Αρχική Ειδήσεις Ανακοινώσεις Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων 1ου και 4ου δημοτικού

Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων 1ου και 4ου δημοτικού

0
school

school

Ανακοίνωση

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 1ΟΥ & 4ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΣΚΕΨΕΙΣ  ΚΑΙ  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΧΕΤΙΚΑ  ΜΕ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ  ΣΧΟΛΕΙΑ

Σε μια προσπάθεια  να συμβάλλουμε στην καλλίτερη λειτουργία του «Ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία», οι Σύλλογοι 1ου και 4ου Δημοτικών Σχολείων Λευκάδας μετά από Γενικές Συνελεύσεις
            εστιάζονται στα επιμέρους ζητήματα.

  1.   Η εισαγωγή «ζώνης πολιτισμού» στα Δημοτικά Σχολεία (θεατρική αγωγή, εικαστικά ) αναμφίβολα οδηγεί από νωρίς, μελετημένα με διάρκεια και κλιμάκωση, να γνωρίσουν την Τέχνη και τον Πολιτισμό που τόσο πολύ βοηθούν στην πνευματική και ψυχική ανάπτυξη του ανθρώπου.
          Για να λειτουργήσει όμως σωστά αυτό το πρόγραμμα πρέπει να υπάρξουν ορισμένες προϋποθέσεις:
    •    Κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, εργαστήρια εικαστικών κατάλληλα εξοπλισμένα,
          σε στενή συνεργασία με το Δάσκαλο της Μουσικής, με το Δάσκαλο των Καλλιτεχνικών,
          με το Θεατρολόγο, το Δάσκαλο της τάξης, έτσι ώστε δάσκαλοι και μαθητές να ανακαλύψουν πτυχές
          της προσωπικότητάς τους που αγνοούν.
  2.   Η εισαγωγή των Αγγλικών στην Πρώτη και Δευτέρα Δημοτικού, στην αυγή εδραίωσης
         του γραπτού λόγου του παιδιού, παρόλο που τα παιδιά σ’ αυτή την ηλικία έχουν την ικανότητα
         να απορροφούν γνώσεις, ενέχει τον κίνδυνο της «σαλαμοποίησης» αυτής της διαδικασίας.
         Και αυτό, γιατί στην εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι απαραίτητο το στέρεο γλωσσικό υπόβαθρο
         της μητρικής γλώσσας και όχι μια μηχανιστική εκμάθηση της ξένης γλώσσας.
    Άρα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος διδασκαλίας και ο στόχος που εξυπηρετείται.
  3.   Η εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού
          φέρεται σήμερα σαν συνώνυμο της μόρφωσης.
          Ποια είναι όμως τα τελικά οφέλη από τη χρήση του Η/Υ στην εκπαίδευση?
          Οι υπολογιστές με ό,τι αυτό σημαίνει (πολυμέσα, διαδίκτυο κλπ.) και οι δυνατότητες που προσφέρουν
          στο δάσκαλο είναι απόλυτα πραγματικές, για το μαθητή όμως υπάρχει μια προϋπόθεση,
          η κατάκτηση ενός ολοκληρωμένου και αυτόνομου τρόπου σκέψης και ότι το παιδί έχει μάθει να μαθαίνει.
          Η χρήση λοιπόν Η/Υ απαιτεί διαρκή εγρήγορση και παρακολούθηση του «μίτου» της σκέψης
          τόσο από τη μεριά του δασκάλου, όσο και από τη μεριά των μαθητών, ώστε να μπορεί κανείς
          να «εκτίθεται» στην περιπέτεια της νοητικής πλοήγησης με ανοιχτούς τους ορίζοντες.
  4.    Η εισαγωγή όλων των παραπάνω ειδικοτήτων στα σχολειά μας οδήγησε
          στη φθίνουσα πορεία της λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου και τελικά στην απαξίωσή του.
    Όλα τα παραπάνω δεν μπορούμε να τα αποσυνδέσουμε από τον τρόπο διδασκαλίας,
    τον όγκο της ύλης «συγχώνευση των ψυχών» σε πολυμελή τμήματα, άνω των 20 παιδιών /τμήμα,
    όπου τα  σημερινά παιδιά καλούνται να ανταπεξέλθουν .
    Το σχολείο δεν πρέπει να είναι προσανατολισμένο στην παροχή στείρας γνώσης και δεξιοτήτων,
    αλλά  να παρέχει  πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα με ουσιαστική μόρφωση,
    γιατί η μόρφωση δεν είναι ζήτημα γνώσης αλλά ζήτημα ζωής.
Προηγούμενο άρθροΠρόβλημα η “Αμμόγλωσσα”
Επόμενο άρθροΣύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου