Αρχική Άλλες ειδήσεις Περιφέρεια Ναι στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Επτανήσων – Μεσολογγίου

Ναι στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Επτανήσων – Μεσολογγίου

0
kaloudis-mesologgi

kaloudis-mesologgi

Ναι στην ακτοπλοϊκή σύνδεση λέει ο Γιώργος Καλούδης.

Η Εισήγηση του Γιώργου Καλούδη Δικηγόρου Α.Π. & Σ.τ.Ε. Επικεφαλής της ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων, στην συζήτηση που οργάνωσε Ο ΔΗΜΟΣ ΜΕΣΟΛΛΟΓΓΙΟΥ τη Κυριακή το βράδυ 2 Σεπτέμβρη 2012 στο ΜΕΣΟΛΛΟΓΓΙ

Ευχαριστώ θερμά τον Δήμαρχο Μεσολλογγίου κ.Παναγιώτη Κατσούλη για τη πρόσκλησή του να παραστώ και να μιλήσω για τις συγκοινωνίες στα Επτάνησα και την ακτοπλοική σύνδεση του Μεσολλογγίου με τα Επτάνησα.Είναι μεγάλη τιμή για μένα να προσκληθώ στην ηρωική πόλη του Μεσολλογγίου.

Ερχόμενος ένοιωθα συγκίνηση που θα ερχόμουν για πρώτη φορά στη πόλη σύμβολο του κοινωνικού και εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα του 1821, τη πόλη με τους ηρωικούς κατοίκους και τη τρομακτική ηρωική έξοδο της 10-4-1826 που συγκλόνισε όλη την ανθρωπότητα. Λες και ο αέρας της σκέψης να με καθοδηγούσε και φθάνοντας είδα μία επιγραφή και διαπίστωσα ότι περνούσα έξω από τον Κήπο των Ηρώων. Σταμάτησα το αυτοκίνητο αμέσως και μπήκα μέσα και έμεινα περιηγούμενος περί τη μιάμισυ ώρα.

Η συγκίνησή μου μεγάλωσε όταν μπαίνοντας είδα αριστερά της εισόδου ανδριάντα του μεγάλου ποιητή της ελευθερίας του Επτανήσιου Διονυσίου Σολωμού και στα δεξιά την απόφαση του άλλου μεγάλου Επτανήσιου του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια με την οποία διέτασσε τη συλλογή και μεταφορά των λειψάνων των Ηρώων στο Χώρο αυτό της μεγάλης μάχης για την ελευθερία.

Είναι σίγουρο ότι εάν οι Πετρομπέηδες δεν δολοφονούσαν τον Καποδίστρια, ο Κυβερνήτης θα επεφύλασσε λαμπρή τύχη στο ένδοξο Μεσολλόγγι, μπορεί να το έκανε και Πρωτεύουσα μπορεί και αυτόνομο καντόνι, όπως έκανε στην Ελβετία, στην οποία θεσμοθέτησε ένα διοικητικό σύστημα που έχει αντέξει 200 χρόνια και έφερε μεγάλο πλούτο στη χώρα αυτή..

Όταν ήμουν Αντιδήμαρχος και Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου στο Δήμο Κερκυραίων συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις σας της Ηρωικής εξόδου και σας στέλναμε και Φιλαρμονικές, κυρίως τον Καποδίστρια.

Στρατηγικής σημασίας και ευφυής η κίνηση του Δήμαρχου Παναγιώτη Κατσούλη για ακτοπλοική σύνδεση του Μεσολλογγίου με τα Επτάνησα.

Εάν δεν γίνεται σωστή καταγραφή της κατάστασης, ανάδειξη των αιτίων και των ευθυνών και μετά συγκεκριμμένες και καθαρές προτάσεις για λύση των προβλημάτων τότε πρόκειται για ανεπαρκή και ανίκανη εξέλιξη.

Το πρόβλημα του νεοελληνικού κράτους και της χρεωκοπίας του ήταν και είναι κυρίαρχα ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ και πολύ λιγότερο οικονομικό.. Η Ελλάδα είναι πλούσια χώρα.

