Αρχική Lefkada's Secrets Η Λευκάδα είναι η Ιθάκη του Οδυσσέα

Η Λευκάδα είναι η Ιθάκη του Οδυσσέα

0
568-Odysseus

568-Odysseus

Ταράζει τα νερά της ιστορίας ο κος Ντοβόρης με το βιβλίο του “Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος”

Επιστολή του κου Αριστοτέλη Ντοβόρη προς τον Δήμαρχο Λευκάδας.

Ἀριστοτέλης Ντοβόρης πρός Δήμαρχον Λευκαδίων Κων/νον Ἀραβανήν …… Χαίρειν!

Ἀγαπητὲ κύριε Δήμαρχε, ἐπειδή χρόνια τώρα ἐπικρατεῖ ἡ Ἔρις μεταξύ τῶν Κεφαλλήνων, Ἰθακησίων καὶ Λευκαδίων περί τῆς ὁμηρικῆς Ἰθάκης, πατρίδος γαίης τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου ἢ Ὁμήρου, ἀποστέλλω ἐκ τοῦ βιβλίου μου: « Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος. » ἀποκωδικοποιημένας ἑρμηνείας τῶν ὀνομάτων: Ὅμηρος, Homerus, Ἰθάκη, Λευκάς, Χθαμαλὸς, Χθαμαλὴ, Δουλίχιον, Δουκᾶτον, Λευκάτας, Βασιλικὴ, Ῥεῖθρον, Νήϊον, Πόντι.

Ἡ ἐπιστήμη τῆς γλωσσολογίας ἀδυνατεῖ νά ἑρμηνεύσῃ ὀνόματα ἐκ τῆς ἑλληνικῆς γλώσσης ἅτινα στεροῦνται ἐτύμου καὶ κατατάσσει ἐκεῖνα εἰς τὴν ἰαπετικὴν ἢ τὴν ἰνδοευρωπαϊκὴν ὁμάδα γλωσσῶν.

Ἕτερα ὀνόματα, μή ἔχοντα σχέσιν μέ τὴν ἀνωτέρω ὁμάδα, τὰ χαρακτηρίζει ὡς: μικρασιατικὰ, μεσογειακὰ, προελληνικὰ, τῶν Αἰγαίων, ξενικὰ, δάνεια, σημιτικὰ, ἀδήλου ἢ σκοτεινοῦ ἐτύμου.

Ἄνευ ἐτύμου ὀνόματα εἶνε κώδικες φέροντες ΜΝΗΜΗΝ διότι ἐντός ἐκείνων λανθάνει [κεκρυμμένος, ἀθέατος] ὁ Ἕλλην Λόγος καὶ δὴ ὁ ὁμηρικὸς.

Κύριε Δήμαρχε, παρουσίασε τὰ ὀνόματα εἰς τοὺς κ.κ. Ἀντιδημάρχους τῆς νήσου Λευκάδος (Ἰθάκης), καθώς καὶ εἰς τὸν τοπικὸν τύπον, οὕτως ὥστε ἵνα λάβῃ ἔκτασιν τὸ θέμα, περί ὁμηρικῆς Ἰθάκης, ἐπ᾿ ὠφελείᾳ τῶν Δημοτῶν τῆς νήσου. Ὁ Δῆμος Λευκαδίων ἄς ἀναλάβῃ πρωτοβουλίαν διεθνῶς, μέ συνέδρια, ὁμιλίας καὶ ἀποστολάς βιβλίου: « Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος. » καθ᾿ ὅτι ἡ τιμή πωλήσεως βιβλίου πρός τὸν Δῆμον θά εἶνε ἐκπτωτικὴ κατά 25%. Προσωπικῶς θά εἶμαι παρὼν εἰς κάθε δραστηριότητα, ὁμιλίαν καὶ ἐκδήλωσιν πού ὁ Δῆμος πραγματοποιήσει.

Ἀρ. πρωτοκόλλου: 18 18/01/2012.

Μετά τιμῆς
Ἀριστοτέλης Ἀπ. Ντοβόρης.
Ε.Τ.Π. ἠλεκτρονικὸς Τ.Ε.Ι. Πειραιῶς.
Κοσμᾶ Αἰτωλοῦ 8 Πεύκη Ἀττικῆς 151 21.
Τηλέφωνον, τηλε/πον: 2108020874, κινητὸν: 6980344838.
aristotelis.n@gmail.com www.aristonpress.wordpress.com

Ὅμηρος. Ὁ Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης.

12


 

Ὅμηρος καὶ Ὀδυσσεὺς μετά βεβαιότητος ἦτο τὸ αὐτὸν πρόσωπον. Αὐτὸς ἔγραψε τὸ ἔπος τῆς Ἰλιάδος ἀ¬φ᾿ οὗ πρῶτα συνήθροισε τὰς μαρτυρίας, ἀλλά καὶ τοὺς λόγους τῶν Ἀχαιῶν καὶ Τρώων περιγράψας ἐπ᾿ ἀκριβῶς τὰ γεγονότα τοῦ πρώτου κατα¬γεγραμ¬μένου ἑλληνικοῦ ἐμφυλίου πολέμου, τοῦ τρωικοῦ.

Διά τὸ ἔπος τῆς Ὀδυσσείας δὲν ἐχρειάσθη νά πράξῃ τὸ αὐτὸν, ὅπως εἰς τὴν Ἰλιάδα, ἀλλά μέ κάθε λεπτομέρειαν περιγράφει τὰ ὅσα ὁ ἴδιος ἔπα¬θε κατά τὴν 10ετῆ περιπλάνησίν του εἰς διαφόρους χώρας τῆς Μεσογείου θαλάσσης καὶ τοῦ Ἀτλαντικοῦ Ὠκεανοῦ. Τὸ ὄνομα Ὅμηρος δὲν εὑρίσκεται εἰς τὰ ὁμηρικὰ ἔπεα, εἶνε κωδικοποιημένον ψευδώνυμον τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου ἐκ τῶν γραμματικῶν τῶν ὁμηρικῶν ἐπέων τῆς συντακτικῆς ὁμάδος τοῦ Ὀνομακρίτου ἐπί ἐποχῆς τυράννου Ἀθηναίων Πεισι¬στράτου (538 – 527 π.Χ.) Ὁ Ὀδυσσεὺς (Ὅμηρος) ἔλαβε μέρος εἰς τὸν τρωικὸν πόλεμον μέ 12 νῆας. ΙΛ. Β 631 – 637.

[Περισσότερα εἰς τὸ βιβλίον μου: «Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος.»]

Homerus. Ὁ Ὅμηρος (εἰς τὴν λατινικὴν).

1


 

Ὁ Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης (Ὅμηρος) δὲν ἔγραψε ποιήματα καὶ στίχους, ἀλλά μέ συντεταγμένον λόγον ἔγραψε πήματα, ἤτοι: παθήματα καὶ ἱστορία. Τὰ ὀνόματα ποιητής καὶ ποίημα δὲν εὑρίσκονται εἰς τὰ ὁμηρικὰ ἔπεα, ἀντί αὐτῶν ὑπάρχουν τὰ: δημιοεργὸς καὶ ἔπος ἀντιστοίχως. Εὑρίσκεται ὅμως τὸ ῥῆμα ποιέω – ῶ, μάλιστα πολλάκις. Τὰ ὁμηρικὰ κείμενα, εἰς τὴν μορφήν πού ὑπάρχουν σήμερα, ἀποτελοῦν ποιήματα διότι εἶνε ἔμμετρα. Αὐτὰ μετέπειτα γένετο ἔπεα δακτυλικοῦ ἑξαμέτρου ἐκ τῆς μεταγραφικῆς ὁμάδος Ὀνομακρίτου.

Ἰθάκη. Ἡ ὁμηρικὴ Ἰθάκη.

2


 

Τὸ βασίλειον τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου εἶχε ἕδραν τὴν Ἰθάκην, δηλαδή τὴν νῆσον Λευκάδα. Ἐπί ὁμηρικῆς ἐποχῆς, ἡ νῆσος Ἰθάκη (Λευκάς) δὲν ἦτο νῆσος, ἀλλά χερσόνησος ἔναντι τῶν Κεφαλίνων Ἠπείρου, ἤτοι: Ἀκαρνάνων.

