Αρχική Ειδήσεις Επικαιρότητα Συνενώσεις – Ιδρύσεις σχολικών μονάδων

Συνενώσεις – Ιδρύσεις σχολικών μονάδων

0

Η πλευρά των γονέων

 

ΘΕΜΑ: «Συνενώσεις-Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011/2012»

Κατόπιν της σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων περί Συνενώσεων σχολικών μονάδων και Ιδρύσεως νέων ή μετασχηματισμού ήδη υπαρχόντων, και δεδομένου του εννόμου συμφέροντος όλων των μελών του Συλλόγου μας προς την ικανοποίηση της Συνταγματικής Επιταγής περί ισονομίας, ισοπολιτείας και δικαιώματος στην παιδεία και εκπαίδευση των τέκνων μας, λεκτέα τα εξής:

Κατά την σχετική εγκύκλιο, προκρίνεται η δρομολόγηση μεταβολών με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης , αξιοποίηση των υποδομών για την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και διευκόλυνση των εκπαιδευτικών προς παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Τιθέμεθα υπέρ τις συνένωσης σχολείων στην ορεινή Λευκάδα, και συγκεκριμένα των δημοτικών σχολείων Καρυάς και Σφακιωτών, υπό το πρίσμα της δημιουργίας εξαθέσιου δημοτικού σχολείου, ικανού να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση και υπηρεσίες. Προκρίνουμε ως λύση της δημιουργίας εξαθέσιου δημοτικού σχολείου με έδρα στην Καρυά, και τούτο για τους κάτωθι λόγους.

Α. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.

Το Δημοτικό Σχολείο Καρυάς υφίσταται παλαιόθεν, από το έτος 1900 και πιθανόν νωρίτερα, ιστορικοί αναφέρουν ότι συστάθηκε πιθανόν κατά την ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα, και πλήθος μαθητών έχουν απολυθεί από αυτό δεχόμενοι τις γνώσεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που τους παρείχε όλα αυτά τα χρόνια. Οι ιστορικές αναφορές είναι αρκετές.

Β. ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του σήμερα είναι άρτιες και πλήρως λειτουργικές, καθότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα για την ουσιαστική εκπαίδευση σε πρωτοβάθμιο στάδιο. Στην τετραετία 2006-2010 διατέθηκαν από την Νομαρχία Λευκάδας περί τα 130.000 ευρώ προς ανακαίνιση των εγκαταστάσεών του. Διαθέτει εμβαδόν κτιρίων περί τα επτακόσια (700) τμ, μεγάλες αίθουσες, χαρακτηριστικά μεγαλύτερες από άλλα σχολεία, βοηθητικούς χώρους, σύγχρονες εγκαταστάσεις. Χαρακτηριστική είναι η ύπαρξη δύο περίκλειστων προαυλίων χώρων, έμπροσθεν και όπισθεν του κυρίως συγκροτήματος, στους οποίους λειτουργούν χώροι αθλητικών δραστηριοτήτων, και στους οποίους μπορεί εύκολα και ανέξοδα να επεκταθούν οι χώροι διδασκαλίας, αν παραστεί ανάγκη προς τούτο. Διαθέτει δε στο ισόγειο του κτιρίου εγκαταστάσεις μαγειρείων, βιβλιοθήκη, αίθουσα ηλεκτρόνικών υπολογιστών και παλαιότερα φιλοξενούταν το Νηπιαγωγείο και ο Παιδικός Σταθμός. Ευρίσκεται δε στο κέντρο του χωριού, σε ασφαλές δε σημείο ως προς την πρόσβαση των μαθητών σε δρόμους , κίνηση οχημάτων, και εξυπηρετείται απόλυτα η προσβασιμότητα των γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών σε αυτό.

Προκύπτει συνεπώς η δυνατότητα του Δημοτικού Σχολείου, ως κτίριο και εγκαταστάσεις αλλά και ως τοποθεσία, να λειτουργήσει ως εξαθέσιο και να φιλοξενήσει περισσότερους μαθητές στους χώρους του.

Γ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΥΑ ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ.

Στην Καρυά δραστηριοποιούνται λοιποί εκπαιδευτικοί και πολιτισμικοί φορείς με δυναμική παρουσία και έργο, όπως ο Μουσικό-φιλολογικός Όμιλος «ΑΠΟΛΛΩΝ» Καρυάς, με δυναμική παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου, και άρρηκτα συνδεδεμένος στην συνείδηση των μαθητών αλλά και των κατοίκων ως προέκταση της εκπαίδευσης των παιδιών τους μετά τις ώρες διδασκαλίας στο σχολείο.

Σύλλογος Γονέων, Εκκλησία, Κατηχητικό, Παιδικός Σταθμός, Νηπιαγωγείο, Γυμνάσιο και Λύκειο Καρυάς και Αθλητικός Όμιλος παρέχουν πλούσια επιμορφωτική, εκπαιδευτική και πολιτιστική δράση εκτός σχολικών αιθουσών και ωρών, και δρουν προς το εκπαιδευτικό και ευρύτερο παιδαγωγικό συμφέρον των μαθητών, έχοντας καταφέρει να ιδρύσουν ισχυρούς συνεκτικούς δεσμούς με τους μαθητές , μετέπειτα δραστήρια και μυαλωμένα όντα του ευρύτερου κοινωνικού ιστού, και φυσικά έχοντας καταφέρει να κρατήσουν μακριά τούς μαθητές, νέα παιδιά, από σύγχρονες μάστιγες οι οποίες δυστυχώς μαστίζουν τους νέους από την μαθητική ακόμη ηλικία σε άλλους τόπους.

Τα παραπάνω τόσο ως κατευθυντήριες γραμμές αλλά και ως πράξεις, γεγονότα, ευρίσκονται ριζωμένα βαθιά στην συνείδηση τόσο των μαθητών όσο και των κατοίκων της Καρυάς, και δημιουργείται και υφίσταται κατά τον τρόπο αυτόν μια αμφίδρομη σχέση η οποία εν τέλει οδηγεί στην προσφορά μυαλωμένων ανθρώπων στην κοινωνία, τόσο τοπική όσο και ευρύτερη και έως εθνική. Το Σχολείο δρά όντως ως πυρήνας της κοινωνικοπολιτικής ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας και τροφοδοτεί, αντανακλά και αποδίδει τα οφέλη του σε Εθνικό επίπεδο.

Οι νέοι από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου ακόμη, δια της στελέχωσης και συμμετοχής τους στους παραπάνω φορείς, μετέρχονται εμπειριών, σωστών συναναστροφών, σωστής παιδείας και αντιλαμβάνονται εαυτούς ως δραστήρια μέλη δομημένου κοινωνικού συνόλου, και όχι ως πάρεργοι αυτού.

Αποτελούν πλέον μια ιδιαιτερότητα η οποία αντιπροσωπεύει τις πραγματικές ανάγκες της περιοχής μας, τόσο σε συνειδησιακό όσο και σε πραγματικό, κοινωνικό και παραγωγικό επίπεδο, και αυτή η ιδιαιτερότητα, κατά θαυμαστό τρόπο, αποδίδει οφέλη που απολαμβάνει τόσο η τοπική κοινωνία όσο και το έθνος, όπως ακριβώς θέτει ως κριτήριο η κατά τα ανωτέρω εγκύκλιος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αλλά και προς επίρρωσιν του ισχυρισμού μας αυτού, αποτελεί η προσφορά πλήθους επιστημόνων και επαγγελματιών σε τοπικό πρώτα επίπεδο, οι οποίοι δραστηριοποιούνται και παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο ευρύτερο τοπικό περιβάλλον, στα πλαίσια του Νομού Λευκάδος, και φυσικά και στην Καρυά, ως οικονομικό κέντρο της περιοχής, στελεχωμένης επιπροσθέτως με Δημόσιες υπηρεσίες και δημόσιους λειτουργούς, οίδε Υποθηκοφυλακείο-Κτηματολογικό Γραφείο, Συμβολαιογραφείο, Ταχυδρομείο, Αστυνομικό Τμήμα, Δημοτική Βιβλιοθήκη, κτλ. Μάλιστα ανέκαθεν η Καρυά αποτελούσε το οικονομικό κέντρο της περιοχής, και αυτό είναι γνωστό σε όλους.

Σε εθνικό επίπεδο, τι άλλο θα μπορούσε να αναφέρει κανείς παρά την προσφορά τόσων Βουλευτών και εκπροσώπων Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

Όλοι οι ανωτέρω έπραξαν και πράττουν προς το όφελος του Ελληνικού Λαού, και φυσικά όλοι έλαβαν τις πρώτες γνώσεις τους από το Δημοτικό Σχολείο Καρυάς. Υφίσταται παροχή συνεπώς κοινωνικής, πολιτιστικής, παραγωγικής ανάπτυξης και πέραν του τοπικού επιπέδου, όπως επιθυμεί η ως άνω σχετική εγκύκλιος.

Δ. ΜΕΤΟΙΚΗΣΗ.

Περαιτέρω δε, οφείλουμε να αναφερθούμε σε ένα σοβαρό και επίκαιρο θέμα.  Στο ότι αρκετές οικογένειες μετοικούν πλέον από μεγάλα αστικά κέντρα στην Καρυά. Πρωταρχικός παράγοντας στην επιλογή τους αυτήν, ως οι ίδιοι αναφέρουν , είναι η Καρυά ως οικονομικό κέντρο της περιοχής της ορεινής Λευκάδας, αλλά και η ιδιαιτερότητα και ο αμφίδρομος δεσμός κατοίκων-μαθητών που αναφέραμε παραπάνω, οι υπάρχουσες δομές και εγκαταστάσεις και η ασφάλεια που ως γονείς νοιώθουν για τα παιδιά τους εξ αιτίας αυτής, αλλά και η βεβαιότητά τους ότι με βάση όσα γνωρίζουν για την ιδιαιτερότητα αυτήν, ότι τα παιδιά τους θα αποτελέσουν με βεβαιότητα παραγωγικά μέλη της τοπικής κι ευρύτερης τοπικής κοινωνίας. Τα ιστορικά στοιχεία καθιστάμενα στατιστικά στοιχεία, επιβεβαιώνουν τα ανωτέρω, χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι την τελευταία πενταετία μετοίκησαν στην Καρυά 14 οικογένειες με 28 συνολικά παιδιά, από τα οποία τα μεγαλύτερα ήδη φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο Καρυάς.

Ακόμη και μετανάστες και παιδιά μεταναστών κατάφεραν να ενταχθούν πλήρως στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να ενστερνιστούν τους αμφίδρομους δεσμούς των κατοίκων και των μαθητών, και τα παιδιά τους να αποκτήσουν εν τέλει τοπική συνείδηση και να ενταχθούν ομαλώς στο κοινωνικό σύνολο.

Ε. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.

Εν τέλει δε, ακόμη και στις δύσκολες σύγχρονες ημέρες, υπάρχει οικονομική ανάπτυξη στην Καρυά, έστω μικρής κλίμακας. Απόδειξη είναι οι οικογένειες που μετοικούν από μεγάλα αστικά κέντρα και που ευρίσκουν εργασία, αλλά και οι οικογένειες προερχόμενες από ντόπιους κατοίκους, οι οποίες δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον τόπο τους και που προέρχονται από μαθητές στα σχολεία της Καρυάς. Λαμβάνουν από τον τόπο τους, και ανταποδίδουν σ αυτόν. Είναι άδικο να στερηθούν οι νέοι, μαθητές σήμερα, παραγωγικά μέλη του κοινωνικού συνόλου μελλοντικά, την ανάπτυξη και ευημερία που τους παρέχει ο τόπος τους. Και μέχρι σήμερα, και βάσει των αναφερομένων, αποδεικνύουμε ότι οι νέοι τόσο της Καρυάς, αλλά και των γειτονικών χωριών, θεωρούν και αντιμετωπίζουν την Καρυά ως το κέντρο του ευρύτερου οικονομικού και κοινωνικού γίγνεσθαι. Το πλήθος των υπηρεσιών και φορέων που υπάρχουν σήμερα και δραστηριοποιούνται στην Καρυά, αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην επιλογή τους αυτή.

Συνεπώς, κατόπιν των ανωτέρω, θεωρούμε ότι πληρούνται τα κριτήρια που θέτει η ως άνω εγκύκλιος προκειμένου να εμμείνουμε στην διατήρηση του Δημοτικού Σχολείου Καρυάς ως έδρα του υπό δημιουργία εξαθέσιου σχολείου.

Το Δημοτικό Σχολείο Καρυάς δρούσε, δρα, και επιθυμούμε να συνεχίσει να δρα ως ο πυρήνας της κοινωνικής και πολιτισμικής ανάπτυξης , με άμεσα κοινωνικά, πολιτισμικά και οικονομικά οφέλη τόσο σε τοπικό επίπεδο, όσο και σε εθνικό. Και αυτά αποδεικνύονται και δεν αποτελούν ευχάριστα λόγια και ευχολόγια.

Είναι αναγκαίο συνεπώς να ληφθεί υπόψιν, προς την διατήρηση της λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Καρυάς ως εξαθέσιου με έδρα στην Καρυά, η ύπαρξη πολλών εκ των παραγόντων που θέτει ως κριτήρια επιλογής η εν λόγω εγκύκλιος, και ενδεικτικά η υφιστάμενη ανάπτυξη του τόπου και η επιθυμία των παιδιών μας να δραστηριοποιηθούν και να ευημερεύσουν και να διαβιώσουν στον τόπο τους, γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουν και για τα δικά τους παιδιά, να διατηρούνται οι συνθήκες που βοήθησαν αυτά τα επιλέξουν. Μέχρι τώρα, η μετοίκηση και επαγγελματική δραστηριοποίηση οικογενειών στην  Καρυά τούτο αποδεικνύει.

Καρυά, 24-2-2011

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ &
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΡΥΑΣ

Προηγούμενο άρθροΠηγή αγάπης το Κορπή
Επόμενο άρθροΑλλαγές στην εκπαίδευση