Αρχική Ειδήσεις Ανακοινώσεις Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2011

Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2011

0

Τοποθέτηση Κ. Δρακονταειδή, για το Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2011.

   Η άποψη της Κίνησής μας, για το Τεχνικό Πρόγραμμα που κατατέθηκε από τη Δημοτική Αρχή, είναι η εξής:
  
   Για να σχεδιασθεί και να υλοποιηθεί ένα σοβαρό Τεχνικό Πρόγραμμα, απαιτούνται ορισμένοι όροι και προϋποθέσεις. Ποιές;
1.  Η ύπαρξη συγκεκριμένης αντίληψης για την κατεύθυνση της ανάπτυξης που θέλεις. Με άλλα λόγια, τι ανάπτυξη θέλεις και για ποιόν. Πρέπει μέσα από τα έργα που προτείνονται, ο Δήμος να δείξει το μοντέλο ανάπτυξης που έχει ανάγκη ο τόπος. (π.χ. ανάγκη προτεραιότητας για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής).
   Σ’ αυτό βοηθάει η ύπαρξη ενός Επιχειρησιακού Προγράμματος τουλάχιστον τετραετίας.
 Η Κίνησή μας θεωρεί, ότι επιβάλλεται να δοθούν προτεραιότητες στους παρακάτω τομείς:
–    Περιβάλλον – ποιότητα ζωής (π.χ. υποδομές, δίκτυα ύδρευσης-αποχέτευσης, διαχείριση υδάτινων πόρων, κ.λ.π.)
–    Καθημερινότητα του πολίτη (π.χ. οικιστικές αναπλάσεις, καθαριότητα, κ.λ.π.)
–    Παιδεία (π.χ. κατασκευή ειδικού σχολείου, κ.λ.π.)
–    Κοινωνικά μέριμνα
–    Παραγωγικός τομέας ( π.χ. αξιοποίηση-προστασία ιχθυοτροφείων)
–    Πολιτισμός (π.χ. ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων, κ.λ.π.)
–    Αθλητισμός (δημιουργία υποδομών, κ.λ.π.)

2. Η ύπαρξη πόρων. Η κεντρική εξουσία, τώρα και παλαιότερα, δεν αποδίδει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ούτε καν τους θεσμοθετημένους από την ίδια πόρους.
  Για παράδειγμα, τα ποσά που οφείλονται στον «Καλλικρατικό» Δήμο Λευκάδας, τα τελευταία χρόνια, από την μη απόδοση αυτών των πόρων, είναι πάνω από 15.000.000 ευρώ.

3. Δεν γνωρίζουμε ούτε τι ΣΑΤΑ θα πάρουμε. Το έγγραφο του Υπουργείου λέει ότι θα πάρουμε ότι εισπράξαμε πέρσι (δηλαδή γύρω στα 2.100.000 – 2,200,000) και όχι ότι έπρεπε να είχαμε πάρει με βάση τον επίσημο προγραμματισμό του Υπουργείου (3,300,000). Μείωση περί το 35%.
  Ο Δήμος οφείλει να διεκδικήσει τους πόρους που δεν του αποδόθηκαν καθώς και την αύξηση των υπαρχόντων, μέσα και έξω, από τα θεσμοθετημένα συνδικαλιστικά του όργανα, κάτι που στην πράξη δείχνετε ότι δεν θέλετε να κάνετε.

4. Δεν έχουμε, μέχρι τώρα, εικόνα των ανειλημμένων οικονομικών υποχρεώσεων του Δήμου.

5. Το Τεχνικό πρόγραμμα που προτείνεται, είναι ύψους 140.000.000 ευρώ.
   Στην ουσία είναι ένα πολιτικά επιλεκτικό και τεχνικά πρόχειρο άθροισμα, διαφόρων αιτημάτων – έργων, που έχουν συγκεντρωθεί κατά καιρούς. Αποτελεί στην πραγματικότητα έκθεση ιδεών, που στην πράξη κάθε άλλο παρά υλοποιείται. Αναφερόμαστε σε υλοποίηση τελικά της τάξης του 10-20% ετησίως, με βάση την εμπειρία αντίστοιχων προγραμμάτων.

   Γιατί το χαρακτηρίζουμε πολιτικά επιλεκτικό;
   Παράδειγμα: Προτείνετε το έργο «διαμόρφωση εισόδου παραλίας της Πόλης και κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ», ύψους 17.000.000 ευρώ, με τη μορφή της Σύμβασης Παραχώρησης. Σημειώνω ότι για πρώτη φορά στη Λευκάδα προτείνεται από δήμαρχο, η παραχώρηση σε ιδιώτη της κατασκευής και εκμετάλλευσης δημόσιου έργου.

