Αρχική Ειδήσεις Επικαιρότητα Βιωματικές δράσεις ευαισθητοποίησης για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και δεξιότητες από...

Βιωματικές δράσεις ευαισθητοποίησης για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και δεξιότητες από τους μαθητές  του 4ου Δημοτικού Σχολείου Λευκάδας

0
  • 3η Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ΑΜΕΑ)

 

Οι παγκόσμιες μέρες, όπως γνωρίζουμε, καθιερώνονται ως υπενθύμιση κι ως σημεία αναφοράς για την ανάδειξη σημαντικών κοινωνικών προβλημάτων, αλλά και γεγονότων, που ευαισθητοποιούν το κοινωνικό σύνολο. Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον Ο.Η.Ε. ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.

       Είναι μια μέρα που λειτουργεί ως υπενθύμιση για την αναγκαιότητα διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, την καλλιέργεια του σεβασμού και την καταπολέμηση κάθε μορφής διακρίσεων κι αποκλεισμών.

Το σχολείο μας έχει αντιληφθεί το μέγεθος της σημασίας της συγκεκριμένης υπενθύμισης που αφορά στην 3η Δεκεμβρίου κι έχει επεκτείνει τις δράσεις που αφορούν στα ΑΜΕΑ καθιστώντας καθημερινή πρακτική την κατανόηση της διαφορετικότητας και του αλληλοσεβασμού. Πρακτική που διαχέεται στο βάθος του χρόνου και ενσωματώνεται ως μέρος της παιδείας και της κουλτούρας των μαθητών μας.   

       Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, οι εκπ/κοί Ειδικής και Γενικής Αγωγής του 4ου Δημοτικού Σχολείου διοργάνωσαν με τους μαθητές τους  δράσεις …..ενσυναίσθησης και ευαισθητοποίησης  του κοινού  στην τοπική μας κοινωνία,  αναδεικνύοντας στην πράξη καλές πρακτικές στο πεδίο της ειδικής αγωγής και της ενταξιακής εκπ/σης:

  • Παρουσίαση (Pοwer/Point με θέματα αναπηρίας διαφορετικότητας και δικαιωμάτων Ειδικής Εκπαίδευσης των Ατόμων με αναπηρία ή /και Ειδικές Ανάγκες-τρόποι προσέγγισής τους)
  • τραγούδια στη νοηματική γλώσσα,
  • κατασκευές, αφίσες,
  • ανάγνωση σχετικών βιβλίων-παραμυθιών,
  • σχετικές δραστηριότητες παραγωγής λόγου,
  • δραματοποίηση παραμυθιών,
  • επαφή με τη γραφή των τυφλών (Γραφή Μπράιγ),
  • παρουσίαση σχετικών για ευαισθητοποίηση video, προβληματισμός και διαδραστική συζήτηση,
  • βιωματική δράση σχετική με την προσβασιμότητα των κτιρίων και των πεζοδρομίων στο κέντρο της πόλης μας
  • βιωματικές δράσεις ενσυναίσθησης (κινητικά ανάπηρος – συνοδός, ζωγραφική με το στόμα, χειλεανάγνωση, γραφή με δεμένο το ένα χέρι, κ.λ.π ) σε συνεργασία και με τον ΟΚΑΝΑ
  • βιωματικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου (μπάσκετ καθήμενων, τυφλός –καθοδηγητής, τυφλός με μπαστούνι, κλπ.)

 Με όλα αυτά, τα παιδιά καλλιεργούν  τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και είναι  το καλύτερο μάθημα! Η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να διδαχθεί και να αποκτηθεί με μεθόδους πρακτικών ασκήσεων σεβασμού στη διαφορετικότητα, όπως αυτές που χρόνια τώρα το σχολείο μας εφαρμόζει! Πόσοι από μας δε δυσκολεύονται να μπουν στη θέση του άλλου, να καταλάβουν τις εμπειρίες και τα προβλήματά του…

 Τα παιδιά  έτσι έστειλαν με τη στάση τους το μήνυμα  ότι η 3η Δεκεμβρίου από Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία, πρέπει να γίνει μέρα αξιοπρέπειας για τον κάθε Άνθρωπο – για τον κάθε Ανάπηρο και για τις 365 μέρες του χρόνου!

 Εμείς οι εκπ/κοί του 4ου Δημοτικού Σχολείου έχουμε τη δυνατότητα ανατροφοδότησης εισπράττοντας τη θετική ενέργεια από τα μάτια και τα λόγια των παιδιών για  όλα όσα βιώνουν μέσα απ΄ όλες αυτές τις δράσεις (κι άλλες παρόμοιες κατά τη διάρκεια της χρονιάς),  κι αισθανόμαστε  την ικανοποίηση ότι  φροντίζουμε να ενεργοποιηθούν τα  «αντανακλαστικά» κοινωνικής ευθύνης για τη δημιουργία μελλοντικών συνειδητοποιημένων  πολιτών…πολιτών με σεβασμό στη διαφορετικότητα!!

Φωτογραφικό υλικό

 

  • Τα παιδιά του σχολείου κατασκευάζουν αφίσες, κάρτες.

 

Με την λήξη των δράσεων οι μαθητές της Ε1 τάξης με συνοδούς τις εκπαιδευτικούς Νατάσσα  Διγώνη και Ιφιγένεια Βλάχου συνομίλησαν με το Δήμαρχο Λευκάδας κ. Χαράλαμπο Καλό, για τα προβλήματα προσβασιμότητας  που διαπίστωσαν στην πόλη μας! Οι μαθητές  με γράμμα που έγραψαν και  παρέδωσαν  στο κ. Δήμαρχο, πρότειναν λύσεις!! Ο Δήμαρχος Λευκάδας  μας υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά, μας  ενημέρωσε για τις ήδη δρομολογημένες δράσεις-λύσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων που του παραθέσαμε. Μας ευχαρίστησε και ζήτησε τη συνέχιση της αρωγής  μας στην κοινή προσπάθεια ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας .

Προγραμματισμός -Οργάνωση δράσεων: Βλάχου Ιφιγένεια, Παναγιωτοπούλου  Ανδριάνα, Χαλκιά Ελευθερία,    Καπότη Βασιλική

Επιμέλεια Κειμένου: Βλάχου Ιφιγένεια εκπαιδευτικός Ε.Α.

 

Προηγούμενο άρθροΜετάλλαξη Όμικρον: Νέα περιοριστικά μέτρα μετά τις γιορτές
Επόμενο άρθροΧριστουγεννιάτικες Ευχές