σεβασμό στις νέες τεχνολογίες και ότι πρέπει να «τρέξουμε» στον περιορισμένο χρόνο που έχουμε!

Τέλος, απευθυνόμενος στον κ. Γραφάκο, ο Δήμαρχος Λευκάδας, κ. Ξενοφών Βεργίνης ευχαρίστησε τον κ. Γενικό, τον κ. Μανώλη Γραφάκο, όσο και τον Υπουργό τον κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη για την έγνοια και το αμέριστο ενδιαφέρον που δείχνουν για τον τόπο μας τη Λευκάδα και τα νησιά της! 

Εκτενές και αναλυτικό ρεπορτάζ στα «Νέα της Λευκάδας».

O Επιτάφιος στο Μοναστήρι της Φανερωμένης

0

Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την ακολουθία του Επιταφίου που, όπως κάθε χρόνο, άγγιξε κάθε πιστό και έφτασε στην κορύφωση του Θείου Δράματος.

Από νωρίς ο δήμαρχος Λευκάδας, Ξενοφών Βεργίνης, ο Αντιπεριφερειάρχης, Αντώνης Δουβίτσας, οι αντιδήμαρχοι Άρης Λάζαρης και Φίλιππος Σκληρός καθώς και ο πρώην δήμαρχος Λευκάδας,  Μπ. Καλός με το δημοτικό σύμβουλο,Σπ. Μπελεγρίνο συμμετείχαν μαζί με τον κόσμο ψέλνοντας τα εγκώμια του Επιταφίου.

Η περιφορά του Επιταφίου γύρω από το Μοναστήρι έγινε συνοδεία της Φιλαρμονικής .

Πασχαλινές ευχές αντάλλαξε ο δήμαρχος Λευκάδας με τους υπαλλήλους του δήμου

0

Λίγο πριν την κορύφωση των Άγιων Παθών και πριν το κλείσιμο του δήμου για το Πάσχα ο δήμαρχος Λευκάδας, Ξ. Βεργίνης αντάλλαξε σήμερα ευχές με τους υπαλλήλους του δήμου.

Συνοδευόμενος από τους αντιδημάρχους επισκέφθηκε όλες τις υπηρεσίες και ευχήθηκε για το Πάσχα στο κάθε υπάλληλο ξεχωριστά.

Οι ευχές για οικογενειακή γαλήνη και καλό Πάσχα κυριάρχησαν σε μία ανθρώπινη επικοινωνία λίγο πριν ξεκινήσει το δημοτικό συμβούλιο για την μαρίνα στο Βλυχό που κράτησε αρκετές ώρες.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com