ΙΛ. Β 631 – 637
« Αὐτάρ Ὀδυσσεὺς ἦγε Κεφαλλῆνας μεγαθύμους,
οἵ ῥ᾿ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον,
καὶ Κροκύλει᾿ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾿ οἳ Σάμον ἀμφινέμοντο,
οἵ τ᾿ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾿ ἀντιπέραι᾿ ἐνέμοντο·
τῶν μὲν Ὀδυσσεὺς ἦρχε Διὶ μῆτιν ἀτάλαντος·
τῷ δ᾿ ἅμα νῆες ἕποντο δυώδεκα μιλτοπάρῃοι. »
( Ὁ Ὀδυσσεὺς δὲ ἦγε τοὺς μεγαθύμους Κεφαλλῆνας,
ἐκεῖνοι λοιπόν εἶχον τὴν Ἰθάκην καὶ τὸ πυκνόφυλλον Νήριτον,
καὶ τὴν Κροκύλειαν ἐνέμοντο καὶ τὴν τραχεῖαν Αἰγίλιπα,
καὶ ἐκεῖνοι τὴν Ζάκυνθον εἶχον καὶ ἐκεῖνοι τὴν Σάμον περιοίκεον,
καὶ ἐκεῖνοι τὴν ἤπειρον εἶχον καὶ τ᾿ ἀντιπέραια ἐνέμοντο·
εἰς ἐκείνων μάλιστα ὁ Ὀδυσσεὺς ἦρχε μέ τὴν φρόνησιν τοῦ Διὸς ἴσος·
καὶ μ᾿ αὐτὸν συνάμα ἕποντο δώδεκα ἐρυθροπάρειοι νῆες. )

3


 

Ὁ Ὀδυσεὺς Λαερτιάδης ἀπαντῶν εἰς ἐρώτησιν τοῦ βασιλέως τῶν Φαιήκων τῆς Σχερίης Ἀλκινόου, περί καταγωγῆς καὶ τοῦ ὀνόματός του, ἀποκαλύπτει αὐτὸ καθώς καὶ τὴν πατρίδα του. Οἱ ἑπόμενοι στίχοι ἀπετέλεσαν ἀφ᾿ ἑνὸς μὲν ἀπάντησιν πρός τὸν βασιλέα Ἀλκίνοον, ὅστις σαφῶς ἐνόησεν τὴν πατρίδα γαῖα τοῦ Ὀδυσσέως, ἀφ᾿ ἑτέρου δὲ ἀποτελοῦν καὶ διαχρονικὴν ἀπάντησιν πρός ἅπαντας τοὺς τυραννίσκους (δεσποτικοὺς Ἰθακηστάς), πού δὲν δύνανται νά ἐνοήσουν ἀκόμη τὴν ταύτησιν τῆς ὁμηρικῆς Ἰθάκης μετά τῆς Λευκάδος.

ὀδ. ι 19 – 28
« ” Εἴμ᾿ Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης, ὃς πᾶσι δόλοισιν
ἀνθρώποισι μέλω, καὶ μευ κλέος οὐρανόν ἵκει.
ναιετάω δ᾿ Ἰθάκην εὐδείελον· ἐν δ᾿ ὄρος αὐτῇ,
Νήριτον εἰνοσίφυλλον ἀριπρεπὲς· ἀμφί δὲ νῆσοι
πολλαί ναιετάουσι μάλα σχεδόν ἀλλήλῃσι,
Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ἡλήεσσα Ζάκυνθος.
αὐτὴ δὲ χθαμαλὴ πανυπερτάτη εἰν ἁλὶ κεῖται
πρός ζόφον, αἱ δὲ τ᾿ ἄνευθε πρός ἠῶ τ᾿ ἠέλιόν τε,
τρηχεῖ᾿, ἀλλ᾿ ἀγαθὴ κουροτρόφος· οὔ τοι ἐγώ γε
ἧς γαίης δύναμαι γλυκερώτερον ἄλλο ἰδέσθαι. ” »
( ” Εἶμαι ὁ Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης, ὅστις μέ τὰ τεχνάσματα ὅλους
τοὺς ἀνθρώπους μελετῶ, καὶ τὸ κλέος μου εἰς τὸν οὐρανόν φθάνει.
Κατοικῶ δὲ εἰς τὴν εὐδειλινὴν Ἰθάκην· ἐντός αὐτῆς τὸ ὄρος
Νήριτον τὸ πυκνόφυλλον μεγαλοπρεπὲς· καὶ πέριξ νῆσοι
πολλαί ὑπάρχουν πολύ πλησίον μεταξύ των,
τὸ Δουλίχιον καὶ ἡ Σάμη καὶ ἡ δασώδης Ζάκυνθος·
αὐτὴ χθαμαλὴ κεῖται καὶ πανυπερτάτη εἰς τὴν θάλασσαν
πρός δυσμάς, αἱ δὲ ἄλλαι χωριστά πρός τὴν αὐγήν καὶ τὸν Ἥλιον,
τραχεῖα, ἀλλά παλληκαροτρόφος· ἐγώ βεβαίως
ἀπό τὴν γῆ μου δὲν δύναμαι νά ἴδω κἄτι ἄλλο γλυκερώτερον. ” )

Πατρίς γαῖα τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου (Ὁμήρου) ἐκείνην πού μαλιστα δὲν ἀντελή¬φθησαν ἅπαντες οἱ ἰνδοευρωπαϊσταί κανδηλανάπται φωστῆρες, ἀλλ᾿ ὅμως ἀντελήφθησαν οἱ Φαίηκες εἶνε ἡ νῆσος Ἰθάκη (Λευκάς), ἥτις κεῖται δυτικῶς πρός Ζόφον. Βεβαίως τότε ἔκειτο πανυπερτάτη εἰς τὴν θάλασσαν ἐξ ἁπάντων τῶν Ἰονίων νήσων, διότι ἡ νῦν πανυπερτάτη πρός Βοῤῥᾶν, νῆσος Κέρκυρα, τότε ἐλέγετο χώρη Θεσπρωτῶν, ἦτο δὲ χερσόνησος καὶ ὄχι νῆσος.

Ἡ Κέρκυρα κατά τὴν ἐποχήν τοῦ Ὀδυσσέως (Ὁμήρου), περί τῷ 3060 π.Χ. δὲν ἀναφέρεται ὡς νῆσος, ἀλλ᾿ ὡς χώρη Θεσπρωτῶν. Ὁ Ὅμηρος οὐδαμοῦ ἀναφέρει εἰς τὰ ἔπεα νῆσον Κέρκυραν, ἔστω καὶ μέ ἕτερον ὄνομα, τὴν ἀγνοεῖ. Ὁ λόγος εἶνε ὅτι τὸ ὄνομα Κέρκυρα ἐδώθη ἐκ τῶν Κορινθίων ἐμπόρων, 734 π.Χ.

4

Τῆς Κορίνθου ἔμποροι τὴν χερσόνησον ἀποίκισαν, τὴν εὑρισκομένην πρός τὰ κάτω ἐκ τοῦ ἀκρωτηρίου τῆς πόλεως Ὑπερείης.

Πρωΐα. Ἐπίτομον ἐγκυκλοπαιδικὸν λεξικόν. Κέρκυρα, σελίς 1053.

« Ἀπῳκίσθη ὑπό τῶν Κορινθίων οἵτινες τῷ 734 π.Χ. ἔκτισαν τὴν Κέρκυραν. »

Τὸ Ὑπερείης ῥίον εἶνε τὸ ἀκρωτήριον Γλῶσσα (Gjuhëzës) κείμενον ἐπί τῆς χερσονήσου τῶν Ἀκροκεραυνίων ὀρέων τῆς Ἠπείρου, ἔναντι τῆς Ὑπερείης.

Ὑπέρεια (ὑπέρ + ῥίον) εἶνε ἡ παλαιοτέρα Χώρη τῶν Φαιήκων [πρίν ἐκεῖνοι μετοικήσουν εἰς Σχερίην] ὅπου ὁ Αὐλών Ἠπείρου πλησίον Κυκλώπων: ὀδ. ζ 4.

Δουλίχιον. Ἡ νῆσος Κεφαλληνία.

5


 

Ἡ δυσπέμφαλος ὀφρύς ἢ (ἡ τρικυμιώδης ἀκρωνυχία) εἶνε τό ἀκρωτήριον Λευκάτας ἢ Δουκᾶτον, τῆς ἀ¬κρωνυχίας Λευκάτας, ἥτις εἶνε ἡ προέκτασις τοῦ νοτιοδυτικοῦ τμήματος τῆς νήσου Λευκάδος. Ἡ προέκτασις αὕτη εὑρίσκεται ὕπαιθα (πλαγίως) ἐκ τοῦ πολυβενθοῦς λιμένος τῆς πόλεως τῆς Ἰθάκης (ἄστυ Ἰθακησίων) πού εἶνε ἡ Βασιλικὴ. Εἰς τὴν προέκτασιν Λευκάτας προσεγγίζει ὑποκάτω ἡ μυτερὴ χθόνα, ἡ γῆ τῆς νήσου Δουλιχίου, ἤτοι: Κεφαλληνίας ἡ ἀπολήγουσα εἰς τὸ ἀκρωτήριον Βλιώτης βορείως παρά τὴν πόλιν Φισκάρδον.

Δουκᾶτον. Ἀκρωτήριον Λευκάτας τῆς Λευκάδος.

6


7


 

Βασιλικὴ. Τὸ ὁμηρικὸν Ἄστυ τῶν Ἰθακησίων (νῆσος Λευκάς).

8


 

Ἡ ἀπόστασις ὅρμος Σχίδης – Βασιλικὴ ἀκτοπλοϊκῶς διά τῶν ἀκρωτηρίων Λογκί – Λιψὸν – Καστρί – Τράχηλος εἶνε 12 χλμ. Ἡ ἀπό¬στα¬σις Χοιροσπηλιά Εὐμαίου – μέγαρον Ὀδυσσέως εἶνε 4900 μ. καὶ ἡ διαδρομή ἔχει ὡς ἑξῆς:

1. Χοιροσπηλιά, 200 μ. δυτικῶς τῆς Εὐγήρου: 38ο37’10,02’Β. 20ο39’20,22’Α.

