Αρχική Άλλες ειδήσεις Νέα παράταση για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας

Νέα παράταση για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας

0

gefira

Διένεξη Περιφέρειας και υπ. Υποδομών για την πλωτή γέφυρα.

Αβεβαιότητα επικρατεί τόσο το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας όσο και για την τύχη της πλωτής γέφυρας που αποτελεί την οδική σύνδεση του νησιού με την ηπειρωτική χώρα.

Ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών για την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, που θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης, λαμβάνει νέα αναβολή. Παράλληλα, σε εφαρμογή του «Καλλικράτη», το υπουργείο Υποδομών μετέφερε την αρμοδιότητα της συντήρησης της πλωτής γέφυρας στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η οποία όμως ελλείψει πόρων δεν δέχεται αυτή τη μεταβίβαση, θεωρώντας πως αυτό το κόστος θα πρέπει να βαρύνει την κεντρική κυβέρνηση.

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών που αναρτήθηκε στη «Δι@υγεια», μετατίθεται η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την α’ φάση του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Ν. Αιτωλοακαρνανίας.

Νωρίτερα, τον Μάιο του 2014, είχε δοθεί άλλη παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ είχαν προηγηθεί μεταθέσεις τον Νοέμβριο του 2013, τον Μάρτιο του 2013 και τον Οκτώβριο του 2012. Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2012 επί υπουργίας του κ. Μάκη Βορίδη.

Το έργο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, προβλέπει την αποκλειστικά και μόνο υποθαλάσσια ζεύξη με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μήκους 3 χλμ., που θα έχει αφετηρία επί της εθνικής οδού 42 (Αμφιλοχία – Λευκάδα), νοτιοανατολικά του κάστρου Αγ. Μαύρας, και τέρμα στον Περιφερειακό Δακτύλιο της πόλης της Λευκάδας.

Επίσης, στο έργο προβλέπεται η διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, στο τμήμα από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας, με βάση τα προβλεπόμενα έργα από τις μελέτες λιμενικών έργων διαπλάτυνσης του Διαύλου Λευκάδας, από τα οποία εκτιμάται ότι θα εξαιρεθούν τα κρηπιδώματα του λιμένα Λευκάδας, σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού.

Επίσης, υπάρχει option για ένταξη και οριστικοποίηση στο Έργο Παραχώρησης της κατασκευής Τουριστικού Λιμένα σκαφών μεγάλου μήκους στην περιοχή του Διαύλου, βορειοανατολικά του υφιστάμενoυ και της υπό λειτουργία μαρίνας, εφόσον αδειοδοτηθεί. Εάν ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης θα απαιτηθεί γραμμική ανάπτυξή της, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις στη λιμνοθάλασσα Αυλαίμων, σημειώνεται.

Οι δαπάνες του έργου θα βαρύνουν καταρχήν την εταιρεία παραχώρησης που θα συστήσει ο ανάδοχος και θα καλυφθούν από ίδια και δανειακά κεφάλαια, αν και δεν αποκλείεται και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου. Ο παραχωρησιούχος θα ανακτήσει την επένδυσή του μέσω της είσπραξης διοδίων.

Η περιφέρεια δεν έχει χρήματα

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου του Χεκίμογλου Αχιλλέα στην ιστοσελίδα http://www.tovima.gr/society/article/?aid=635648

Προηγούμενο άρθροΑνακοινώσεις του Συλλόγου Εργαζομένων Νοσοκομείου Λευκάδας
Επόμενο άρθροΑντιπεριφερειάρχης Λευκάδας: Δεν έχουμε χρήματα να συντηρήσουμε την γέφυρα