Αρχική Μόνιμες Στήλες Διατροφή & Υγεία Οι δίαιτες των stars

Οι δίαιτες των stars

Naomi-Campbell-1680x1050-8684

Γράφει η Μαρία Φωτεινού.

Τι περιλαμβάνει η δίαιτα του αστροναύτη; Τι πρέπει να τρώω σύμφωνα με την ομάδα αίματός μου; να ακολουθήσω το πρόγραμμα της Naomi Campbell; Μήπως τελικά έχω δυσανεξία στα μήλα και γι αυτό δεν αδυνατίζω; Ερωτήματα που γίνονται όλα και πιο έντονα καθώς το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και οι παραλίες μας κλείνουν το μάτι…. Στο σημείο αυτό λοιπόν, λες και το σύμπαν να συνωμότησε, η λύση βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας. Πολυδιαφημισμένες δίαιτες, που οι Celebrities τις ακολουθούν με θρησκευτική ευλάβεια. Αν επιλέξουμε κάποια από αυτές τις «μαγικές» δίαιτες θα αποκτήσουμε και ΄μεις το σώμα της Jennifer Lopez; Ας γνωρίσουμε λοιπόν (έστω και επιδερμικά), μερικές από αυτές….

• Η δίαιτα με βάση την ομάδα αίματος
Βασίζεται σε μια επινόηση του γιατρού Νταντάμο. Είναι μια δίαιτα (για την οποία δεν υπάρχουν σχετικά επιστημονικά δεδομένα) που υποστηρίζει ότι θα πρέπει να τρώμε ανάλογα με την ομάδα αίματός μας. Πχ, τα άτομα με ομάδα αίματος Α πρέπει να ακολουθούν κατά βάση χορτοφαγική διατροφή στην οποία δεν επιτρέπονται γαλακτοκομικά, στα άτομα της ομάδας Β υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία και μπορούν να καταναλωθούν και γαλακτοκομικά, η ομάδα ΑΒ ακολουθεί ένα διατροφικό σχήμα ενδιάμεσο των δύο παραπάνω, ενώ στα άτομα της ομάδας Ο συστήνεται να καταναλώνουν αρκετό κρέας, και να απέχουν από γαλακτοκομικά και σιτηρά.
• Δίαιτα μονοφαγίας
Επιτρέπεται η κατανάλωση μόνο ενός τροφίμου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, π.χ. σκέτα μακαρόνια, σε οποιαδήποτε ποσότητα επιθυμεί ο καθένας. Κάποιες τροφές μπορούν να συνδυαστούν, όπως για παράδειγμα το κοτόπουλο με μη αμυλούχα λαχανικά. Η θεωρία της δίαιτας αυτής υποστηρίζει ότι οι τροφές περιέχουν ένζυμα τα οποία ‘ενεργοποιούν’ τον ανθρώπινο οργανισμό, με αποτέλεσμα να απορροφώνται και να μεταβολίζονται οι τροφές χωρίς να αποθηκεύεται λίπος. Όταν τα ένζυμα των διαφόρων τροφών αναμιχθούν, τότε καθίστανται ανενεργά και αποθηκεύεται μεγάλη ποσότητα λίπους.
• Δίαιτα Dukan
Η δίαιτα Dukan δημιουργήθηκε από τον Pierre Dukan και έγινε πρόσφατα ιδιαίτερα δημοφιλής, όταν η Kate Middleton την ακολούθησε πριν από το γάμο της με τον πρίγκιπα William. Είναι ένα σχετικά περίπλοκο σχήμα που χωρίζεται σε 4 φάσεις. Ξεκινά με την αποκλειστική κατανάλωση άπαχης πρωτεΐνης (άπαχο κρέας, πουλερικά, ψάρια κλπ) μαζί με 1 ½ κουταλιά της σούπας πίτουρο βρώμης. Στην 2η φάση προστίθενται και τα λαχανικά, ενώ οι αμυλούχες τροφές αποκλείονται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα φρούτα εντάσσονται σε μικρές ποσότητες στην 3η φάση μαζί με το μαύρο ψωμί και το τυρί, και αφού έχουμε χάσει τα επιθυμητά κιλά. Στην 4η φάση (σταθεροποίησης του βάρους) μπαίνουν όλες οι κατηγορίες τροφίμων, αρκεί να υπάρχει μια ημέρα καθαρής πρωτεΐνης ανά εβδομάδα και να καταναλώνεται καθημερινά πίτουρο βρώμης.
• Δίαιτα On-off
Τη μία ημέρα τρώμε, την άλλη… δεν τρώμε! Αυτή είναι, σε αδρές γραμμές, η νέα δίαιτα «Τhe Alternate-Day Diet», που κάνει θραύση στο εξωτερικό, κυρίως επειδή θεωρείται εύκολη στην εφαρμογή της.
ON: 7 «ελεύθερες» ημέρες όπου καταναλώνονται όλες οι τροφές χωρίς όμως να γίνονται και υπερβολές.
ΟFF: 7 ημέρες, κατά τις οποίες δεν τρώμε, αφού η μέση πρόσληψη θερμίδων την ημέρα δεν υπερβαίνει τις 500. Για το σκοπό αυτό, συστήνονται έτοιμα γεύματα (π.χ. ολιγοθερμιδικά ροφήματα) και σνακ λίγων θερμίδων.
Μετά την απώλεια των επιθυμητών κιλών, διατηρείται μια εναλλασσόμενη δίαιτα πιο χαλαρής μορφής, δηλαδή αυξάνονται οι θερμίδες των OFF ημερών.
• Η δίαιτα Atkins
Χαρακτηρίζεται από πολύ χαμηλή κατανάλωση υδατανθράκων για τις 2 πρώτες εβδομάδες, περίπου 20 γραμμάρια υδατανθράκων ημερησίως, δηλαδή περίπου 4 φλιτζάνια ωμή σαλάτα καθημερινά. Αποκλείονται δηλαδή οι υδατάνθρακες (όπως τα φρούτα, το ψωμί, τα ζυμαρικά, η πατάτα, τα αμυλούχα λαχανικά, η ζάχαρη).
Επιτρέπονται κυρίως πρωτεϊνούχα και λιπαρά τρόφιμα (κρέας, ψάρι, πουλερικά, αυγό, βούτυρο, τυρί).
Μετά τις 2 πρώτες εβδομάδες, αρχίζουν να επιτρέπονται μόνο φρούτα και κάποια ολικής αλέσεως δημητριακά.
• Λαχανόσουπα
Πρόκειται για μία συνταγή σούπας λαχανικών βασισμένη στο λάχανο. Η λαχανόσουπα αποτελεί το καθημερινό πιάτο σε ένα αυστηρά υποθερμιδικά πρόγραμμα διάρκειας 7 ημερών. Παράλληλα με τη σούπα, ο διαιτώμενος καταναλώνει και άλλες τροφές όπως φρούτα, άπαχο γάλα, λαχανικά και μικρή ποσότητα ψαριού και κρέατος, ανάλογα με την φάση της δίαιτας.

