Αρχική Άλλες ειδήσεις Παιδεία Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπ/κων Α/θμιας Εκπαίδευσης

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπ/κων Α/θμιας Εκπαίδευσης

0
sxoleio

sxoleio

Μόνο μας όπλο είναι η ενότητα, ο συλλογικός και συντονισμένος αγώνας όλων.

Αρ. Πρωτ. 36
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ Λευκάδα 19/1/2014
«ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ» Ν. Λευκάδας Προς :
Γ. Μεσσήνη 7, 31100 Λευκάδα Όλα τα μέλη του συλλόγου
Τηλ.- Fax: 2645026165 – Κιν. 6974815958
Εmail: sepelefkadas@yahoo.gr

Τα τελευταία χρόνια θεωρούμε ότι η υπόσταση, το περιεχόμενο και η λειτουργία του Δημόσιου σχολείου βάλλεται με συγκεκριμένο σχέδιο και στόχο, ο οποίος είναι προκαθορισμένος δεκαετίες τώρα. Με πάμπολλα επιχειρήματα προσπαθούν να μας πείσουν ότι οι αλλαγές που προωθούνται θα εναρμονίσουν την ελληνική με την ευρωπαϊκή εκπαίδευση, θα εκσυγχρονίσουν μεθόδους και προγράμματα, θα προσαρμόσουν το σχολείο στις ανάγκες που επιβάλλουν οι εποχές!

Η γνώμη μας είναι ότι η προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες της εποχής καμία σχέση δεν έχει με τις πραγματικές ανάγκες του μαθητή, της οικογένειάς του, του εκπαιδευτικού. Το κριτήριο δεν είναι σε καμία περίπτωση να προαχθεί η μόρφωση για όλα τα παιδιά προς όφελος της κοινωνίας, αλλά αντίθετα αυτό που επιτάσσουν οι αγορές, η διαμόρφωση μάζας μισομορφωμένων, με διάσπαρτες γνώσεις και δεξιότητες αυριανών εργαζόμενων.

Πως μπορούν άλλωστε να πείσουν κάθε καλοπροαίρετο ότι πρώτα από όλα είναι ο μαθητής σε ένα σχολείο που:

• ακόμα και τώρα δεν έχουν καλυφθεί όλες του οι πραγματικές ανάγκες σε προσωπικό & δεν έχουν βγει οι μεταθέσεις για να συγκεντρωθούν τα κενά
• ο μαθητής γνωρίζει δάσκαλους «γυρολόγους» που καλύπτουν 2 και 3 σχολεία και δεν ξέρει σε αυτή την ηλικία ποιος είναι ο δάσκαλός του
• τα κονδύλια για τα έξοδά του έχουν μειωθεί (ούτε το πετρέλαιο δεν καλύπτεται σε πολλές περιπτώσεις),
• θεωρούν δυνατό να διεξαχθεί μάθημα με επιτυχία σε τάξεις των 25 και 27 μαθητών
• έχουμε φαινόμενα ασιτίας ανά την Ελλάδα και η κυβέρνηση περιμένει να τα λύσουν οι φιλανθρωπικοί σύλλογοι και σε αμέτρητες περιπτώσεις οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί από το υστέρημά τους.

Αυτά και τόσα άλλα παραδείγματα δείχνουν ότι το σημερινό σχολείο βρίσκεται στο έλεός του. Χωρίς υπερβολή οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί σε πολλές περιπτώσεις, χρόνια τώρα με προσωπική και συλλογική προσπάθεια πέρα και έξω από ωράρια και υποχρεώσεις δίνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να βοηθήσουν – χωρίς να το διατυμπανίζουν, χωρίς να ζητούν επιβράβευση για αυτό. Όλα αυτά φυσικά δεν λύνονται μόνο με την καλή διάθεση των εκπαιδευτικών!

Ακριβώς σ’ αυτό το σημείο και στο όνομα των προβλημάτων που έχει συνολικά η εκπαίδευση εισάγουν τον εθελοντισμό. Σε ένα πλαίσιο απλήρωτης εργασίας που θα αντικαταστήσει τις υποχρεώσεις της Πολιτείας και της κυβέρνησης, θα καλύψει και δεν θα αναδείξει τα κενά, θα μετακυλήσει την ευθύνη στους εργαζόμενους, θα χρησιμοποιήσει την αλληλεγγύη και την ανιδιοτελή προσφορά όχι για να προασπίσει θεμελιώδη δικαιώματα αλλά στην πράξη με τη μέχρι τώρα εμπειρία για να τα καταργήσει (π.χ. ελαστική εργασία, 5μηνα, ΕΣΠΑ).

Στο σχολείο που περιγράφουμε παραπάνω με τα τόσα προβλήματά του έρχεται η περιβόητη αξιολόγηση και αυτές τις συνθήκες θα αξιολογήσει, όχι όμως για να βελτιώσει. Η αξιολόγηση αυτή έρχεται για να «τραβήξει το αυτί» εκπαιδευτικών και μαθητών, γιατί δεν κάνουν ή για να κάνουν καλά τη δουλειά τους στο σχολείο ενός κράτους που δεν έκανε ποτέ το ίδιο καλά τη δουλειά του απέναντι στην εκπαίδευση! Άλλωστε αυτά τα προβλήματα που υπάρχουν μπορούσαν εδώ και χρόνια να τα αντιμετωπίσουν χωρίς καμιά τέτοια αξιολόγηση.

Όλα αυτά είναι πρόσχημα για να:
• Να επιταχύνουν την εφαρμογή του νέου σχολείου της αγοράς, της αμορφωσιάς, της Ε.Ε., των επιχειρήσεων.
• Να κατηγοριοποιήσουν σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές, πολλά από τα οποία θα κλείσουν, όπως έγινε σε πολλές χώρες της Ε.Ε. κι αλλού.
• Να τσακίσουν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, τα οποία, αντί για γνώση, θα παίρνουν φτηνές δεξιότητες, ώστε πρόωρα να εγκαταλείπουν το σχολείο και να βγαίνουν στη μαθητεία.
• Να χτυπήσουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, να βγάλουν σε κινητικότητα-διαθεσιμότητα πολλούς από μας και να βρουν την πηγή για τις αναγκαίες απολύσεις.

Από την άλλη μεριά υπάρχουν χιλιάδες δυνατότητες να οργανωθεί και να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που θα καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες του σχολείου και του μαθητή στα ίδια τα πλαίσια λειτουργίας του.

Η μόνη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι όλοι όσοι υπηρετούν τη Δημόσια εκπαίδευση να έχουν ένα και μοναδικό στόχο: την ολόπλευρη και ισότιμη μόρφωση όλων των παιδιών με βάση τις δυνατότητες και τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και της επιστήμης στον 21ο αιώνα, τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, ικανών να δημιουργήσουν και να αγωνιστούν για ό,τι καλύτερο μπορούν να προσφέρουν στην ίδια την κοινωνία.

Με γνώμονα τον παραπάνω στόχο θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουμε υποχρέωση να παλεύουμε καθημερινά για την προάσπιση του σχολείου, την διατήρηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του, την όλο και μεγαλύτερη βελτίωσή του. Θεωρούμε ότι τίποτα έξω από τα πλαίσια του σχολείου δεν μπορεί να δώσει ολοκληρωμένες λύσεις, δεν μπορεί να καλλιεργήσει τη συλλογικότητα, την ευγενή άμιλλα, την ομαδικότητα αλλά και το σεβασμό της προσωπικότητας. Τίποτα έξω από τα πλαίσια του σχολείου δεν μπορεί να βοηθήσει το ίδιο το σχολείο, μπορεί μόνο να το ακυρώσει.

