Αρχική Άλλες ειδήσεις Διαφορα Έρχονται και στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό

Έρχονται και στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό

0

Ετοιμάζεται νομοσχέδιο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το επίπεδο τεχνολογίας που κουβαλούν τα καινούρια αυτοκίνητα. Συστήματα που αναβαθμίζουν τόσο την άνεση όσο και την ασφάλεια στην οδήγηση. Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο μπορεί για παράδειγμα να φρενάρει αυτόματα όταν διαπιστώσει κίνδυνο σύγκρουσης, να ενημερώσει τον οδηγό του όταν παρεκκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ακόμη και να καλέσει αυτόματα τις πρώτες βοήθειες σε περίπτωση ατυχήματος.

Το επόμενο βήμα είναι τα οχήματα που κινούνται αυτόνομα, δηλαδή ακόμη και χωρίς οδηγό! Αν θεωρείτε πως μιλάμε για κάτι πολύ μακρινό, σας διαβεβαιώνουμε πως η τεχνολογία υπάρχει ήδη και εξελίσσεται. Ώθηση θα δώσουν οι επαναστατικές δυνατότητες που φέρνει το 5G. Μεταξύ τους και ένα νέο επίπεδο συνδεσιμότηταςχάρη στο οποίο οι οδηγοί και τα αυτοκίνητα θα μπορούν ακόμη και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Ήδη γίνεται συζήτηση για την απαραίτητη νομοθεσίαπου απαιτείται για την κίνηση των αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων, ακόμη και στην Ελλάδα!

Όπως έκανε γνωστό ο Υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης από το βήμα του 10ουΣυνεδρίουEnergy Dialogues, τοΥπουργείο Υποδομών και Μεταφορώνετοιμάζει θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιοπου θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή και αφορά την κίνηση αυτόνομων οχημάτωνστις ελληνικές πόλεις.

Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, με αυτή την ενέργεια προχωρά ένα βήμα παρακάτω το πλαίσιο εκτέλεσης της αστικής κυκλοφορίας, καθώς δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να πρωτοστατήσει στην έρευνα των τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό. Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνει προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο Δήμος Τρικκαίων με τη χρήση αστικού λεωφορείου χωρίς οδηγό. Θυμίζουμε πάντως πως ο κ. Κεφαλογιάννης είχε δηλώσει τον Δεκέμβριο πωςοι δοκιμές αυτόνομης οδήγησης θα γίνονται σε περιφερειακούς και όχι σε κεντρικούς δρόμους των πόλεων, για λόγους ασφαλείας.

Άλλος ένας σημαντικός πυλώνας των μελλοντικών μετακινήσεων είναι αυτός της ηλεκτροκίνησης. Ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για την προετοιμασία κι εδώ ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίουμε το οποίο δίνεται η δυνατότητα στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)να δημιουργήσουν δίκτυα υποδομών φόρτισης. Δίκτυα βέβαια πρέπει να αναπτυχθούν με απλή διαδικασία και σε ιδιωτικούς κοινόχρηστους χώρους, όπως σε παρκινγκ σούπερ μάρκετ κλπ, στη λογική της μετάβασης σεsmart cities. Επιπλέον, ετοιμάζεται ήδη μητρώο υποδομών ηλεκτροκίνησης, μία κεντρική βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο δεδομένα και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.

Τα μικρά νησιά μπορούν να έχουν ρόλο κλειδί για ένα μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας με φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις. Στόχος της κυβέρνησης είναι κάποια νησιά να γίνουν πιλότοι που θα εφαρμοστούν σενάρια οικονομικά βιώσιμων επενδύσεων, όπως για παράδειγμα η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε νησί πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας.

Σε κάθε περίπτωση, οι νέες τεχνολογίες στον τομέα των μπαταριών είναι αυτές που καθορίζουν τις τάσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ αναπόφευκτα σημαντικό ρόλο προς ένα πιο πράσινο μέλλον θα παίξουν οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

 

Προηγούμενο άρθροΚορονοϊός: 2.512 νέα κρούσματα σήμερα στην Ελλάδα, τα 1.180 στην Αττική – 52 νεκροί
Επόμενο άρθροΔωρεάν rapid -tests θα διεξαχθούν στην Πλαγιά Αιτ/νιας την Τέταρτη 17/3