Αρχική Μόνιμες Στήλες Διατροφή & Υγεία Διατροφικές συμβουλές για την περίοδο των Χριστουγέννων

Διατροφικές συμβουλές για την περίοδο των Χριστουγέννων

Τα Χριστούγεννα έφτασαν και το ερώτημα που τίθεται είναι πως θα καταφέρουμε να απολαύσουμε τα διάφορα γλυκά και φαγητά που πλέον υπάρχουν σε αφθονία χωρίς να αυξήσουμε το βάρος μας. Κατά μέσο όρο κάθε άνθρωπος βάζει 2-3 κιλά κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, οι διατροφικές συμβουλές που ακολουθούν μπορούν να φανούν πολύτιμες βοηθήσουν στη διατήρηση του βάρους σας.

Διασκεδάστε και απολαύστε το γιορτινό τραπέζι. Η απόλαυση των παραδοσιακών γευμάτων με την οικογένεια και τους φίλους σας δεν σημαίνει ότι απαρνείστε τις υγιεινές διατροφικές συνήθειές σας. Απολαύστε τις γιορτές με «μέτρο» στο φαγητό και το ποτό.

Σιγουρευτείτε ότι δεν πηγαίνετε στο γιορτινό τραπέζι πεινασμένοι. Κρατήστε μια ισορροπία και μην μπείτε στην λογική να μην τρώτε όλη μέρα για να απολαύσετε το βραδινό γεύμα. Μην παραλείπετε τα υπόλοιπα γεύματα, απλώς μετριάστε τα σε ποσότητα και θερμίδες.

Μειώστε το αίσθημα της πείνας πριν καθίσετε στο γιορτινό τραπέζι. Ξεκινήστε με σαλάτα. Αφ’ ενός θα ελαττώσει το διαθέσιμο χώρο για τα υπόλοιπα φαγητά και αφ’ ετέρου θα σας κόψει την όρεξη.

Σηκωθείτε από το γιορτινό τραπέζι λίγο πριν χορτάσετε. Τρώτε αργά, μασώντας καλά την τροφή και απολαμβάνοντας το φαγητό και την παρέα σας.

Αφαιρέστε την πέτσα από τη γαλοπούλα ή το κοτόπουλο ώστε να αποφύγετε τις περιττές θερμίδες. Αν προτιμάτε τη γαλοπούλα γεμιστή, τότε η γέμιση φροντίστε να περιέχει κάστανα, κουκουνάρια ή και φρούτα, αλλά όχι κιμά.

Για επιδόρπιο προτιμήστε φρούτα. Μια πλούσια φρουτοσαλάτα, ψητά μήλα στο φούρνο πασπαλισμένα με κανέλα, ζελέ ή γιαούρτι ελαφρύ σε λιπαρά με κομματάκια φρούτων είναι κάποιες αθώες και συγχρόνως γευστικές προτάσεις.

Αποφύγετε τις παχιές σάλτσες, με τυριά, βούτυρο ή κρέμα γάλακτος και τα τηγανιτά φαγητά.

Αποφύγετε την κατανάλωση τυριών που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπος και προτιμήστε τις light εκδοχές τους ή ακόμη καλύτερα ανθότυρο.

Χρησιμοποιήστε μικρότερο πιάτο. Σερβίρετε την ποσότητα του φαγητού που πρόκειται να καταναλώσετε στο πιάτο σας, ώστε να έχετε συναίσθηση της ποσότητας και αποφύγετε το τσιμπολόγημα από τα πιάτα του τραπεζιού.

Αν έχετε πρόβλημα βάρους, προτιμήστε δύο ορεκτικά αντί του κυρίου γεύματος ή προτιμήστε την μισή μερίδα του κυρίου γεύματος.

Ως προς τα γλυκά προτιμήστε το μελομακάρονο το οποίο δίνει τις λιγότερες θερμίδες, ακολουθεί η δίπλα και ο κουραμπιές, σε αντίθεση με γλυκά που περιέχουν πολλά λιπαρά, όπως πάστες, γλυκά με κρέμες, κ.ά.

Πιείτε ένα ποτήρι νερό λίγη ώρα πριν το φαγητό, κάτι που θα σας δώσει μια αίσθηση κορεσμού. Πίνετε άφθονο νερό στη διάρκεια της ημέρας, τουλάχιστον 8 ποτήρια.

Προσοχή στην κατανάλωση αλκοόλ. Αν πιείτε, προτιμήστε 1-2 ποτήρια κόκκινο κρασί που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά ή μπύρα. Εναλλακτικά συνδυάστε το ποτό σας με σόδα ή αναψυκτικό με λίγες θερμίδες.

Η αυξημένη σωματική δραστηριότητα τις γιορτινές μέρες είναι ένας καλός τρόπος να καούν οι επιπλέον θερμίδες, βγείτε βόλτα και περπατήστε με την οικογένεια σας στην στολισμένη πόλη και χορέψτε στα πάρτι που θα βρεθείτε.

Πάνω από όλα όμως αυτές τις μέρες αφήστε έγνοιες και άγχη στην άκρη και περάστε καλά με την οικογένειά σας και αγαπημένα σας πρόσωπα.

Χρόνια πολλά σε όλους!!


Γαζής Π. Γιώργος, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πεφανερωμένης 9 Λευκάδα, τηλ. 2645022822, 6944373860