Η μαθησιακή διαδικασία και η ατομική βοήθεια των μαθητών είναι ένα ολόκληρο πλέγμα που οργανώνεται μέσα και έξω από τα πλαίσια της τάξης με πάνω από έναν εκπαιδευτικούς. Η εφαρμογή αυτών των επιλογών έχουν δείξει ότι μπορούν να έχουν αποτέλεσμα τόσο για την ενίσχυση μαθητών όσο και για την ομαλότερη ένταξή τους στη σχολική τάξη. Το αντίστοιχο αποτέλεσμα επιτυγχάνεται όσο αφορά στην επιπλέον ουσιαστική ποιοτική δουλειά. Αυτή τη σχολική χρονιά υπάρχουν πολλές ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία. Διεκδίκησή μας είναι κάθε χρονιά να επανδρώνονται τα σχολεία με μόνιμο προσωπικό, με αριθμό μαθητών ανά τάξη που βοηθάει τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία (15 σε Α΄, Β΄ Δημοτικού και νηπιαγωγείο, 20 στις υπόλοιπες τάξεις).

Είναι αποδεδειγμένο βάσει ερευνών ότι οι μαθητές ειδικά της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να αφομοιώσουν και να ανταποκριθούν μέχρι ένα συγκεκριμένο αριθμό και έτσι είναι διαμορφωμένο το ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα. Κάθε παραπάνω ώρα περισσότερο ζημιώνει τα παιδιά ιδίως μακροπρόθεσμα. Επιπλέον η αλλαγή πολλών εκπαιδευτικών μέσα, αλλά περισσότερο έξω από το σχολείο μπερδεύει και δεν αποτελεί ενθάρρυνση και ενίσχυση για τους μαθητές. Γι ‘ αυτό το λόγο θεωρούμε ότι κάθε συλλογική προσπάθεια εκπαιδευτικών και γονιών για ολόπλευρη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών πρέπει να στοχεύει στην ενίσχυση του δημόσιου σχολείου. Οι επιπλέον δραστηριότητες των παιδιών όσο κι αν προκύπτουν από αγωνία και ενδιαφέρον γι ‘αυτά, δεν προασπίζουν το σχολείο, άρα δεν προφυλάσσουν τους μαθητές. Είναι πολύ ουσιαστικό να μην ξεχνάμε ότι σε αυτή τη νεαρή ηλικία είναι σημαντικό να υπάρχει έλεγχος και συνολική γνώση της εκπαίδευσης που προσφέρεται. Αυτό προφανώς και δεν μπορεί να προκύπτει όταν προέρχεται από διαφορετικές κατευθύνσεις και φορείς και οι εκπαιδευτικοό δεν μπορούμε να γίνουμε προπαγανδιστές καμιάς από αυτές τις πρωτοβουλίες.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης θεωρούμε ότι ειδικά μέσα στις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης και εξαθλίωσης που ζούμε μόνο μας όπλο είναι η ενότητα, ο συλλογικός και συντονισμένος αγώνας όλων των εργαζομένων μαζί με τα υπόλοιπα καταπιεζόμενα στρώματα.

Επαναλαμβάνουμε ότι είναι δικό μας μέλημα και υποχρέωση να προασπίσουμε τη δουλειά μας και όχι να την υποσκάψουμε, να διεκδικήσουμε το καλύτερο για τους μικρούς μαθητές μας και όχι να τους εξωθήσουμε στις εξωσχολικές λύσεις που θα τους εξουθενώσουν. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να πρωτοστατήσουμε σε αυτή την προσπάθεια ενημέρωσης της κοινωνίας και συντονισμού δράσης. Οι προωθούμενες αλλαγές στην εκπαίδευση και όχι μόνο πρέπει να αντιπαλευτούν αλλιώς οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές.

Προηγούμενο άρθροΣυνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου το Σαβ/κο
Επόμενο άρθροΣυμμετοχή της ΠΙΝ στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στην Ουτρέχτη