Αρχική Ειδήσεις Χρήστος Τσιλιγιάννης: Πιο γρήγορη λύση η συνέργεια με τον Δήμο Ακτίου Βόνιτσας

Χρήστος Τσιλιγιάννης: Πιο γρήγορη λύση η συνέργεια με τον Δήμο Ακτίου Βόνιτσας

0

tsiligiannis2 (768x1024)

Σωστή και η επιλογή δημιουργίας ΧΥΤΥ στην Λευκάδα.

Ο μελετητής της ΜΟΠΑΚ Χρήστος Τσιλιγιάννης, ο οποίος παρελθοντικά έχει συνεργαστεί με τον Δήμο Λευκάδας για την προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων των σκουπιδιών,  μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο  του Prisma 91,6,  για το λόγο που τις τελευταίες δεκαετίες δεν έχει δοθεί μια οριστική  λύση στη διαχείριση των απορριμμάτων του νησιού.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, με τους πρώην δημάρχους Φέτση και Αραβανή συνεργάστηκαν για την ωρίμανση- αδειοδότηση και ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης της μονάδας εξεργασίας και αυτό είχε ένα θετικό αποτέλεσμα το οποίο η παρούσα δημοτική αρχή συνεχίζει.

Ως αναφορά την δημιουργία χώρου υγειονομικής ταφής, με βάση προηγούμενη εμπειρία και γεωλογικές μελέτες που υπάρχουν, έχουν αξιολογηθεί από το έτος 2000, αρκετοί χώροι μέσα στη Λευκάδα.

Μερικοί απ’ αυτούς αξιολογήθηκαν ως ευνοϊκοί, όμως οι αντιδράσεις των τοπικών κοινοτήτων, είχαν σαν αποτέλεσμα- αφού έγιναν και σημαία της αντιπολίτευσης-, καθυστερήσεις και ματαίωση  της διαδικασίας αδειοδότησης.

Συγκεκριμένα ο κύριος Τσιλιγιάννης ανέφερε παράδειγμα  περίπτωσης συγκεκριμένης θέσης,  που προκρίθηκε στο παρελθόν μετά από αξιολόγηση και μια σχετική απόφαση του κεντρικού αρχαιολογικού συμβουλίου  {ΚΑΣ} για αναβολή λήψης απόφασης, είχε σαν αποτέλεσμα να μην προχωρήσει η διαδικασία αδειοδότησης για μια συγκεκριμένη θέση.

Η  θέση  εκείνη περιελάμβανε όχι μόνο ΧΥΤΑ, αλλά και μονάδα ανακύκλωσης που θα ήταν ένα πρωτοποριακό έργο για τη Λευκάδα.

Σύμφωνα με τον ίδιο η δημιουργία ΧΥΤΥ στο νησί πρέπει να είναι τεχνική επιλογή, που να εξασφαλίζει ότι η θέση τηρεί κάποια κριτήρια που θέτει νομοθεσία και στη συνέχεια είναι και πολιτική επιλογή.

Στη Λευκάδα υπάρχουν θέσεις οι οποίες έχουν το πλεονέκτημα, ότι αν γίνει ΧΥΤΥ σε κάποια από αυτές,  ελαττώνεται το κόστος μεταφοράς των υπολειμμάτων και προσφέρει στη Λευκάδα χαμηλότερο κόστος το οποίο  καρπώνεται ο πολίτης.

Όσον αφορά την κριτική που ακούστηκε για την μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τη θέση Αμμόκαμπος,  ότι δεν συμπεριέλαβε μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά και είχε ελλείψεις, υπογράμμισε ότι η δημοτική αρχή δεν πρέπει να παρεμβαίνει στο έργο των μελετητών, αλλά κάποια στοιχεία για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά  κάθε θέσης είναι σαφές ότι πρέπει να δίνονται στην ομάδα του έργου που κάνει την  αξιολόγηση.

Επίσης η τεχνική υπηρεσία του Δήμου, ότι έργο παραδοθεί θα το ελέγξει σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν, θα κάνει τις παρατηρήσεις της και η  ομάδα έργου θα κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις.

Σύμφωνα με τον κύριο Τσιλιγιάννη  η λύση της συνέργειας  με τον Δήμο Ακτίου- Βόνιτσας είναι πιο γρήγορη λύση, καθώς αποτελεί μια εφικτή λύση που άμεσα μπορεί να υλοποιηθεί θεωρώντας θετικό το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνεται στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της 1 Ιουλίου.