• Η δίαιτα του γκρέιπφρουτ
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές της μπορεί να καταναλωθεί απεριόριστη ποσότητα τροφής αρκεί αυτή να προέρχεται από πρωτεϊνούχες ή λιπαρές τροφές και όχι από υδατάνθρακες. Έτσι μπορεί να καταναλώνεται άφοβα μπέικον, αυγά, κρέας, βούτυρο κα., αλλά όχι μακαρόνια, πατάτες, ψωμί και άλλα συναφή αμυλώδη. Ωστόσο το «κρυφό χαρτί» της δίαιτας αυτής είναι ότι πρέπει μετά από κάθε γεύμα να καταναλώνεται γκρέιπφρουτ ή χυμός γκρέιπφρουτ γιατί έχει το χαρακτηριστικό «να διαλύει τα λίπη». Μάλιστα οι εφευρέτες της διατείνονται ότι όσο περισσότερο τρως τόσο περισσότερο χάνεις.

Ρίξαμε λοιπόν μια ματιά στις πιο «μοδάτες» δίαιτες που κυκλοφορούν, οι οποίες υπόσχονται μεγάλη απώλεια βάρους σε μικρό χρονικό διάστημα. Η λύση όμως για ένα όμορφο κορμί και έναν υγιή οργανισμό είναι τόσο απλή; Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι!!!

Η διάδοση όλων αυτών των «μαγικών μεθόδων» στηρίζετε κυρίως στην άγνοια και τις ελλιπείς γνώσεις του κόσμου, αλλά και στον μεγάλο πόθο των υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων να χάσουν βάρος γρήγορα με κάθε κόστος.

Η μεγάλη παγίδα βρίσκεται στο γεγονός πως πράγματι οι περισσότερες από αυτές έχουν αποτέλεσμα (δεν χρειάζεται βέβαια να πούμε ότι εξαιρείται η δίαιτα του γκρέιπφρουτ, καθώς όλοι καταλαβαίνουμε ότι αν φάμε ένα γουρουνόπουλο αυτό δεν μπορεί να «εξαερωθεί» επειδή μετά θα πιούμε και ένα χυμό γκρέιπφρουτ). Ο περισσότερος κόσμος χάνει μεγάλο αριθμό κιλών σε πολύ σύντομο διάστημα, έστω και αν αυτό επιτυγχάνεται με φοβερές στερήσεις, γεγονός που οφείλεται στο ότι αυτές οι δίαιτες δεν είναι μαγικές, αλλά απλά και μόνο, πολύ υποθερμιδικές. Και πριν βιαστείτε να πείτε ότι μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος, σκεφτείτε τo εξής. Η στέρηση, καθώς και η απουσία απαραίτητων θρεπτικών συστατικών (π.χ. υδατανθράκων, βιταμινών και ιχνοστοιχείων) έχει ως αποτέλεσμα την εξουθένωση του οργανισμού μας, με συμπτώματα όπως κόπωση, ζαλάδες και αδυναμία. Ακόμα δεν έχετε πισθεί; Ακούστε τότε και αυτό…. Τα κιλά που η ζυγαριά λέει ότι χάνουμε δεν είναι λίπος, αλλά μυϊκός ιστός και γι’ αυτό πολύ σύντομα η απώλεια σταματά. Αξιοσημείωτο είναι ότι ακολουθώντας συχνά ιδιαίτερα στερητικές δίαιτες, ο μυϊκός μας ιστός μειώνεται σημαντικά με αποτέλεσμα να μειώνεται και ο μεταβολισμός μας! Έτσι μετά το τέλος του προγράμματος αδυνατίσματος τα κιλά επανέρχονται αμέσως, ενώ πολλές φορές φορτωνόμαστε με ακόμα περισσότερα.

Αν πάλι εξακολουθείτε να θέλετε να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα που κάνει κάποιος star σας προτείνω ανεπιφύλακτα αυτό της Gisele! Τρώει τα πάντα, ακόμη και burgers. Σίγουρα η ‘μητέρα φύση’ της έδωσε απλόχερα την εύνοιά της, όμως η Gisele προσέχει πολύ τις ποσότητες που καταναλώνει και φροντίζει να γυμνάζεται έντονα και σε τακτική βάση!

Μην ψάχνετε πολύπλοκες απαντήσεις….δεν φταίει ο μαϊντανός στον οποίο υποτίθεται έχετε δυσανεξία για το ότι δεν αδυνατίζετε…. Το ‘αφού δεν τρώω, γιατί δεν χάνω κιλά’ δεν ισχύει! (τουλάχιστον για τον γενικό πληθυσμό) Το ενεργειακό ισοζύγιο –δηλαδή η προσλαμβανόμενη μέσω της τροφής ενέργεια σε σχέση με την καταναλισκόμενη- είναι η απάντηση στο δείκτη της ζυγαριάς σας.

Αν τρώτε λιγότερο σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο της ζωής σας, σκεφτείτε ότι πριν μπορεί πριν να παίρνατε κιλά, ενώ τώρα η μειωμένη μερίδα κρατάει το βάρος σας σταθερό. Κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε, είναι να καταγράφετε λεπτομερώς το οτιδήποτε καταναλώνετε, έστω και αν το θεωρείτε αμελητέο. Πολύ πιθανόν να εκπλαγείτε με το πόσα «αμελητέα» καταναλώνετε κατά την διάρκεια της ημέρας.

Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι τα κιλά, που με πολύ «κόπο» έχουμε αποκτήσει, δεν είναι εφικτό να εξαφανιστούν μέσα σε λίγες εβδομάδες. Ο στόχος είναι να μάθουμε να διατρεφόμαστε σωστά. Ακολουθώντας ένα ισορροπημένο και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα διατροφής, ενσωματώνοντας τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά μας και οπλισμένοι με υπομονή και επιμονή είναι σίγουρο ότι θα φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα!

http://www.mylefkada.gr/http://www.mylefkada.gr/wp-content/uploads/2012/01/maria_foteinou.jpg