Αυξημένος κατά 4,5 % ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 9μηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI.
Η αύξηση αυτή οφείλεται ωστόσο στις ανατιμήσεις καθώς σε επίπεδο όγκου πωλήσεων σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία καταγράφεται μείωση 1,4%.
Συνολικά στα ταχυκίνητα αγαθά που πωλούνται στο σούπερ μάρκετ καταγράφηκε αύξηση μεσοσταθμικά 5,5%. Και τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αυξήσεις, συγκεκριμένα 5,5% τα τρόφιμα, 7,4% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και 6,8% τα είδη σπιτιού.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις
Αντίστοιχα πάντως στα προϊόντα με την μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων ανά τεμάχιο παρατηρείται πτώση 6,3% σε καθαριστικά και απορρυπαντικά, 5,6% σε αλκοολούχα ποτά, 5,5% στα υπόλοιπα προϊόντα φροντίδας σπιτιού, 4,9% στα κατεψυγμένα τρόφιμα, 4,8% σε προϊόντα ατομικής περιποίησης και ομορφιάς. Παράλληλα μείωση 4,6% εμφανίζουν οι πωλήσεις των γαλακτοκομικών και 4,5% των προϊόντων ατομικής υγιεινής.
Οι μοναδικές κατηγορίες που δεν εμφάνισαν μείωση πωλήσεων ήταν εκείνες των συσκευασμένων τροφίμων, των σνακ και των μη αλκοολούχων ποτών.
Συνολικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκαν στα 6,27 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.