Το ΖΩΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ των ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ αλλά και του Μεσολλογγίου είναι:

1.Ο Τουρισμός από τη Δύση και

2.Το εμπόριο μεταξύ Δύσης & Ανατολής και μεταξύ των Νησιών μας.

Όπως έγραψε και ο Διονύσιος Σολωμός προχωράμε «Με λογισμό και το όνειρο».

Με λογισμό γιατί είναι ρεαλιστικά και δίκαια όσα ζητάμε. Και με το όνειρο γιατί χωρίς όνειρο δεν υπάρχει πρόοδος, δεν υπάρχουν καλύτερες μέρες.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ

Η Ιθάκη μέσα στο μεσοκαλόκαιρο δεν έχει κάθε μέρα συγκοινωνία με Λευκάδα.

Η Ιθάκη δεν έχει επικοινωνία από τις Φρύκες.

Η Ιθάκη και όλα τα Επτάνησα, πλην 2 μηνών στο μεσοκαλόκαιρο, δεν έχουν επικοινωνία μεταξύ τους αλλά ούτε και με την Ιταλία που είναι η βασική οδός έλευσης τουριστών από τη Δύση, μετά τα αεροπλάνα.

Οι Παξοί έμειναν 6 μήνες χωρίς συγκοινωνία με το διοικητικό τους κέντρο. Ούτε δικαστές για να πάνε να δικάσουν στο Ειρηνοδικείο Παξών δεν μπορούσαν.

Οι Οθωνοί, Ερείκουσα και Μαθράκι έμειναν 4 μήνες χωρίς συγκοινωνία.

Κάλαμος-Καστός χωρίς συγκοινωνίες.

Και για το Μεγανήσι το τελευταίο φέρρυ είναι στις 5 !.

Και το Μεσολλόγγι το 2012 ξανά αποκλεισμένο από τη θάλασσα !

Οθωνοί, Ερείκουσα, Μαθράκι, Καστός χωρίς ένα μαθητή σε Δημοτικό σχολείο. Και όπου δεν υπάρχουν μαθητές και νεολαία δεν υπάρχει μέλλον, έρχεται η ερήμωση, η εγκατάλειψη. Και μετά την ερήμωση έρχεται ως φυσική νομοτέλεια η κατάκτηση από μία εχθρική χώρα ! Κοντά στην Ερείκουσα βρίσκεται το νησί Σάσων. Το Νησί Σάσων, που βρίσκεται στον αμυχό του κόλπου της Αυλώνας και σχεδόν απέναντι από το Μπρίντεζι.

Μέχρι το 1916 ανήκε στα Επτάνησα και στο νεοελληνικό κράτος και βέβαια και στο Πρώτο Ιονικό Κράτος.

Η Ελλάδα είχε αδιαφορήσει, το ίδιο και οι Επτανήσιοι και ερημώθηκε αφού είχαν φύγει οι περισσότεροι κάτοικοι και είχαν μείνει μόνον 5-6 Επτανήσιοι τσομπάνηδες. Μία μέρα του 1916 έκαναν έφοδο ΤουρκΑλβανοί, έσφαξαν τους τσομπάνηδες και κατέλαβαν το Σάσωνα, χωρίς καμμία αντίδραση της Αθήνας. Ο Χότζας το είχε κάνει βάση υποβρυχίων. Πριν από 5 χρόνια τη νοίκιασαν οι Τούρκοι και εκεί ναυλοχεί μία μοίρα του Τούρκικου στόλου με 6 φρεγάτες.