   Αντίστοιχα για τα ιχθυοτροφεία, που είναι η μοναδική παραγωγική πηγή του πρωτογενούς τομέα του Δήμου και συνδέεται και με την προστασία του περιβάλλοντος, δεν προτείνετε τίποτα. Μπορεί να ενταχθεί στο τομεακό πρόγραμμα ΕΠΑΛ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας. Υπάρχει επίσης η μελέτη του ιχθυολόγου του Δήμου κ. Άγγ. Παπαδόπουλου. Μήπως το ότι δεν προτείνεται τίποτα, γίνεται επειδή θέλετε να δώσετε κι αυτό σε ιδιώτες, όπως την ύδρευση και την αποχέτευση στην ΕΥΔΑΠ; Λέμε, μήπως;

   Άλλα παραδείγματα:
   «Ξεχάσατε» το έργο για την προστασία και ήπια αξιοποίηση των Σκάρων. Ούτε καν τη μελέτη δεν βάλατε. Μήπως επειδή θέλετε να προστατέψετε τους χοίρους της περιοχής και όχι το σπάνιο δάσος;
   Ξεχάσατε το έργο για την προστασία και αξιοποίηση των Αλυκών Αλεξάνδρου. Γιατί; Μήπως ανήκει στα φιλέτα που πρόκειται να εκποιηθούν, για να εισπράξουμε ως χώρα τα 50 δις της κάλυψης του χρέους;  
   Γιατί το χαρακτηρίζουμε τεχνικά πρόχειρο;

   Παράδειγμα: Προτείνετε το έργο “Ανάπλαση παραλίας Αι Γιάννη», ύψους 3.000.000 ευρώ και δεν παίρνετε υπ’ όψιν σας ότι για να αναπλασθεί η παραλία πρέπει να υπάρχει. Άρα προτεραιότητα, έχει το έργο της αποκατάστασης των διαβρωμένων ακτών της περιοχής. για το οποίο υπάρχει μελέτη.

6. Καθοριστικός παράγοντας για την σύνταξη και κυρίως την υλοποίηση του, είναι η ύπαρξη οργανωμένων υπηρεσιών. Διότι:
  ► με οργανωμένες υπηρεσίες πετυχαίνεις, μεγαλύτερη είσπραξη εσόδων, άρα και μεγαλύτερη δυνατότητα υλοποίησης έργων.
  ► με καλύτερη οργάνωση της Τεχνικής Υπηρεσίας, εξοικονομείς χρήματα από την σύνταξη μελετών, που σήμερα αναθέτονται σε ιδιωτικά μελετητικά γραφεία.

7. Απαιτούνται σαφείς προτεραιότητες στα έργα κατά τομέα. Παράδειγμα. Ζητάμε την ένταξη των έργων «Εγκατάσταση μηχανικής και βιολογικής επεξεργασίας των απορριμμάτων» και το έργο «Αποπεράτωση Θεάτρου». Και τα δυο έργα είναι προφανώς σημαντικά. Οφείλουμε όμως να θέσουμε προτεραιότητα γιατί όλα είναι αδύνατον να εγκριθούν. Εμείς υποστηρίζουμε ότι προτεραιότητα έχουν τα απορρίμματα.

8. Τέλος, απαιτείται να είμαστε δίκαιοι στην κατανομή των έργων που κάνουμε ανά πρώην Δήμο. Δείτε τι κατανομή προτείνεται για τα νέα έργα:
  To σύνολο των έργων είναι ύψους 115.632.158 ευρώ.  Αν αφαιρέσουμε τα έργα που δεν μπορούν να ενταχθούν σε κανέναν πρώην Δήμο (π.χ. εγκατάσταση απορριμμάτων, το σχέδιο αστική ανάπτυξης και την επισκευή και συντήρηση των αντλιοστασίων) ύψους 29.000.000 ευρώ, τα υπολειπόμενα έργα είναι ύψους 86.632.157 ευρώ.
    Πόλη                                                             57.200.000 ευρώ      ποσοστό   66,0 %
    Κοινότητες πρώην Δήμου Λευκάδας                     5.400.000 ευρώ       ποσοστό     6,2 %
●  Σύνολο πρώην δήμου Λευκάδας                         62.600.000 ευρώ      ποσοστό   72,2 %

●  Πρώην Δήμος Απολλωνίων                                18.150.000 ευρώ       ποσοστό   20,9 %
●  Πρώην Δήμος Ελλομένου                                  1.867.000 ευρώ        ποσοστό     2,1 %

●  Πρώην Δήμος Σφακιωτών                                  1.100.000 ευρώ        ποσοστό    1,2 %

●  Πρώην Δήμος Καρυάς                                          900,000 ευρώ        ποσοστό    1,0 %

●  Πρώην Κοινότητα Καλάμου                                1.120.000 ευρώ        ποσοστό    1,3 %

●  Πρώην Κοινότητα Καστού                                              0 ευρώ        ποσοστό    0,0 %

   Είναι αυτονόητο ότι αυτή η κατανομή, μόνο δίκαιη δεν είναι.