Για την επίτευξη αυτής της λύσης με τον Δήμο Ακτίου Βόνιτσας, έχουν εργαστεί σκληρά και η παρούσα δημοτική αρχή Λευκάδας, με πολλαπλές συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων, και η δημοτική αρχή Ακτίου Βόνιτσας, καθώς και προηγούμενες αρχές και αυτό πρέπει να αναγνωρίζεται τόσο από τους πολίτες όσο και από τους δημοτικούς συμβούλους, ανέφερε.

Όσον αφορά την ανησυχία που εκφράστηκε στο Δημοτικό συμβούλιο για πιθανή έλλειψη κονδυλίων στην ολοκλήρωση της ΜΟΠΑΚ, είπε ότι η ΜΟΠΑΚ  αυτή τη στιγμή έχει κάποια σοβαρά πλεονεκτήματα, έχει περιβαλλοντικούς όρους που λίγα έργα προτεινόμενα έχουν και  αυτό είναι ένα πολύ δυνατό όπλο.

Επίσης έχει μελέτες, συγκεκριμένο τεκμηριωμένο προϋπολογισμό, με τις μελέτες της να είναι σε επίπεδο προχωρημένων προμελετών καθώς και οριστικών.

Αυτά είναι στοιχεία τα οποία τεκμηριώνουν την πρόταση τεκμηρίωσης που θα προβάλλει ο Δήμος, ούτως ώστε να γίνει γέφυρα χρηματοδότησης με όσα επιπλέον περιλαμβάνει το τοπικό σχέδιο διαχείρισης που εγκρίθηκε.

Ναι μπορεί να υπάρχει μία αβεβαιότητα, όμως η Λευκάδα αυτή τη στιγμή έχει τα εργαλεία – τεκμήρια για να μπορέσει να διεκδικήσει με μεγάλες αξιώσεις τη συνέχιση αυτής της σηματοδότησης, είπε.

Ο ίδιος μάλιστα συμπλήρωσε ότι ίσως αυτή να είναι μία από τις τελευταίες ευκαιρίες, για να χρηματοδοτούν και έργα επεξεργασίας ΧΥΤΥ.

Τα έργα αυτά σιγά-σιγά θα γίνονται ανταποδοτικά και μέσα σ’ ένα τέτοιο πλαίσιο, θα πρέπει να αξιολογηθεί και η προσπάθεια της δημοτικής αρχής για να υπάρχει ένας ακόμα ΧΥΤΥ στην περιοχή.

Όσον αφορά το ενδεχόμενο λύσης του προβλήματος μέσω ΣΔΙΤ Ιωαννίνων, είπε ότι είναι μακράν της βέλτιστης καθώς και αντίθετη με την έννοια της Αποκεντρωμένης διαχείρισης που ορίζει ο εθνικός σχεδιασμός- διαχείριση αποβλήτων.

Το κόστος μεταφοράς για την Λευκάδα είναι πολύ υψηλό, τα σκουπίδια θα μεταφέρονται με ευθύνη του Δήμου Λευκάδας προς την εγκατάσταση η οποία δημιουργείται πιο πέρα από τα Ιωάννινα, με σοβαρές περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις για το Δήμο.

Για την Λευκάδα η συμμετοχή σε αυτόν τον ΣΔΙΤ θα σήμαινε υπερδιπλάσιο κόστος,  εκτός εάν οι πολίτες της Ηπείρου θέλουν να επιδοτήσουν τη Λευκάδα, πράγμα που νομίζω ότι ούτε οι Λευκαδίτες επιθυμούν, ανέφερε.

Ο ίδιος μάλιστα εξέφρασε την εκτίμηση ότι είναι σωστή η απόφαση της δημοτικής αρχής, να μην ενδώσει στις σειρήνες που την καλούν να συνεισφέρει τις ποσότητες για να συμπληρωθεί η ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα για το έργο ΣΔΙΤ της Ηπείρου, παρόλο που με αυτό  τον τρόπο θα μπορούσε να απαλλαγεί  οριστικά από τον πονοκέφαλο της διαχείρισης.

Η πράξη αυτή δείχνει την βούληση για την διαχείριση των σκουπιδιών  που υπάρχει σε όλο το δημοτικό συμβούλιο, σε όλες τις παρατάξεις, ώστε να καταστεί η Λευκάδα κίνηση της ένα σύστημα – σύμπλεγμα πράσινων νησιών, με χαμηλό κόστος για τον δημότη, με δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης και τεχνογνωσίας.

Πηγή: lefkadatoday.gr

Προηγούμενο άρθροΣυναυλία της Φιλαρμονικής Εταιρίας Λευκάδας στην Ι.Μ. Φανερωμένης
Επόμενο άρθροΈκθεση Ζωγραφικής και παρουσίαση βιβλίου της Ζωής Χαλκιοπούλου