Το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι σε κατάσταση τραγική: Μικρό,ανεπαρκές, κακοσυντηρημένο:Οι τουρίστες, ως τελευταία εμπειρία τους από το νησί έχουν να περιμένουν σε τσαντήρια έξω από το αεροδρόμιο στον ήλιο ή στη βροχή. Τη Δευτέρα 27 Σεπτέμβρη 2011 όταν εμείς επιστρέφαμε από τη συνεδρίαση της Κεφαλλονιάς μείναμε περιμένοντας στο Άκτιο 3 ώρες γιατί λόγω νεροποντής είχε μπλακ άουτ, δεν λειτούργησε η εφεδρική γεννήτρια και τα τσάρτερς πηγαίνανε στο Μπρίντεζι οι δε τουρίστες που περίσσευαν και δεν χωρούσαν ήταν κάτω από τα τσαντήρια έξω από το αεροδρόμιο και βρέχονταν-0 .Καμμία επένδυση και στα αεροδρόμια Άκτιου και Κεφαλλονιάς.

Την ίδια στιγμή τεράστια ποσά από τα καθαρά κέρδη των 4 αεροδρομίων των Επτανήσων πηγαίνουν κάθε χρόνο κατ΄ευθείαν στον κρατικό προυπολογισμό: Μόνον από το αεροδρόμιο της Κέρκυρας 25 εκ. ευρώ το χρόνο.

Πριν από χρόνια η κατάσταση ήταν πολύ καλύτερη: ΣΗΜΕΡΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ. Ταυτόχρονα τα μεγάλα κέρδη, τα χρήματά μας τα δικά μας αντί να επανεπενδύονται στον τουρισμό και στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, τα απομυζάει η Αθήνα και χρηματοδοτεί τα ελλείματα των αστικών κλπ συγκοινωνιών της:

Τα οικονομικά στοιχεία για τις συγκοινωνίες είναι συγκλονιστικά:

Τα ελλείμματα του ΟΣΕ από 5,4 δισεκαττομύρια ευρώ χρηματοδοτήθηκαν από τον κρατικό προυπολογισμό, δηλ. από εμάς.

Η αγορά ολόκληρου του στόλου των αυτοκινήτων Λεκανοπεδίου Αθηνών- επιδοτήθηκε κατά 50 % από την Ευρωπαική Ένωση και κατά 50% από τον κρατικό προυπολογισμό.

Ο κρατικός προυπολογισμός, δηλ. εμείς, επιδοτούμε με 4 δις το χρόνο τα ελλείματα των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και με 1,2 δις ευρώ το χρόνο τα ελλείμματα των λεωφορείων της Θεσ/κης.

Την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ τα συμφέροντα και οι βουλευτές της Πάτρας, της Ηπείρου και του Αγρινίου την εξέτρεψαν της φυσικής πορείας της και αντί να είναι ,όπως απαιτούσε και το στρατηγικό συμφέρον της Ελλάδας και των Νησιών, ως Ιόνια Οδός, από Αντίρριο σε Μεσολλόγγι για Ιθάκη-Κεφαλλονιά, Άκτιο για Λευκάδα,(αφού γι΄ αυτό κατασκευάστηκε και η υποθαλάσσια σήραγγα Άκτιου – Πρέβεζας ) και Ηγουμενίτσα για Κέρκυρα και Παξούς, την ΕΞΕΤΡΕΨΑΝ της πορείας της σε Αγρίνιο-Άρτα-Γιάννενα μετατρέποντάς την σε ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΟΔΟ, με βωβούς και τους 6 βουλευτές των Επτανήσων.

Την ίδια στιγμή εδώ και δεκαετία σε όλο το Αιγαίο μέχρι και τη Μύκονο, όπου η πλουτοκρατία και η κομματική ελίτ της Αθήνας μαζί με τους θηλυπρεπείς της έχει τόπο ψυχαγωγίας, έχουν ΦΠΑ 5% ενώ εμείς έχουμε ΦΠΑ 23% και οι τουριστικές μας υπηρεσίες και γενικά το τουριστικό μας προιόν είναι πολύ πιο ακριβό.

Και όχι μόνον: Στα νησιά του Αιγαίου επιδοτείται στο 100% η μεταφορά των αγροτικών προιόντων.

Μία Ελλάδα 4 κατηγοριών:

1η κατηγορία η Αθήνα που απομυζά τον πλούτο μας και χρηματοδοτούμε τα ελλείμματά τους και τα ρουσφέτια τους.

2η κατηγορία η Θεσ/κη

3η κατηγορία τα Νησιά του Αιγαίου και η Μύκονος. και

4ης κατηγορίας τα νησιά του Ιονίου.

Και δεν είναι μόνον αυτά: Το αεροδρόμιο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ που δόθηκε με αποικιοκρατική σύμβαση στη Χοχτίεφ βάζει μέσα τις 2 ελληνικές αεροπορικές εταιρείες Aegean και Ολυμπιακή αφού για κάθε αναχώρηση επιβάτη τους στοιχίζει 45ευρώ και η κυβέρνηση για να τις βοηθήσει ένταξε κάποιες γραμμές στις δήθεν άγονες και τις χρηματοδοτεί με 55 εκ.ευρώ το χρόνο.

Και όχι μόνον αυτό: Ενώ το αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι τριτοκοσμικό την ώρα που τους δίνει καθαρά 25 εκ.ευρώ το χρόνο και θάπρεπε να το κάνουν σύγχρονο, κατασκευάζουν καινούργιο αεροδρόμιο στη Τρίπολη επειδή το ζήτησε ο Ρέππας, το οποίο όπως και της Καλαμάτας και του Άραξου τους μπάζουν μέσα !

Και όχι μόνον αυτό: Τα Νησιά του Αιγαίου έχουν χειμώνα-καλοκαίρι ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ αεροπορική σύνδεση 6 μέρες τη βδομάδα και μάλιστα στη γραμμή Ικαρία-Μυτιλήνη πολλές φορές με κανένα επιβάτη !ενώ για τα Νησιά του Ιονίου είναι… πολυτέλεια η επιδότηση μιάς καθημερινής γραμμής η οποία σε 2-3 χρόνια όπως όλοι ξέρουμε θα καταστεί από μόνης της κερδοφόρα, γιατί ο κόσμος θέλει τακτικές πτήσεις, να ξέρει πότε θα πάει και πότε θα φύγει.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

. Με τα κέρδη από ένα αεροδρόμιο των Επτανήσων επιδοτούνται όλες οι αναγκαίες θαλάσσιες και αεροπορικές συγκοινωνίες των νησιών μας.

Νομίζω ότι σας απέδειξα ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ και ΟΧΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ.

Νομίζω ότι σας απέδειξα με βάση τα συγκεκριμμένα οικονομικά στοιχεία ότι είναι για όσο διάστημα χρειάζεται να επιδοτηθούν οι αεροπορικές και ακτοπλοικές συγκοινωνίες των Επτανήσων υπεραρκούν και περισσεύουν τα καθαρά κέρδη ενός αεροδρομίου μας. Έτσι απλά.

Το Μεσολλόγγι είναι μία πόλη-λιμάνι και είναι αδιανόητο να μην έχει ακτοπλοική σύνδεση με τα νησιά μας. Αυτή η πόλη του αγώνα. Είχαμε συγκοινωνίες καλές με καίκια και με πλοία με πανιά και δεν έχουμε τώρα στον 21ο αιώνα, το…2012!

Η θάλασσα πρέπει να είναι γέφυρα επικοινωνίας και όχι απομόνωσης.

Το Μεσολλόγγι που εξύμνησε τα ηρωικά του κατορθώματα ο Διονύσιος Σολωμός και τα αναγνώρισε πρώτος ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας δικαιούται την επικοινωνία με τα Επτάνησα. Έχουμε κοινά συμφέροντα.

ΓΙΑ ΑΥΤΟ συμπήξαμε συμμαχία ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ-ΜΕΣΟΛΛΟΓΓΙΟΥ, ψηφίσαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων την άμεση ακτοπλοική σύνδεση του Μεσολλογγίου με τα Επτάνησα.

Και θα το πετύχουμε.

Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία του Kiss Fm με το portal Newsplus
Επόμενο άρθροΦθινοπωρινές σχολές ιστιοπλοΐας από τον ΝΟΛΕ