Αρχική Ειδήσεις Ανακοινώσεις Αναφορά του Ξ. Βεργίνη προς τον κο Αποστολόπουλο για το θέμα της...

Αναφορά του Ξ. Βεργίνη προς τον κο Αποστολόπουλο για το θέμα της ΕΥΔΑΠ

4
https://www.mylefkada.gr/2010/September/verginis.jpg

https://www.mylefkada.gr/https://www.mylefkada.gr/wp-content/uploads/2011/10/verginis.jpg

Ενημέρωση από τον Ξ. Βεργίνη

Πέμπτη 29/9/2011

 

ΑΝΑΦΟΡΑ

Από: Ξενοφών Ν. ΒΕΡΓΙΝΗ, κατοίκου Λευκάδος, μέλος Δ.Σ. Δήμου Λευκάδος

Προς: Τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων: κ. Τάσο Αποστολόπουλο.

Θέμα : Η νομιμότητα, της υπ’ αριθμ. 303/24-08-2011 Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκάδος

Κύριε Γενικέ,

Η υπ’ αριθμ. 303/24-08-2011 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Λευκάδος, με την οποία αποφασίστηκε (μόνο από συμβούλους της πλειοψηφίας), η σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης Εφαρμογής μεταξύ Δήμου Λευκάδας και της ΕΥΔΑΠ ΝΗΣΩΝ ΑΕ (θυγατρικής της ΕΥΔΑΠ ΑΕ), πάσχει από νομιμότητα για σοβαρούς λόγους , μερικοί εκ των οποίων ,αναφέρονται κατωτέρω και συνεπώς υπόκειται σε ακύρωση .

Συγκεκριμένα :

1. Δεν υπήρξε ενημέρωση των Προέδρων των Δημοτικών Κοινοτήτων ,των Παρέδρων των Τοπικών Κοινοτήτων και των Συμβούλων και των αναπληρωτών τους , ώστε αυτοί με τη σειρά τους να ενημερώσουν ως οφείλουν τους κατοίκους των περιοχών τους , ως προβλέπουν το Σύνταγμα ,οι νόμοι και ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων (βλέπε άρθρα 67,72,76,80,82-85 και 87 παράγραφος 1 του Νόμου 3852/2010).

2. Δεν υπήρξε ενημέρωση των Παραγωγικών και Κοινωνικών Φορέων , λόγω της σπουδαιότητας του θέματος και του γενικού ενδιαφέροντος που παρουσιάζει .Ο Νόμος 3852/2010 απαιτεί ενημέρωση και προβλέπει διαύγεια .(βλέπε άρθρα ανωτέρω)

3. Δεν συγκλήθηκε η Επιτροπή Διαβούλευσης ως όφειλε με δεδομένο ότι είναι υψηλού τοπικού ενδιαφέροντος που επηρεάζει το κοινωνικό αίσθημα και κυρίως το οικονομικό εισόδημα του νοικοκυριού και των επιχειρήσεων ώστε να γνωμοδοτήσει επί του θέματος (Νόμος 3852/2010 , άρθρο 76 παράγραφος 2 , εδάφιο α & β )

4. Δεν ελήφθη προηγουμένως , ως απαιτείται ,απόφαση του Συνδέσμου Ύδρευσης και Αποχέτευσης .Στο Σύνδεσμο συμμετέχουν και περιοχές που δεν ανήκουν στο Δήμο Λευκάδας, αλλά και περιοχές που είναι εκτός Λευκάδας (περιοχή Ακαρνανίας) .Δε μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο ν’ αποφασίζει για αρμοδιότητες που ανήκουν σε άλλο όργανο που έχει την ευθύνη της διαχείρισης της περιουσίας του και μάλιστα για περιουσιακά στοιχεία που δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία του Δήμου (δίκτυα ,αντλιοστάσια ,ακίνητα , κλπ)

5. Δεν ελήφθη προηγουμένως απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής επί του θέματος , η οποία και «εισηγείται ως αρμόδιο όργανο στο Δ.Σ Σχέδιο Διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του Δήμου» άρθρο 72 ,παράγραφος 1 , εδάφιο θ)

6. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (μόνο της πλειοψηφίας) στηρίχθηκε σε ανεπαρκή στοιχεία .Τα στοιχεία που τέθηκαν στη διάθεση των Συμβούλων ήταν περιγραφικά και ανεπαρκέστατα (μόνο μιας μικρής περιόδου) ,ατεκμηρίωτα αρκετά εξ αυτών , ελάχιστα αντικειμενικά ως προς την ανάλυση.Στο σύνολό τους δεν αποτελούσαν μια στοιχειώδη οικονομοτεχνική μελέτη (MASTER PLAN).(βλέπε στοιχεία που κατατέθηκαν από ΕΥΔΑΠ ΑΕ στο Δήμο)

7. Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου –με τη συνδρομή του Δημάρχου –δεν κάλεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο , ως όφειλε , τους Προέδρους και Παρέδρους των Τοπικών Διαμερισμάτων και Τοπικών Συμβουλίων να παρευρεθούν , να λάβουν μέρος στη συζήτηση και τέλος να ψηφίσουν για το συγκεκριμένο θέμα που επηρεάζει κοινωνικά και κυρίως οικονομικά την περιοχή ευθύνης τους και το εισόδημα των κατοίκων (Ν. 3852/2010 άρθρο 67 παράγραφος 8, άρθρο 80 παράγραφος 3 και άρθρο 81 παράγραφος 1β και άρθρα 82 εδάφιο γ καθώς και άρθρα 83-85)

8. Δεν υφίσταται προυπολογισμός που να καθορίζει το ύψος του οικονομικού περιεχομένου της Σύμβασης , κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 100 παράγραφος 2α του Ν.3852/2010.

9. Στη Σύμβαση αναφέρεται η παραχώρηση κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων του Δήμου χωρίς περιγραφή και αξιολόγηση και χωρίς να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των Δημοτικών και Τοπικών Συμβουλίων .

10. Στη Σύμβαση δεν προσδιορίζεται ο χρόνος εκτέλεσης της Σύμβασης γενικά και ειδικότερα ως προβλέπει ο Ν3852/2010 άρθρο 100 παράγραφος 2α.

11. Δεν έγινε καμία σοβαρή κοστολόγηση της προσφοράς υπηρεσιών της ΕΥΔΑΠ Ιονίων Νήσων ΑΕ. Η κοστολόγηση που παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο στερείται στοιχειωδών κανόνων ορθολογικής κοστολόγησης και είναι μακράν των πραγματικών δεδομένων .Σε καμία δε των περιπτώσεων δεν μπορεί να ζητείται αναθεώρηση των σημερινών τιμολογίων μεταξύ 50% και 350% !! Είναι αντίθετο προς κάθε αρχή νομιμότητας για προσφορά κοινωνικού αγαθού(Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων ).Συνεπώς , η Σύμβαση χαρακτηρίζεται από γενικότητες και αοριστίες .Σε κάθε περίπτωση αποτελεί «Λεόντειο Συμφωνία»σε βάρος των συμφερόντων του Δήμου και των πολιτών , αλλά και της ανάπτυξης του τόπου .Πέραν αυτών προσβάλλει κάθε αίσθημα δικαίου .

Σύμφωνα με τα ανωτέρω η συγκεκριμένη προγραμματική Συμφωνία μεταξύ ΔΗΜΟΥ ΛΕΥΚΑΔΟΣ και ΕΥΔΑΠ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΑΕ υπάγεται σε ακυρότητα δεδομένου ότι δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες και συνεπώς δεν πρέπει να υπογραφεί , ούτε και να τύχει έγκρισης .

Με εκτίμηση

Για τη Δημοτική Κίνηση

«Ανεξάρτητος Συνδυασμός Ενεργών Πολιτών»

Ξενοφών Βεργίνης

Προηγούμενο άρθροΔήλωση – τοποθέτηση του Ξενοφώντα Βεργίνη
Επόμενο άρθροΔήλωση του κ. Τάσου Αποστολόπουλου στο My Lefkada