Αρχική Ειδήσεις Ανακοινώσεις Δήλωση Κ.Δρακονταειδή

Δήλωση Κ.Δρακονταειδή

0

Δήλωση Κ. Δρακονταειδή, με αφορμή την απόφαση του Δ.Σ.
« για την είσπραξη, χωρίς προσαυξήσεις, των τελών ύδρευσης – αποχέτευσης και κλήσεων Κ.Ο.Κ.»

Τα όσα διαμείφθηκαν στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, ξεπέρασαν το όριο και της κοινής λογικής.
Εντελώς αιφνιδιαστικά και ενώ πριν λίγες μέρες είχε συμφωνηθεί από όλες τις παρατάξεις, να συζητηθεί το σύνολο των θεμάτων που αφορούν την ύδρευση (καταγραφή των καταναλωτών, μέτρηση των υδρομετρητών, τιμολογιακή πολιτική, κλοπή νερού, αντικατάσταση υδρομετρητών, κ.α.), η Δημοτική Αρχή έφερε θέμα στο Δ.Σ. την είσπραξη των τελών ύδρευσης – αποχέτευσης και κλήσεων Κ.Ο.Κ., παρελθόντων οικονομικών ετών (πέντε τελευταίων), χωρίς προσαυξήσεις.
Επικαλέσθηκε ως αιτίες:
α)   τη γενικότερη οικονομική κρίση (την οποία θυμούνται όταν τους βολεύει).
β) την αδυναμία παρακολούθησης μηχανογραφικά των οφειλών, από τις υπηρεσίες του Δήμου.
γ)   τη δυσκολία είσπραξης.
Με την πρόταση αυτή, που τελικά ψηφίστηκε (από την παράταξη του κ. Δημάρχου και από την παράταξη του κ. Ξ. Βεργίνη)
► χαρίζονται οι προσαυξήσεις σε εκατοντάδες μεγαλοοφειλέτες, που ενώ λάβαιναν λογαριασμούς, συνειδητά δεν πλήρωναν, για αρκετά χρόνια (κάποια από αυτά τα ποσά ήδη παραγράφθηκαν ή θα παραγραφούν).
► τιμωρούνται (και κατ’ επέκταση απαξιώνονται τελικά), όλες εκείνες οι χιλιάδες των πολιτών που είναι συνεπείς, ενώ αντίθετα επιβραβεύονται όσοι δεν πληρώνουν, πολύ περισσότερο εφ’ όσον έχουν και την δυνατότητα. 
► εξισώνονται, με μια ισοπεδωτική λογική, δημότες που έχουν πραγματικά δυσκολία να πληρώσουν, με αυτούς που μπορούν να πληρώσουν, αλλά για τους δικούς τους λόγους δεν το κάνουν.
Σημειώνω ότι τα χρέη των οφειλών, από καταναλωτές προς το νέο Δήμο, είναι πάνω από 1.500.000 ευρώ.
Η Κίνησή μας πρότεινε το αυτονόητο:
1. Να βεβαιωθούν κανονικά οι προσαυξήσεις, σε όσους καταναλωτές αποστέλλονταν λογαριασμοί (κι αυτό είναι ελέγξιμο από την υπηρεσία του Δήμου για τη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων),  
2. Να μην καταλογιστούν προσαυξήσεις:

a) Σε όσους καταναλωτές δεν αποστέλλονταν λογαριασμοί, διότι η ευθύνη ανήκει στον Δήμο. 
β) Σε μικρούς καταναλωτές, οι οποίοι ανήκουν σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες και αποδεδειγμένα, έχουν δυσκολία καταβολής των οφειλών τους. Η αξιολόγηση να γίνει με συγκεκριμένα κοινωνικά κριτήρια, όπως π.χ. ανέργους (εγγεγραμμένους στον ΟΑΕΔ), απόρους (βεβαίωση από την Πρόνοια), χαμηλοσυνταξιούχους, Α.Μ.Ε.Α. (με εισοδηματικά κριτήρια), πολύτεκνους (με προστατευόμενα ανήλικα μέλη και εισοδηματικά κριτήρια, κ.λπ.), τα οποία θα καθορίσει το Δημοτικό Συμβούλιο.
Είναι επίσης αυτονόητο, να μην καταβληθούν προσαυξήσεις και στις περιπτώσεις ύπαρξης λαθών, με ευθύνη του Δήμου. Αυτό είναι άλλωστε κάτι που προβλέπεται.
Το συμπέρασμα είναι ότι στο όνομα πραγματικών δυσκολιών που έχει η υπηρεσία για την είσπραξη των χρεών, δεν πρέπει να οδηγείται το Δ.Σ. σε «εύκολες» και εν τέλει λαϊκίστικες, αποφάσεις.
Η παραπάνω πρόταση (κατατέθηκε από κοινού με την παράταξη του κ. Γ. Αραβανή) που προφανώς δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, παίρνει υπ’ όψη της τη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία και κυρίως, είναι ΔΙΚΑΙΗ.

Λευκάδα, 1 Μαρτίου 2011

Προηγούμενο άρθροΟι μηχανές στο ρελαντί
Επόμενο άρθροΣτον έβδομο ουρανό το Τ.Ε.Ι Λευκάδας