9. Ποια ήταν η συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων και των εκπροσώπων των κοινοτήτων σ’ αυτόν. Από ελάχιστη, έως ανύπαρκτη. Τα περισσότερα τοπικά συμβούλια δεν συνεδρίασαν.
   Η Δημοτική Αρχή όφειλε να πάρει πρωτοβουλία, ώστε να συγκληθούν τα συμβούλια. Δεν το έκανε. Πρέπει να αντιληφθεί ότι τα τοπικά συμβούλια δεν είναι διακοσμητικά στοιχεία.
 
   Για όλους τους παραπάνω λόγους, διαφωνούμε με την εισήγηση και θα καταψηφίσουμε το Τεχνικό Πρόγραμμα.
 
  Παρ΄ όλα αυτά, θα καταθέσουμε ορισμένες συγκεκριμένες προτάσεις για έργα, σαν συμβολή στη συζήτηση:

●   Μελέτη – έργα αποκατάστασης και αξιοποίησης των ιχθυοτροφείων. Υπάρχει μελέτη του ιχθυολόγου του Δήμου.
●  Μελέτη εξεύρεσης Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων  (ΧΥΤΥ), στα όρια του Δήμου, για την απόρριψη του αδρανούς υπολείμματος που θα παράγεται από το Εργοστάσιο Επεξεργασίας των Απορριμμάτων.
● Μελέτη – έργα για την ασφάλεια του οδικού δικτύου, ιδιαίτερα διαμορφώσεις διασταυρώσεων.
●   Μικροζωνικές μελέτες (αφορούν στην προστασία από τη σεισμική δραστηριότητα).
●   Δημιουργία χώρων στάθμευσης, σε όλους τους πρώην Δήμους.
●  Μελέτη – κατασκευή δύο δημοτικών τουαλετών στην πόλη και μιας στο Νυδρί.
●   Μελέτη – κατασκευή παιδικών χαρών (Μια πρότυπη στη πόλη).
● Μελέτη – διαμόρφωση οργανωμένου χώρου εκτάκτων αναγκών (χώρος υποδοχής μετά από φυσικές καταστροφές).
●  Αντικατάσταση όλων των σωλήνων ύδρευσης από αμίαντο.
●  Μελέτη για τον έλεγχο του δικτύου ύδρευσης, με στόχο τον εντοπισμό της κλοπής του. Δεν αναφερόμαστε στο σύστημα τηλεμετρίας που αφορά τις διαρροές.
●  Μελέτη – κατασκευή οικολογικού πάρκου και ήπιων αθλητικών εγκαταστάσεων στις Αλυκές Αλεξάνδρου.
●  Αποκατάσταση από την διάβρωση των Δυτικών Ακτών. Υπάρχει μελέτη.
●  Μελέτη για την αποχέτευση στα Σύβοτα.
●  Μελέτη επέκτασης αποχέτευσης Νυδριού σε Γένι-Δεσίμι-Πόρο.
●  Ολοκλήρωση της μελέτης και κατασκευή του έργου «πεζοδρόμια – προσόψεις κτιρίων Νυδριού.
●  Μελέτη – κατασκευή οργανωμένου τουριστικού λιμανιού σε Βλυχό και Πόρο.
●  Καταγραφή – χαρτογράφηση των δικτύων ύδρευσης (με προτεραιότητα στα Δημοτικά Διαμερίσματα.      
●  Μελέτη ένταξης κοινοτήτων πρώην Δήμου Απολλωνίων, στο βιολογικό της Βασιλικής.
●  Κατασκευή του περιφερειακού της Βασιλικής, για την εξυπηρέτηση των αναγκών του λιμανιού.
●  Βιολογικοί σε Καρυά – Σφακιώτες. Έχει εκπονηθεί μελέτη από τη Νομαρχία η οποία δεν πληρώθηκε. Ένα μέρος της πληρώθηκε από τον πρώην Δήμο Καρυάς. Η μεταφορά της αρμοδιότητας στη περιφέρεια, δεν αποτελεί εμπόδιο.
●  Να ζητήσουμε από την Περιφέρεια (σύντομα θα αναλάβουμε εμείς την αρμοδιότητα), την προώθηση της μελέτης, για τον εγκάρσιο οδικό άξονα της ορεινής Λευκάδας.
   Να σημειώσουμε ότι εμείς προτείνουμε την αλλαγή της χάραξης για περιβαλλοντικούς οικονομικούς και άλλους λόγους. Να περνά κάτω από τη Καρυά, με παράκαμψη προς Καρυά,

Προηγούμενο άρθροΠροϋπολογισμός του Δήμου
Επόμενο άρθροΤο φύτεψαν!