2. Βόρειον τμῆμα κοιλάδος Ὀλοθοῦ, μέ πορείαν ἐκτός τοῦ Μαραντοχωρίου.

3. Θέσις Παλαιόφουρνος.

4. Χωρίον Κοντάραινα.

5. Διά τῆς ἀτραποῦ, ἥτις κατέρχεται διά τῶν λόφων νοτίως ἐκ τῆς θέσεως τοῦ Μαζοχωρίου καὶ βορείως ἐκ τοῦ Ἑρμαίου λόφου ἢ νῦν τοῦ Ἁγ. Νικολάου.

6. Τυκτὴ κρήνη: 38ο37’50,46’Β. 20ο36’51,20’Α. (κάτωθεν τῆς ἀτραποῦ).

7. Μέγαρον Ὀδυσσέως: 38ο37’40,00’Β. 20ο36’33,67’Α. (ἱερός ναός Παναγίας).

Ὁ Εὔμαιος εἶχε ταχύτητα βηματισμοῦ 5 χλμ./ὥραν, διά τῶν ἀτραπῶν, καὶ εἰς χρονικὸν διάστημα μίας ὥρας ἔφθασε, 09:15, εἰς τὸ μέγαρον τοῦ Ὀδυσσέως. Ἡ ναῦς τῶν ἑταίρων, μετά ἀπό χρόνον 2 ὡρῶν καὶ 30’λεπτῶν, κατέπλευσε περί ὥραν 09:15 εἰς τὸν πολυβενθῆ λιμένα τοῦ ἄστεως Ἰθακησίων (Βασιλικὴ) μέ ταχύτητα πλεύσεως 4,8 χλμ./ὥραν. Νά διατί συναντήθησαν ταυτοχρόνως κῆρυξ καὶ χοιροβοσκός, παρά τὴν εἴσοδον τοῦ μεγάρου τοῦ Ὀδυσσέως. Καὶ ἦτο τότε πρωϊνὸν ε’ Θαργηλιῶνος τοῦ ἔτους 3068 π.Χ. Ἐπιστρέφων ὁ Εὔμαιος εἰς τὴν χοιροσπηλιάν εἶδε εὑρισκόμενος καθ᾿ ὁδόν, ὥρα 13:15 ἀπό τὸν Ἕρμαιον λόφον ἀνατολικῶς ὑπέρ τῆς πόλεως, τὴν νῆα τῶν μνηστήρων καταπλέουσα ἐκ τῆς ἐνέδρας εἰς τὸν πολυβενθῆ λιμένα τοῦ ἄστεος. Ὁ Ἕρμαιος λόφος σήμερον φέρει τὸ ὄνομα Ἅγιος Νικόλαος. Ἡ θέσις ἀπ᾿ ὅπου εἶδε ὁ Εὔμαιος τὴν νῆα τῶν μνηστήρων καταπλέουσα εἰς τὸν πο¬λυ¬βενθῆ λιμένα τῆς Βασιλικῆς, κεῖται εἰς τὴν κατηφορικὴν ἀτραπόν: 38ο37’44,62’Β. 20ο37’06,14’Α. ἥτις χρησιμοποιεῖται ἐκ τῶν κατοίκων σήμερον, συνδέουσα τὴν Κοντάραινα μέ τὴν Βασιλικὴν.

Ῥεῖθρον. Ὁ ὁμηρικὸς λιμήν τῶν Κολλυβάτων Βασιλικῆς Λευκάδος.

9


 

Ὅπως ἤδη ἀπέδειξα τὸ ἄστυ τῶν Ἰθακησίων εἶνε ἡ νῦν πόλις Βασιλικὴ τῆς Λευκάδος. Τὸ δὲ μέγαρον τοῦ Ὀδυσσέως (Ὁμήρου) εὑρίσκετο ἐπί μικροῦ ὑψώματος 13 μ. εἰς τὸ βὸρειον μέρος τῆς Βασιλικῆς, ὅπου ἡ θέσις τοῦ ἱεροῦ ναοῦ τῆς Παναγίας. Τὸ ἀνάκτορον τοῦ Ὀδυσσέως βεβαίως καὶ εἶ¬χεν ὀπτι¬κὴν ἐπαφήν μέ τὸν πολυβενθῆ λιμένα, ἀλλ᾿ ὅμως δὲν εἶχε καὶ οὔτε ἔχει τοιαύτην μέ τὸν ἕτερον λιμένα, τὸ Ῥεῖθρον (ὅρμος Κολλυβάτων), ἐπειδή παρεμβάλλεται δασώδης προβλής διακόπτουσα τὴν ὁρατότητα τῶν δύο θέσεων.

Νήϊον. Ὄρος τῆς ὁμηρικῆς Ἰθάκης (Λευκάδος).

10


 

Τὸ ὄρος Νήριτον δὲν ἔλαβε ὄνομα ἀπό τὸν Νήριτον, τὸ ἀντίθετον ἐγένετο. Τὸ ὄνομα Νήϊον τοῦ ὄρους τῆς νοτίου Ἰθάκης (Λευκάδος) εἶνε προομηρικὸν: ὀδ. α 186, ὀδ. γ 81, ἀποτελεῖ κώδικα μέ ἀρ¬χικὰ γράμματα τῶν συνεστωσῶν λέξεων τοῦ ἑλληνικοῦ ἀλφαβήτου πού ἦτο τότε εἰς χρῆσιν. Ὄντως εἰς τήν Ἰθά¬κην (Λευκάδα) τὸ βόρειον μέρος αὐτῆς καλύπτεται ἐκ τοῦ εἰνοσιφύλλου (καταφύτου) ὄρους Νήριτον (Ἐλάτη): ΙΛ. Β 632, ὀδ. ι 22, ὀδ. ν 351, ὕψους 1182 μ.

Πόντι. Συνοικισμός τοῦ Δήμου Ἀπολλωνίων τῆς Λευκάδος.

11


 

Ὁ μικρὸς συνοικισμός Πόντι κεῖται νόσφι (πλαγίως, χωριστά) τοῦ ἄστεος καὶ διαμετρικῶς ἐκ τοῦ ὅρμου Ῥεῖθρον. Ἐκεῖ ὁ Ὀδυσσεὺς συναντήθη μέ τὸν πατέρα του τὸν Λαέρτην προσποιούμενος τὸν Ἐπήριτον, υἱόν τοῦ βασιλέως Ἀφείδαντος Πολυπημονίδου ἐκ τοῦ Ἀλύβαντος Σικανίης ἢ Σικελίης, πού τὸν φιλοξένησε καὶ τὸν ἔπεμψε πρὶν 5 ἔτη εἰς πατρίδα γαῖαν. Ὁ Ὀδυσσεὺς (Ἐπήριτος) λέγει ψεύδη εἰς τὸν Λαέρτην, διότι δὲν ἤθελε νά τοῦ φανερωθῇ ἀμέσως, φοβούμενος διά τὴν ζωήν τοῦ πατρὸς του. Ὅμως λέγει κἄτι πολύ σημαντικὸν, τὸ ὁποῖον καθορίζει τὴν γεωγραφικὴν θέσιν ἀφ᾿ ἑνὸς μὲν μέ τὸν συνοικισμόν Πόντι, ἀφ᾿ ἑτέρου δὲ μέ τὸν ἀγρόν Λαέρτου. Λέγει ὁ Ὀδυσσεὺς (Ἐπήριτος) ὅτι ἡ ναῦς του ἐστάθη πλησίον ἢ πλαγίως τῆς πόλεως ἐπ᾿ ἀγροῦ, ἤτοι: νό¬σφι πόληος. Ὡς ἀνύπαρκτη ἡ ναῦς, δὲν πρέπει νά φαίνεται. Ὁ μόνος ὅρμος ὅστις παρέχει κάλυψιν ἐκ τοῦ ἀγροῦ τοῦ Λαέρτου εἶνε τὸ Ῥεῖθρον. Ἡ ναῦς ἐστάθη εἰς τὸν ὅρμον Ῥείθρου ἐκεῖ ὅπου ἐστάθη καὶ ἡ ναῦς τοῦ Μέντη. Ὅπως προαναφέρωμεν, ὁ ὅρμος εἶνε ἀθέατος ἀπό τὸν πολυβενθῆ λιμένα τοῦ ἄστεος Ἰθακησίων (Βασιλικῆς) ἐπειδή παρεμβάλλεται μία δασώδη προβλής μεταξύ τῶν δύω λιμένων. Εἶνε ἡ ἰδία προβλής ἥτις κάμνει τὴν ἀνύπαρκτον νῆα τοῦ Ἐπηρίτου (Ὀδυσσέως) ἀθέατη, ἐκ τῆς θέσεως Πόντι, ὅπου ἦτο ὁ ἀγρός τοῦ ἥρωως Λαέρτου. Κατά συνέπειαν ὁ ἀγρός τοῦ Λαέρτου κεῖται δυτικῶς τῆς Βασιλικῆς: 38ο38’04,86’Β. 20ο35’51,44’Α. Ἀπέχει ἀπό τὴν ἀκτήν τῆς θαλάσσης τοῦ Πόντιος, πρός Βοῤῥᾶν, τοὐλάχιστον 400 μ. καὶ εἶνε βεβαίως ἀθέατος ἐκ τοῦ λιμένος τοῦ Ῥεί¬θρου (Κολλυβάτων).

[Περισσότερα εἰς τὸ βιβλίον μου: «Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος.»]

Μετά τιμῆς
Ἀριστοτέλης Ἀπ. Ντοβόρης. Ε.Τ.Π. ἠλεκτρονικὸς Τ.Ε.Ι. Πειραιῶς.
aristotelis.n@gmail.com www.aristonpress.wordpress.com


Τὸ βιβλίον τοῦ Ἀριστοτέλους Ἀπ. Ντοβόρη, « Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος. »

Ἡ ἐπιστήμη τῆς γλωσσολογίας ἀδυνατεῖ νά ἑρμηνεύσῃ ὀνόματα τῆς ἑλληνικῆς γλώσσης ἅτινα στεροῦνται ἐτύμου, κατατάσσει αὐτὰ εἰς τὴν ἰαπετικὴν ἢ τὴν ἰνδοευρωπαϊκὴν ὁμάδα γλωσσῶν. Ἕτερα ὀνόματα, μή ἔχοντα σχέσιν μέ τὴν ἀνωτέρω ὁμάδα, τὰ χαρακτηρίζει ὡς μικρασιατικὰ, μεσογειακὰ, προελληνικὰ, τῶν Αἰγαίων, ξενικὰ, δάνεια, σημιτικὰ, ἀδήλου ἢ σκοτεινοῦ ἐτύμου. Ἄνευ ἐτύμου ὀνόματα εἶνε κώδικες φέροντες ΜΝΗΜΗΝ διότι ἐντός λανθάνει [κεκρυμμένος, ἀθέατος] ὁ Ἕλλην Λόγος καὶ δὴ ὁ ὁμηρικὸς.

Ἀκόμη παρουσιάζεται ὁ Νόστος Ὀδυσσέως μέ νέα ἀποκαλυπτικὰ δεδομένα, καθ᾿ ὅτι τὰ μέρη ἀπ᾿ ὅπου πέρασε ὁ Ὀδυσσεὺς κεῖνται εἰς τὰς θέσεις των διακριτὰ ἀπό google Earth!

Εἰς τὸ βιβλίον ἀποκωδικοποιοῦνται [παγκοσμίως διά πρώτην φοράν] 222 ὀνόματα.

Ἄβιοι, Ἄγκυρα, Ἀθηναίη, Αἰαίη, Αἰγαῖον, Αἴγυπτος, Αἰθήρ, Ἀλβανία, Ἀλιζῶνες, Ἀλχημεία, Ἄμφισσα, Ἀργώ, Ἄρτα, Ἀσκληπιός, Ἀττική, Αὐλών, Βαρδάρης, Βλάχοι, Βῶλος, Βουλγαρία, Βυζάντιον, Γάδειρα, Γρεβενά, Δελφοί, Δευκαλίων, Δουλίχιον, Δράμα, Δραχμή, Δωδώνη, Δωριεῖς, Ἑλλάς, Ἕλληνες, Θρῄκη, Θεσσαλία, Θρινακίη, Ἰθάκη, Ἰθώμη, Ἵππος, Ἰωάννινα, Καβάλα, Καλαμπάκα, Καρπενήσιον, Καρχηδών, Κατερίνη, Κένταυροι, Κέρκυρα, Κίθαρις, Κιλκίς, Κοζάνη, Κομοτινή, Κρήτη, Κρόνος, Κύκλωπες, Κύπρος, Λαμία, Λαιστρυγονίη, Λακεδαίμων, Λακωνία, Λευκάς, Λιβύη, Μακεδονία, Μακεδών, Μίεζα, Μυκῆναι, Μυτιλήνη, Μῶλυ, Νηίθ, Νήϊον, Οἰχαλίη, Ὅμηρος, Ὀρτυγίη, Ὄσσα, Παλλὰς, Πανδουρίς, Πελασγοί, Πέλλα, Πελλάνα, Περσία, Πνύξ, Πομάκοι, Πόντι, Πρέβεζα, Πυραμίς, Ῥᾶ, Σάλωνα, Σελλοί, Σέρραι, Σικανίη, Σιδών, Σίουα, Σκύλλη, Σλαῦοι, Συρίη, Σχερίη, Τουρκία, Τοῦρκος, Τρίκκαλα, Τρίκκη, Τριτογένεια, Τυρρηνία, Τυρρηνοί, Φαίηκες, Φαραώ, Φῆρες, Φλώρινα, Φοίνικες, Φθίη, Φόρμιγξ, Χαλδαία, Χάλυβες, Χάος, Χάρυβδις, Χετταῖοι, Χρυσὸς, Ὠγυγίη κ.ἄ.

Aesculapius, Αfghanistan, Bardarska, Canaria, Carthago, Ceres, Diana, Equus, Εtrusci, Εtruscia, Gades, Gibraltar, Graeci, Graecia, Greece, Greek, Grex, Hellas, Homerus, Iraq, Istanbul, Italia, Italie, Italus, Italy, Japan, Jerusalem, Juno, Jupiter, Latin, Lixus, Loukkos, Malta, Mars, Mater, Mercurius, Minerva, Neptunus, Pater, Pisces, Pleiades, Pluto, Poem, Poet, Poetic, Poland, Polaris, Pole, Police, Pollux, Polska, Pontifex, Pontiff, Portugal, Propel, Propellant, Propellent, Propeller, Propelling, Roma, Rome, Saturnus, Siwah, Τurk, Turkey, Ulixes, Ulysses, Venus, Vitulus, Vulcanus κ.ἄ.

Σελίδες: 808, ἐξώφυλλον: σκληρὸν, διαστάσεις σώματος: 17 X 24, γραφή: πολυτονικὴ, τιμή: 55 Ε.

Προμήθεια βιβλίου: ἀπ᾿ ὅλα τὰ βιβλιοπωλεῖα κατόπιν παραγγελίας ἀπό τὰ πρακτορεῖα Ἀθηνῶν: Ἀθ. Χριστάκης Ἱπποκράτους 12 τηλ.: 210 3639336. Ἀχιλ. Σῖμος Μαυροκορδάτου 9 τηλ.: 210 3830491.

aristotelis.n@gmail.com –  www.aristonpress.wordpress.com

Κατεβάστε σε μορφή pdf την έρευνα του κου Ντοβόρη κάνοντας κλικ [εδώ]

 
  Ἀριστοτέλης Ντοβόρης πρός Δήμαρχον Λευκαδίων Κων/νον Ἀραβανήν …… Χαίρειν!
Ἀγαπητὲ κύριε Δήμαρχε, ἐπειδή χρόνια τώρα ἐπικρατεῖ ἡ Ἔρις μεταξύ τῶν Κεφαλλήνων, Ἰθακησίων καὶ Λευκαδίων περί τῆς ὁμηρικῆς Ἰθάκης, πατρίδος γαίης τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου ἢ Ὁμήρου, ἀποστέλλω ἐκ τοῦ βιβλίου μου:  « Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος. » ἀποκωδικοποιημένας ἑρμηνείας τῶν ὀνομάτων: Ὅμηρος, Homerus, Ἰθάκη, Λευκάς, Χθαμαλὸς, Χθαμαλὴ, Δουλίχιον, Δουκᾶτον, Λευκάτας, Βασιλικὴ, Ῥεῖθρον, Νήϊον, Πόντι.
Ἡ ἐπιστήμη τῆς γλωσσολογίας ἀδυνατεῖ νά ἑρμηνεύσῃ ὀνόματα ἐκ τῆς ἑλληνικῆς γλώσσης ἅτινα στεροῦνται ἐτύμου καὶ κατατάσσει ἐκεῖνα εἰς τὴν ἰαπετικὴν ἢ τὴν ἰνδοευρωπαϊκὴν ὁμάδα γλωσσῶν.
Ἕτερα ὀνόματα, μή ἔχοντα σχέσιν μέ τὴν ἀνωτέρω ὁμάδα, τὰ χαρακτηρίζει ὡς: μικρασιατικὰ, μεσογειακὰ, προελληνικὰ, τῶν Αἰγαίων, ξενικὰ, δάνεια, σημιτικὰ, ἀδήλου ἢ σκοτεινοῦ ἐτύμου.
Ἄνευ ἐτύμου ὀνόματα εἶνε κώδικες φέροντες ΜΝΗΜΗΝ διότι ἐντός ἐκείνων λανθάνει [κεκρυμμένος, ἀθέατος] ὁ Ἕλλην Λόγος καὶ δὴ ὁ ὁμηρικὸς.
Κύριε Δήμαρχε, παρουσίασε τὰ ὀνόματα εἰς τοὺς κ.κ. Ἀντιδημάρχους τῆς νήσου Λευκάδος (Ἰθάκης), καθώς καὶ εἰς τὸν τοπικὸν τύπον, οὕτως ὥστε ἵνα λάβῃ ἔκτασιν τὸ θέμα, περί ὁμηρικῆς Ἰθάκης, ἐπ᾿ ὠφελείᾳ τῶν Δημοτῶν τῆς νήσου. Ὁ Δῆμος Λευκαδίων ἄς ἀναλάβῃ πρωτοβουλίαν διεθνῶς, μέ συνέδρια, ὁμιλίας καὶ ἀποστολάς βιβλίου: « Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος. » καθ᾿ ὅτι ἡ τιμή πωλήσεως βιβλίου πρός τὸν Δῆμον θά εἶνε ἐκπτωτικὴ κατά 25%. Προσωπικῶς θά εἶμαι παρὼν εἰς κάθε δραστηριότητα, ὁμιλίαν καὶ ἐκδήλωσιν πού ὁ Δῆμος πραγματοποιήσει.
Ἀρ. πρωτοκόλλου: 18   18/01/2012.                                                                              
Μετά  τιμῆς
Ἀριστοτέλης Ἀπ. Ντοβόρης.
Ε.Τ.Π. ἠλεκτρονικὸς Τ.Ε.Ι. Πειραιῶς.
Κοσμᾶ Αἰτωλοῦ 8 Πεύκη Ἀττικῆς 151 21.
Τηλέφωνον, τηλε/πον: 2108020874, κινητὸν: 6980344838.                                               
aristotelis.n@gmail.com   www.aristonpress.wordpress.com

       Ὅμηρος.  Ὁ Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης.
     Ὅμηρος
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
     Ὅ     Ὀδυσσεὺς
 μ      μαρτυρίας
 η      ἠδὲ
 ρ      ῥήσεις
 ο      ὁμαρτησάντων
 ς      συνέλεξεν    455
406
281
575
465
601    

1 – 2

” Ὁ Ὀδυσσεὺς μαρτυρίας καὶ λόγους συνέλεξε τῶν συμπολε¬μι¬στῶν. “

Ὅμηρος καὶ Ὀδυσσεὺς μετά βεβαιότητος ἦτο τὸ αὐτὸν πρόσωπον. Αὐτὸς ἔγραψε τὸ ἔπος τῆς Ἰλιάδος ἀ¬φ᾿ οὗ πρῶτα συνήθροισε τὰς μαρτυρίας, ἀλλά καὶ τοὺς λόγους τῶν Ἀχαιῶν καὶ Τρώων περιγράψας ἐπ᾿ ἀκριβῶς τὰ γεγονότα τοῦ πρώτου κατα¬γεγραμ¬μένου ἑλληνικοῦ ἐμφυλίου πολέμου, τοῦ τρωικοῦ.
Διά τὸ ἔπος τῆς Ὀδυσσείας δὲν ἐχρειάσθη νά πράξῃ τὸ αὐτὸν, ὅπως εἰς τὴν Ἰλιάδα, ἀλλά μέ κάθε λεπτομέρειαν περιγράφει τὰ ὅσα ὁ ἴδιος ἔπα¬θε κατά τὴν 10ετῆ περιπλάνησίν του εἰς διαφόρους χώρας τῆς Μεσογείου θαλάσσης καὶ τοῦ Ἀτλαντικοῦ Ὠκεανοῦ. Τὸ ὄνομα Ὅμηρος δὲν εὑρίσκεται εἰς τὰ ὁμηρικὰ ἔπεα, εἶνε κωδικοποιημένον ψευδώνυμον τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου ἐκ τῶν γραμματικῶν τῶν ὁμηρικῶν ἐπέων τῆς συντακτικῆς ὁμάδος τοῦ Ὀνομακρίτου ἐπί ἐποχῆς τυράννου Ἀθηναίων Πεισι¬στράτου (538 – 527 π.Χ.) Ὁ Ὀδυσσεὺς (Ὅμηρος) ἔλαβε μέρος εἰς τὸν τρωικὸν πόλεμον μέ 12 νῆας. ΙΛ. Β 631 – 637.
[Περισσότερα εἰς τὸ βιβλίον μου: «Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος.»]
 
  Homerus.  Ὁ Ὅμηρος (εἰς τὴν λατινικὴν).

Χόμερως
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
H    χείρ
o    Ὀδυσσῆος
m    μαχητῶν
e    ἔγραψε
r    ῥήσεις
u    ὡς
s    συνέλεξεν    686
455
407
143
575
703
601    1

ΙΙ 1

” Χείρ Ὀδυσσέως ἔγραψε τοὺς λόγους τῶν μαχητῶν ἀφ᾿ οὗ τοὺς συνέλεξεν. “
 Ὁ Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης (Ὅμηρος) δὲν ἔγραψε ποιήματα καὶ στίχους,  ἀλλά μέ συντεταγμένον λόγον ἔγραψε πήματα, ἤτοι: παθήματα καὶ ἱστορία.  Τὰ ὀνόματα ποιητής καὶ ποίημα δὲν εὑρίσκονται εἰς τὰ ὁμηρικὰ ἔπεα, ἀντί αὐτῶν ὑπάρχουν τὰ: δημιοεργὸς καὶ ἔπος ἀντιστοίχως. Εὑρίσκεται ὅμως τὸ ῥῆμα ποιέω – ῶ, μάλιστα πολλάκις. Τὰ ὁμηρικὰ κείμενα, εἰς τὴν μορφήν πού ὑπάρχουν σήμερα, ἀποτελοῦν ποιήματα διότι εἶνε ἔμμετρα. Αὐτὰ μετέπειτα γένετο ἔπεα δακτυλικοῦ ἑξαμέτρου ἐκ τῆς μεταγραφικῆς ὁμάδος Ὀνομακρίτου.

  Ἰθάκη.  Ἡ ὁμηρικὴ Ἰθάκη.

Ἰθάκη
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
Ἰ    ἴθμα
θ    θαλάσσης
ά    ἀντιπέραιον
κ    Κεφαλλήνων
η    Ἠπείροιο    314
294
75
355
289    
α

α

” Πέρασμα θαλάσσης ἀντίπερα τῶν Κεφαλ¬λήνων τῆς Ἠπείρου. “

Τὸ βασίλειον τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου εἶχε ἕδραν τὴν Ἰθάκην, δηλαδή τὴν νῆσον Λευκάδα. Ἐπί ὁμηρικῆς ἐποχῆς, ἡ νῆσος Ἰθάκη (Λευκάς) δὲν ἦτο νῆσος, ἀλλά χερσόνησος ἔναντι τῶν Κεφαλίνων Ἠπείρου, ἤτοι: Ἀκαρνάνων.

ΙΛ. Β 631 – 637
« Αὐτάρ Ὀδυσσεὺς ἦγε Κεφαλλῆνας μεγαθύμους,
οἵ ῥ᾿ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον,
καὶ Κροκύλει᾿ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾿ οἳ Σάμον ἀμφινέμοντο,
οἵ τ᾿ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾿ ἀντιπέραι᾿ ἐνέμοντο·
τῶν μὲν Ὀδυσσεὺς ἦρχε Διὶ μῆτιν ἀτάλαντος·
τῷ δ᾿ ἅμα νῆες ἕποντο δυώδεκα μιλτοπάρῃοι. »

( Ὁ Ὀδυσσεὺς δὲ ἦγε τοὺς μεγαθύμους Κεφαλλῆνας,
ἐκεῖνοι λοιπόν εἶχον τὴν Ἰθάκην καὶ τὸ πυκνόφυλλον Νήριτον,
καὶ τὴν Κροκύλειαν ἐνέμοντο καὶ τὴν τραχεῖαν Αἰγίλιπα,
καὶ ἐκεῖνοι τὴν Ζάκυνθον εἶχον καὶ ἐκεῖνοι τὴν Σάμον περιοίκεον,
καὶ ἐκεῖνοι τὴν ἤπειρον εἶχον καὶ τ᾿ ἀντιπέραια ἐνέμοντο·
εἰς ἐκείνων μάλιστα ὁ Ὀδυσσεὺς ἦρχε μέ τὴν φρόνησιν τοῦ Διὸς ἴσος·
καὶ μ᾿ αὐτὸν συνάμα ἕποντο δώδεκα ἐρυθροπάρειοι νῆες. )
Λευκάς
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
Λ    Λαερτιάδεω
ε    ἕδος
υ    ὑπέρτατον
κ    κεῖται
ά    ἁλὶ
ς    σκαιὸν    384
181
649
351
  44
586    
3
1

Β
2 – 1

”  Ἡ χώρα τοῦ Λαερτιάδου κεῖται πανυπερτάτη δυτικῶς εἰς τὴν θάλασσαν. “

Ὁ Ὀδυσεὺς Λαερτιάδης ἀπαντῶν εἰς ἐρώτησιν τοῦ βασιλέως τῶν Φαιήκων  τῆς Σχερίης Ἀλκινόου, περί καταγωγῆς καὶ τοῦ ὀνόματός του, ἀποκαλύπτει αὐτὸ καθώς καὶ τὴν πατρίδα του. Οἱ ἑπόμενοι στίχοι ἀπετέλεσαν ἀφ᾿ ἑνὸς μὲν ἀπάντησιν πρός τὸν βασιλέα Ἀλκίνοον, ὅστις σαφῶς ἐνόησεν τὴν πατρίδα γαῖα τοῦ Ὀδυσσέως, ἀφ᾿ ἑτέρου δὲ ἀποτελοῦν καὶ διαχρονικὴν ἀπάντησιν πρός ἅπαντας τοὺς τυραννίσκους (δεσποτικοὺς Ἰθακηστάς), πού δὲν δύνανται νά ἐνοήσουν ἀκόμη τὴν ταύτησιν τῆς ὁμηρικῆς Ἰθάκης μετά τῆς Λευκάδος.  

ὀδ. ι 19 – 28
« ” Εἴμ᾿  Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης, ὃς πᾶσι δόλοισιν
ἀνθρώποισι μέλω, καὶ μευ κλέος οὐρανόν ἵκει.
ναιετάω δ᾿ Ἰθάκην εὐδείελον· ἐν δ᾿ ὄρος αὐτῇ,
Νήριτον εἰνοσίφυλλον ἀριπρεπὲς· ἀμφί δὲ νῆσοι
πολλαί ναιετάουσι μάλα σχεδόν ἀλλήλῃσι,
Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ἡλήεσσα Ζάκυνθος.
αὐτὴ δὲ χθαμαλὴ πανυπερτάτη εἰν ἁλὶ κεῖται
πρός ζόφον, αἱ δὲ τ᾿ ἄνευθε πρός ἠῶ τ᾿ ἠέλιόν τε,
τρηχεῖ᾿, ἀλλ᾿ ἀγαθὴ κουροτρόφος· οὔ τοι ἐγώ γε
ἧς γαίης δύναμαι γλυκερώτερον ἄλλο ἰδέσθαι. ” »

( ” Εἶμαι ὁ Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης, ὅστις μέ τὰ τεχνάσματα ὅλους
τοὺς ἀνθρώπους μελετῶ, καὶ τὸ κλέος μου εἰς τὸν οὐρανόν φθάνει.
Κατοικῶ δὲ εἰς τὴν εὐδειλινὴν Ἰθάκην· ἐντός αὐτῆς τὸ ὄρος
Νήριτον τὸ πυκνόφυλλον μεγαλοπρεπὲς· καὶ πέριξ νῆσοι
πολλαί ὑπάρχουν πολύ πλησίον μεταξύ των,
τὸ Δουλίχιον καὶ ἡ Σάμη καὶ ἡ δασώδης Ζάκυνθος·
αὐτὴ χθαμαλὴ κεῖται καὶ πανυπερτάτη εἰς τὴν θάλασσαν
πρός δυσμάς, αἱ δὲ ἄλλαι χωριστά πρός τὴν αὐγήν καὶ τὸν Ἥλιον,
τραχεῖα, ἀλλά παλληκαροτρόφος· ἐγώ βεβαίως
ἀπό τὴν γῆ μου δὲν δύναμαι νά ἴδω κἄτι ἄλλο γλυκερώτερον. ” )
Πατρίς γαῖα τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου (Ὁμήρου) ἐκείνην πού μαλιστα δὲν ἀντελή¬φθησαν ἅπαντες οἱ ἰνδοευρωπαϊσταί κανδηλανάπται φωστῆρες,    ἀλλ᾿ ὅμως ἀντελήφθησαν οἱ Φαίηκες εἶνε ἡ νῆσος Ἰθάκη (Λευκάς), ἥτις κεῖται δυτικῶς πρός Ζόφον. Βεβαίως τότε ἔκειτο πανυπερτάτη εἰς τὴν θάλασσαν ἐξ ἁπάντων τῶν Ἰονίων νήσων, διότι ἡ νῦν πανυπερτάτη πρός Βοῤῥᾶν, νῆσος Κέρκυρα, τότε ἐλέγετο χώρη Θεσπρωτῶν, ἦτο δὲ χερσόνησος καὶ ὄχι νῆσος.  
Ἡ Κέρκυρα κατά τὴν ἐποχήν τοῦ Ὀδυσσέως (Ὁμήρου), περί τῷ 3060 π.Χ.  δὲν ἀναφέρεται ὡς νῆσος, ἀλλ᾿ ὡς χώρη Θεσπρωτῶν. Ὁ Ὅμηρος οὐδαμοῦ ἀναφέρει εἰς τὰ ἔπεα νῆσον Κέρκυραν, ἔστω καὶ μέ ἕτερον ὄνομα, τὴν ἀγνοεῖ. Ὁ λόγος εἶνε ὅτι τὸ ὄνομα Κέρκυρα ἐδώθη ἐκ τῶν Κορινθίων ἐμπόρων, 734 π.Χ.
 
Κ ΟΡΙΝΘΟΥ     Ε ΜΠΟΡΟΙ     Ρ ΙΟΝ     Κ ΑΤΑΝΤΑ     Υ ΠΕΡΕΙΗΣ     Ρ ΙΟΥ     Α ΠΩΚΙΣΑΝ.

Τῆς Κορίνθου ἔμποροι τὴν χερσόνησον ἀποίκισαν, τὴν εὑρισκομένην πρός τὰ κάτω ἐκ τοῦ ἀκρωτηρίου τῆς πόλεως Ὑπερείης.

Πρωΐα. Ἐπίτομον ἐγκυκλοπαιδικὸν λεξικόν. Κέρκυρα, σελίς 1053.
« Ἀπῳκίσθη ὑπό τῶν Κορινθίων οἵτινες τῷ 734 π.Χ. ἔκτισαν τὴν Κέρκυραν. »

Τὸ Ὑπερείης ῥίον εἶνε τὸ ἀκρωτήριον Γλῶσσα (Gjuhëzës) κείμενον ἐπί τῆς χερσονήσου τῶν Ἀκροκεραυνίων ὀρέων τῆς Ἠπείρου, ἔναντι τῆς Ὑπερείης.

Ὑπέρεια (ὑπέρ + ῥίον) εἶνε ἡ παλαιοτέρα Χώρη τῶν Φαιήκων [πρίν ἐκεῖνοι μετοικήσουν εἰς Σχερίην] ὅπου ὁ Αὐλών Ἠπείρου πλησίον Κυκλώπων: ὀδ. ζ 4.

  Δουλίχιον.  Ἡ νῆσος Κεφαλληνία.

Δουλίχιον
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
Δ    δυσπέμφαλον
ο    ὀφρύν
υ    ὕπαιθα
λ    λιμένος
ί    Ἰθάκης
χ    χθόνα
ι    ἱκάνει
ο      ὀξεῖα
ν    νήσου    174
493
644
394
314
690
315
469
443    
2
β – α

α
Α1β
1

” Πρός τὴν τρικυμιώδην ἀκρωνυχίαν (Λευκάτας) πλαγίως τοῦ λιμένος τῆς   Ἰθάκης προσεγγίζει ἡ ὀξεῖα χθόνα (ἀκρωτήριον) τῆς νήσου Δουλιχίου. “
Ἡ δυσπέμφαλος ὀφρύς ἢ (ἡ τρικυμιώδης ἀκρωνυχία) εἶνε τό ἀκρωτήριον Λευκάτας ἢ Δουκᾶτον, τῆς ἀ¬κρωνυχίας Λευκάτας, ἥτις εἶνε ἡ προέκτασις τοῦ νοτιοδυτικοῦ τμήματος τῆς νήσου Λευκάδος. Ἡ προέκτασις αὕτη εὑρίσκεται  ὕπαιθα (πλαγίως) ἐκ τοῦ πολυβενθοῦς λιμένος τῆς πόλεως τῆς Ἰθάκης (ἄστυ Ἰθακησίων) πού εἶνε ἡ Βασιλικὴ. Εἰς τὴν προέκτασιν Λευκάτας προσεγγίζει ὑποκάτω ἡ μυτερὴ χθόνα, ἡ γῆ τῆς νήσου Δουλιχίου, ἤτοι: Κεφαλληνίας ἡ ἀπολήγουσα εἰς τὸ ἀκρωτήριον Βλιώτης βορείως παρά τὴν πόλιν Φισκάρδον.

  Δουκᾶτον.  Ἀκρωτήριον Λευκάτας τῆς Λευκάδος.

Δουκᾶτον
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
Δ    δυσπέμφαλος
ο    ὀφρύς
υ    ὕπαιθα
κ    κόλπου
ᾶ    ἄστεος
τ    τετάνυσται
ο    Ὀδυσσέως
ν    νήσου    174
493
644
366
106
611
455
443    
2
β – α
γ – δ

Β3β

” Ἡ τρικυμιώδης ἀκρωνυχία (ἀκρωτήριον) πλαγίως τοῦ κόλπου τοῦ ἄστεως τῆς νήσου τοῦ Ὀδυσσέως ἐκτείνεται. “
 
Λευκάτας
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
Λ    Λαερτιάδεω
ε    ἕδος
υ    ὕπαιθα
κ    κόλπου
ά    ἄστεος
τ    τετάνυσται
α    ἄκρον – ἀκτή
ς    σκαιὸν – σκαιὴ    384
181
644
366
106
611
35 – 35/2
586    
3
β – α
γ – δ

Β3β
–  /α – β
2 – 1

” Πλαγίως τοῦ κόλπου τοῦ ἄστεως τῆς κατοικίας τοῦ Λαερτιάδου (Ὀδυσσέ¬ως)  ἐκτείνεται τὸ σκαιὸν (δυτικὸν) ἀκρωτήριον ἢ ἡ ἀπότομος δυτικὴ ἀκτή. “
        Βασιλικὴ.  Τὸ ὁμηρικὸν Ἄστυ τῶν Ἰθακησίων (νῆσος Λευκάς).

Βασιλικὴ
       σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
Β    Βασιλῆος
α    ἀποιχομένοιο
σ    σκηπτούχου
ι    Ἰθάκης
λ    λαοῦ
ι    Ἰκαρίοιο
κ    κούρη
ὴ    ἦρχε    125
84
587
314
387
315
370
103    1αβγδ

2 – α – β – 1 – α – β

β – α
ΙΒ

” Τοῦ σκηπτούχου βασιλέως τῆς Ἰθάκης ἀπόντος, ἐβασίλευε τοῦ λαοῦ,                   ἡ κόρη τοῦ Ἰκαρίου, (ἡ Πηνελόπεια). “

Ἡ ἀπόστασις ὅρμος Σχίδης – Βασιλικὴ ἀκτοπλοϊκῶς διά τῶν ἀκρωτηρίων  Λογκί – Λιψὸν – Καστρί – Τράχηλος εἶνε 12 χλμ. Ἡ ἀπό¬στα¬σις Χοιροσπηλιά  Εὐμαίου  –  μέγαρον Ὀδυσσέως εἶνε 4900 μ. καὶ ἡ διαδρομή ἔχει ὡς ἑξῆς:
1.    Χοιροσπηλιά, 200 μ. δυτικῶς τῆς Εὐγήρου: 38ο37’10,02Β. 20ο39’20,22Α.
2.    Βόρειον τμῆμα κοιλάδος Ὀλοθοῦ, μέ πορείαν ἐκτός τοῦ Μαραντοχωρίου.
3.    Θέσις Παλαιόφουρνος.
4.    Χωρίον Κοντάραινα.
5.    Διά τῆς ἀτραποῦ, ἥτις κατέρχεται διά τῶν λόφων νοτίως ἐκ τῆς θέσεως τοῦ  Μαζοχωρίου καὶ βορείως ἐκ τοῦ Ἑρμαίου λόφου ἢ νῦν τοῦ Ἁγ. Νικολάου.
6.    Τυκτὴ κρήνη: 38ο37’50,46Β. 20ο36’51,20Α. (κάτωθεν τῆς ἀτραποῦ).
7.    Μέγαρον Ὀδυσσέως: 38ο37’40,00Β. 20ο36’33,67Α. (ἱερός ναός Παναγίας).
Ὁ Εὔμαιος εἶχε ταχύτητα βηματισμοῦ 5 χλμ./ὥραν, διά τῶν ἀτραπῶν, καὶ εἰς χρονικὸν διάστημα μίας ὥρας ἔφθασε, 09:15, εἰς τὸ μέγαρον τοῦ Ὀδυσσέως. Ἡ ναῦς τῶν ἑταίρων, μετά ἀπό χρόνον 2 ὡρῶν καὶ 30’λεπτῶν, κατέπλευσε περί ὥραν 09:15 εἰς τὸν πολυβενθῆ λιμένα τοῦ ἄστεως Ἰθακησίων (Βασιλικὴ) μέ ταχύτητα πλεύσεως 4,8 χλμ./ὥραν. Νά διατί συναντήθησαν ταυτοχρόνως κῆρυξ καὶ χοιροβοσκός, παρά τὴν εἴσοδον τοῦ μεγάρου τοῦ Ὀδυσσέως. Καὶ ἦτο τότε πρωϊνὸν ε’ Θαργηλιῶνος τοῦ ἔτους 3068 π.Χ. Ἐπιστρέφων ὁ Εὔμαιος εἰς τὴν χοιροσπηλιάν εἶδε εὑρισκόμενος καθ᾿ ὁδόν, ὥρα 13:15 ἀπό τὸν Ἕρμαιον λόφον ἀνατολικῶς ὑπέρ τῆς πόλεως, τὴν νῆα τῶν μνηστήρων καταπλέουσα ἐκ τῆς ἐνέδρας εἰς τὸν πολυβενθῆ λιμένα τοῦ ἄστεος. Ὁ Ἕρμαιος λόφος σήμερον φέρει τὸ ὄνομα Ἅγιος Νικόλαος. Ἡ θέσις ἀπ᾿ ὅπου εἶδε ὁ Εὔμαιος τὴν νῆα τῶν μνηστήρων καταπλέουσα εἰς τὸν πο¬λυ¬βενθῆ λιμένα τῆς Βασιλικῆς, κεῖται εἰς τὴν κατηφορικὴν ἀτραπόν: 38ο37’44,62Β. 20ο37’06,14Α. ἥτις χρησιμοποιεῖται ἐκ τῶν κατοίκων σήμερον, συνδέουσα τὴν Κοντάραινα μέ τὴν Βασιλικὴν.
        Ῥεῖθρον.  Ὁ ὁμηρικὸς λιμήν τῶν Κολλυβάτων Βασιλικῆς Λευκάδος.

Ῥεῖθρον
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
     Ῥ    ῥέπει
ε    εὐδειέλου
ῖ    Ἰθάκης
θ    θύραζε – θύρῃσι – θύρηφι
ρ    ῥηγμῖνος
ο    ὅρμος
ν    Νηΐῳ    574
258
314
308
574
478
441    

α – β

2

” Ἐκτός τῶν θυρῶν τῆς εὐδειλινῆς Ἰθάκης ῥέπει, πρός τὸ Νήϊον (ὄρος),                 ὁ ὅρμος τοῦ ἀφρίζοντος κύματος. “

Ὅπως ἤδη ἀπέδειξα τὸ ἄστυ τῶν Ἰθακησίων εἶνε ἡ νῦν πόλις Βασιλικὴ τῆς Λευκάδος. Τὸ δὲ μέγαρον τοῦ Ὀδυσσέως (Ὁμήρου) εὑρίσκετο ἐπί μικροῦ ὑψώματος 13 μ. εἰς τὸ βὸρειον μέρος τῆς Βασιλικῆς, ὅπου ἡ θέσις τοῦ ἱεροῦ ναοῦ τῆς Παναγίας. Τὸ ἀνάκτορον τοῦ Ὀδυσσέως βεβαίως καὶ εἶ¬χεν ὀπτι¬κὴν ἐπαφήν μέ τὸν  πολυβενθῆ λιμένα, ἀλλ᾿ ὅμως δὲν εἶχε καὶ οὔτε ἔχει τοιαύτην μέ τὸν ἕτερον λιμένα, τὸ Ῥεῖθρον (ὅρμος Κολλυβάτων), ἐπειδή παρεμβάλλεται δασώδης προβλής διακόπτουσα τὴν ὁρατότητα τῶν δύο θέσεων.

  Νήϊον.  Ὄρος τῆς ὁμηρικῆς Ἰθάκης (Λευκάδος).

     Νήϊον
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
Ν    νότιον
ή    ἥμισυ
ϊ    Ἰθάκης
ο    ὄρεος
ν    Νηρίτου    446
287
314
479
443    

” Τὸ νότιον ἥμισυ τοῦ ὄρους Νηρίτου τῆς Ἰθάκης. “

Τὸ ὄρος Νήριτον δὲν ἔλαβε ὄνομα ἀπό τὸν Νήριτον, τὸ ἀντίθετον ἐγένετο. Τὸ ὄνομα Νήϊον τοῦ ὄρους τῆς νοτίου Ἰθάκης (Λευκάδος) εἶνε προομηρικὸν: ὀδ. α 186, ὀδ. γ 81, ἀποτελεῖ κώδικα μέ ἀρ¬χικὰ γράμματα τῶν συνεστωσῶν λέξεων τοῦ ἑλληνικοῦ ἀλφαβήτου πού ἦτο τότε εἰς χρῆσιν. Ὄντως εἰς τήν Ἰθά¬κην (Λευκάδα) τὸ βόρειον μέρος αὐτῆς καλύπτεται ἐκ τοῦ εἰνοσιφύλλου (καταφύτου) ὄρους Νήριτον (Ἐλάτη): ΙΛ. Β 632, ὀδ. ι 22, ὀδ. ν 351, ὕψους 1182 μ.
  Πόντι.  Συνοικισμός τοῦ Δήμου Ἀπολλωνίων τῆς Λευκάδος.

     Πόντι
    σελίς Ο. Λ. Πανταζίδου    §
     Π    πατήρ
     ό    Ὀδυσσῆος
     ν    νόσφι
     τ    τείρεται
     ι    Ἰθάκης    509
455
446
615
314    

1 – 2

”  Ὁ πατήρ τοῦ Ὀδυσσέως πλαγίως ἢ μακράν τῆς Ἰθάκης κατατρίβεται. “

Ὁ μικρὸς συνοικισμός Πόντι κεῖται νόσφι (πλαγίως, χωριστά) τοῦ ἄστεος καὶ διαμετρικῶς ἐκ τοῦ ὅρμου Ῥεῖθρον. Ἐκεῖ ὁ Ὀδυσσεὺς συναντήθη μέ τὸν πατέρα του τὸν Λαέρτην προσποιούμενος τὸν Ἐπήριτον, υἱόν τοῦ βασιλέως Ἀφείδαντος Πολυπημονίδου ἐκ τοῦ Ἀλύβαντος Σικανίης ἢ Σικελίης, πού τὸν φιλοξένησε καὶ τὸν ἔπεμψε πρὶν 5 ἔτη εἰς πατρίδα γαῖαν. Ὁ Ὀδυσσεὺς (Ἐπήριτος) λέγει ψεύδη εἰς τὸν Λαέρτην, διότι δὲν ἤθελε νά τοῦ φανερωθῇ ἀμέσως, φοβούμενος διά τὴν ζωήν τοῦ πατρὸς του. Ὅμως λέγει κἄτι πολύ σημαντικὸν, τὸ ὁποῖον καθορίζει τὴν γεωγραφικὴν θέσιν ἀφ᾿ ἑνὸς μὲν μέ τὸν συνοικισμόν Πόντι, ἀφ᾿ ἑτέρου δὲ μέ τὸν ἀγρόν Λαέρτου. Λέγει ὁ Ὀδυσσεὺς (Ἐπήριτος) ὅτι ἡ ναῦς του ἐστάθη πλησίον ἢ πλαγίως τῆς πόλεως ἐπ᾿ ἀγροῦ, ἤτοι: νό¬σφι πόληος. Ὡς ἀνύπαρκτη ἡ ναῦς, δὲν πρέπει νά φαίνεται. Ὁ μόνος ὅρμος ὅστις παρέχει κάλυψιν ἐκ τοῦ ἀγροῦ τοῦ Λαέρτου εἶνε τὸ Ῥεῖθρον. Ἡ ναῦς ἐστάθη εἰς τὸν ὅρμον Ῥείθρου ἐκεῖ ὅπου ἐστάθη καὶ ἡ ναῦς τοῦ Μέντη. Ὅπως προαναφέρωμεν, ὁ ὅρμος εἶνε ἀθέατος ἀπό τὸν πολυβενθῆ λιμένα τοῦ ἄστεος Ἰθακησίων (Βασιλικῆς) ἐπειδή παρεμβάλλεται μία δασώδη προβλής μεταξύ τῶν δύω λιμένων. Εἶνε ἡ ἰδία προβλής ἥτις κάμνει τὴν ἀνύπαρκτον νῆα τοῦ Ἐπηρίτου (Ὀδυσσέως) ἀθέατη, ἐκ τῆς θέσεως Πόντι, ὅπου ἦτο ὁ ἀγρός τοῦ ἥρωως Λαέρτου. Κατά συνέπειαν ὁ ἀγρός τοῦ Λαέρτου κεῖται δυτικῶς τῆς Βασιλικῆς: 38ο38’04,86Β. 20ο35’51,44Α. Ἀπέχει ἀπό τὴν ἀκτήν τῆς θαλάσσης τοῦ Πόντιος, πρός Βοῤῥᾶν, τοὐλάχιστον 400 μ. καὶ εἶνε βεβαίως ἀθέατος ἐκ τοῦ λιμένος τοῦ Ῥεί¬θρου (Κολλυβάτων).
[Περισσότερα εἰς τὸ βιβλίον μου: «Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος.»]
 
Μετά  τιμῆς
Ἀριστοτέλης Ἀπ. Ντοβόρης. Ε.Τ.Π. ἠλεκτρονικὸς Τ.Ε.Ι. Πειραιῶς.
Κοσμᾶ Αἰτωλοῦ 8 Πεύκη Ἀττικῆς 151 21.
Τηλέφωνον, τηλε/πον: 2108020874, κινητὸν: 6980344838.
aristotelis.n@gmail.com   www.aristonpress.wordpress.com
Ἐκυκλοφόρησε τὸ βιβλίον τοῦ Ἀριστοτέλους Ἀπ. Ντοβόρη.

          « Ὁ ἐν τῇ λέξει λανθάνων ὁμηρικὸς λόγος. »

Ἡ ἐπιστήμη τῆς γλωσσολογίας ἀδυνατεῖ νά ἑρμηνεύσῃ ὀνόματα τῆς ἑλληνικῆς γλώσσης ἅτινα στεροῦνται ἐτύμου, κατατάσσει αὐτὰ εἰς τὴν ἰαπετικὴν ἢ τὴν ἰνδοευρωπαϊκὴν ὁμάδα γλωσσῶν. Ἕτερα ὀνόματα, μή ἔχοντα σχέσιν μέ τὴν ἀνωτέρω ὁμάδα, τὰ χαρακτηρίζει ὡς μικρασιατικὰ, μεσογειακὰ, προελληνικὰ, τῶν Αἰγαίων, ξενικὰ, δάνεια, σημιτικὰ, ἀδήλου ἢ σκοτεινοῦ ἐτύμου. Ἄνευ ἐτύμου ὀνόματα εἶνε κώδικες φέροντες ΜΝΗΜΗΝ διότι ἐντός λανθάνει [κεκρυμμένος, ἀθέατος] ὁ Ἕλλην Λόγος καὶ δὴ ὁ ὁμηρικὸς.
Ἀκόμη παρουσιάζεται ὁ Νόστος Ὀδυσσέως μέ νέα ἀποκαλυπτικὰ δεδομένα, καθ᾿ ὅτι τὰ μέρη ἀπ᾿ ὅπου πέρασε ὁ Ὀδυσσεὺς κεῖνται εἰς τὰς θέσεις των διακριτὰ ἀπό google Earth!

 Εἰς τὸ βιβλίον ἀποκωδικοποιοῦνται [παγκοσμίως διά πρώτην φοράν] 222 ὀνόματα.

Ἄβιοι, Ἄγκυρα, Ἀθηναίη, Αἰαίη, Αἰγαῖον, Αἴγυπτος, Αἰθήρ, Ἀλβανία, Ἀλιζῶνες, Ἀλχημεία, Ἄμφισσα, Ἀργώ, Ἄρτα, Ἀσκληπιός, Ἀττική, Αὐλών, Βαρδάρης, Βλάχοι, Βῶλος, Βουλγαρία, Βυζάντιον, Γάδειρα, Γρεβενά, Δελφοί, Δευκαλίων, Δουλίχιον, Δράμα, Δραχμή, Δωδώνη, Δωριεῖς, Ἑλλάς, Ἕλληνες, Θρῄκη, Θεσσαλία, Θρινακίη, Ἰθάκη, Ἰθώμη, Ἵππος, Ἰωάννινα,  Καβάλα, Καλαμπάκα, Καρπενήσιον, Καρχηδών, Κατερίνη, Κένταυροι, Κέρκυρα, Κίθαρις, Κιλκίς, Κοζάνη, Κομοτινή, Κρήτη, Κρόνος, Κύκλωπες, Κύπρος, Λαμία, Λαιστρυγονίη,        Λακεδαίμων, Λακωνία, Λευκάς, Λιβύη, Μακεδονία, Μακεδών, Μίεζα, Μυκῆναι, Μυτιλήνη, Μῶλυ, Νηίθ, Νήϊον, Οἰχαλίη, Ὅμηρος, Ὀρτυγίη, Ὄσσα, Παλλὰς, Πανδουρίς, Πελασγοί,     Πέλλα, Πελλάνα, Περσία, Πνύξ, Πομάκοι, Πόντι, Πρέβεζα, Πυραμίς, Ῥᾶ, Σάλωνα, Σελλοί,   Σέρραι, Σικανίη, Σιδών, Σίουα, Σκύλλη, Σλαῦοι, Συρίη, Σχερίη, Τουρκία, Τοῦρκος, Τρίκκαλα, Τρίκκη, Τριτογένεια, Τυρρηνία, Τυρρηνοί, Φαίηκες, Φαραώ, Φῆρες, Φλώρινα, Φοίνικες, Φθίη, Φόρμιγξ, Χαλδαία, Χάλυβες, Χάος, Χάρυβδις, Χετταῖοι, Χρυσὸς, Ὠγυγίη κ.ἄ.

Aesculapius, Αfghanistan, Bardarska, Canaria, Carthago, Ceres, Diana, Equus, Εtrusci, Εtruscia, Gades, Gibraltar, Graeci, Graecia, Greece, Greek, Grex, Hellas, Homerus, Iraq, Istanbul, Italia, Italie, Italus, Italy, Japan, Jerusalem, Juno, Jupiter, Latin, Lixus, Loukkos, Malta, Mars, Mater, Mercurius, Minerva, Neptunus, Pater, Pisces, Pleiades, Pluto, Poem, Poet, Poetic, Poland, Polaris, Pole, Police, Pollux, Polska, Pontifex, Pontiff, Portugal,    Propel, Propellant, Propellent, Propeller, Propelling, Roma, Rome, Saturnus, Siwah, Τurk, Turkey, Ulixes, Ulysses, Venus, Vitulus, Vulcanus κ.ἄ.

Σελίδες: 808, ἐξώφυλλον: σκληρὸν, διαστάσεις σώματος: 17 X 24, γραφή: πολυτονικὴ, τιμή: 55 Ε.     Προμήθεια βιβλίου: ἀπ᾿ ὅλα τὰ βιβλιοπωλεῖα κατόπιν παραγγελίας ἀπό τὰ πρακτορεῖα Ἀθηνῶν:     Ἀθ. Χριστάκης Ἱπποκράτους 12 τηλ.: 210 3639336. Ἀχιλ. Σῖμος Μαυροκορδάτου 9 τηλ.: 210 3830491.
aristotelis.n@gmail.com                                                                               www.aristonpress.wordpress.com

Προηγούμενο άρθροΑίτηση για ακύρωση του χωτοταξικού των υδατοκαλλιεργειών
Επόμενο άρθροΕθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων